Stadsbrouwerij De Pelgrim

Aelbrechtskolk 12 3024 RE Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Stadsbrouwerij De Pelgrim

Bier & Spijs

Stadsbrouwerij De Pelgrim gooit het roer om! Hier word je verwend met voortreffelijke gerechten, waarin bier een glansrol vervult. Er zijn uiteraard genoeg mogelijkheden zonder bier, maar ga de uitdaging eens aan! Het is zeer de moeite waard! In de keuken wordt gewerkt met de beste ingrediënten en dat vertaalt zich in absolute smaakexplosies op je bord.

Meer informatie over restaurant Stadsbrouwerij De Pelgrim

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 00:00

6,9
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gezellige entourage en lekkere gerechten op de kaart. Ik bestelde de halve kip. Lekker krokantgebakke, goede maiskof en verse knapperige koolsalade. Het bier Mayflower was verrukkelijk. De bediening was prima. Misschien wel wat bescheiden. Je mag best trots zijn op datgene wat je serveert!
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Mf73 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ik werd zeer gastvrij ontvangen in het gezellige proeflokaal van de brouwerij.
Na de kaart bestudeerd te hebben heb ik gekozen voor de gegrilde kip met koolsla en maïskolf.
De bediening was snel en oplettend en zeer vriendelijk. Vakkundig werd er uitleg gegeven over de verschillende soorten bier van de tap. Jammer dat er geen zonneliefbier meer was, ik koos voor een kuytbier gemaakt van haver en tarwe op middeleeuwse wijze gebrouwen. Toen ik vroeg of ik mijn diner ook buiten kon gebruiken, werd er zonder probleem opnieuw voor mij buiten ingedekt.
Het gerecht was prima van smaak en de koolsla was echt vers.
Heerlijk in de zon in oud delfshaven, een van de mooiste plekjes van Rotterdam, een smaakvol gerecht te nuttigen deed mij besluiten ook een nagerecht te nemen.
Zonnelief cheesecake, heel spannend, op een bodem van bierbostel, en zonneliefbier. Een echte aanrader.
Dit is zeker niet de laatste keer dat ik hier eet.

GoreTex .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk gegeten op het terras in een prachtig oud (niet gebombardeerde) stukje Rotterdam. De kaart was niet heel uitgebreid. We waren met z'n vieren en wilde de voorgerechtjes (carpaccio en bierpaté) delen. Dat was geen enkel probleem en er werden netjes extra bordjes op tafel gezet. Brood en water werd netjes bijgevuld. De steak frites die werd geserveerd zoals die hoort. Mals rundvlees op een bord met saus met daarnaast dunne frites met mayonaise en salade. De zogenaamde "Pelgrim kaasfondue" met eigen gebrouwen bier is echt verrukkelijk. Het personeel is niet heel snel maar is zeker vriendelijk en weet veel te vertellen. Al met al een hele fijne ervaring en als we weer in Rotterdam zijn, komen wij zeker weer terug!
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijke plek om te zitten. De bediening is aardig en geinteresseerd maar het ontbreekt aan horecavaardigheden. Mijn drankje was op maar ondanks het feit dat ze dit zagen werd er niets mee gedaan. De kaassoep was niet bijzonder en de toegevoegde kruiden waren gedroogd. Ik zie liever verse kruiden zeker als je goed betaalt voor een soepje. Mijn bestelde kip was rauw. Gevaarlijk! De kip ging terug naar de keuken. Het zou worden opgelost. Na een kwartier kwam dezelfde kip terug. Beetje warmer dit keer. Regel in de horeca: vraag de klant wat hij wil in deze situatie. Breng nooit het zelfde stuk vlees terug dat nog extra is opgewarmd. Dat is gewoon not done. Ik eet thuis wel kliekjes. Bovendien moeten de warme bijgerechten altijd opnieuw worden bij geserveerd. Ik kreeg de koolsalade weer terug op het zelfde bord (er was al een hap van genomen) en de warme maiskolf was dezelfde alleen nu opgewarmd, dat zag er onsmakelijk uit. Serveer altijd een heel nieuw bord. Bij dit restaurant worden de meest eenvoudige horecaregels met voeten getreden. Jammer.
Vonknoor .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eerst buiten op het terras( prachtig) wat gedronken. Aardige mannelijke ober, die het terras goed in de gaten houdt en een dame die de drankjes bezorgd en nog niet begrijpt dat je gasten niet moet lastig vallen met verhandelingen over drukte( terwijl er binnen twee tafels gevuld waren) waardoor er misschien geen aperitief besteld kan worden. Dit laatste is sowieso ongepast...We moesten zelf een oplossing aandragen waardoor er natuurlijk wel een aperitief besteld kon worden.
Het eten vonden wij niet passend bij het seizoen, te veel winterkost, de burger was veel te zout. De proeverij als voorgerecht is geen aanrader ( geen verfijnde smaken) carpaccio was oké!
Eendenbout en steak was niets op aan te merken.. Maar smaakexplosie ( zoals wordt beschreven) bleef bij alle gerechten volledig uit. Jammer, wij hebben warme herinneringen aan De Pelgrim( vanwege ons trouwfeest ), maar voor een diner slaan we de Pelgrim over, voor een biertje niet!
En over prijs kwaliteitverhouding hebben we het dan maar niet...!!
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk geluncht bij de Pelgrim, de tosti is zeer goed (al lijkt het niet echt op een tosti) goed brood en fijne ingrediënten, de uitsmijter was ook echt uitstekend. Een aanrader is de zogenaamde Rotterdamse thee die bijzonder lekker was. De bediening was snel ondanks de grote drukte en heel vriendelijk. De Pelgrim oogt als een oude herberg met veel hout. Dat het een brouwerij is, komt sterk in het interieur naar voren bijvoorbeeld in de biervaten die als tafels dienen en de bierpullen aan het plafond en bierflessen tegen de muur. Al met al heel warm en gezellig. We komen zeker eens terug voor een diner.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Zowel het bier als het eten was erg lekker. Mals vlees, chocoladetaart ook lekker. De jongen die ons bediende was van een zeldzame soort, met een geweldig gevoel voor humor, die moeiteloos inspeelde op alle slechte grappen die er aan onze tafel werden gemaakt. Deze jongen is echt geknipt voor de bediening. Als enige verbeterpuntje zou ik nog aangeven dat het fijn zou zijn als de bediening nog wat meer zou kunnen uitleggen over het bier en het eten (past wel in de setting nml. )
Leuke omgeving in historisch Delfshaven met houten balken aan het plafond.
Ik kom zeker nog eens terug.
Egbert S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
De Pelgrim doet niet aan kleine portie's. Het is echt een stadsherberg waar je waar voor je geld krijgt. Als voorgerechten de bierpate, proeverij en de kaassoep besteld. De bierpate viel wat tegen, daar verwacht je meer van als je, je eigen bier brouwt. De proeverij was geweldig, gevarieerd en allemaal top. De kaassoep was volgens mijn zoon echt prima. Als hoofdgerechten 3 maal Black Agnus Bavette en 1 maal Slow roast van Procureur. Helemaal niets mis mee, prima kwaliteit vlees, heerlijke bierjus, frisse gevarieerde salade en friet en veel. Een dessert hebben we over geslagen en alleen koffie gedronken. Tijdens het diner natuurlijk huisgebrouwen biertjes gedronken, bockbier en haaibaai (een IPA variant) die zijn echt geweldig. Nog een fles Stout meegenomen voor later deze week. Locatie is natuurlijk ook geweldig. Echt een aanrader.
LMon .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Zondagmiddag geluncht. Brood was lekker. Verder was het smakeloos en werd ook nog eens het verkeerde gerecht geserveerd. De reactie van de uitbater was ook nog eens vreemd. De pate kwam rechtstreeks uit de koelkast en was veel te koud. Ondanks de mooie plek in Delfshaven komen wij hier niet meer terug
L V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Op een mooie locatie midden in het historisch stadcentrum van Delfsthaven zit Stadsbrouwerij De Pelgrim:

Eten en drinken: de kaart in deze stadsbrouwerij biedt een uitgebreid scala aan vis en vlees gerechten, en zelfs een vegatarisch gerecht. Wij hebben gekozen voor fish&chips en de sliptongetjes. Beide gerechten waren van goede kwaliteit. Ook was het portie ruimschoots voldoende. Het leuke is dat je bij deze gerechten eigen gebrouwen biertjes kan drinken. Dit is wel echt een aanrader en ook een pre voor dit eetcafe.

Service: de bediening is onwijs aardig en bedoeld het goed. Toch konden wij ons niet aan de indruk ontrekken dat ze bij grote drukte het overzicht aardig kwijt raakte. Zo zaten wij aan een vrij "plakkerige" tafel waar echt wel een doekje overheen had gehaald kunnen worden. Binnen zat het niet erg vol, buiten zowel voor als in de achtertuin wel.

Décor is van een oud Rotterdamse kroeg met hier en daar wat slijtage. Er is 1 ding wat echt aangepakt moet worden en dat is de toiletten, ronduit smerig en onverzorgd. Geen mogelijkheid tot afdrogen van je handen.

Voor lekkere biertjes drinken met een makkelijk hapje is dit een prima gelegenheid.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Voorbije zondag op het zonnige terras vertoefd met verrassend lekker bier.
Daarna binnen gegeten. De kaart bestond o.a. uit garnalen en "vangst"van de dag. Dat laatste bleek er niet te zijn, wel spareribs. De enkele ongepelde garnalen, een stuk of vijf, lagen in een drabbig soepje met wat stukken vrucht. De bijbehorende salade bestond uit niet meer dan enkele bladen groen. Al met al al ver beneden de maat. Gezellig café , maar laat de aanduiding restaurant maar weg.
Zippo2002 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Vrijdagavond gegeten in de Pelgrim, op uitnodiging van de heer van de Wiel. Een revanche, zal ik maar zeggen. Als aperitief een lekker biertje en een droge witte huiswijn met een mandje brood en smeerseltjes. Vooraf kozen we de bierpaté en de pelgrimkaassoep. Het was een dikke plak lekker grove paté. Ben je een kaasliefhebber dan is de pelgrimkaassoep een heerlijke keuze, licht romig met een zacht kaasmaak, niet zwaar precies goed.Daarna de zacht gegaarde zuurkool met een kruimig aardappeltje en een gekonfijte eendenbout, die zacht en niet zout was. We dronken bij dit alles een rode huiswijn bij. Als dessert een kopje koffie met een bierlikeurtje van La Chouffe. We hebben lekker gegeten en het is voor herhaling vatbaar. 1 November is hierbij gerevancheerd.
Zippo2002 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Na een rondleiding in de brouwerij aan tafel. 18 Personen verdeeld over 2 tafels. Het menu was ruimschoots vantevoren afgesproken met een aanpassing, in plaats van een procureurlapje, rundvlees. We zaten nog niet of het voorgerecht, proeverij van de chef, werd al geserveerd, geen tijd om te borrelen. Zo snel als het voorgerecht kwam zo lang hebben we op het hoofdgerecht moeten wachten. Toen het eindelijk kwam was het vlees bijna koud. De andere tafel had honger en hebben het gegeten, wij hebben het teruggestuurd. Weer wachten. Na 15min. kwam het vlees terug, in ieder geval warmer. De groente bestond uit garnituur op het vlees en patat. Drie kwartier later het dessert, chocoladetaart.
Niet erg ingewikkeld zou je zeggen, een paar punten op een bord toefje slagroom beetje mint en een aardbei. Het was ook niet overvol in het restaurant. Het personeel was erg vriendelijk, het is de keuken waar het mis gaat. We hadden voor 20 personen gereserveerd, helaas moesten er 2 op het laaste moment afzeggen. Men had vantevoren gezegd dat we voor het aantal gereserveerden moesten betalen. Dus 20 personen. Men kwam ons niet tegemoet om de 2 afzeggingen van de rekening te halen. Het lange wachten en het koud eten, nee wij komen er niet meer.
Peterrr .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
k kwam van een restaurantbezoek in de pelgrim teleurgesteld terug.
Op de kaart werd aangeboden : Een steak in bierjus en aardappelen en groenten als bijlage.
Ik kreeg een stuk vlees- deze was met een klein beetje jus bestreken. Het vlees zelf was OK , maar niet bijzonder. Hierbij friet en mayonaise, en heel weinig groenten.
Met name de vermelding van de patat als aardappelen op de kaart neem ik de restaurant kwalijk. Als ik iets met vlees en patat wil, ga ik na een patatzaak, en betaal ik niet de prijs, die ik in de pelgrim moest aftikken.
Het personeel was wel vriendelijk en professioneel.
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
In de Pelgrim beland ivm een jubileum/afscheidsfeestje. Eten geschiedde in buffetvorm; keuze van de gerechten was reeds bepaald door de jubilaris. Voorgerecht diverse vissoorten en paté met stokbrood en kruidensmeersel was heerlijk. Hoofdgerecht was er de keuze uit een visschotel (mijn keuze) en een beenhammetje. De visschotel was heerlijk van smaak en goed gevuld.
Aan mijn tafel zat iemand met een voedselallergie, die daarvoor een speciaal menu kreeg. De kok had zich er speciaal in verdiept en voor deze persoon een prachtig menu in elkaar gezet, waarvoor hulde. De kok besteedde daardoor ook extra aandacht aan de persoon. Echt super!
Al met al een zeer geslaagde avond met heerlijk eten. Uitdaging voor mij om eens terug te komen en a la carte te eten.
Han B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Met 4 personen heerlijk gelunchd en genoten van de pelgrim ingrediënten. Pluim voorsde vriendelijke bedienning die net even dat beetje extra voor een gast doet.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gister gelunched en een rondleiding gekregen bij Stadsbrouwerij de Pelgrim in Rotterdam. Heerlijk gegeten en vooral genoten van de speciale dingen, als het zelf gemaakte kaas, mosterd en natuurlijk het bier. Ook de Rotterdamse kroketten en de diverse tosti's en soepen waren heerlijk, was wel moeilijk kiezen uit de uitgebreide menu kaart, dus ik moet gewoon nog een keer terug!!! Het was Hemelvaartsdag dus niet iedereen was aanwezig, wij hadden echter 2 Australiërs bij ons dus werd er zonder blikken of blozen ee Engelstalige gids op z'n vrije dag opgetrommeld om de tour in het Engels te geven, wat de man met heel veel plezier deed!! Na de tour nog wat aankopen gedaan als bierglazen, boter en mosterd, wat de kok speciaal naar je toe brengt en nog even een praatje met je komt maken. Al met al een geschikte dag, goed gegeten, gezellige en goede bediening en service en een leuke dag gehad!!
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Afgelopen zaterdag na een gezellig dagje Rotterdam bij De Pelgrim terecht gekomen. Na een heerlijk tapbiertje op het prachtige terras gevraagd of we ook een hapje konden blijven eten. Dit moest worden nagevraagd omdat ze vrij vol zouden zitten. Na ongeveer 10 minuten kwam het bericht dat dit kon. Wij waren met z'n tweeën en hebben gebakken zalm en surf en turf besteld. Vooraf een variëteit aan voorgerechten en een broodmandje. Nadat wij van het terras naar binnen waren verhuisd vielen wij van de ene verbazing in de andere en volgde teleurstelling op teleurstelling. Wij waren het enige bezette tafeltje en daar kwam tot ons vertrek om 21.00 uur slechts één tafeltje van 2 bij... De serveerster was ronduit vijandig vanaf het moment dat wij binnen kwamen en gaf aan enorm aan haar weekend toe te zijn, dat echter pas maandag zou beginnen. Tussen voorgerecht en hoofdgerecht hebben wij ruim een uur moeten wachten. Een drankje bestellen koste zoveel moeite dat uiteindelijk de serveerster die buiten aan het werk was het maar op zich heeft genomen. Het voorgerecht was een mooi opgemaakte schaal met diverse kleine hapjes die goed smaakten. Het hoofdgerecht zalm was droog en het enige dat echt duidelijk smaak had waren de groenten. De surf en turf was prima, hoewel bij ongepelde gamba's een vingerkommetje water of extra servet standaard zou moeten zijn. Nu kwam dit gevraagd na ruim 20 minuten. Uiteindelijk moesten wij 82,50 afrekenen (samen 2 bier en 2 wijn en bruiswater gedronken). Al met al een teleurstellende ervaring op deze mooie locatie.
David H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Een dagje Rotterdam en tussen de middag in Delfshaven belandt. Geluncht bij De Pelgrim dus!! Mooie locatie!! Goeie kaart en gewoon echte gerechten! Verse producten en uitstekende kwaliteit. Ook de bediening is goed! Men weet wat op de kaart staat en kan alles uitgebreid toelichten. Dat laatste in weliswaar vanzelfsprekend, maar tegenwoordig in horeca bijzonder te noemen! Genoten, heerlijk gegeten op deze mooie plek, waar je je echt weer even gast voelt. Aanrader dus!