Stads-Koffyhuis

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Erg rumoerig
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Zeer vriendelijke en attente bediening. Zorgde direct voor goed gevoel. We gingen hier onze gekregen "borden" inleveren. Leuk idee voor cadeubonnen. Gerechten voor de lunch waren smakelijk. Het was behoorlijk druk desondanks prima service. De akoestiek was slecht waar wij zaten. Dat was eigenlijk het enige minpuntje. Voor de rest gewoon erg goed en we komen hier zeker nog eens terug voor een lunch.
Inge E.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vanmiddag wezen lunchen. Het was zeer druk, maar ondanks dat werden wij snel en correct geholpen. Echte verse jus d'orange en een Vega pannenkoek (pannenkoek met 3 soorten kaas erop) , en een pannenkoek spek, banaan ananas. jammer dat bij de pannenkoek spek banaan ananas de ingrediënten ananas en banaan niet waren mee gebakken , maar er los bovenop lagen. Prima, maar mee gebakken vinden we toch nog net iets lekkerder. Bij de Vega-pannenkoek was de kaas niet ruim aanwezig. Hij was lekker, maar er had voor de prijs van de pannenkoek wel net iets meer kaas op gemogen. Al met al lekker gegeten, maar het had nog beter gekund .
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Fantastisch gezellig was het op het terras vlak voor de deur. Ik was er met een gezelschap van 4 personen. Ruime keuze aan trappisten bieren, vlotte voortreffelijke bediening. Had een heerlijk broodje met Toscaanse gehakt, de anderen vissalade en een hamburger, niets dan gunstige berichten over het eten. Kom zeker nog eens langs als we weer in Delft zijn
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het was prachtig zonnig weer, dus van een prima lunch genoten op de terrasboot.
De koffie was heerlijk en ook de diverse broodjes smaakten uitstekend.
Uiterst vriendelijk en attente bediening.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een groot eethuis dat ik nog herken van vele tientallen jaren geleden. Je kunt buiten bij de gracht zitten, of in de "woonkamer"met serre of in een kamer boven, ouderwets en wat mij betreft het gezelligste. Een probleem is wel dat het (te) druk is met het mooie weer zodat er heel veel lawaai is en het personeel de drukte nauwelijks aan kan. In de keuken- waar je naar binnen kunt kijken- zijn zes jonge mannen ( studenten?) koortsachtig aan het werk. De bediening is heel vriendelijk. Maar wat wij voortgezet krijgen kan mij niet enthousiast maken. De vriendin met wie ik een dagje ging stappen koos voor koffie met appeltaart. Ze was niet tevreden. Haar oordeel over de taart was "slap en muf". Ik koos een dubbele espresso en na enig overleg kreeg ik daar een groot glas kraan water bij. De espresso was zijn naam niet waard: ook al slapjes. Verder koos ik een pannenkoek met kaas en gember. Als een wagenwiel zo groot dat wel maar het beleg was magertjes. Er was strooikaas gebruikt in plaats van de lekkere plak die ik verwachtte, de gember zat schaaltje zo groot als een schoteltje van een poppenservies en het leek eerder gemberjam. Jammer!
Ton03 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Van een kledingzaak kregen wij bonnen voor gratis koffie en zo zijn wij voor bij het Stads koffiehuis terecht gekomen. Wij hebben hier met 4 personen genoten van een lunch op de terrasboot. Ik had het gouden kopje en kreeg mijn koffie gratis. De thee kreeg ik in een theepotje. Hierbij kreeg ik een roomboter krakeling. Deze was echt lekker krokant en je proeft de roomboter. De lunch gerechten waren goed van smaak en voldoende en de gerechten worden mooi opgemaakt. De bediening is vriendelijk. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op zaterdag middag hier met twee personen geluncht. We dachten dat het toeristisch en mager zou zijn, maar wat zijn wij blij dat we fout waren op beide fronten. Ondanks de drukte was de bediening vrolijk, aardig en nam alle tijd die nodig was. Zeer uitgebreide lunch menu, waar wij beiden een broodje hebben genomen. Wat ons erg aansprak waren de gebruikte ingrediënten, bijvoorbeeld meel van de lokale molen en 'blije' kippen zonder antibiotica. Lekkere eerlijke broodjes en als dessert natuurlijk een delftse donder (ook al ben ik gek op chocolade deze kreeg ik zelfs niet op).
Ikkie57 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Samen met mijn dochter een high tea gedaan. Volgens ons waren alle hapjes vers bereid. Er was een klein soepje (Toscaanse tomaat), een minibroodje Take Time, een mini quiche, 2 stukjes wrap verschillende minitaartjes en tussendoor een kleine oubliehoorn met aardbeienijs. De theesoorten waren ook lekker, hoewel wij de keus wat klein vonden. Alles was lekker!!
Sandraproeft .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Lekker gegeten kwa smaken. Broodjes hadden wat ons betreft net te weinig aankleding en mocht iets rijkelijker.
Fijne plek voor lunch
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
vanmiddag na al het shoppen hier wat broodjes gegeten , overheerlijk en kers vers van kwaliteit , ruime keuze op de menu kaart ,, voor de high thee ook uitermate geschikt en superrrr leuk terras op een platte aangemeerde boot ,, echt leuk en gezellig zo aan het water
aardige bediening zeer vlot en vriendelijk , ik kom hier graag terug
echt een aanrader
Michiel C.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Gezellige en sfeervol lunchtentje. Een keer heel lekker geluncht en een keer lekker. Mooie ruimte aan de prachtige Oude Delft.
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
En dan zit je opeens alwéér bij het Stads-Koffyhuis, voor de derde keer in korte tijd. En opnieuw zijn we uitermate positief.
Ook al was het een ogenschijnlijk rustige woensdag, weinig volk op straat: het Stads-Koffyhuis zat weer zo vol dat we alleen nog een plekje konden vinden aan de grote stamtafel. Ook goed, geen probleem. Deze keer kozen we voor pannenkoek: de Bieslandse en de Prinsenhof. Een kop koffie erbij, want de koffie hier is altijd goed! De Bieslandse pannenkoek smaakte meer dan voortreffelijk, en is dermate rijk gevuld dat je het daarna moeiteloos uithoudt tot een laat diner. De Prinsenhof smaakte goed, maar was niet zo “pittig” als we op grond van de omschrijving op de menukaart hadden verwacht. De bediening was wederom uiterst vriendelijk en attent – en spreekt nog vloeiend Engels ook, zoals we opmerkten toen er een Amerikaanse toerist binnenkwam en om uitleg over de gerechten vroeg.
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Na een uitstekende eerste kennismaking met het Stads-Koffyhuis, een jaartje geleden, werd het tijd voor een herhaling. En we zijn niet teleurgesteld! Net als vorige keer was het ook nu erg druk. Gezellig, informeel, maar voor de bediening nauwelijks te behappen. Het kwam dus wel eens voor dat iemand de vraag kreeg of ‘ie al een keuze had kunnen maken terwijl dezelfde serveerster twee minuten eerder de bestelling al had opgenomen – maar het gebeurde allemaal in de hectiec en er werd met zoveel blijmoedigheid geserveerd dat zo’n missertje gauw is vergeven.
Het eten wat weer voortreffelijk! Een smakelijke vissalade met heerlijk vers brood, uitstekende koffie erbij: dik voor elkaar! Een flinke portie ook: na zo’n salade kun je er wel weer even tegen.
Bij ons volgende bezoek aan Delft kijken we ongetwijfeld weer eerst of er bij het Stads-Koffyhuis nog plek is. Zo ja: dan zoeken we niet verder!
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
In een heerlijk zonnetje hebben wij genoten van koffie en taart op het 'bootterras'. Erg gezellige sfeer, terras goed verzorgd (bloemen) en een hele vriendelijke bediening. Koffie uitstekend geserveerd; cappuccino zoals deze moet zijn, espresso met (op verzoek) een kannetje melk erbij én een glaasje water. De taarten waren heerlijk en sommige (appeltaart) zelf gemaakt.
Het Stads-Koffyhuis bevindt zich in een prachtig pandje, binnen is het ook gezellig ingericht. Later broodjes besteld, hoeveelheid prima en kwalitatief goed. Bij het afrekenen het personeel ook weer erg vriendelijk. Gewoon een heel goed adres!
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Terwijl de unieke collectie prijsbekers voor de lekkerste broodjes van Nederland (vanaf 1987) nog blinken boven de toog, verliest het Stads-Koffyhuis zijn glans. Helma Kleyweg, die ik ooit interviewde over haar ongekende succesreeks aan overwinningen op de jaarlijkse horecabeurs met haar bijzondere broodjes, zou dit met lede ogen aanzien. Op het gezellige bootterras in de Oude Delft, druk bezet met vooral toeristen, bestelden we bij de voorbeeldige bediening een Broodje ‘Kip lekker’ à € 7,25 en een boerenomelet à € 9,95. Voor zulke prijzen mag je wat verwachten. De kaart belooft een een pitabroodje met zongedroogde tomaten, besmeerd met vijgencompote en truffelmayonaise en rijkelijk belegd met gerookte kipfilet, peer, ijsbergsla, rode ui en uitgebakken spek. Bovenop dit alles walnoten en een toefje avocadomousse. Maar het broodje blijkt een karig belegd kleinood, waarop de vijgencompote ontbreekt, de truffelmayonaise niet kan worden waargenomen en de walnoten missen. De rijkelijk beloofde gerookte kipfilet bestaat in werkelijkheid uit treurige dunne plakjes smakeloze kipworst, waar je doorheen kijkt, zo dun. Minimaal peer en nauwelijks sla. Met mijn klacht gaat de bediening professioneel om en er wordt een ander broodje aangeboden, dat volgens de aardige ober erg lekker wordt gevonden. Het broodje 'Zalmsurprise' is allesbehalve verrassend; de vrij droge zuurstokroze zalmmousse gaat, maar daarmee is alles gezegd. De boerenomelet heeft de precies grootte van één van de twee schijven bruin brood. "Vorige keer was deze omelet nog de helft van mijn bord," zegt mijn gast tegen de ober, die ook geen verklaring heeft voor de maat van het overigens smakelijke eiergerecht. Maar deze mini-omelet, voor € 9,95... Bij het afrekenen (een enorme rij voor de kassa waar je met een pasje betaalt waarop je tafel is geregistreerd, informeert de kassier of alles naar wens was. Ook deze jongeman gaat serieus en professioneel om met de klacht en zegt dat het broodje kiplekker 'fout op de kaart staat'. Wat er in ruim 25 jaar kan veranderen bij één van 's lands beste broodjeszaken...
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
We zijn in het Stads-Koffyhuis terecht gekomen via de toegangskaarten van museum De Prinsenhof, op vertoon van de toegangskaart kan je een gratis drankje krijgen. We waren daar op een mooie zomerdag. We gingen op het terras zitten, was vrij druk. De kaart stond op tafel we hebben toen gekozen voor de spekpannenkoek. Deze was goed gebakken met voldoende spek. De prijs was gezien de kwaliteit redelijk. De zaak was van binnen groter dan we dachten, een soort open keuken, waar we langs liepen richting het toilet. Best wel voor herhaling vatbaar als we weer een keer naar Delft gaan.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Mijn vaste koffie-stek wanneer ik in Delft ben, lekkere koffie met een zelfgemaakt koekje, heerlijke broodjes en zeer gastvrij!
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Ik vertel iedereen die naar Delft komt hier eens langs te gaan voor een kop koffie, een broodje, een stukje taart of een pannenkoek. Het is er vaak gezellig druk, en ze hebben allerlei acties. Bijvoorbeeld het winnen van een gratis pannenkoek wanneer je er een besteld. Het allerlekkerst vind ik de schuine bak, deze koffie wordt geserveerd in een grappig kopje dat je kan kopen als aandenken voor thuis. Het enige minpunt vind ik dat er zoveel lekkers op de kaart staat dat het moeilijk is om te kiezen.
Ronaldvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Nog even genieten van onze vakantie en het najaarszonnetje. Leuke zaak op een goede locatie langs de gracht. Wij namen het broodje Italiaans gehakt. Heerlijk. Alleen al het brood was vers afgebakken en kwam van een goede bakker. (Schipluiden). Qua broodjes kijkt men hier qua beleg zeker naar de combinatie van smaken. Zoet tegenover pittig, fris tov "zware"kaas. Kort om , een leuke zaak om eens langs te gaan. Tip; bezoek eerst het museum de Prinsenhof. (5 min. lopen). Op vertoon van je toegangskaart, krijg je gratis koffie, thee of limonade. Gebruik je de achtergelegen P-garage, krijg je van deze zaak 1 uur cadeau.
Bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Populaire plek in Delft waar je echt heerlijke taarten en fantastische koffie kunt krijgen. Het is er meestal druk en doordat het plafond achterin laag is, kun je elkaar slecht verstaan.
De broodjes worden met veel poeha op de kaart gezet maar vind ik niet echt bijzonder. De witte wijn was deze keer helaas erg slecht.
Kom terug voor al die lekkere taarten!!:))