Staal

Meer informatie over restaurant Staal

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 17:00

Estherfrederika .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ben hier langs geweest voor een lunch. De ruimte is niet handig ingedeeld wat mij betreft. De koude wind giert om je heen elke keer als de deur open gaat (en dat dat hij vaak). De bediening was vriendelijk maar het duurde allemaal wel erg lang voordat er iets te eten op tafel kwam. Eten is prima en met zorg bereid.
Motormuizen .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Heerlijk gelunched vanmiddag. Boerenbrood met gerookte markreelsalade. Geen poespas maar gewoon 2 stevige sneden brood met lekker veel makreelsalade. Mijn tafelgenoot had de ossenworst, ook heerlijk. Bediening was vriendelijk, snelle service. Gewoon makkelijk 'simpel' lunchen en super lekker en eerlijke producten.
Menno H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Afgelopen zaterdag een heerlijk diner gehad bij Staal. Het was een besloten bijeenkomst met een grote verscheidenheid aan voor, hoofd en nagerechten. Het accent lag op een feestelijk samenzijn, maar ook kon er van het eten genoten worden.

Voor vijftig personen is de ruimte wel wat krap, maar de bediening kon hier goed mij overweg. Sabien is zeer gastvrij en denkt goed mee.
DennisHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Broodje osseworst was lekker, maar de espresso erg vies. Verder is er niets op aan te merken, de lokatie is geweldig, en ook een leuke inrichting. Personeel een beetje traag.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Lekkere lunchplek! Heerlijke verse broodjes, lekkere koffie, nette bediening. Centraal gelegen in Haarlem! Niets op aan te merken.
DePiepenbrocks V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
We hebben hier nog geen avondmaaltijd genuttigd, maar dat gaan we binnenkort zeker doen. Op zoek naar een drankje en en borrelhapje werden we laatst zeer hartelijk en gastvrij ontvangen op een moment dat dat eigenlijk niet meer mogelijk zou zijn. Aangenaam verrast door de mooi aangeklede en heerlijk smakende borrelhapjes: knapperige schuitjes met humus en een klein eetbaar bloemetje, sierlijk ogende zacht zure geconfijte hibiscus met dadels, kleine spaanse ingemaakte visjes, salami, kaas, kwarteleitjes en meer. Ook voor de drankjes geldt de combinatie van kwalitatief goede producten en een verzorgde goed ogende presentatie. De bediening is gewoon zichzelf, vriendelijk en voorkomend.
Sjef En Sietse .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Nu twee keer bij Staal in Haarlem geweest en beide keren heel goed bevallen. De kaart is gevarieerd, de taarten zijn heerlijk en goede koffie's. We zijn fan van de chocoladetaart! Personeel is vriendelijk. Zeker een aanwinst voor Haarlem deze tent!
Peterpaleis .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Literatuur en eten daar gaat het hier om! Een rijk gevulde boekenkast in een prachtig interieur.
Een stokoud pand met zware balken met als contrast mooie lichte designmeubels.
De bediening lijkt nog wat onwennig, maar is uiterst vriendelijk. Een eenvoudige (lunch-) menukaart met meest biologische producten. Een perfecte locatie om op zondagmiddag een van een lichte lunch met een goed glaasje wijn te genieten.
Door de week kan er gedineerd worden in een table d´amis formule; aanschuiven met een vast menuutje.
ProfessorProever .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Enkele weken geleden kwamen wij hier op zaterdag een broodje eten en de koffie testen, zoals wij vaak doen in Haarlem. Nieuwe zaak, (in het pand van de Mooije Benjamin) dus we waren benieuwd.
Bij binnenkomst was het nog een beetje rommelig, het was een uur of half 3 dus net na de drukte van de zaterdaglunch. Er zaten nog 4 tafels met zo'n 10 mensen. 4 man personeel in totaal. Na zo'n 10 minuten gezeten te hebben waren wij nog niet eens opgemerkt. Toen kwamen er blijkbaar een stel bekenden van de eigenaresse binnen en die werden hartelijk begroet en hun bestelling werd meteen opgenomen. Hierop heb ik de dame in kwestie geattendeerd op het feit dat wij al ruim 10 minuten op enige bediening zaten te wachten. Toen kwam ze met een lang gezicht toch maar eerst bij ons. 2 koffie en 2 broodjes. Ik had een broodje gerookte ossenworst (lekkerrr!!!) besteld, maar wat ik voorgeschoteld kreeg was teleurstellend. 2 sneetjes brood met amper genoeg ossenworst voor 1 broodje en ook nog eens ongerookt. Toen ik dit meldde bij de keuken haalde de "kok" zijn schouders op en vertelde me dat hij hier niets van wist en dat ik maar naar de eigenaresse moest gaan. Ik mocht een ander broodje kiezen, dus ik koos de gerookte makreel. Maar helaas, dat was op. Aangezien de kaart verder erg beperkt en saai is, heb ik mijn flauwe broodje ongerookte ossenworst (want zout en peper was ook nergens te bekennen) zonder augurkjes maar opgegeten. Op het broodje geitenkaas van mijn vriendin was een klein beetje geitenkaas uitgesmeerd op 1 broodje, wederom erg karig belegd.
De koffie; de koffie zelf was redelijk van smaak, maar niets bijzonders en melk opschuimen kunnen ze bij Staal blijkbaar ook niet; grote bellen schuim en smakeloos, alsof het uit een volautomaat kwam.
Ons zie je hier dus niet meer terug.