Srikandi

Stadhouderskade 31 1071 ZD Amsterdam Nederland Kaart
31-206640408

Over restaurant Srikandi

Kunst en Indonesisch eten

Bij dit Indonesische restaurant kun je helemaal opgaan in de verschillende soorten rijsttafels. Deze werden tijdens de kolonisatie ontdekt door Nederlanders zodoende is een bezoek aan Srikandi een ontdekking van het verleden. Geniet van de kookkunsten uit het land dat ze de Gordel van Smaragd noemen. Het is ook een galerie dus je ziet wisselende kunstwerken!

Meer informatie over restaurant Srikandi

• Amex , Mastercard , Visa card
  • Catering , Per boot te bereiken
Charlotte N.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
De Indische rijsttafel viel erg tegen. Saté was zwart en kip was niet te eten, zo vet.
Bediening daarentegen was erg vriendelijk en snel.
Ik zou hier nooit meer terug gaan.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
Slecht. Ik mag stellen dat ik een kenner ben van Indonesisch eten. Srikandi is echt een tourist trap. Het eten is van slechte kwaliteit. De sate saus lijkt regelrecht uit een pakje te komen, de gado gado waren een stel sliertjes tauge zwemmend in sate saus, de rendang had niks met rendang te maken (en ik heb al duizende keren rendang gegeten!), de kip in bamboe blad was op zich goed, maar die werd uit geserveerd in een bak met olie ipv van het elegante bamboe blad, groenten in de sayour lode waren voornamelijk bamboe scheuten en mais maar geen verse groenten, ect.
Bediening was vriendelijk en de sfeer is wel leuk...alleen zat de trapleuning onder het vet, vies dus..
Yo Yo A.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Ik kom bij srikandi sinds de opening ruim 18 jaar geleden.Bereid je voor op exotische culinaire trip als je dit restaurant binnenstapt. Alles hier is authentiek Indonesisch. Het eten, het interieur, de muziek en de steeds wisselende kunstwerken aan de muur. Uiteraard staan er verschillende rijsttafels op het menu, maar je kunt ook a la carte bestellen. Ik bestelde hier een vega gerecht, een met ei, en die smaakte echt prima! De bediening is ontzettend vriendelijk.
Berber P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Knus Indonesisch restaurant met vriendelijke Indonesische bediening. De rijsttafels hebben een prima prijs-kwaliteit verhouding.