Springhaver

Meer informatie over restaurant Springhaver

Voordelig
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Als we naar de film ga in Springhaver, eten we daar meestal ook. Het is een gezellige plek en ze doen altijd veel met groente en hebben veel vegagerechten en daar houden wij van. Het zijn geen culinaire hoogstandjes maar meestal prima eten voor een prima prijs. We hadden eenmaal pasta met schelpjes, mosselen en gamba's en eenmaal rode curry met tofu en veel groente. De curry beantwoordde helemaal aan de verwachtingen: fijn van smaak en lekker veel groente. De pasta was een enorm bord spaghetti met een paar schelpjes, 3 mosselen en 4 gamba's, 2 grote plakken parmezaanse kaas(Italianen vinden kaas bij pasta met vis een doodzonde) en 8 steeltjes rucola. Hier was wat extra salade welkom geweest! Als toetje hadden we een geweldige lemoncheesecake met kweeperencompote: echt een tópper!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Altijd gezellig bij Springhaver. Knus interieur, vrolijke bediening. Wij genoten van dorade met patat en van de maaltijdsalade met geitenkaas, venkel, koolrabi en linzen. Prima combinatie. Daarbij lekkere biertjes van de tap. De porties waren royaal voor een nette prijs. Prima plek om even een hapje te eten.
Mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Springhaver heeft een goede bistro-kaart, lekker gevarieerd eten en een gezellige sfeer, zowel voor de lunch als voor diner. Wel jammer dat je in het cafégedeelte aan de bar moet bestellen en dat de bediening in het restaurant lang op zich laat wachten, ook als het rustig is. Prima om te combineren met een filmpje!
Boud .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Een prima plek met een leuke sfeer, daar kom je graag voor een borrel of om met iemand af te spreken.
Maar get eten is echt niet veel soeps, wel goedkoop maar eerder voor bouwvakkers dan voor filmgangers. We hebben allemaal wat anders genomen, maar niemand was echt blij. Het bier was goed en de film ook.
WouterFender .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Dit restaurant maakt deel uit van een complex waarin ook twee bioscoopzalen en een ouderwetse bruine kroeg zijn gehuisvest. Elk onderdeel heeft wel zijn eigen ruimte gelukkig... Hoewel de aankleding en uitstraling doen vermoeden dat de bioscoop hoofdzaak is en het eten bijzaak, is mijn ervaring keer op keer anders. Het eten is eenvoudig, maar altijd heerlijk. Vooral de tomatensoep is een aanrader. De bediening is vlot, attent en vaak nog van de oude stempel: dame bestelt eerst, rechts uitserveren, merkje van je bierglas naar de gast toe etcetera. Kleine dingen die veel zeggen over de algehele kwaliteit van dit restaurant. Daarnaast is het allemaal zeer betaalbaar, wat voor mij dus resulteert in een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Ik hoop dat het tot in lengte van dagen op deze manier blijft voortbestaan.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Hele fijne plek voor een borrel voor of na een film of gewoon zomaar. Leuke sfeer van borrelende / krantlezende / spelletjes spellende mensen. Lekkere afwisselende biertjes op de tap.
Marionmu .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Heel prettige ambiance: een bruin café met een leestafel. Gezellige mix van bezoekers en vriendelijke bediening.
Lekkere dagschotels, prima borrelhappen. Altijd fijn om hier te komen!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Lamskofte, heerlijk. De menukeus is erg klein, en als dan de visboer niet blijkt te hebben geleverd, wordt het wel erg magertjes. Zeer fijne sfeer, hele vriendelijke bediening, gezellig druk, en kom zeker terug. Maar svp wel een iets grotere keus!
Victors-broer .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Wat een fijne plek, zeg! Sinds ik hier drie jaar geleden voor het eerst kwam, ben ik er bijna wekelijks op vrijdag. Heerlijke plek om te borrelen met vrienden. Wel druk, maar als je zorgt dat je komt net voordat er een film begint heb je altijd plek. Je moet even weten dat je aan de bar moet bestellen (zowel eten als drinken) en dat het personeel niet heel veel rondloopt in de zaak, maar dat hoeft ook niet. Verstand van bier hebben ze wel (en je mag altijd een slokje van het maandbier proeven!) en het plezier in het werk straalt er vaak vanaf. Het eten is qua prijs/kwaliteit verhouding ook echt prima. Topplek!
MarjenS .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We hebben onlangs met 6 personen gegeten bij Springhaver. Een ervaring als in de lovende recensies hieronder kan ik helaas niet met u delen. We hebben het hier over het 'café gedeelte' van Springhaver waar wij binnenkwamen en hebben gegeten. Dit gedeelte heeft een gezellige warme uitstraling, erg leuk, het idee van de bruine kroeg / literair café.
Wij hebben de bediening allereerst moeten vragen om een drankje, er kwam niemand een bestelling opnemen. Na om de kaart gevraagd te hebben, duurde het een lange tijd voordat de bestelling op werd genomen. We hebben de volgende gerechten besteld, (excuus, de exacte namen zijn me ontschoten), de pasta met pompoensaus, de groente envelop, stoofpotje met rundvlees en tweemaal het de ovenschotel met zalm en zuurkool.
Door de bank genomen waren wij allen, matig te spreken over het eten wat ons geserveerd werd, alleen de stoofpot met Rundvlees is in goede aarde gevallen. De andere gerechten waren 'niet bijzonder' te noemen door een gebrek aan kruiden en variatie (groente envelop), de presentatie (ovenschotel met zalm) en smaakcombinaties (pasta). De absoluut fantasieloze salade van veldsla met koude rode bietjes (zonder dressing) scoorde in dit geheel absoluut geen punten.
Dit gecombineerd door het schitteren van afwezigheid door de bediening, die onze tafel niet in de gaten heeft gehouden, maakt dat we niet zo snel terug zullen gaan naar Springhaver.
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Onlangs hier twee keer gegeten. Een prima eetcafé waar je voor niet al teveel geld lekker kunt eten. Naast de kaart met originele gerechtjes is er ook een daghap die continu varieert.
De Marokkaanse schotel is een aanrader. Afgelopen keer had ik ook een Paprika-harissasoep, een geslaagd soepje.
Het decor doet denken aan een bruin café, waar je heel sfeervol ook lekker eens kunt gaan borrelen nadat je een film gekeken hebt.
Linda2512 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Eet al jaren regelmatig bij Springhaver en nog nooit een recensie geschreven. Vraag me niet waarom want ik ben altijd enthousiast over het eten. Wat bij Springhaver het meest in het oog springt is de prijs/kwaliteitverhouding. Ik ken geen enkel ander restaurant waar ik zo lekker eet voor zo weinig geld! Vaak mis ik bij restaurants groente op mijn bord. Ik vind dat een enorm minpunt. Bij Springhaver krijg je altijd veel groente. En daarin ook nog eens veel variatie. Vorige week dinsdag at ik vooraf een lekkere bietensalade en als hoofdgerecht een heerlijk vegetarisch flapje gevuld met groente en Marokkaanse kruiden vergezeld van een heerlijke salade. Top van smaak! Mijn tafelgenoot had een heerlijke tomatensoep met basilicum en een salade met fricandeau. Beide gerechten werden ook zeer positief beoordeeld. Als toetje namen we koffie met een brownie die goddelijk was. Springhaver staat garant voor een gezellige sfeer, superattent en vriendelijk personeel en smakelijk eten. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs. Jammer dat het altijd druk is zodat je niet altijd plek hebt en je kunt er niet reserveren.
Eva A.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
I love Springhaver! Lekker biologisch, origineel en betaalbaar en een bediening/klantvriendelijkheid waar heel wat restaurants in Utrecht nog een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Gewoon top!
Fiona F.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Tja Springhaver, wanneer eet ik hier eigenlijk niet? Nog nooit in me opgekomen om een recensie te schrijven, terwijl ik hier al 15 jaar bijna elke week wel een keer ga eten... En dat zegt wat mij betreft al genoeg: lekker eten met hart voor dieren en wereld voor een goedkope prijs. Wat wil je nu nog meer? De bediening is er ook altijd prima en de sfeer is er gezellig en levendig.

Veel keuze uit vegetarische gerechten, lekkere internationale smaken, veel lekker bier van de tap (waaronder lokaal bier van De Leckere) en leuke mensen. Je rolt vanuit het station zo het eetcafé in en daarna doorrollen naar de film of de stad in. Perfect! Ze zien mij er volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer wekelijks!
Han E.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Het is en blijft een bijzonder gezellig eetcafe. Stelling weet hier en ook in zijn andere zaken steeds de juiste snaar te raken. Wij komen er graag. Vandaag aten we de eendebout. Wonderlijk hoe smakelijk men dat voor de erg schappelijke prijs voor elkaar krijgt. Als we het tevoren geweten hadden, hadden we wat extra rode kool besteld...heerlijk! Goed gedaan
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Hoe krijgen ze het toch steeds voor elkaar bij Springhaver! Gewoon erg lekker eten, origineel, goed klaargemaakt met prima ingrediënten en voor die prijs!
We komen hier al vrij lang en zeer regelmatig en altijd maken ze het bovenstaande waar.
En dat in een beregezellige sfeer, met erg gezellig en attent personeel, zalige biertjes op de tap en een uitstekend glas huiswijn.
Zo uitnodigend kan de Utrechtse horeca dus zijn. Jullie doen het top!
AB80 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Het interieur van een bruin café, met eerlijk biologisch eten dat bereid is met respect voor de producten. De pompoensoep is heerlijk en de geitenkaas-bietsalade is ook een echte aanrader. Ruime hoeveelheden, niet al te prijzig, met als enige nadeel dat de tafeltjes heel dicht bij elkaar staan. Toch komen we hier al jaren heel graag!
Menno K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Eten bij Springhaver is altijd goed bevallen, en ook nu weer.
Een heerlijke vegetarische salade besteld. De capuccino's waren ook nu weer perfect.
Je moet wel weten dat je zelf aan de bar moet bestellen, daarna wordt het eten gebracht.
Ook voor afrekenen moet je naar de bar.
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Hier komen we graag, met name omdat deze plek voor mij en m'n vriend veel betekenis heeft. Hier was onze eerste date. Met name vanwege de plek komen we hier graag. De gezelligheid en ook om een drankje te drinken, het personeel aan de bar is vriendelijk. Dit keer ook een hapje hier gegeten. Verwacht geen hoge culinaire hoogstandjes, maar wel gewoon prima eten. Dit keer een maaltijdsalade met kip gegeten. Helemaal prima.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Heel prettig eetcafe. Goede sfeer, aardige bediening, schappelijke prijzen. Buiten was het miezerig en nat, binnen een lekker bruin cafe met een snorrende kachel. We dronken gemberthee en aten linzenstoof en roti, beide heerlijk pittig gekruid comfort food. Perfecte plek voor een snelle hap voor de film of een avondje bijkletsen in een gemoedelijke kroeg.