Spoorzicht

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eten was goed. Voorgerecht cocktail bevatte wat te veel mayonaise of dressing. De fameuze biefstuk van de zaak deed zijn naam eer aan. Inderdaad een bijzonder lekkere super malse biefstuk, op de bleekselderie erbij zat ook weer in iets te veel mayonaise of dressing. Bedienende dame had zelf niet door dat we voor het hoofdgerecht geen bestek hadden. Wel was ze weer attent door te vragen of de biefstuk wel te snijden was met het mes waar ik mijn twijfels over had geuit. Inrichting restaurant was niet bijzonder maar ook niet lelijk. Toilet had een mooie spiegel
Reinder V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Super goed gegeten, voorgerecht was enorm met diverse vissoorten, carpaccio, te veel om op te noemen. Ook zeer bijzonder en lekker, de kiplevers met biefstuk. Vriendelijke en vlotte bediening. Eigenaars weten de sfeer er wel in te brengen. Wij komen snel terug.
Arjangroot .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
We hebben hier al een paar keer gegeten en elke keer weer lekker. De porties zijn groot, de kaart uitgebreid en er is voor ieder wat wils. Zeer vriendelijk personeel die de klant op de eerste plaats zet. Fijn dat we nu eindelijk een goed restaurant in Heerenveen hebben.
DiepFries .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Het is niet alleen aan het spoor, maar ook het menu is hier helemaal op afgestemd.
Gerecht namen als stoptrein,sprinter en wissel. Echt de sfeer van een oud bruin cafe met de kleedjes op de tafel.
Het eten was dik in orde, zag er goed verzorgd uit, goed van smaak en voldoende.
Lekkere mix grill vlees schotel gegeten met verse bijlagen.
Aanrader met een leuke sfeer.
Marten-van-der-velde .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Bediening: leuk, vriendelijk, gastvrij en professioneel, aandacht voor de klant staat hier hoog in het vaandel!
Eten: de menukaart biedt een ruime keuze, mijn collega heeft lever besteld (bijzonder, want dit vind je niet vaak op elke menukaart) en zelf heb ik roergebakken kip in het pannetje met rijst besteld. Onze gerechten werden vergezeld door goed doorbakken frietjes, gebakken aardappeltjes, een heerlijk selderij salade en broccoli, zonder uitzondering waren de verschillende gerechten bijzonder lekker en de hoeveelheid ruim voldoende! De huiswijn is lekker.
Interieur, een mooie kruising tussen huiskamer café en eetcafé. Donderdagavond was het buiten koud en binnen behaaglijk warm.
Decor: een donker interieur, maar mooi uitgelicht, Perzische tafelkleden met sfeervolle verlichting.
Kortom, wil je lekker eten in Heerenveen, probeer dan zeker Spoorzicht.
Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Wij hadden via via gehoord dat je hier erg goed kon eten. Interieur als een bruin cafe met pluchen kleedjes. Deed gezellig aan. Zelf koos ik voor de kipfilet en mijn man had de schnitzel (wow). Hierbij kregen we patatjes, gebakken aardappelen een schaaltje overheerlijie bloemkool en een schaaltje aangemaakte selderiesalade. Alles ruim voldoende en heel erg lekker. De bediening was snel en bij binnenkomst kregen we meteen stokbrood met kruidenboter. Inderdaad is de eigenaar wat luidruchtig wanneer er een bekende binnen komt, maar dit werd door ons niet als storend ervaren! Terugkomen staat zeker op het programma!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Op bezoek bij een vriendin in de buurt van Heerenveen wilden we wat gaan eten en via IENS kwamen we op Spoorzicht, dat zij niet kende. Door eenrichtingsverkeer bleek het lastig er met de auto te komen, maar dichtbij was voldoende parkeerplaats.
Aan de buitenkant ziet het restaurant er niet uitnodigend uit, ook door de kale wat groenige openbare verlichting, maar eenmaal binnen kom je in een andere wereld: een groot eetcafé met tafeltjes met "perzische tapijtjes".
Je krijgt twee menu-kaarten: een met alle biefstuk-gerechten (hun specialiteit) en een met een brede keuze aan andere gerechten, waaronder verschillende vegetarische gerechten. Wij gingen voor de biefstuk: een hete spies met peultjes in chilli-saus en ossenhaas uit de wok met tuinboontjes en zoete soja. Met daarnaast voor beiden een salade en gebakken aardappeltjes. Het vlees was mals en zeer goed klaargemaakt en smaakte voortreffelijk. De porties zijn flink en eigenlijk hadden we wel genoeg, maar we zagen dat vanuit de keuken geregeld een echte crème brulée werd opgediend - klassiek met brandende alcohol om de suiker te carameliseren - en daar hebben we er samen toch nog een van genuttigd. Ook dat was van voortreffelijke kwaliteit. We sloten af met koffie en hebben er echt zeer goed gegeten.
De dame die ons bediende verontschuldigde zich dat het pas haar eerste avond was, maar dat bleek niet uit de voortreffelijke bediening.
Het restaurant heeft de gemoedelijkheid van een grote huiskamer, de sfeer van een wat oubollig grand café en een vootreffelijke keuken en bediening. Laat je door de buitenkant en de perzische tapijtjes niet afschrikken: je kunt er uitstekend eten.
Patrickjanssen .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
We waren met gezin 2 dagen in Heerenveen en zochten een leuk restaurantje voor een hapje eten. Via Iens kwamen we op spoorzicht uit. We hebben lekker gegeten in een gezellige en vooral ongedwongen ambiance. Prima service, heel vriendelijk personeel en een grote gastvrijheid, we voelden ons zeer welkom. Aanrader als je in Heerenveen bent! Als we weer in die omgeving zijn en we willen een hapje eten, dan weten we nu waar we moeten zijn :-)
LekkerEten40 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Via kennissen hier terecht gekomen.
De inrichting is donker en oud(erwets). Tafeltjes, bestek e.d. zijn wel goed schoon.
Verrassend goed gegeten. Vooraf brood met een soepje. Daarna had mijn partner spareribs en ik een ossenhaasspies. Wijn van redelijke kwaliteit. Koffie was goed.
Bediening vonden wij erg matig. Zo weten ze niet hoe ze moeten uitserveren (bijv. voor je langs gaan om je drinken neer te zetten).
De sfeer kan heel goed zijn als je van een ons-kent-ons eetcafé houdt. Als er mensen binnenkomen die de eigenaar kent, merkt het hele eetcafé dat. Wij vonden dat niet prettig; als wij uiteten gaan komen wij voor een gezellige avond met goed eten. Wat geluiden van gewoon pratende mensen is natuurlijk prima. Wij vinden dat zelfs altijd sfeerverhogend.
Nogmaals, het eten was prima maar wij komen hier niet weer.
Ine F.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
We hebben hier onlangs met familie gegeten aan de stamtafel. Heel leuk in oude stijl teruggebracht restaurant / kroeg. Vooraf een gezamenlijke proeverij vooraf gehad, heerlijk verse salades, Hawaï en geitenkaas met daarnaast nog gamba's en carpaccio. Dit was voor drie besteld maar meer dan genoeg voor zes, top verzorging. Daarna heeft iedereen van de biefstuk specialiteiten kaart besteld, en met recht mag gezegd worden dat ze weten hoe een biefstuk bereid moet worden. Een persoon nam de sliptong en kreeg drie forse sliptongetjes, ook perfect gaar. De bijgerechten en ook de hoofdmenu's zijn oer Hollands, om trots op te zijn. Prijs kwaliteit goed. Wij komen weer.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Spoorzicht lijkt op een bruin cafe met ouderwetse tafelkleedjes op de tafels. De verlichting is beperkt. Ondanks een goede bezetting kan men elkaar blijven verstaan.
De bediening is gastvrij. Al snel komt er stockbrood en kruidenboter op tafel.

We nemen een soep van de dag. Deze is vandaag mosterdsoep met spekjes en stukjes appel. Een verrassende combinatie. Ook een aantal sneetjes afgebakken stockbrood.

De vis van de dag is heilbot op een royaal bed van spinazie en spaghetti.

Het andere hoofdgerecht is een spies met grove stukken ossenhaas, paprika en ui.
Rose van de gril. Het vlees komt niet van een plaatselijke boer en ook geen Hollands rund wat je zou verwachten in de provincie Friesland. Ondanks de import toch een goed stuk mals rund.

Een bijgerecht is een roerbak mix van groene peultjes, champignons en paprika in teriyaki saus.
De dosis saus had wel wat minder gemogen. Is iets wat overheersend.

Andere groente is knapperige bloemkool, gebakken aardappelen en basic frites.

De huiswijn rood en wit wordt in grote glazen uitgeschonken. Aangenaam van afdronk.
Water van het huis ook hier geen probleem.

We ronden af met espresso.
Als het evenementen in Heerenveen zijn is het advies wel even te reserveren. ook al is deze zaak aan de rand van het centrum.

Genietenadj .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Wij hebben het restaurant bezocht op uitnodiging van familie. Met een gezelschap van 35 personen gezellig geborreld met aansluitend een 3 gangen diner! Iedereen was vol lof over het eten! Vooral de snoekbaars viel erg in de smaak. Zeer goede locatie ook voor een feestje met een groter gezelschap, maar ook zeker een goed adres voor een etentje.
Jacco O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Heerlijk ontspannen, warme en gezellige sfeer. Heerlijk gegeten. Absoluut een goed café-restaurant plus. De huiswijnen zijn top en de chateaubriand was perfect!
Marinus2 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Hier vind je nog waar voor je geld: goed eten; vers, ruime porties. Dat de kaart beperkt is is geen enkel probleem. Prettige bediening. Reeds verschillende malen gegeten en altijd zelfde kwaliteit.Min punt: weinig keuze in speciaal bieren.