Spoon op Sypesteyn

6,9
Lang
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De locatie is erg mooi moet gezegd worden, een kasteel met een prachtige tuin. Rond het middaguur in het weekend met vrouw en kind hier terecht gekomen om rustig een uitgebreide en vooral een lekkere lunch te gaan nuttigen.

Als eerste valt op dat de menukaart vrij beperkt en ouderwets aandoet voor een restaurant dat 'culinair genieten uitstraalt' volgens de website. Veel verder dan een club sandwich, een uitsmijter of, een carpaccio gaat deze niet. Maar goed, als het maar lekker is dan.

Verder valt ons het volgende op:
- vrij knullige (oudere) bediening die heel druk en zenuwachtig bezig is met ..ja wat eigenlijk? Niet met de klanten in ieder geval.
- hetgeen wat je dan wel krijgt smaakte zeker niet altijd vers; alsof de keuken eerst bevrijdt moet worden van oude voorraden.
- Lang wachten op het eten met een koude soep als resultaat. Daar hadden we wat van moeten zeggen, maar de bediening was erg druk en we wilde ook niet teveel zeuren.
- Het terras is niet echt een kindvriendelijk helaas. De bediening ook niet. hmm, hadden we toch maar wat gezegd over de koude soep..

Al met al leuk voor de mooie locatie en een kop koffie. Voor echt culinair genieten (zoals de website aangeeft) kan je beter ergens anders terecht is onze ervaring.

We willen echt niet zeuren maar we komen hier niet meer terug.
Alex_R .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Ik heb zojuist geluncht bij Spoon op Sypesteyn. Heerlijk! Het (kasteel) terras voelt als een huiskamer, is knus en heeft zijn eigen charme. De sfeer is rustig en gemoedelijk, alsof de tijd even stilstaat. De kwaliteit is uitstekend en er is heel veel zorg aan besteed.
Ik had een broodje met gegrilde kip. Heerlijk! Nooit geweten dat er zoveel op één broodje kon.
Echt leuk om eens te stoppen en te genieten!

HaggardHobnob .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Het restaurant heeft een prachtig, schaduwrijk terras tegen het kasteel aan. Er is een mooi uitzicht over de tuinen. Van een uitgebreide lunchkaart kozen we een baguette met pittige kip, een baguette met kaas en tomaat en sandwiches met zalm. De broodjes werden geserveerd met wat sla en waren prima. De baguettes waren knapperig vers. De service was echter betreurenswaardig! Ondanks de simpele bestelling duurde het ruim vijf kwartier eer we onze lunch kregen. Dit was niet terug te zien aan de broodjes, die goed waren maar er uitzagen alsof ze hooguit tien minuten bereidingstijd nodig hadden. De bediening was vriendelijk maar wekte een nogal chaotische indruk. Wij zullen bij een volgend bezoek aan het kasteel het restaurant mijden.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Het decor is fantastisch, een prachtig 20e eeuws kasteel met middeleeuwse uitstraling, het kan bijna niet beter. Helaas is de bediening wat knullig en niet in lijn met de allure van het kasteel. Er word heel druk gedaan met weinig effect. Het lijkt wel een Italiaanse organisatie. Helaas is de kwaliteit van het eten niet Italiaans. Het is relatief duur, je krijgt er weinig (Hollandse zuinigheid) en dan is de smaak ook zo gemiddeld dat het verlangen om terug te keren er niet is. Jammer hoor, het kan zoveel beter. Iets meer aandacht en het is prima daar.
MCBos .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Bij restaurant Spoon op kasteel Sypesteyn "proef" gegeten op uitnodiging van vrienden die volgend jaar gaan trouwen en deze locatie hebben uitgezocht. Ondanks een frisse avond heerlijk buiten kunnen eten op het terras dankzij twee heaters. Een verrassende tafel vol met heerlijkheden verscheen gedurende de avond met vakkundige adviezen omtrent de hierbij te drinken wijnen. Mevrouw Merkx heeft laten blijken dat zij goed gastvrouwschap begrijpt en ze kan koken! Een prachtige locatie en heerlijk eten en goede wijn, er zijn slechtere dingen te bedenken om een avond uit te zijn...