Spitzen

Raadhuisplein 30 9501 SZ Stadskanaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Spitzen

Diana-en-Arno .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Een paar dagen terug in het noorden, misschien even eten bij Spitzen van Best Western? Een koude kermis: Spitzen is tegenwoordig alleen nog op vrijdag en zaterdag open. Maar we kunnen in 't raadhuys, bar/cafe van hetzelfde hotel terecht. Zelfde keuken en staf, dus ok doen we dat. Het eten is prima, niets bijzonders. Maar de bediening is erg ondermaats. Goed, een watertje kan vallen, en met borden boven de kinderwagen hangen is wat onbezonnen. Maar als staf tot twee keer toe de deur van het aangrenzende rookhok open laten staan tijdens een praatje met wat vaste gasten mag niet gebeuren. Als we er (weer) wat van zeggen wordt de sfeer erg ongemakkelijk. We krijgen het gevoel besproken te worden. De bediening neemt niet eens meer de moeite bij het afruimen om te tafel te lopen, of, als er vies mes valt de tafel even af te nemen. We worden weggekeken, niets meer en niets minder. Nog nooit zo behandeld.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Het is zover. Stadskanaal heeft eindelijk een restaurant dat het hogere niveau aan kan. Heerlijk gegeten: Gambasalade, kaassoep, gebakken mosselen en ijscake met geflambeerde eiwit toe: heerlijk! Het hoofdgerecht werd ietwat te royaal opgediend. Aangezien ik van huis uit geleerd heb mijn hele bord op te moeten eten, ging ik met een welgevulde maag huiswaarts. Service is vriendelijk en attent. Decor is modern. Tafels en opstelling zijn royaal. Prijs/kwailiet zonder meer goed. Je betaalt meer dan in een 'gewoon' restaurant, maar dan heb je ook wat: een echt avondje uit.
Ruben K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Heb een tijdje terug hier gegeten tijdens de nationale restaurantweek. Als voorgerecht een prachtig opgediende proeverij, op deze manier een goede indruk gekregen van de verkrijgbare voorgerechten. Het tussengerecht was carpaccio, smaakte erg goed, en zag er mooi uit. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de zalm. Deze was zeer goed op smaak, een bord vol kleuren, prachtig! En tot slot een proeverij van de nagerechten. Dit was echt geweldig! Een etagère gevuld met alleen maar lekkere dingen.

Op deze manier heb ik het nog niet meegemaakt in andere restaurants! Helemaal top! Ik kom hier zeker weten nog eens terug, en zal het absoluut aanraden!
Pietertje1234 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Eerlijk gezegd wisten we niet wat we ervan konden verwachten. Het restaurant bestaat nog niet zo lang en er waren nog geen recensies te vinden. Toch maar proberen. We zijn zeer aangenaam verrast!

Om te beginnen de service. Het personeel is zeer vriendelijk en vakkundig. De enige dame in ons gezelschap had haar tas rechts van haar stoel op de grond gezet. De ober verzocht vriendelijk de tas links te plaatsen, aangezien hij rechts opdient. Deze test voeren we vaak uit en vrijwel nooit pakt de bediening dit goed op. Hier dus wel. Oei, de lat wordt hier hoog gelegd!
Het bedienen ging verder geruisloos. Zoals het hoort. Op onze vragen over het restaurant en de omgeving wordt keurig antwoord gegeven, maar verder worden we niet lastig gevallen met het irritante 'is alles naar wens'. Nee, hier gaat het zoals het hoort.

Het eten is prima. De porties zijn prima. Het kaasplankje na afloop was eigenlijk een complete gang, erg royaal dus. Bij de vis en vlees gerechten wordt een gepofte aardappel geserveerd. Lekker vers. Het geeft volgens mij aan dat er met aandacht wordt gekookt.
Een persoon in het gezelschap had een wens: geen vlees, geen vis en geen kaas. Tegenwoordig gaat dat vaak goed in restaurants waar men vers kookt. Ja, wederom een test voor het restaurant (na de tas). Geen enkel probleem voor de chef van Spitzen. Ook hier was het helemaal top dat de keuken veronderstelde dat de gast wellicht veganistisch was. De bediening kwam aan tafel vragen of dat het geval was. Ook hier blijkt de aandacht die men voor het eten en de gasten heeft.

Het decor is was lastiger. Het restaurant is het resultaat van een verbouwing van een eerder restaurant (na een brand). Er zijn nog stijl elementen van het vorige restaurant aanwezig. Men heeft getracht met mooie zwart-wit panelen een modern uiterlijk te creeren. Helaas was, na een eerdere brand, een brandwerend systeemplafond verplicht. Dit komt de uitstraling niet ten goede. Helaas is de gemiddelde klant ook niet gecharmeerd van een modern uiterlijk (het is en blijft Stadskanaal....). Jammer, want het restaurant verdiend een mooi decor!

Conclusie. Een regelrechte aanwinst voor Stadskanaal. Tot voor kort kon men hier alleen Chinees, Grieks en Italiaans eten. Met Spitzen is een mooie Franse keuken toegevoegd.
We hadden gevreesd voor een leeg restaurant, maar op deze zaterdag avond zat de zaak helemaal vol. Wel verdiend.