Spirit

Voordelig
Erg kort
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Helaas niet aan mij bested! Gisteren heb ik mij over laten halen om hier te gaan eten. Dat was ook direct de laatste keer. Het is geen gezellig restaurant. Een gemiddelde La Place locatie heeft meer sfeer. Ook ben ik geen voorstander van het zelfbedieningsconcept. Dineren in buffetvorm prima, maar dan vind ik het wel prettig om de drankjes geserveerd te krijgen. Hier moet je echt alles zelf doen. Niet mijn idee als ik gezellig buiten de deur ga eten (al was mijn tafeldame wel gezellig).
Over het eten zelf kan ik kort zijn. Er is volop keus en variatie. Alles wordt regelmatig bijgevuld maar het is gewoon niet mijn smaak. Daarnaast vond ik de koude voorgerechten erg koud en vroeg ik mij af of de warme gerechten altijd de juiste temperatuur hadden.
En de prijs? Niet goedkoop maar ook niet schreeuwend duur. Per persoon aten wij een flinke portie hoofd- en nagerecht en dronken 3 glazen wijn en rekende € 30,00 af.
Als laatste een waarschuwing. Als je betrapt wordt op het nemen van een mini hapje voordat je afgerekend hebt, krijg je op je kop :-). Niet doen dus!
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Volgens mij de derde keer dat ik hier heb gegeten en elke keer was het weer super. Spirit heeft een enorm buffet waar je allerlei lekkere dingen kunt opscheppen. Ook nu heb ik mijn bord weer behoorlijk volgeladen en dan zou ik eigenlijk nog wel 10 dingen willen proberen. Vervolgens bij het afrekenen aan de kassa valt de prijs me altijd weer mee voor zo'n hoeveelheid gezond en lekker eten. Daarna een plekje zoeken, maar dat is er eigenlijk altijd wel. Wat ik ook prettig vind aan Spirit is de akoestisch: zelfs als het nagenoeg vol is, kun je nog prima met elkaar praten (iets waar ik in andere restaurants nog wel eens moeite mee heb als er veel lawaai is). Uiteindelijk hebben we nu afgesloten met lekkere toetjes (eigenlijk is de chocolademousse alleen al een bezoek aan Spirit waard) en een goede koffie. Een absolute aanrader voor wie houdt van lekker gezond eten in een informele setting.
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk vegetarisch gegeten. Enorm grote keus aan koude en warme gerechten, ook verrukkelijke dessertgerechten, ook een ijsbuffet. Complimenten voor de professionele kookkunst van de keukenbrigade. Het buffet wordt steeds aangevuld. Zeer vriendelijk personeel. Uitgebreid assortiment drankjes, goede wijnkeuze en smakelijk assortiment biologische biertjes. Prima prijs kwaliteit verhouding. We waren hier met een groep van vijf personen, iedereen was enthousiast. Hier komen we beslist weer terug! Eigenlijk verdient dit zelfbedieningsrestaurant een Michelin ster, zelden heb ik zo lekker buiten de deur gegeten!
Fijnuiteten .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Prima alternatief voor vegetariers en veel keuze. Helaas is het eten niet zo gezond en suikerloos meer. Lasagne met rijststroop en zelfs witte rijst gezoet met rijststroop is echt niet nodig. Jammer. Ander minpunt is de enorme drukte. Je moet eerst vechten om op te scheppen en dan rennen om een tafeltje te vinden.
Mathijs H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Nee, het is niet het leukste en gezelligste restaurant. Maar dat eten...man man man. Ik woon al 17 jaar in Rotterdam en heb in heel veel lekkere restaurants gegeten, maar Spirit is absoluut mijn favoriet voor de snelle gezonde hap. Super smaken en verrassende gerechten die je zelf niet zo maar op tafel zet. En binnenkort ook in Amsterdam, daar mogen ze blij mee zijn. Keep up the good work!
Wat fijn om te horen! Dank voor je positieve recensie :)
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik heb in Nederland nog nergens anders zó lekker vegetarisch gegeten. De keuze is reuze. Geweldig! Heel veel verschillende gerechtjes geprobeerd, en allemaal even lekker. Pure smaken, verse ingrediënten die je goed proeft, ik vond het jammer dat ik niet meer honger had. In tegenstelling tot sommige anderen vind ik het helemaal niet duur; je betaalt inderdaad per 100 gram maar je kan je bord aardig vol scheppen en dan zit je nog niet aan 10 euro. Take-away is ook een optie; dat hebben we dan ook gedaan met nog wat lekkere taartjes, waaronder een vegan snicker- en een wortel- en citroentaart. Als ik in Rotterdam zou wonen zou ik hier elke dag komen! Niets dan complimenten.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Eten is heerlijk en gevarieerd. Opscheppen van een buffet en betalen per 100 gram. Ieder gerecht is zorg samengesteld en alle ingrediënten staan duidelijk vermeld. Spirit onderscheidt zich door de kwaliteit van de gerechten centraal te stellen, waar andere restaurant zich richten op imago en uitstraling gaat het bij Spirit om de juiste samenstelling van ingrediënten. De gerechten zijn een verademing in de Nederlandse horeca, waar middelmatige ingrediënten worden bedekt onder een dikke laag saus.
We liepen dezelfde middag langs Fenix Food Factory op Kattendrecht, waar je 15 euro voor een mager plankje met hapjes betaald, bij Spirit heb je meer keus, met meer doordachte gerechten en voor minder geld.
Voor bijzondere en eerlijke eten moet je bij Spirit zijn!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Van dit restaurant had ik meer verwacht. Qua smaak presteren de gerechten zeker niet bovengemiddeld, eerder minder dan in de overige vegetarische restaurantjes in Rotterdam. Mijn patatjes zijn vrij lauw en de asperge- en avocadosalade zijn smakeloos met af en toe ineens een kruidige, hete hap ertussen. De specerijen zijn er dus niet bijzonder goed doorheen gemengd. Sfeer is hier nergens te bekennen: monotone inrichting, kleine saaie tafeltjes, geen speelhoekje voor de kinderen, nauwelijks leesvoer en overal serieuze gezichten. Het doet sterk aan een kantine denken. Het terras ziet er wel vrolijk uit, ook al ligt het aan een drukke weg. Nog een waarschuwing: je mag (nou ja, eigenlijk: moet je) hier zelf opscheppen, maar daarbij is het wel flink oppassen geblazen. Bij de kassa bleek ik voor meer dan zes euro aan salade te hebben opgeschept, terwijl het bakje nauwelijks voor driekwart vol was.. Kortom: hier kom ik niet terug.
Petracom .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Op je vrije dag wil je toch wat anders! Maar goed, dochterlief wilde het graag uitproberen. Het was heerlijk en moeilijk kiezen. Je betaalt per gewicht, dat maakt het nog spannend ook. Want hoe zwaar is je eten??? Prima schotels en leuk om te combineren en als vis en vleeseter heb ik niets gemist.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij Spirit. Vegetarisch Zelfbediening restaurant met nette degelijke inrichting, misschien niet de eerste keuze voor een gezellig etentje. Maar het warm koude buffet is fantatisch. Zelfs voor een carnivoor. Veel keuze, verrassende combi's en met veel zorg en gevoel bereidt. Je kan nemen wat je wil en rekent af op basis van gewicht. Als je van lekker eten hou een absolute aanrader
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Het eten bij spirit is altijd een feestje..ik houd het meeste van de tempeh met de snijboontjes maar ook de andijvie of gegrilde groenten neem ik altijd standaard..de maiskoekjes neem ik altijd meerder van..deze zijn zoooo ontzettend lekker..ik neem voor deze koekjes altij een sausje bij mijn eten..wat ik jammer vind is dat ik deze koekjes ook erg lekker vind met de sojasaus maar ze hebben geen minibakjes voor de saus..als ik deze saus op mijn bordje doe is hij al door mijn eten heen voor ik mijn koekjes erin kan dopen..verder had ik de vorige keer een haar in mijn eten..waardoor mijn trek spontaan wegging..ik zei er wat van...en ik kreeg niet mijn gels terug (ook al had ik bijna niets op) omdat ik mijn bon niet had! Dat vind ik echt nul service..had dan op zijn minst mijn eten opnieuw gewogen en dat bedrag teruggegeven. Ik heb wel een gratis cappuccino gekregen..deze cappuccino vond ik vroeger zo lekker dat ik hem zelfs to go meenam maar hij is tegenwoordig erg ''milky' en lauw ipv lekker warm. Maar nogmaals het eten is zo lekker..de sfeer is chaotisch..beetje kantinesfeer...het terras vind ik erg leuk met uitzicht op de Goudse singel..het personeel vind ik erg wisselend qua vriendelijkheid..leuk is dat je water kunt schenken uit de kraan..ik drink thuis ook uit de kraan dus hier neem ik ook wel eens een bekertje..de gember/wortelsap is een absolute aanrader evenals de heerlijke bonbons voor bij de koffie..de taartjes ben ik niet dol op..die zijn mij iets te vreemd qua smaak.
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Had veel over Spirit gehoord en was er zeer benieuwd naar. Helaas vonden mijn man en ik (en onze kleintje van 2) het tegen vallen.
Concept is goed bedacht, het eten zag er ook smakelijk uit... tot je het proeft. Het "warme" eten was jammer genoeg lauw. Ook vonden wij dat er teveel kruiden door het eten is gemixt en vaak ook hetzelfde kruiden wat voor zorgde dat veel gerechten naar hetzelfde smaakten. De salades daarentegen waren wel erg lekker.
Je betaalt voor wat je opschept, dus per 100 gram. Als je een kleine eter bent, dan is dit een mooi concept. Maar ben je gewend veel te eten, dan wordt dit nog eens een duur geintje. En niet te vergeten dat de borden wat gebruikt worden vrij zwaar aan voelen. We hadden moeten vragen of het gewicht van de bord af gehaald moeten worden voor de prijs... jammer, vergeten.
Locatie was wel ok. De ingang werd verbouwd, dus was het wat rommelig en overal snoeren, wat niet handig is wanneer kinderen rond lopen. De sfeer vonden wij ook niet denderend, (helaas) veel chagrijnige gezichten, zowel bij de medewerkers als bij de klanten.
Al met al, geen succes voor ons
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik ben een echte vleeseter en mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog aanvankelijk. Ik dacht dat ik het vlees zou gaan missen, maar niets bleek minder waar. Heerlijke vegetarische gerechten, lekkere vleesvervangers etc.
De inrichting is gezellig, service goed en het concept van zelf je bord met eten samenstellen, helemaal top! Kortom, een aanrader!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Fantastisch eten hier, op ieder moment van de dag. Door de diversiteit van de gerechten mis het vlees helemaal niet. De meeste gerechten zijn ook nog eens origineel en je proeft dat het vers is. Een groot plezier om hier een lekker bordje op te scheppen! Decor en service is prima, springt er niet uit.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Dit vind ik een prettige zaak, je kan heerlijk eten en je hoeft inderdaad geen zorgen te hebben of je per ongeluk iets van vlees eet en dat is fijn. Het is altijd wel druk, dus eerst een tafeltje bemachtigen en daarna lekker gaan opscheppen. De prijs valt me ook iedere keer mee, voor onder de tien euro heb je een lekker bord vol heerlijke vegetarische gerechten. Als een zogenaamde flexitarier ben ik blij met een restaurant zoals Spirit. Ze hebben hier ook lekkere vruchtensappen.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Ben hier nu twee keer wezen lunchen met een vriend die vegatarisch is. Zelf vind ik het eten wel speciaal maar kan niet alle gerechten waarderen heb daar wel een aantal nieuwe producten ontdekt die ik nu thuis ook eet. Het is er altijd druk moet werkelijk vechten om een tafeltje, personeel kan veel behulpzamer en vriendelijker zijn deze service viel echt tegen. De prijs liegt er niet om je betaald per gram je eten gemidddelde prijs 25 euro per kilo.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Spirit heeft een opvallend en leuk concept: je schept bij het buffet op wat je wilt eten en vervolgens wordt je rekening bepaald op basis van het gewicht van je bord. Vervolgens kun je die aan één van de tafeltjes of aan de eetbar in het - niet enorm gezellig ingerichte - eetgedeelte óf (in de zomer) lekker buiten op het terras opeten. Ook een prima restaurant als je eens in je eentje wilt gaan lunchen. Nadeel van het concept is dat het moeilijk kiezen is uit alle heerlijkheden en je je bord dus al snel veel te vol schept. Het kan daarmee wel wat prijzig uitvallen! Maar ja, dan heb je ook wat... een groot assortiment vega gerechten, met echt originele en heel smaakvolle combinaties. De diverse varianten met bonen en linzen zijn eigenlijk altijd goed en lekker, en ook de tempé gerechten zijn een echte aanrader!
Caplysander .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
fijn veel keuze voor vegetariërs! wel aardig prijzig en een beetje bot personeel. ik verwacht bij zelf service niet alles maar wel wat vriendelijkere reacties bij vragen. wel verwacht ik dat de prijzen wat lager liggen bij zelf dingen op je bord moeten scheppen..
Gina B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Ondanks dat ik al meer dan 10 jaar vegetariër ben, was ik nog nooit in een restaurant geweest waar ze alleen vega/vegan gerechten hebben. Geweldig om d.m.v. een lopend buffet keuze te hebben uit tientallen gerechten, waaronder quiche, bitterballen, groenten, tofu en seitan. Eindelijk een buffetrestaurant waarbij je niet doorgestudeerd hoeft te hebben om te kunnen bepalen wat je wel en niet kan eten.

Helaas viel de kwaliteit van de gerechten een beetje tegen. Smaak was ok, tikkeltje flauw. Waar ik mij voornamelijk aan stoorde was dat veel gerechten lauw of koud waren. Lauwe lasagne is toch minder lekker dan warme en baart mij zorgen over de versheid van de gerechten.
De prijs is ok. Zoals je verwacht betaal je meer voor het concept, ik vind niet dat ze het waarmaken.

Bediening kijkt een beetje levenloos om zich heen. Een beetje enthousiasme zou geen kwaad kunnen.
Het restaurant zelf is een beetje ongezellig en saai, maar wel netjes. Karakterloos, net als het eten.