Spirit

Mariniersweg 9 3011 NB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Spirit

In Spirit the vibe is rural and light. Their philosophy expresses itself in five pillars: fresh, good, sugarless sweet, biological and vegetarian. This is the only restaurant in Rotterdam that has received the bio-mark of the Foundation of Agricultural Farming (translated). The wordly menu is full of sweet potato, lentils, warm wakame and tofu -all guests help themselves from the buffet and what you take is what you pay for.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Spirit

Tram 4, 7, 8 - Halte Meent

Maandag t/m Zaterdag 08:00 - 23:00
Zondag Gesloten

7,1

Jouw recensie over het restaurant Spirit

Sonja D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Super goed en lekker gegeten
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Lekker en gezond eten in een gezellige atmosfeer
Charlene I.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Een van mijn favoriete eetgelegenheden in Rotterdam. Uitgebreid biologisch vegetarisch buffet. Prima om alleen of met vrienden een hapje te eten. Het is wat rumoerig maar dat neem ik voor lief.
flodder .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijk gegeten hier en ik was verrast door de diversiteit. Het buffet ziet er heerlijk uit en ik wilde alles wel proberen. Ik kom hier zeker nog eens terug. Enige puntje van kritiek is dat Je apart terugmoet voor het toetje en dan beiden na elkaar moet gaan om je tafel niet kwijt te raken. De kwaliteit van het eten is erg goed, waarbij het voor grote eters best prijzig kan worden.
Kate V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Jammer dat het succes van het kwalitatief goede eten de rest van de ervaring tegenzit; geen bord, geen tafel, veel rumour.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Is en blijft een heerlijk restaurant. Voor een avond lang exquise tafelen hoef je hier niet heen te gaan, wel voor origineel en lekker vegetarisch eten. Vertrouwd maar toch altijd weer iets nieuws. Personeel is vriendelijk, goed concept!
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Helaas niet aan mij bested! Gisteren heb ik mij over laten halen om hier te gaan eten. Dat was ook direct de laatste keer. Het is geen gezellig restaurant. Een gemiddelde La Place locatie heeft meer sfeer. Ook ben ik geen voorstander van het zelfbedieningsconcept. Dineren in buffetvorm prima, maar dan vind ik het wel prettig om de drankjes geserveerd te krijgen. Hier moet je echt alles zelf doen. Niet mijn idee als ik gezellig buiten de deur ga eten (al was mijn tafeldame wel gezellig).
Over het eten zelf kan ik kort zijn. Er is volop keus en variatie. Alles wordt regelmatig bijgevuld maar het is gewoon niet mijn smaak. Daarnaast vond ik de koude voorgerechten erg koud en vroeg ik mij af of de warme gerechten altijd de juiste temperatuur hadden.
En de prijs? Niet goedkoop maar ook niet schreeuwend duur. Per persoon aten wij een flinke portie hoofd- en nagerecht en dronken 3 glazen wijn en rekende € 30,00 af.
Als laatste een waarschuwing. Als je betrapt wordt op het nemen van een mini hapje voordat je afgerekend hebt, krijg je op je kop :-). Niet doen dus!
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Volgens mij de derde keer dat ik hier heb gegeten en elke keer was het weer super. Spirit heeft een enorm buffet waar je allerlei lekkere dingen kunt opscheppen. Ook nu heb ik mijn bord weer behoorlijk volgeladen en dan zou ik eigenlijk nog wel 10 dingen willen proberen. Vervolgens bij het afrekenen aan de kassa valt de prijs me altijd weer mee voor zo'n hoeveelheid gezond en lekker eten. Daarna een plekje zoeken, maar dat is er eigenlijk altijd wel. Wat ik ook prettig vind aan Spirit is de akoestisch: zelfs als het nagenoeg vol is, kun je nog prima met elkaar praten (iets waar ik in andere restaurants nog wel eens moeite mee heb als er veel lawaai is). Uiteindelijk hebben we nu afgesloten met lekkere toetjes (eigenlijk is de chocolademousse alleen al een bezoek aan Spirit waard) en een goede koffie. Een absolute aanrader voor wie houdt van lekker gezond eten in een informele setting.
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk vegetarisch gegeten. Enorm grote keus aan koude en warme gerechten, ook verrukkelijke dessertgerechten, ook een ijsbuffet. Complimenten voor de professionele kookkunst van de keukenbrigade. Het buffet wordt steeds aangevuld. Zeer vriendelijk personeel. Uitgebreid assortiment drankjes, goede wijnkeuze en smakelijk assortiment biologische biertjes. Prima prijs kwaliteit verhouding. We waren hier met een groep van vijf personen, iedereen was enthousiast. Hier komen we beslist weer terug! Eigenlijk verdient dit zelfbedieningsrestaurant een Michelin ster, zelden heb ik zo lekker buiten de deur gegeten!
fijnuiteten .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Prima alternatief voor vegetariers en veel keuze. Helaas is het eten niet zo gezond en suikerloos meer. Lasagne met rijststroop en zelfs witte rijst gezoet met rijststroop is echt niet nodig. Jammer. Ander minpunt is de enorme drukte. Je moet eerst vechten om op te scheppen en dan rennen om een tafeltje te vinden.
Mathijs H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Nee, het is niet het leukste en gezelligste restaurant. Maar dat eten...man man man. Ik woon al 17 jaar in Rotterdam en heb in heel veel lekkere restaurants gegeten, maar Spirit is absoluut mijn favoriet voor de snelle gezonde hap. Super smaken en verrassende gerechten die je zelf niet zo maar op tafel zet. En binnenkort ook in Amsterdam, daar mogen ze blij mee zijn. Keep up the good work!
Wat fijn om te horen! Dank voor je positieve recensie :)
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik heb in Nederland nog nergens anders zó lekker vegetarisch gegeten. De keuze is reuze. Geweldig! Heel veel verschillende gerechtjes geprobeerd, en allemaal even lekker. Pure smaken, verse ingrediënten die je goed proeft, ik vond het jammer dat ik niet meer honger had. In tegenstelling tot sommige anderen vind ik het helemaal niet duur; je betaalt inderdaad per 100 gram maar je kan je bord aardig vol scheppen en dan zit je nog niet aan 10 euro. Take-away is ook een optie; dat hebben we dan ook gedaan met nog wat lekkere taartjes, waaronder een vegan snicker- en een wortel- en citroentaart. Als ik in Rotterdam zou wonen zou ik hier elke dag komen! Niets dan complimenten.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Eten is heerlijk en gevarieerd. Opscheppen van een buffet en betalen per 100 gram. Ieder gerecht is zorg samengesteld en alle ingrediënten staan duidelijk vermeld. Spirit onderscheidt zich door de kwaliteit van de gerechten centraal te stellen, waar andere restaurant zich richten op imago en uitstraling gaat het bij Spirit om de juiste samenstelling van ingrediënten. De gerechten zijn een verademing in de Nederlandse horeca, waar middelmatige ingrediënten worden bedekt onder een dikke laag saus.
We liepen dezelfde middag langs Fenix Food Factory op Kattendrecht, waar je 15 euro voor een mager plankje met hapjes betaald, bij Spirit heb je meer keus, met meer doordachte gerechten en voor minder geld.
Voor bijzondere en eerlijke eten moet je bij Spirit zijn!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Van dit restaurant had ik meer verwacht. Qua smaak presteren de gerechten zeker niet bovengemiddeld, eerder minder dan in de overige vegetarische restaurantjes in Rotterdam. Mijn patatjes zijn vrij lauw en de asperge- en avocadosalade zijn smakeloos met af en toe ineens een kruidige, hete hap ertussen. De specerijen zijn er dus niet bijzonder goed doorheen gemengd. Sfeer is hier nergens te bekennen: monotone inrichting, kleine saaie tafeltjes, geen speelhoekje voor de kinderen, nauwelijks leesvoer en overal serieuze gezichten. Het doet sterk aan een kantine denken. Het terras ziet er wel vrolijk uit, ook al ligt het aan een drukke weg. Nog een waarschuwing: je mag (nou ja, eigenlijk: moet je) hier zelf opscheppen, maar daarbij is het wel flink oppassen geblazen. Bij de kassa bleek ik voor meer dan zes euro aan salade te hebben opgeschept, terwijl het bakje nauwelijks voor driekwart vol was.. Kortom: hier kom ik niet terug.
petracom .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Op je vrije dag wil je toch wat anders! Maar goed, dochterlief wilde het graag uitproberen. Het was heerlijk en moeilijk kiezen. Je betaalt per gewicht, dat maakt het nog spannend ook. Want hoe zwaar is je eten??? Prima schotels en leuk om te combineren en als vis en vleeseter heb ik niets gemist.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij Spirit. Vegetarisch Zelfbediening restaurant met nette degelijke inrichting, misschien niet de eerste keuze voor een gezellig etentje. Maar het warm koude buffet is fantatisch. Zelfs voor een carnivoor. Veel keuze, verrassende combi's en met veel zorg en gevoel bereidt. Je kan nemen wat je wil en rekent af op basis van gewicht. Als je van lekker eten hou een absolute aanrader
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Het eten bij spirit is altijd een feestje..ik houd het meeste van de tempeh met de snijboontjes maar ook de andijvie of gegrilde groenten neem ik altijd standaard..de maiskoekjes neem ik altijd meerder van..deze zijn zoooo ontzettend lekker..ik neem voor deze koekjes altij een sausje bij mijn eten..wat ik jammer vind is dat ik deze koekjes ook erg lekker vind met de sojasaus maar ze hebben geen minibakjes voor de saus..als ik deze saus op mijn bordje doe is hij al door mijn eten heen voor ik mijn koekjes erin kan dopen..verder had ik de vorige keer een haar in mijn eten..waardoor mijn trek spontaan wegging..ik zei er wat van...en ik kreeg niet mijn gels terug (ook al had ik bijna niets op) omdat ik mijn bon niet had! Dat vind ik echt nul service..had dan op zijn minst mijn eten opnieuw gewogen en dat bedrag teruggegeven. Ik heb wel een gratis cappuccino gekregen..deze cappuccino vond ik vroeger zo lekker dat ik hem zelfs to go meenam maar hij is tegenwoordig erg ''milky' en lauw ipv lekker warm. Maar nogmaals het eten is zo lekker..de sfeer is chaotisch..beetje kantinesfeer...het terras vind ik erg leuk met uitzicht op de Goudse singel..het personeel vind ik erg wisselend qua vriendelijkheid..leuk is dat je water kunt schenken uit de kraan..ik drink thuis ook uit de kraan dus hier neem ik ook wel eens een bekertje..de gember/wortelsap is een absolute aanrader evenals de heerlijke bonbons voor bij de koffie..de taartjes ben ik niet dol op..die zijn mij iets te vreemd qua smaak.
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Had veel over Spirit gehoord en was er zeer benieuwd naar. Helaas vonden mijn man en ik (en onze kleintje van 2) het tegen vallen.
Concept is goed bedacht, het eten zag er ook smakelijk uit... tot je het proeft. Het "warme" eten was jammer genoeg lauw. Ook vonden wij dat er teveel kruiden door het eten is gemixt en vaak ook hetzelfde kruiden wat voor zorgde dat veel gerechten naar hetzelfde smaakten. De salades daarentegen waren wel erg lekker.
Je betaalt voor wat je opschept, dus per 100 gram. Als je een kleine eter bent, dan is dit een mooi concept. Maar ben je gewend veel te eten, dan wordt dit nog eens een duur geintje. En niet te vergeten dat de borden wat gebruikt worden vrij zwaar aan voelen. We hadden moeten vragen of het gewicht van de bord af gehaald moeten worden voor de prijs... jammer, vergeten.
Locatie was wel ok. De ingang werd verbouwd, dus was het wat rommelig en overal snoeren, wat niet handig is wanneer kinderen rond lopen. De sfeer vonden wij ook niet denderend, (helaas) veel chagrijnige gezichten, zowel bij de medewerkers als bij de klanten.
Al met al, geen succes voor ons
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik ben een echte vleeseter en mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog aanvankelijk. Ik dacht dat ik het vlees zou gaan missen, maar niets bleek minder waar. Heerlijke vegetarische gerechten, lekkere vleesvervangers etc.
De inrichting is gezellig, service goed en het concept van zelf je bord met eten samenstellen, helemaal top! Kortom, een aanrader!