Over het restaurant Spinoza

Acterende bediening en heerlijke gerechten

Een keer wat anders? In dit restaurant geniet je van een heerlijk diner terwijl je naar theater kijkt; en de bediening acteert! Laat je verrassen door de vele gerechten en specialiteiten. Zalmfilet met kreeftenolie, eendenborst met rosébier, je krijgt hier de lekkerste gerechten op je bord. Allemaal bereid met eerlijke gerechten en verse producten en door de gezelligste koks van het Noorden!

Meer informatie over restaurant Spinoza

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Diner vanaf 17:00
- High Tea 15:00 - 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
6,7
6,8
7,2
Kan beter
R B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
E. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten en leuke jonge bediening. Eten was goed op temperatuur en werd vlot bediend. Het was wel erg gehorig en druk in de zaak.Reserveren was dan ook wel nodig.

Jonge bediening mist soms wel de ervaring maar is goed opgevangen door de oudere gastheren! De rest komt er wel. Ze hebben hier echt de beste spare-ribs van friesland. Mals, smaakvol en valt zo van het bot.
Luna V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Een rommelig zootje kun je het noemen. Personeel te weinig ervaring en bestellingen kloppen niet helaas. Erg jammer voor een restaurant die is uitgeroepen tot beste van Nederland.
Luna V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Verschrikkelijk restaurant met een vreselijke baas. Mega kindonvriendelijk. Sowiezo onvriendelijke maar goed. Er werken naast de baas alleen hele jonge mensen. Niet erg, maar je merkt dat ze te weinig ervaring hebben om en grote groep mensen aan te kunnen. Alles wat mis kon gaan ging mis. Er werden drankjes bezorgd die niet besteld waren en we hebben super lang op ons eten moeten wachten. Iedereen moest op zijn eigen plek blijven zitten, anders raakte de bediening in de war wie wat had besteld. Er was te weinig eten, dus na het dessert (wat ook veel te lang duurde) had iedereen nog honger. Klant is geen koning in dit geval. Erg jammer en een super erge tegenvaller. Te veel geld betaald voor te weinig eten en een slechte service. Onwijs jammer van een dag die super leuk had moeten zijn. Ik raad echt niemand dit restaurant aan..
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Met z'n zessen uit eten geweest. Gezellige plek, maar bediening zwaar onder de maat. Door verkeerd opgenomen bestelling kregen 2 een hoofdgerecht en 4 moesten hier nog kwartier op wachten.
Door vele fouten van het personeel werd het een rommelig gebeuren. In een korte mail contact gezocht maar hier is geen reactie op gekomen. Erg jammer en geen aanrader!
S. K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Gister uit eten geweest met mijn partner bij spinoza. Sfeer was gelijk gezellig en warm bij binnenkomst.
Nadat we een plekje gevonden hadden hebben we ruim 15 minuten moeten wachten voordat er uberhaupt iemand bij onze tafel kwam. Terwijl er mensen waren die later als ons binnenkwamen kregen eerder de menukaart + het drinken. De wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht was minstens 60 min. Ook na het eten werden de borden pas na 15 minuten weggehaald. We kwamen om 18:30uur aan en gingen pas 21:30uur weer weg zonder even na te zitten. Om nou te zeggen dat dit het beste eetcafe van Nederland is, nee niet echt.
anna S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Verschrikkelijk restaurant. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. De bedrijfsleider deze avond was een hurk. We vierden de verjaardag van mijn 97e!! Jarige oma met de hele familie. Voor ons een bijzondere dag wat helaas bij Spinoza niet in dank werd afgenomen. Het duurde een uur ongeveer voordat we ons voorgerecht kregen, niemand kreeg tegelijk eten, een paar familieleden kregen het eten pas nadat anderen al uitgegeten waren. Daarnaast was de kip gort droog en niet eens warm meer toen het geserveerd werd. Aan oma werd 0,0 belangstelling getoond. Niet eens een versiering bij haar toetje. Over de kinderen die mee waren gekomen werd moeilijk en onvriendelijk over/tegen gedaan. Een portie patat voor de kids duurde ongeveer een uur nadat de meeste volwassenen al gegeten hadden waarna ook nog de hoofdprijs werd afgerekend. Laat staan dat er een excuus werd gegeven. Wat voor ons een speciale avond had moeten zijn, is helaas afgelopen tot een teleurstelling. Hopelijk kunnen we het volgend jaar nog een keer overdoen. Maar Spinoza, daar kom ik never nooit weer.
Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk restaurant met een prachtige sfeer. De bediening was erg vriendelijk en wist ook veel te vertellen over de gerechten en de wijnen die ze serveren. Kortom ook hier komen wij zeker weer eens terug.
Kirsten B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
High wine gedaan bij Spinoza met de Albert Heijn-actie, maar dit viel helaas tegen. Je kon kiezen uit drie (huis)wijnen, die wij alle drie niet lekker vonden en nogal goedkoop overkwamen. De hapjes erbij waren prima, maar als we de prijs van 24 euro per persoon hadden moeten betalen was de prijs/kwaliteit-verhouding niet goed. Op de website staat een menu voor de high-wine waarvan wij een deel niet op het bord terugzagen.
Sws- .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben mijn gezinsleden en ik genoten in Spinoza. We waren zeer verrast door het veganistisch en vegetarisch aanbod. Op de veganistische kaart staan heerlijke en originele gerechten, waarvan ik graag de recepten zou willen hebben. De bediening was vriendelijk, correct en vlot. Bedankt, Spinoza!
lovadeko .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Na een mindere ervaring bij Spinoza(zie vorige recensie), op uitnodiging van de eigenaar de "familie tapas" geprobeerd. Ja het is er wel!! Het staat gelukkig niet voor niets op de kaart. En dat is echt een aanrader! Vooraf een toren met de meest heerlijke hapjes. Een goede zalmmousse, olijven, carpaccio, tomaatjes met mozerella...etc etc 3 verdiepingen heerlijkheden. Voor het hoofdgerecht kwam er een nog grotere toren aan! Met een keur aan vlees, vis en groente gerechtjes. Helaas moest ik enkele dingen laten staan :) en zat een toetje er niet meer in, omdat ik erg vol zat. Het was zeker de moeite waard. De eigenaar was zeer vriendelijk en we hebben heerlijk genoten. Hartelijk dank!
Geen dank heel graag gedaan. en we zeggen altijd fouten maken, dat kan gebeuren. Het gaat over de manier hoe we samen iets oplossen!. Tot een volgende keer.
Corné Spinoza
Fetsje D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Zaterdag opnieuw bij Spinoza gegeten en dit keer was alles heerlijk! De veganistische bietencarpaccio, lasagne en appelstrudel zijn aanraders! De chef had ook speciaal eten klaar gemaakt voor mijn vriendin met een darmziekte, dikke pluim!
Geen dank we koken graag voor u en uw gasten. Fijn te horen dat u goed thuisgekomen bent, zo met een 'vers rijbewijs' op zak ;-)
lovadeko .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Gisteren hier met een vriendin gegeten. Bij het bestellen vroegen we wat de "vraag naar de familie tapas" op de kaart voor stond. De ober vertelde ons dat dat niets was, het bestond niet, het stond er gewoon voor de sier(???). Ok dan iets van de kaart. Zij de nacho's met kaas als voorgerecht, de ober waarschuwde ons al voor de hoeveelheid. Was lekker en inderdaad erg veel voor 1 persoon. Ik ging voor een trio van voorgerechten. Er was een zalmmousse, absoluut niet spectaculair van smaak, een rundercarpaccio, deze was lekker maar erg saai en ik heb echt betere geproefd en een lamsham met een plukje alfafa...helaas helemaal smaakloos. Gelukkig kon ik ruimschoots mee eten van de nacho's. Hoofdgerecht: mn vriendin ging voor de spareribs. De buurman die net wegging wenstte haar succes met de hoeveelheid :) ze trof het wel deze avond. Het was inderdaad een behoorlijke hoeveelheid maar ze smaakten uitstekend. Ik had helaas de kaasfondue gekozen. De kaasfondue was echt niet lekker. Een soepje met brokjes en, hoe ik het ook probeerde, geen draadje kaas aan je gedoopte broodje. De smaak was niet erg lekker. Gelukkig heb ik nog een heerlijk stukje spareribs gegeten, terwijl ik dat normaal nooit zou bestellen. We hebben toch een gezellige avond gehad. De ambiance is goed. Ik ga vaak uit eten maar voorlopig sla ik spinoza toch weer even over. Alhoewel....de vrijdagmiddagborrel die op de kaart stond trok me toch wel. " U haalt de drankjes en wij verzorgen de hapjes" En dan vroeg komen op een zonnige middag en in de tuin gaan zitten. Ja dat trekt me wel! en dan bestellen we misschien uiteindelijk wel spareribs...Of...och vergeten te vragen, misschien is er wel geen borrelmiddag en stond dat "gewoon voor de sier" op de kaart ;D
Geachte mevrouw, Dank voor uw feed back. Nu zou ik het een en ander graag intern bespreken, u een passende 'oplossing' aanbieden 7 u op een of andere wijze willen bedanken voor uw opmerkingen. Echter dit willen wij graag 'face tot face' doen. Zou u ons uw @mailadres of telefoonnummer willen sturen. Dan nemen wij persoonlijk contact met u op! U kunt ons bereiken op 058 - 212 9393 of info@eetcafespinoza.nl met een vriendelijke groet Corné Spinoza

Reactie van proever:

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb u inmiddels een mail gestuurd met mijn gegevens.
Irene L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk eten, mooie locatie in het centrum, aardige mensen en geweldig dat je hier als veganist kunt kiezen! Altijd als ik in Leeuwarden ben, eet ik hier :)!
Fetsje D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen weekend bij Spinoza gegeten. Het was heerlijk weer en dat betekende dat we in de mooie binnentuin konden eten. Het interieur is authentiek maar daardoor heel erg leuk! Het pand is ook prachtig, ik raad zeker aan om het toilet boven te bezoeken, zodat je meer van het pand kunt zien. Haha.

Het eten was goed, maar kan beter. Mijn moeder had de Boeuf Bourguignon en we hadden verwacht dat dit in van die leuke ovenschaaltjes geserveerd zou worden, het bleek echter meer vlees met een beetje saus. Het vlees was echter wel lekker en mals.
Het vlees-visgerecht van mijn vader en zusje was lekker, alhoewel het stukje sparerib op sommige plekken iets te zwart was. Andere zus had de kipsaté, het enige minpuntje hier was de grote hoeveelheid satésaus.
Grote klasse voor de veganistische kaart! Mijn veganistisch hoofdgerecht, de taco, was oké, maar niet super. De vulling vind ik meer geschikt als garnituur. Een lekkere Chili sin carne zou beter passen bij de taco passen. Bij de hoofdgerechten kregen we ook lekkere salades (waarvan ook eentje vegan, top!!).

De nagerechten werden leuk geserveerd. We vroegen ons alleen af of de banketbakkersroom-yoghurt wel huisgemaakt was of dat dit op poederbasis is... Het smaakte een beetje als dat laatste. Dat viel helaas wat tegen. De gastheer is aardig en gastvrij, die 'grapjes' hoeven van mij alleen niet zo, dat maakt het ongemakkelijk en komt gemaakt over, al helemaal als je het steeds bij andere gasten weer hoort. ("Omdat u de jongste bent" knipoog naar mijn moeder).

Al met al een fijne avond gehad en Spinoza heeft zeker potentie om een beter eetcafé te worden!
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Spinoza zit in een monumentaal pand vol aparte tafeltje en juist geen bijpassende stoelen. Kortom gezellige inrichting, huiselijk. Grotere tafels delen ze op een creatieve manier in tweeën, waardoor je met 2 x 2 aan één tafel kan zitten zonder last van elkaar te hebben.
De bediening is vriendelijk, attent en gezellig. De manier waarop de eigenaar zijn klanten bedient, is van grote klasse. Hier spreekt een grote betrokkenheid uit en liefde voor zijn vak en zaak. Een adresje om te onthouden en wat mij betreft te promoten.
Het eten: voorgerecht: de Mexicaanse Fries was een groot bord vol nachochips. Lekker klaargemaakt, maar het was nogal een bodem voor wat komen ging. Mijn vriendin bestelde de nummer 12 (kipsate) en ik de Gewoon brood nodig (vegabroodtaart). Leuke namen voor de gerechten! Daarbij kregen we nog gebakken aardappels, rabarber, bloemkool, salade, frites en mayo. Alle gerechten waren lekker, alleen de frites hadden nog wel iets langer in het frituurvet mogen liggen, waren slap. Als frietliefhebber was dit jammer, gelukkig maakten de gebakken aardappeltjes dit goed.
Als dessert het mascarpone/pepernoot/hazelnootcreme toetje genomen. Slagroom is hierbij totaal overbodig, het was zo al heerlijk!
Met zo'n gezellige ontvangst en lekker eten komen we graag nog eens terug!
Dank u wel voor uw recensie. Tot een volgende keer.

Met een culinaire groet,

Boukje V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Ik vond de keuzeopties in het ah menu vrij beperkt. Je kon voor het hoofdgerecht kiezen voor vis, vegetarisch of wild. Had graag een "gewoon " stukje vlees als keuze gehad, maar dat is persoonlijk. Uiteindelijk vegetarisch gekozen. Was niet verkeerd, maar zou het ook niet weer bestellen. Toetje was heerlijk, tiramisu. Prijs was ook echt niet verkeerd.
Geachte mevrouw, heer,

Als eerste: dank u wel voor de feedback. Ook al hebben wij niet al uw verwachtingen waar kunnen maken. Toch zijn we blij met de punten die u aangeeft om ons zelf te verbeteren. Het is nooit leuk om te horen dat één van onze gasten niet geheel tevreden is geweest. Nu nemen gedane zaken geen keer , dat weten wij. Toch willen we u vragen om contact op te nemen met ons. Dat mag via de telefoon 058-2129393, per @mail info@eetcafespinoza.nl of via een andere weg als deze.
Het spreekt voor zich dat ik met u naar een passende oplossing wil zoeken. Nogmaals hartelijk dank voor uw bericht en ik hoop dat we spoedig contact met elkaar hebben.

Met vriendelijke groet,

Jetty G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Leuk restaurant. Gezellige bediening.
Eten is prima voor een betaalbare prijs.
Kipfilet gegeten met een beetje teveel pindasaus. Liever apart serveren. Lekker koffie na.
Beste mevrouw, dank u wel voor uw bericht. We gaan het saus apart serveren intern bespreken. Tot een volgende keer.

met vriendelijke groet,

jolandasipma .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Jammer dat we eten er bij kregen waar we niet om hadden gevraagd. Maar ze wel op de rekening hadden gedaan.Zo als mayonaise en salade. En een likeur wat er dan bij hoort .Heb er wat van gezecht.En het is goed gekomen.
saakjevandenberg .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Het is hier huiselijk en toch zweervol.
het eten wordt mooi op geserveerd en het smaakt heel lekker .
ze zijn erg geinterseeert in de gasten die ze in het restorant hebben
of ze voldoende hebben.
Geachte heer Van den Berg,

Dank u wel voor uw recensie. tot een volgende keer.

Met een culinaire groet,