Over restaurant Spinoza

Acterende bediening en heerlijke gerechten

Een keer wat anders? In dit restaurant geniet je van een heerlijk diner terwijl je naar theater kijkt; en de bediening acteert! Laat je verrassen door de vele gerechten en specialiteiten. Zalmfilet met kreeftenolie, eendenborst met rosébier, je krijgt hier de lekkerste gerechten op je bord. Allemaal bereid met eerlijke gerechten en verse producten en door de gezelligste koks van het Noorden!

Meer informatie over restaurant Spinoza

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Diner vanaf 17:00
- High Tea 15:00 - 17:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Eten7,5/10
Service7,8/10
Decor7,7/10
Sws- . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben mijn gezinsleden en ik genoten in Spinoza. We waren zeer verrast door het veganistisch en vegetarisch aanbod. Op de veganistische kaart staan heerlijke en originele gerechten, waarvan ik graag de recepten zou willen hebben. De bediening was vriendelijk, correct en vlot. Bedankt, Spinoza!
Lovadeko . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Na een mindere ervaring bij Spinoza(zie vorige recensie), op uitnodiging van de eigenaar de "familie tapas" geprobeerd. Ja het is er wel!! Het staat gelukkig niet voor niets op de kaart. En dat is echt een aanrader! Vooraf een toren met de meest heerlijke hapjes. Een goede zalmmousse, olijven, carpaccio, tomaatjes met mozerella...etc etc 3 verdiepingen heerlijkheden. Voor het hoofdgerecht kwam er een nog grotere toren aan! Met een keur aan vlees, vis en groente gerechtjes. Helaas moest ik enkele dingen laten staan :) en zat een toetje er niet meer in, omdat ik erg vol zat. Het was zeker de moeite waard. De eigenaar was zeer vriendelijk en we hebben heerlijk genoten. Hartelijk dank!
Geen dank heel graag gedaan. en we zeggen altijd fouten maken, dat kan gebeuren. Het gaat over de manier hoe we samen iets oplossen!. Tot een volgende keer.
Corné Spinoza
Fetsje D. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Zaterdag opnieuw bij Spinoza gegeten en dit keer was alles heerlijk! De veganistische bietencarpaccio, lasagne en appelstrudel zijn aanraders! De chef had ook speciaal eten klaar gemaakt voor mijn vriendin met een darmziekte, dikke pluim!
Geen dank we koken graag voor u en uw gasten. Fijn te horen dat u goed thuisgekomen bent, zo met een 'vers rijbewijs' op zak ;-)
Lovadeko . Fijnproever (5 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Gisteren hier met een vriendin gegeten. Bij het bestellen vroegen we wat de "vraag naar de familie tapas" op de kaart voor stond. De ober vertelde ons dat dat niets was, het bestond niet, het stond er gewoon voor de sier(???). Ok dan iets van de kaart. Zij de nacho's met kaas als voorgerecht, de ober waarschuwde ons al voor de hoeveelheid. Was lekker en inderdaad erg veel voor 1 persoon. Ik ging voor een trio van voorgerechten. Er was een zalmmousse, absoluut niet spectaculair van smaak, een rundercarpaccio, deze was lekker maar erg saai en ik heb echt betere geproefd en een lamsham met een plukje alfafa...helaas helemaal smaakloos. Gelukkig kon ik ruimschoots mee eten van de nacho's. Hoofdgerecht: mn vriendin ging voor de spareribs. De buurman die net wegging wenstte haar succes met de hoeveelheid :) ze trof het wel deze avond. Het was inderdaad een behoorlijke hoeveelheid maar ze smaakten uitstekend. Ik had helaas de kaasfondue gekozen. De kaasfondue was echt niet lekker. Een soepje met brokjes en, hoe ik het ook probeerde, geen draadje kaas aan je gedoopte broodje. De smaak was niet erg lekker. Gelukkig heb ik nog een heerlijk stukje spareribs gegeten, terwijl ik dat normaal nooit zou bestellen. We hebben toch een gezellige avond gehad. De ambiance is goed. Ik ga vaak uit eten maar voorlopig sla ik spinoza toch weer even over. Alhoewel....de vrijdagmiddagborrel die op de kaart stond trok me toch wel. " U haalt de drankjes en wij verzorgen de hapjes" En dan vroeg komen op een zonnige middag en in de tuin gaan zitten. Ja dat trekt me wel! en dan bestellen we misschien uiteindelijk wel spareribs...Of...och vergeten te vragen, misschien is er wel geen borrelmiddag en stond dat "gewoon voor de sier" op de kaart ;D
Geachte mevrouw, Dank voor uw feed back. Nu zou ik het een en ander graag intern bespreken, u een passende 'oplossing' aanbieden 7 u op een of andere wijze willen bedanken voor uw opmerkingen. Echter dit willen wij graag 'face tot face' doen. Zou u ons uw @mailadres of telefoonnummer willen sturen. Dan nemen wij persoonlijk contact met u op! U kunt ons bereiken op 058 - 212 9393 of info@eetcafespinoza.nl met een vriendelijke groet Corné Spinoza

Reactie van proever:

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb u inmiddels een mail gestuurd met mijn gegevens.
Irene L. Gastronoom (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk eten, mooie locatie in het centrum, aardige mensen en geweldig dat je hier als veganist kunt kiezen! Altijd als ik in Leeuwarden ben, eet ik hier :)!
Fetsje D. Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen weekend bij Spinoza gegeten. Het was heerlijk weer en dat betekende dat we in de mooie binnentuin konden eten. Het interieur is authentiek maar daardoor heel erg leuk! Het pand is ook prachtig, ik raad zeker aan om het toilet boven te bezoeken, zodat je meer van het pand kunt zien. Haha.

Het eten was goed, maar kan beter. Mijn moeder had de Boeuf Bourguignon en we hadden verwacht dat dit in van die leuke ovenschaaltjes geserveerd zou worden, het bleek echter meer vlees met een beetje saus. Het vlees was echter wel lekker en mals.
Het vlees-visgerecht van mijn vader en zusje was lekker, alhoewel het stukje sparerib op sommige plekken iets te zwart was. Andere zus had de kipsaté, het enige minpuntje hier was de grote hoeveelheid satésaus.
Grote klasse voor de veganistische kaart! Mijn veganistisch hoofdgerecht, de taco, was oké, maar niet super. De vulling vind ik meer geschikt als garnituur. Een lekkere Chili sin carne zou beter passen bij de taco passen. Bij de hoofdgerechten kregen we ook lekkere salades (waarvan ook eentje vegan, top!!).

De nagerechten werden leuk geserveerd. We vroegen ons alleen af of de banketbakkersroom-yoghurt wel huisgemaakt was of dat dit op poederbasis is... Het smaakte een beetje als dat laatste. Dat viel helaas wat tegen. De gastheer is aardig en gastvrij, die 'grapjes' hoeven van mij alleen niet zo, dat maakt het ongemakkelijk en komt gemaakt over, al helemaal als je het steeds bij andere gasten weer hoort. ("Omdat u de jongste bent" knipoog naar mijn moeder).

Al met al een fijne avond gehad en Spinoza heeft zeker potentie om een beter eetcafé te worden!
Cindy P. Gastronoom (16 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Spinoza zit in een monumentaal pand vol aparte tafeltje en juist geen bijpassende stoelen. Kortom gezellige inrichting, huiselijk. Grotere tafels delen ze op een creatieve manier in tweeën, waardoor je met 2 x 2 aan één tafel kan zitten zonder last van elkaar te hebben.
De bediening is vriendelijk, attent en gezellig. De manier waarop de eigenaar zijn klanten bedient, is van grote klasse. Hier spreekt een grote betrokkenheid uit en liefde voor zijn vak en zaak. Een adresje om te onthouden en wat mij betreft te promoten.
Het eten: voorgerecht: de Mexicaanse Fries was een groot bord vol nachochips. Lekker klaargemaakt, maar het was nogal een bodem voor wat komen ging. Mijn vriendin bestelde de nummer 12 (kipsate) en ik de Gewoon brood nodig (vegabroodtaart). Leuke namen voor de gerechten! Daarbij kregen we nog gebakken aardappels, rabarber, bloemkool, salade, frites en mayo. Alle gerechten waren lekker, alleen de frites hadden nog wel iets langer in het frituurvet mogen liggen, waren slap. Als frietliefhebber was dit jammer, gelukkig maakten de gebakken aardappeltjes dit goed.
Als dessert het mascarpone/pepernoot/hazelnootcreme toetje genomen. Slagroom is hierbij totaal overbodig, het was zo al heerlijk!
Met zo'n gezellige ontvangst en lekker eten komen we graag nog eens terug!
Dank u wel voor uw recensie. Tot een volgende keer.

Met een culinaire groet,

Boukje V. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Ik vond de keuzeopties in het ah menu vrij beperkt. Je kon voor het hoofdgerecht kiezen voor vis, vegetarisch of wild. Had graag een "gewoon " stukje vlees als keuze gehad, maar dat is persoonlijk. Uiteindelijk vegetarisch gekozen. Was niet verkeerd, maar zou het ook niet weer bestellen. Toetje was heerlijk, tiramisu. Prijs was ook echt niet verkeerd.
Geachte mevrouw, heer,

Als eerste: dank u wel voor de feedback. Ook al hebben wij niet al uw verwachtingen waar kunnen maken. Toch zijn we blij met de punten die u aangeeft om ons zelf te verbeteren. Het is nooit leuk om te horen dat één van onze gasten niet geheel tevreden is geweest. Nu nemen gedane zaken geen keer , dat weten wij. Toch willen we u vragen om contact op te nemen met ons. Dat mag via de telefoon 058-2129393, per @mail info@eetcafespinoza.nl of via een andere weg als deze.
Het spreekt voor zich dat ik met u naar een passende oplossing wil zoeken. Nogmaals hartelijk dank voor uw bericht en ik hoop dat we spoedig contact met elkaar hebben.

Met vriendelijke groet,

Jetty G. Bourgondiër (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Leuk restaurant. Gezellige bediening.
Eten is prima voor een betaalbare prijs.
Kipfilet gegeten met een beetje teveel pindasaus. Liever apart serveren. Lekker koffie na.
Beste mevrouw, dank u wel voor uw bericht. We gaan het saus apart serveren intern bespreken. Tot een volgende keer.

met vriendelijke groet,

Jolandasipma . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Jammer dat we eten er bij kregen waar we niet om hadden gevraagd. Maar ze wel op de rekening hadden gedaan.Zo als mayonaise en salade. En een likeur wat er dan bij hoort .Heb er wat van gezecht.En het is goed gekomen.
Saakjevandenberg . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Het is hier huiselijk en toch zweervol.
het eten wordt mooi op geserveerd en het smaakt heel lekker .
ze zijn erg geinterseeert in de gasten die ze in het restorant hebben
of ze voldoende hebben.
Geachte heer Van den Berg,

Dank u wel voor uw recensie. tot een volgende keer.

Met een culinaire groet,

Nienke D. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Was lekker. Het wildstoofpotje was lekker en dat nagerecht met mascarpone was lekkerder dan het ijs. En we kregen in eerste instantie ons wisselgeld niet terug, want dat was de bediening vergeten, maar het was best een groot bedrag.
Beste NienkeDub, Dank je wel voor je feedback. Het wisselgeld bespreken we nog even intern dat we dat niet meer vergeten. Is niet de bedoeling. Tot een volgende keer.

Reactie van proever:

Maar verder was het super hoor de bediening. Vriendelijk en attent.
P.m. S. Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
We hadden een high tea gereserveerd maar het glazen waren niet schoon en de schotels waar ze op stonden ronduit smering alsof ze al tijden roet hadden gevangen ergens in een verbrand huis of zo. Tafelkleed was ook niet schoon. Andere glazen en schotel gekregen en wij hebben genoten van het eten (moest wel steeds om nieuw koken water vragen, moeten ze zelf naar mijn mening op lettten).
Mijn tip aan Spinoza, scherp je service aan en maak beter schoon dan is het weer top
Wiesjebruining . Bourgondiër (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Het eten was echt niet lekker. Geen bijzondere smaakjes. Brochette van procureur taai, sperziebonen leek uit de vriezer te komen. Als ik uit eten ga verwacht ik toch wel iets nieuws. De pannacotta was wel lekker. De bediening was vriendelijk en snel.
Alexandra M. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Wat een fijne avond hadden zevenjarige zoon en ik bij Spinoza. Top-sfeertje door alleraardigste bediening waarbij zoon duidelijk de volle aandacht kreeg, en alles kind- en dieet (glutenvrij) vriendelijk werd gebracht. Niets dan lof!
Het eten was geweldig, we hadden het keuzemenu met de AH spaaractiekorting, en hebben ons ruim gelukkig gegeten en de kwaliteit was top!
Dikke duim en heel graag tot ziens, Spinoza!
_Manon_ . Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
We lazen eerst wat slechte recensies dus waren benieuwd of dit echt zo was. Samen met mijn vriend hier een driegangen diner genuttigd. Omdat we een dinerbon hadden, beperkte keuze maar gelukkig genoeg voor ons. Ons voorgerecht was voor beide prima. Hoofdgerecht was erg lekker! Het werd in kleine pannetjes opgediend wat wij erg leuk vonden. Heerlijke aardappeltjes en de rabarber die we erbij kregen smaakte naar meer! Het toetje maakte het helemaal af, het toetje met mascarpone, Bastogne en appel was verrukkelijk, die ga ik thuis ook eens proberen te maken! De service was goed, erg aardige medewerkers.
Thom1940 . Bourgondiër (3 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Met een cadeaubon van Gift For You hier gegeten. De bon was waard €37,50. We moesten de bediening voor de tijd melding doen van de cadeaubon. We kregen een menukaart met drie gerechten er op. Stoofpotje vegetarisch wat niet vermeld stond dat het vegetarisch was. Of Panga filet, of kalkoen rollade. Ieder gerecht was €10.= waard, dus aten we met zijn tweeën voor € 20.= op. De rest van de bon € 17,50 was voor de tussen personen.
Het eten was belabberd en slecht. Hier komen wij echt niet meer terug. En deze bonnen zijn ook nergens te vertrouwen. Het geld wat er op staat krijg je er niet uit.
Thom Fransen Leeuwarden
Bas H. Gastronoom (98 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Op de menukaart lezen we dat Spinoza al 25 jaar bestaat en het lijkt wel alsof de tijd stil heeft gestaan want we wanen ons soms in de jaren 80 van de vorige eeuw: door de boxen klinkt Julio Iglesias en soortgenoten (om de een of andere reden krijgen we sommige nummers twee keer achter elkaar te horen; vreemd) en de royale kaart zelf sprankelt ook niet van vernieuwingsdrang met gerechten als kipsate en varkenshaasspies. Zelfs de grap om alle gerechten een voornaam te geven is belegen en weinig behulpzaam voor de klant (ik wil geen Lisa bestellen). De inrichting is niet ongezellig, maar wel een beetje rommelig. Waarom bijvoorbeeld 5 verschillende kaarten en folders in een standaard op je tafel? De bediening is gelukkig wel van deze tijd: de vrolijke en vriendelijke jongemannen zijn attent en leveren goed werk. Om te beginnen brengen ze ons een rode koolsalade met Bleu de Wolvega, waarbij de kool te zuur is, maar de kaas wel lekker is. Het hoofdgerecht is een kalkoenrollade met snijbonen. De kalkoen had wel wat warmer gemogen en heeft niet veel smaak. Aan de overkant van de tafel is de kipfilet in mosterdsaus iets beter. De triffle met appel, bastogne en mascarpone is aardig, net als de witte wijn. Kortom, voor een eetcafe niet echt slecht, maar het kan veel beter. En een frisse wind door de tent laten waaien is na 25 jaar wellicht geen slecht idee.
Fcemmen . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten, de service was naar behoren en het restaurant zelf zag er leuk uit en op een mooie locatie. Een aanrader.
Hermanna B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij spinoza, met de ah zegels gespaard drie gangen menu. Vooraf de keuze uit drie dingen en zo ook voor het hoofd en na gerecht.
Wat meteen ook genoeg keuze was ..want alles klonk lekker en dat was het ook.
Bediening zoals altijd zeer goed en vriendelijk en de omgeving idem ;-) komen snel weer
Dank u wel voor het compliment. Tot snel.