Spingaren

Herengracht 88 1015 Amsterdam Nederland Kaart
31-206249635

Over het restaurant Spingaren

In ons restaurant en proeflokaal Spingaren op de Herengracht in het centrum van Amsterdam, kun je genieten van onze bijzondere huisgemaakte vlees-, vis en groentecharcuterie. De industriële-Scandinavische styling van het restaurant zijn toegepast door interieurarchitect Maartin Jamin, waarin onze prachtige bar het hart van de zaak vormt. Spingaren heeft naast een groot assortiment bieren op de fles maar liefst 10 verschillende bieren op de tap. Wij schenken verschillende wijnen per glas en onze bijzondere GT’s en cocktails zijn echte aanraders. De menukaart bestaat uit verschillende soorten huisgemaakte charcuterie. Hieruit stel je een eigen plank samen die je samen met je tafelgenoten kunt delen. Denk aan pastrami, droge worst, patés, kimchi en gepickelde groenten. Heerlijk voor bij de borrel of als voorgerecht! Naast de Spingaren charcuterie vind je op onze menukaart nog overheerlijke vleeshouwers gerechten, verse vis, en vernieuwende groentegerechten. Ook serveren we in het seizoen wild en mosselen.
Kom gezellig borrelen, proeven of uitgebreid tafelen, het kan allemaal bij Spingaren!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Spingaren

Trams: halte Nieuwezijds Kolk 1, 2, 5, 13, 1 – halte Dam 4, 9 ,16, 24, 25 – halte Westermarkt 14 || Bus: halte Nieuwezijds Kolk 170, 172, 348, 352, 354, 358, N70.
  • : De dichtstbijzijnde parkeergarage is te vinden op de Nieuwezijds Kolk 18: parkeergarage De Kolk.

Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag en maandag open voor groepen > 30 personen

• Mastercard , Pin , Visa
  • Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Spingaren

Marina W.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Heerlijk gegeten, goede service en fijne locatie. Geen minpunten.
Pluspunt van de locatie is dat ruim in opzet is, waardoor het heerlijk rustig is en niet zo lawaaiig en benauwd zoals het in veel restaurants helaas wel zo is.
Louis T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Heerlijk eten. Desserts zijn aan prijzige kant.
Roelie D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Prettige vlotte service, heerlijk gegeten
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Gezellig, fris ingericht restaurant op een toplocatie aan de gracht. Het eten was heerlijk! Als je van een goed stuk vlees houdt, ben je bij Spingaren aan het juiste adres. Wij hebben ontzettend genoten van deze sfeervolle avond. Het personeel was top! Bedankt voor de geweldige avond. Wij komen zeker terug!
Nicky V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Erg leuke gezellige avond gehad, eten goed coctails top! Personeel ook erg vriendelijk
Josien S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
De drankenkaart is uitgebreid en zeer goed te noemen. Zowel de vismousse als de kikkererwten beignets met dip waren echter vrij flauw en weinig uitgesproken van smaak. De service is professioneel en vriendelijk. Het decor wat weinig origineel, gelijkend op de Sla keten met iets meer aankleding. Al met al prima avond gehad maar weinig bijzonder.
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Echt een top avond gehad met mijn vriendin. Zij heeft een gluten allergie en is vegan. Er waren voor beide wensen aparte menukaarten. Werden erg vriendelijk ontvangen. De kaart werd goed toegelicht en de verschillende biertjes op tap smaakt naar meer. Zal het restaurant zeker aanraden!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
het eten was niks bijzonders maar de bediening en inrichting is top!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Was een supergezellige avond.
Sfeervol ingericht restaurant in een echt oud Amsterdams grachtenpand met hele mooie oude bakstenen muren .
Opgedeeld in verschillende ruimtes van hoog naar laag via leuke trapjes
Wij zaten bij de open haard
Ook het eten was zalig maar ook verrassend ! vooraf met de plankjes vol met aparte smaken ,gezellig eten en weer eens iets anders
Genoeg heerlijks aan hoofdgerechten en lekker van elkaar geproefd
Zalige wijnkaart maar wij gingen voor de vele soorten biertjes ????
De sfeer is geweldig en je hoeft hier niet te fluisteren ,iedereen is gezellig aan het kletsen
Natuurlijk gaan we nog eens !
margriet C.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
bij Spingaren at ik de allerbeste biefstuk ooit! naast diverse mooie vis en vleesgerechten voor de echte vleeseter serveren ze hier namelijk een vega biefstuk die wat mij betreft de vleesvariant ver overstijgt! deze is gemaakt van (ja echt waar) watermeloen en heeft precies de perfecte biefstuktextuur, de smaak is hartig als vlees en tegelijkertijd heerlijk licht, combinatie met n geitekaas creme maakte het af; we hebben heerlijk en erg gezellig gegeten en ik ga zsm weer (en denk datik weer n biefstukje neem..!.)
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Nogal wat slippertjes in service, bediening en kwaliteit gerechten. Smerige wijnglazen, dat is toch wel een doodzonde. Ook trage afhandeling betaling en bestelde koffie (melk vergeten) etc. Gerechten waren redelijk tot goed maar zeker niet conform pretenties en presentatie.
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Vanavond voor de derde keer gegeten bij Spingaren en nog niet een keer teleurgesteld, terwijl onze lat best hoog ligt. Heerlijke en originele gerechten. Het wordt ook leuk gerserveerd, op een plankje met brood en zelfingemaakte augurken en mosterdzaadjes. De sfeer in het restaurant is erg prettig, niet alleen door de smaakvolle inrichting maar ook door het vriendelijke personeel. Echt een aanrader!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
In een leuke setting, met prima personeel en goede service uitstekend gegeten. Wij hadden gekozen voor een 5 gangen diner en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Wisselende gerechten die prima bij elkaar paste en die telkens de nieuwsgierigheid opwekte naar het volgende gerecht. Ook de eigenaar toonde interesse en deed navraag bij verschillende tafels. Wat ons betreft al met al, in tegenstelling tot een volledig onterechte negatieve beoordeling in een Amsterdamse krant, een prima avondje uit. Smaakt naar meer :-)
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
We waren vorig jaar op kerstavond bij Lieve eten en waren nieuwsgierig naar hoe het nu was. Het eten was erg goed maar de bediening was niet goed. We moesten vragen waarom we geen wijn bij een gerecht krijgen, ondanks het wijnarrangement dat we hadden. Eten werd geleverd maar het bestek vergeten, we vroegen om een normaal wijnarrangement en een bob arrangement. In plaatst daarvan kreeg mijn partner bij de laatste 2 gangen wel iets bijpassends en ik kreeg niks. Bediening was verder wel vriendelijk en deed hun best maar het liet geregeld steken vallen.
Jose S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Prachtig restaurant met originele, lekkere gerechten. Vriendelijke bediening.
Kleding van personeel kan wel verzorgder. Jongens achter de bar dragen witte t-shirts, sommigen hadden wel een heel oud, niet mooi, smoezelig exemplaar aan.
Daarnaast vonden wij de tweepersoonstafels wel heel erg dicht op elkaar staan. Weinig privacy.
Dessert cheesecake was te koud en erg droog.
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Met mijn partner gegeten in een gezelige vrij open ruimte. De kleine gerechten waren van uitstekende kwaliteit en merkbaar supervers. De vis van de dag was bijzonder smakelijk en ook de vegetarier kwam aan haar trekken door een keur van lekkere gerechtjes.
Mart N.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
We waren met een groep van 8 personen en kregen een mooie lange tafel in het mooi ingerichte restaurant. De bediening was onamsterdams vriendelijk. Iedereen had lekker gegeten. Vooral de chuciterie is een aanrader, die als tapas worden geserveerd. Al met al dikke 9 voor deze nieuwe uitbater aan de grachten!
Strietman R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Wij hebben er met zn 7en gegeten, een super aardige bediening. Van het begin tot einde klopte het helemaal, leuke gevarieerde kaart. Gezellig leuk ingericht pand. Een echte aanrader
Mariël S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Helaas was veel van de kaart niet meer te bestellen
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Spingaren ligt op een prachtige locatie en is modern en sfeervol ingericht. De bediening is zeer attent en vriendelijk en het eten zalig. Vooral de verschillende worsten, coquilles en negentien van kikkererwten zijn perfect.