Spijswijs

Woensdag t/m Zondag 16:30 - 22:00
Sjoerd En Martine .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een echte aanrader !
Heerlijk gegeten. Wij zijn erg kritisch en het eten bij spijswijs is voor de verandering ECHT OP SMAAK gebracht. Geen kleine porties,gevariëerde gerechten,vriendelijke bediening en goede service !!
Lusannewoltjer .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij spijswijs. Heerlijke sfeer, rustig maar intiem, lekkere achtergrond muziek. Eten was perfect. Vooraf geitenkaasje een aanrader! De zeebaars was verrukkelijk en het toetje de sinaasappel-perfait was ook niet mis. Echt een aanrader! Wij waanden ons op deze zomeravond in Leeuwarden even aan de middellandse zee
Jenneken B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Op bezoek in de stad voor een dag, leuk verrast door dit restaurant. Mijn vegetarische schotel was heerlijk, de osso buco ook. De friet was zo heerlijk dat ik wilde weten welke aardappel soort men gebruikt! Uitstekende prijs/kwaliteit! Een aanradder!
Miekm .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Echt heel erg lekker eten voor een fijne prijs. Zeer goed verzorgd en heerlijk gegeten (wortelsoep en kip-curry). De inrichting kan naar mijn smaak wat gezelliger en persoonlijker, een klein verbeterpuntje. Maar ik kan het restaurant zeker aanraden!
E V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Tijdens een dagje Leeuwarden verrast door dit leuke restaurant. Gelukkig stond er een bord buiten, anders valt het inderdaad niet op.
Het was rustig voor de zaterdag-avond (tijdens de vluchtshow-dagen), maar toch niet ongezellig.
Verrukkelijk gegeten: scholfilets met asperges en heerlijke Romanov aarbeien toe.
Erg aardige bediening, flexibel, we mochten het hoofdgerecht uit het menu los bestellen.
Toen inschenken van het speciaalbiertje niet helemaal lukte zoals de gastheer wilde, schonk hij een nieuwe in.
De bijgerechten waren ook goed: heerlijke friet en salade.
De prijs/kwaliteit is super.
Kortom: een echte aanrader.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
De eerste keer bij Spijswijs. Maandmenu genomen. 4 gangen diner met zalm als hoofdgerecht en verse groenten en een frisse portugese wijn (blend). Heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs. Echt een aanrader! Doen!
Wimenlouise .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
verrassend lekker eten, vriendelijke bediening, uitstekend prijs -kwaliteit verhouding. Erg rustig maar dat heeft ook zijn voordelen, alsof je als de koning hoffelijk wordt bediend in een ruimte die bijna alleen voor jou is. Maar men is te bescheiden en de buitenkant is te onopvallend. Wij gaan hier zeker terugkomen.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, relaxte sfeer, normale porties je kan je niet "klem eten" prijs is zeer vriendelijk net als de bediening. Wel wat een beperkte kaart maar daarom zit je niet lang op je eten te wachten. De tapas vooraf was verrukkelijk.
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gisteren, zaterdagavond, gegeten bij restaurant Spijswijs. Verrassend om een 4 gangen menu op de kaart te zien voor 22 euro. Vooraf een mandje brood met lekkere zeezoute kristalboter. Een salade Nicoise, smaakvol opgemaakt met een eigen twist. Als tussengerechtje doperwtensoep. De coq au vin was prettig gestoofd en gegarneerd met pot au feu groente. De bijgaande salade is lekker aangemaakt met vinaigrette. Het chocolade bavaroistoetje besloot waardig het menu. Mijn wederhelft at a la carte een mooie entrecote.
De espresso na afloop had in Italie niet misstaan.

De aangeraden rode Portugees uit 2014 bleek fijn te smaken. Met een percentage van 11% een verassing. Gratis kraanwater is ook altijd prettig, zeker als het vanzelfsprekend wordt geserveerd.

De bediening was attent en vriendelijk. Het tempo van serveren prettig. De borden voorverwarmd!! Verse bloemenop tafel.

Toch nog een paar verbeterpuntjes;
De temperatuur was aan de hoge kant, vooral vlak naast een radiator.
De doperwtensoep smaakt goed, maar is machtig als onderdeel van dit menu.
Een peper en zoutstelletje op tafel voorkomt vragen.
Een uitgebreidere wijnkaart biedt meer uitdaging.

Wij hebben erg lekker en verzorgd gegeten voor een schappelijke prijs en komen zeker terug. Nu maar hopen dat meer lekkerbekken dit voornemen gaan uitvoeren. Voor een zaterdagavond was het stilletjes in dit leuke etablissement! Kortom een aanrader!
Nmeijer6 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Aangemoedigd door de niet aflatende stroom goede recensies over restaurant Reymes, gisteravond met z'n tweeën het etablissement bezocht, nadat de uitbater zelf ons uit de verwarring hielp: het restaurantgedeelte aan de Grote Hoogstraat heet sinds enige weken "Spijswijs". Een niet al te uitgebreide kaart, maar uitstekend gegeten: mooie gerechten, fijne wijn en een plezierige bediening. Onbegrijpelijk dat - op deze zaterdagavond althans - zo weinig mensen de weg wisten te vinden naar dit voortreffelijke restaurant.
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Dat was smullen bij restaurant Spijswijs. Wat mij de vorige keer ook al verraste en nu dus weer was de goede verhouding tussen kwaliteit en prijs. Alles was goed op elkaar afgestemd wat smaak en hoeveelheid betreft. Je merkt ook dat ze goed nagedacht hebben over de wijn, vooral die droge, witte Siciliaanse (?) smaakte perfect! Voor de volgende keer hoeven we dus weer niet lang na te denken waar we in Leeuwarden gaan eten!
Eelke B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We hebben met z'n vieren fantastisch gegeten in dit nieuwe restaurantje. Een voortreffelijk 4-gangen menu voor een heel schappelijke prijs. De door de bediening voorgestelde bijpassende wijnen uit Portugal waren ook nog eens raak gekozen. Wij komen zeker terug, want er staan nog meer spannende gerechten op de kaart. Kortom: een nieuw toprestaurantje wat ik je van harte kan aanbevelen!