Spijshuis Uylenspieghel

Ganzenheuvel 71 6511 WD Nijmegen Nederland Kaart
31-243232075

Over het restaurant Spijshuis Uylenspieghel

Ongedwongen gezelligheid in Nijmegen

Spijshuis Uylenspieghel sinds 1975 gevestigd in Nijmegen en behoort daarmee tot de gezelligste en oudste restaurants van de stad. Het vriendelijke personeel zorgt ervoor dat je je hier meteen op je plek voelt. Kom in ongedwongen sfeer genieten van goed gezelschap, fijn eten en een lekker glas wijn. Op de kaart staan de lekkerste Hollandse klassiekers, voor ieder wat wils!

Meer informatie over restaurant Spijshuis Uylenspieghel

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Spijshuis Uylenspieghel

fanny.jansen .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijke gerechten met een lekkere wijn erbij. De gezellige en ongedwongen sfeer maakte het compleet, we hebben we leuke avond gehad!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Een keuze mogelijkheid mbt tot de bijgerechten zou erg leuk zijn in plaats van standaard frietjes bij een verder heerlijk gerecht.
celine V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Het eten was van zeer goede kwaliteit, de bediening erg vriendelijk en de sfeer huiselijk. Wij komen zeker terug.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Na ruim 20 jaar weer bij Uylenspieghel gegeten. En gelukkig was het oud en vertrouwd! Hele goede kwaliteit eten en een zalig ambiance. Bediening was super. Snel attent en meer dan zoals het hoort.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Was hier al een paar jaar niet geweest. Op een warme dag was het feit dat ze airco hebben maar deze stond op zo'n lage temperatuur afgesteld dat het eigenlijk te koud binnen was waardoor je bijna niet kon wachten weerde warmte buiten in te kunnen gaan. Jammer.
De ontvangst en klantvriendelijkheid kan beter. De ober had niet eens gezien dat het menubord bijna op onze tafel viel, gelukkig on iemand van een andere tafel het nog net tegenhouden, moesten we lang wachten voor we onze 2e ronden drinken konden bestellen en stond het te betalen bedrag al in de pin automaat voordat we hadden aangegeven of we met pin of contant wilden betalen.
Maar goed de service is snel, het eten is prima van smaak. Geen culinaire hoogstandjes en niet bijzonder mooi gepresenteerd maar verder prima in orde. Jammer dat je geen mayonaise bij de frietjes krijgt en dat we echt wat moeite moesten doen om handendoekjes te krijgen voor na het eten van spareribs terwijl ze dat op andere tafels standaard leken te krijgen bij de bestelling.
Wat het interieur betreft verveel je je hier niet. Er is genoeg te zien. Wat ouderwets misschien maar dat heeft zo zijn charme.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij komen hier al jaren. Alles was zoals altijd prima.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Op basis van oude herinneringen hier gaan eten. Maar het is vooral bedoeld voor groepen. Bediening niet echt geïnteresseerd, eten matig zeker gezien de prijs. Geen leuke plek voor gezellig eten.
JJ H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Spijshuis Uylenspieghel.

Dekt de naam de lading? Over gasten hebben ze niet te klagen, en dit bewijst dat ze hun formule goed uitvoeren en een constante kwaliteit leveren. Het vlees is zeker in orde, het personeel is vlot en 'snappy', en de bestellingen worden snel opgediend.

Sausjes worden in plastic bakjes opgediend bij het voorgerecht. Deze biljven staan voor bij het hoofdgerecht. De friet is te doen, de side-dish naast het vlees is ronduit bedroevend.
De serveersters schreeuwen het menu over groepen heen alsof ze vis op de markt verkopen en naast het rumoer lijkt vlees en drank het belangrijkste produkt te zijn. Aan de rest was naar mijn smaak te weinig aandacht geschonken.

Spijhuys Uylenspieghel wekt de indruk een prima frituurhuis met goed vlees te zijn voor de grote groepen studenten of mensen die mogen eten op kosten van de baas. De prijs kwaliteit verhouding is net aan in kwaliteit, maar prima in orde qua kwantiteit.

Als baas zou ik mijn personeel er niet naartoe sturen, en als personeelslid zou ik dronken worden, of niet mee gaan.

De naam 'Hapslok: friet, vlees en brok' dekt de lading beter.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Jaarlijkse uitje is weekendje Nijmegen en dan ook hier eten. Bij toeval zo'n 10 jaar terug hier gekomen en komen met veel plezier hier eten en bijkletsen met Luc.
Wat ook lekker is, is de ruime keuze in speciale biertjes.
Anton R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Erg goed eten, vriendelijk personeel. Wel wat fris maar ze zouden iets doen aan de verwarming dus zal worden opgelost in de toekomst.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We kregen het voorgerecht erg snel (binnen 5 minuten) na bestelling. Nadat we gezegd hadden dat het hoofdgerecht niet zo snel hoefde te komen hebben ze dat prima opgepakt.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit restaurant gekozen op de hoge waardering, maar de kwaliteit ligt op het niveau van een eetcafé, ook erg rumoerig, maar bediening was vriendelijk.
zuiu33df .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
In een woord geweldig! Voor t eerst ongeveer 40 jaar geleden, nu af en toe als we in Nijmegen zijn.
Ben geboren Nijmegenaar, nu woonachtig in Almere. No-nonsens restaurant met geweldig eten en een zeer gezellige sfeer/bediening. Qua gerecht maakt t niet uit wat je neemt, alles smaakt prima!
Eelse P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gewoon goed en lekker. Bonus was ook dat we niet lang hoefden te wachten op ons eten, ondanks dat de tent vol zat. De bediening was vriendelijk maar wat kortaf - al zal ook hier de drukte meewerken. Decor is een kwestie van smaak, maar prima: het leidt niet af van het eten en de gezelligheid zonder verder bijzonder te zijn.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een restaurant wat zonder navigatie niet te vinden is. Als je door Nijmegen zou lopen op zoek naar een lekker en gezellig restaurant dan zou je nooit bij dit restaurant uitkomen. Dat zou jammer zijn want het is een gezellig knus restaurant met klassieke uitstraling dat volhangt met foto's van Nijmegen. De bediening is vriendelijk, er werd ook goed rekening gehouden met mijn gluten en lactose vrije dieet. De keuze wordt dan veel beperkter maar de alternatieve saus bij de struisvogelbiefstuk was niet verkeerd en ook de dipsausjes bij de worteltjes e.d. konden er mee door.
FrankUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Goh, ik was hier al zeker 15 jaar niet meer geweest en ze zetten het menu nog steeds op een groot bord bij je tafel en lichten het mondeling toe. Dat is dus blijkbaar traditie geworden, in ieder geval niet meer origineel.
Eten was wel goed, maar de porties waren nogal aan de kleine kant en de prijzen zijn meer gestegen dan het gemiddeld inflatiepercentage van de laatste jaren. Te duur en te weinig dus.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
na drie keer een bijzonder goede combinatie tussen het verassingsmenu en een persoonlijk geadviseerd passend bier per gerecht, durf ik dit restaurant aan iedereen aan te bevelen.
v.cornelissen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Altijd heel gezellig en lekker eten!
Enige nadeel vind ik dat er geen warme groenten worden geserveerd bij het hoofdgerecht.
d.driessen8 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het eten is super goed,en heerlijk bereid. De sfeer is supergezellig, en de mensen zijn erg gastvrij. En erg leuk dat je na een gezellige avond gegeten te hebben het gezellig kan afsluiten in de kroeg die aan het restaurant vast zit. Zeker een aanrader. En het vlees is echt perfect bereid. Dat kom je niet vaak tegen in een restaurant maar hier wel. Zeker voor herhaling vatbaar. Een leuker restaurant kan ik niet verzinnen voor een avond uit met vrienden.
pgjberkers .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Een echt Nijmeegs restaurant. Ik had me er in eerste instantie niet zoveel van voorgesteld maar het viel alles mee. Wij waren met de AH actie en we werden niet beperkt in onze keuze. Ze trokken in ons geval, omdat we zelf wilde bepalen, €25 van de rekening af. Wel een beetje op elkaar gepropt, maar ach ja dat heeft ook wel weer iets. Het voor hen hoofdgerecht was goed bereid en lekker. Het dessert viel een beetje tegen. Weinig verassend.