Spijshuis de Dis

6,9
Erg kort
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Vroeg op Zaterdag avond geweest ook vanwege goede recensies op tripadvisor. Vooraf Zalm en Geitenkaas. Eigenlijk best aardig maar het boord wordt helemaal volgestampt met groente. Niet verfijnt. Ook maakt het niet uit of je Zalm of Geitenkaas besteld de boorden zien er allemaal hetzelfde uit. (Kijkend naar de andere tafels is er weinig creativiteit). Hoofdgerecht een oven visgerecht. Weinig smaakvol. Ook hier heeft iedereen het zelfde peertje en broccoli stronkje als bijgerecht. Gerechten werden strak achter elkaar geserveerd. Huiswijn was goed, maar de gerechten kwamen zo snel dat we de fles niet leeg kregen. Als totaal een beetje tegenvallend, jammer
Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Bierkeuze is beperkt maar (lokaal dus) goed. Wijnkaart is prima maar helaas maar een soort wit en een soort rood. Dit kan iets uitgebreider. Zeker met die variëteit qua kaart. Vis wil iets anders dan konijn of kalf.
Vooraf paprikasoep (licht pittig) uit doorgesneden bol. Bloedheet. Goed op smaak. Mag wellicht iets dikker qua structuur. Hoofdgerecht: braambol: kalfsstoof, noten etc. met delfstblauwe kaas onder filodeeg. Als bijgerecht geserveerd. Prachtig. En lekker. Zeker bij rode kool, puree, broccoli etc. Koos voor wit maar de rode wijn was hier beter.
Grenache etc.
Al met al bijna te veel. Geen dessert genomen dus. Maar een aanrader voor rechttoe rechtaan met een lekkere twist.

Prima!
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
restaurant 'de oven' zou dit restaurant moeten heten. Alles gaat in de oven. Wij aten 'het sleepnet' een visgerecht voor twee personen. Het bestond uit een stuk overgare en daardoor droge zalm, een stuk gaar gestoofde witvis en een paar verdwaalde rubberige mosselen. Geen succes ons etentje bij De Dis!
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
We hebben weer heerlijk gegeten en het is fantastisch te zien hoe lekker en mooi opgemaakt het allemaal is. Bijzondere combinaties, lekkere smaken en mooi opgemaakt. Twee maal vegetarisch en beiden waren erg tevreden. De hoeveelheden zou ik iets kleiner maken.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Knusse zaak aan het gezelligste plein van Delluf. Het wordt misschien wat krap als het vol zit, maar wij troffen het op een rustige avond met een vriendelijke dame die op de goede momenten de juiste toon zet. Bijvoorbeeld door te snappen dat een Heineken niet echt lekker is en in plaats daarvan een heuse Slobberbok aan te bieden. Heerlijk bij een lekker broodje met boter als binnenkomer. Jammer dat er geen echte kruidenboter bij zat, maar van die vettige crème. Dat kan beter... Mooi bord met heerlijk gevulde fazant gegeten met lekker garnituur van broccoli, rode kool en aardappelpuree, plus een schaaltje gegratineerde aardappeltjes. Wat een verwennerij, we komen graag een keer terug als we meer tijd en trek hebben in voor en na.
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Als je binnenkomt word je vriendelijk begroet, hele comptabelen bediening. de vegetarische menukaart is uitgebreid en zeer lekker. ondanks dat we in een hoekje zaten werden we toch zeker niet vergeten door de ober. ik kom zeker terug.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Vrijdagavond met 5 personen gegeten. De makreel vooraf was goed. De verwennerij was matig. Hoofdgerechten waren allemaal niet echt lekker: konijn en kip veel te droog, lam smaakte naar niets, braampot was een sterke blauwe kaas smaak en de vis was ook niet veel. Er we wat van gezegd, maar het hielp niet echt. Wij komen hier nooit meer!
Dana B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Dit is de tweede keer dat we hier hebben gegeten, omdat het de vorige keer goed was bevallen.
Ook deze keer was het weer prima eten en supergoede service. Alleen de inrichting doet een beetje gedateerd aan, maar daar kunnen wij wel doorheen kijken :)

Het lekkerste vind ik de tomatensoep geserveerd in een uitgehold broodje. Echt smullen!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
De ontvangst is vriendelijk en beleefd.
Het restaurant is sfeervol ingericht en schoon.
Als wijn gekozen voor de Malbec- los Cardos uit Argentinië. De wijn is goed op dronk en goed op temperatuur en heeft een prettige afdronk is licht fruitig.
Vooraf krijgen wij een broodje met boter en kruidenboter hetgeen goed smaakt.
Als voorgerecht is gekozen voor de verwennerij. Dit is een samenspel van warme en koude gerechtjes zowel vis als vlees en vegetarisch. De combinaties zijn erg lekker en goed samengesteld.
Als hoofdgerecht heb ik het lamspijpje. In Nederland kom ik helaas weinig restaurants tegen die lamsvlees goed kunnen bereiden.
Deze lamsbout was uitstekend bereid. Botermals, zacht en goed van smaak echt zoals het hoort.
Als nagerecht het dijstaartje. Een heerlijke punt taart van ijs met daarnaast fruchten.
De bediening is correct ,maar de toelichting bij enkele gerechten kan beter.
Het was erg druk en er liep een dame te bedienen.
Zorg ook voorcorrect bestek.
Bij de vis van mijn tafelgenoten ontbrak visbestek.
De messen waren geen van allen echt scherp om de de gerechten goed te kunen snijden.
Besteed aan de laatste puntjes aandacht en het is perfect.

Zeker aan te raden om hier te gaan eten kwaliteit zeer goed prijs in verhouding.
Malozand .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Wij hebben een heerlijk avondje uit gehad. Bediening uitermate correct. De eigenaar kwam ook regelmatig bij ons langs voor tips of adviezen m.b.t. het eten en wijnkeuze. Kwaliteit eten erg goed. De eigenaar is naar onze mening erg goed bezig met het vak koken. Super! Zeker voor herhaling vatbaar.
Joeri B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Verrassend Hollands restaurant aan de Beestenmarkt. Bij binnenkomst oogt het decor nogal gedateerd. Maar je kunt het ook zien als een consequent Oudhollandse thema. Ontvangst is zeer vriendelijk en alert. De kaart bevat leuke Hollandse gerechten. De aangeraden Argentijnse witte huiswijn was goed. Als voorgerecht een proeverij en geitenkaas gekozen. De proeverij bestond uit vier hapjes: o.a. gevulde champignon, zalm en worst. Er was helaas weinig met de happen gedaan, waardoor de smaken niet bijzonder waren. De salade met geitenkaas was niet echt verfijnd en erg groot voor een voorgerecht. Het smaakte wel prima. Drie verschillende hoofdgerechten: lamsrack, stoofvlees en gevulde kipfilet. Met oer-Hollandse bijgerechten; stoofpeer, rode kool met appel en gebakken aardappeltjes. Eenvoudig, maar goed op smaak. Geen verrassingen, gewoon een lekker gerecht. Nagerechten kaasplankje en taartje met roomijs ook weer niet bijzonder, maar gewoon prima.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Mijn vrouw en ik kwamen zonder reservering bij dit restaurant. Wij werden zeer vriendelijk ontvangen. En konden zelf een tafeltje uitzoeken, welke wij leuk vonden, prima. Wij hebben een voorgerecht voor 2 personen gekozen (vis), deze werd zeer smaakvol opgediend en smaakte geweldig. Als hoofdgerecht ook voor een 2 persoons visgerecht gekozen. Ook deze smaakte geweldig. M.a.w. Het eten voldeed meer dan goed aan de verwachting. Bediening was ook vriendelijk en bood ons ook de mogelijkheid om de ruimte tussen het voorgerecht en hoofdgerecht zelf te bepalen. Avond afgesloten met een kopje koffie. Prima avond geweest, komen zeer zeker terug. Is een aanrader.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
De beestenmarkt is op een zomerse avond een prachtlocatie voor een lekker diner. De bediening was zeer enthousiast en behulpzaam en kwam met een verrassende wijntip (Libanese wijn!?).

Het eten was redelijk, maar op basis van de kaart en de entourage had ik hier meer van verwacht. Alle gerechten en gangen hadden ongeveer dezelfde garnituur en miste toch wat verfijning (deden wat grof aan).
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
We hebben het verassingsmenu genomen. Het eten was goed. Verschillende smaken, vlees, vis en vegetarisch. I.p.v. een nagerecht was een kaasplankje mogelijk. Zover prima, maar nog nooit meegemaakt dat als je aangeeft een kaassoort niet te willen ( blauw) dat dat dan gewoon weggelaten wordt. Normaliter vervangt de kok dat door een ander stukje smaakvolle kaas. Verder valt de wijnkaart tegen. De wijnen zijn okay, maar niet wat de beschrijving (en bijpassende prijs) suggereert.
De bediening laat te wensen over, niet echt vriendelijk. De entourage is een beetje vergane glorie. Niet voor herhaling vatbaar.
Enviede .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Heerlijk gegeten, niets op aan te merken.
Eten ziet er mooi uit, lekkere groenten erbij.
Gewoon een goed restaurant.
Vriendelijke bediening.
Westvleteren .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Hollandser eten dan dit kan in geen ander restaurant in Delft.
De chef werkt al jaren volgense dit concept en doet doet met veel passie.
Ik moet zeggen mijn stijl is het niet maar het is niet slecht wat smaken betreft.
De inrichting is ook echt hollands,niets mis mee past geheel in het plaatje aleen de stoelen kunnen echt niet meer.
De open keuken is leuk en zorgt voor sfeer in het restaurant.
Bediening is wat je mag verwachten maar geen toppers.
vooraf het wilde zalmtaartje,eerlijke smaken maar niet bijzonder.
als hoofdgerecht de gevulde paprika ook hier voor geld hetzelfde.
slecht is het zeker niet maar nu niet een restaurant waar je verrast wordt. als je van hollands eten houd waar je echt krijgt wat op de kaart staat ben je hier aan het juiste adres.
Marjap1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Met drie vriendinnen wilde ik daar op zaterdagavond gaan eten zonder te reserveren. Vriendelijk werd ons verteld dat we nog twintig min. geduld moesten hebben. wij konden een wijntje gaan drinken in het tegenoverliggende wijnproeverij ( wel op eigen kosten) en daar kregen we op tijd een telefoontje dat onze tafel gereed was. Wat een goede service! Aangekomen stond er al een broodje met kruidenboter op tafel klaar. Het eten, drie maal kalfsstoofpotje en een biefstuk, was heerlijk en met smaak en kunstig opgediend. Hier was een kok met passie voor koken aan het werk. Ook het toetje, allerlei lekkernijen van de kaart, was heerlijk en leuk opgediend. Vriendelijke en correcte bediening! Hier komen we graag nog eens terug!