Spijs & Wijn

Maandag t/m Zaterdag vanaf 12:00
Zondag Gesloten
Kimberley H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Verrassend lekker gegeten. Verhoudingsgewijs absoluut niet duur. Prima bediening, gezellig en toch genoeg op afstand. Grote ruimte maar, waarschijnlijk door geluiddemping toch knus.
Leuk dat je contact hebt met de keuken zonder herrie.
Heel ontspannen avond gehad. Graag nog een keer terug.
Nick D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten -prachtige zeetong- en genoten van de kookkunsten van Dirk Haasnoot en zijn team. Alles super vers. Ook de patisserie uit eigen huis was voortreffelijk.
Helemaal top is de nieuwe afzuigkap in de open keuken. Fluister stil ook.
De ruime zitmogelijkheden en de plek aan de Rijn maken het echt aangenaam.
Mmaarriioonn .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Gisteren gegeten met zijn vieren. Mooie locatie aan het water en een prachtig pand. Alleen daar houd het helaas op, want het eten is niet bijzonder terwijl er toch een behoorlijke prijs op de kaart staat. Daarnaast hoop je dat zoals hun concept beweert de wijn goed matcht bij het eten, dit was helaas niet het geval bij hun wijn arrangement. Er staat maar 1 prijs op het menu voor het wijn arrangement, terwijl twee van ons een viergangenmenu hadden gekozen en de andere twee een driegangenmenu. Bij navraag tijdens het uit serveren van het tussen gerecht hoe ze dit hadden bedacht voor het driegangenmenu zei de bediening dat zij nog een extra glas zou schenken bij het hoofdmenu. Raar dat er geen wijn arrangement is voor een driegangenmenu, zodat je daar zelf vooraf een keuze over kan maken. Kortom veel betaald voor prijs/kwaliteit verhouding. Doet zich voor als een fancy tent, maar maakt dat helaas niet waar.
Miss_Carly .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Ik heb het erg koud gehad in het restaurant door de grote raampartijen. Niet prettig tijdens een etentje! Bediening was oke, eten vond ik helaas niet erg bijzonder.
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Heerlijk tarbot met asperges als lunchmenu gegeten. Prima bediening en mooile locatie, echter niet makkelijk te vinden. Was het daarom zo rustig?
Aan het eten kan het niet gelegen hebben.
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Mooie entourage, vriendelijke ontvangst. Je voelt je gelijk welkom. Het eten is echter een beetje fantasieloos en erg gericht op kwantiteit. Weinig interessante smaken. Wij kozen voor een 4 gangen keuzemenu. Als hoofdgerecht een groot stuk vlees met bearnaisesaus, met wat groenten erbij en een schaaltje met salade en gebakken aardappeltjes. Mijn tafelgenote had vis, ook al met dezelfde groenten. Niet echt aandacht voor smaakcombinaties. Alles is wel goed bereid met goede producten.

Wat mij ook tegenvalt is dat het restaurant Spijs & Wijn heet maar dat het lijkt of de bediening niet weet wat ze waarbij moeten schenken.

Bij het afrekenen vond ik 130 euro voor 2 personen ietwat veel voor het gebodene.

Miron D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Pretentievol restaurant dat het bepaald niet waar maakt. de prijzen te hoog voor het gebodene, voor dit geld zijn er in de regio echt betere restaurants.

Open keuken is prachtig, maar de kleding en ook ons haar stonk aan het eind van de avond naar een kooklucht/baklucht; ondanks de afzuigapparatuur. Zeer vervelend.

De rilette van varkensvlees was erg vlak van smaak.

Voorgerecht en hoofdgerecht was redelijk tot goed. Echt pure, diepe smaak, -ondanks dat er echt met liefde wordt gekookt (want dat zie je)-, ontbreekt.

De aardappelpannenkoeken (soort reibenkuchen) waren te vet. (dat zijn ze in Duitsland vaak ook). Op zich origineel, maar niet iedereen houdt hiervan. Vrij machtig.

Liever krijgen wij een keuze tussen gebakken aardappels of puree oid
Liever een keuze tussen wat extra groenten; bijgarnering zoals wat groenten als boontjes, broccoli/bloemkool etc.

Het bakje met zeer weinig sla schiet echt tekort.

De bediening is vriendelijk maar vertelt weinig over het gerecht en de wijnen. Hier is nog een wereld te winnen.

De lege borden –na het consumeren van het hoofdgerecht- bleven te lang staan.

We hadden bij de bediening gemeld dat we nog een andere rode wijn wilden, maar er werd niet meer naar gevraagd of aangeboden; allemaal kleine dingen die net niet kloppen. Is ook overigens niet in rekening gebracht, dus dat was correct.

De bediening heeft geen herkenbare kleding aan; we missen het “zwarte brigade idee”.

De bediening wist bij vertrek niet welke jassen van ons waren: > dat is in de garderobe op te lossen door de jassen aan een tafelnummer te koppelen.

De prijs/kwaliteit verhouding voor de totale beleving kan hier echt beter. Zeker bij de genoemde de a la carte prijzen verwachten wij meer.