Spijkerman Eten & Drinken

6,8

Jouw recensie over het restaurant Spijkerman Eten & Drinken

Inez D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Deze maand hebben we hier een aantal malen gegeten. Het eten is prima, eindelijk een restaurant wat het eten echt heet serveert. Het garnituur is tevens lekker en goed op smaak. De prijs kwaliteit verhouding is ook prima in orde. Wat ook heel fijn is, dat de bediening altijd vriendelijk is. Aangezien ons andere restaurant waar we regelmatig eten, tijdelijk gesloten is hebben we onverwachts een nog beter alternatief gevonden. De cijfers mogelijk hier absoluut omhoog, vandaar onze mooie score! Wij blijven hier voortaan regelmatig komen.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Spijkerman is niet glutenvrij! Wij hadden ver van te voren al eens gebeld met Spijkerman of we hier ook kunnen eten met iemand die coeliakie heeft en dus absoluut glutenvrij moet eten. Geen probleem alleen graag van te voren melden bij de reservering. Dat hebben we dus gedaan en het was weer geen probleem. Eenmaal in het restaurant kregen wij op de vraag welke gerechten glutenvrij zijn, het antwoord dat in principe alle gerechten glutenvrij zijn. Serveerster uitgelegd dat vanwege coeliakie de gerechten absoluut glutenvrij moeten zijn en dat ze dus wel 100% zeker moet zijn welke gerechten er dan gekozen kunnen. Wij kozen voor vooraf stokbroodje met kruidenboter en als hoofdgerecht voor biefstuk met patat. Het broodje met kruidenboter werd inderdaad apart bezorgd. Het hoofdgerecht werd tegelijk met het andere eten bezorgd en zat dus onder een bord eten van iemand anders. Gelukkig smaakte het prima. Volgens de serveerster waren er geen glutenvrije desserts. Voor ons niet zo erg, een paar bolletjes ijs zou ook goed zijn. Helaas kon de dame niet aangeven welke smaken ijs er vandaag waren, want dan moest ze voor ons weer terug naar de keuken. Erg jammer! Dus maar 2 bolletjes vanille ijs genomen. Op zich lekker gegeten al hebben we genoeg punten waarover we twijfelen of de medewerkers wel genoeg over coeliakie weten. En ja hoor 's avonds en de dag erna zo ziek als een hond. Uiteraard hebben we het restaurant gebeld en onze bevindingen en ervaringen gedeeld. De medewerkster heeft het aangehoord en mijn gegevens genoteerd. Ze zou het aan de eigenaar doorgeven. Die heeft helaas niets meer van zich laten horen. Jammer hoor, we hadden graag de avond met hem doorgenomen en misschien wat tips kunnen geven. Het voelt nu als het zoveelste restaurant waar mensen met een verplicht glutenvrij dieet (dus niet omdat het in de mode is) niet welkom en serieus genomen worden.
Adriaan D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Afgelopen zondag waren wij weer bij Spijkerman met een groep van 28 familieleden en vrienden voor een High Tea en High Wine. Onze zitplaatsen voor deze grote groep waren perfect geregeld. De High Tea en High Wine waren, zowel qua presentatie als smaak, geweldig goed. Wij hebben er allemaal enorm van genoten.
Heel veel dank aan de familie Spijkerman, de koks en medewerkers in de keuken en - last but not least - aan de bediening. Zij hebben , stuk voor stuk , enorm hun best gedaan om het ons naar de zin te maken. Er was geen enkele druk om - na 3,5 uur heerlijk genieten - op te stappen. Dat voelt geweldig gastvrij.
Het was in één woord : GEWELDIG !!.
Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor velen.
Marianne en Adriaan de Koeijer , Purmerend
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Sfeervol eetcafé met vriendelijke bediening. Tot nu toe alleen nog de lunchgerechten (meerdere keren) genoten. Echt lekker, vers en verrassend. Binnenkort hier eens dineren!
renate B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
rond uit slecht, Fish en chips met aardappelchips van lays, hele sliptongen gevraagd en of ze gefileerd mochten worden en kwamen gekookt uit de magnetron terug. de gene tegenover mij was al klaar met eten en ik mocht toen pas beginnen. Heb er 1 hap van genopen en het weggeschoven. Wil niet gelijk gesteld worden met een vuilnisbak. serveerster was vriendelijk maar dat was wel logisch, die zag wat er aan de hand was. Voor die prijs waren we het ook niet eens. kreeg geen korting op troep
renate B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
rond uit slecht. fish en chips met aardappelchips van lays. hele gebakken sliptong erbij. gevraagd of het gefileerd mocht worden en is vervolgens opgewarmt in de magnatron (was gekookte vis). Pas dat ik kon eten was de genen tegenover mij al klaar met eten en ik mocht beginnen met eten. Heb het laten staan en afgerekend. ik wil niet gelijk gesteld worden aan een vuilnisbak. De gene die ons geserveerd heeft was vriendelijk maar dat was wel begrijpelijk. En goedkoop was het niet, geen korting gehad!
tvk .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Bedroevend, wij hopen dat er een invalkok was.

Tussen kerst en oud en nieuw hebben wij met zes personen gegeten bij Spijkerman. De voorgerechten waren erg eenvoudig. De Thaise salade en de uiensoep waren oke, de carpaccio was niet vers. De hoofdgerechten waren bedroevend. De kipsaté was volledig smaakloos en niet gemarineerd. 1 kipsate was niet gaar en werd teruggenomen. Na 20 minuten kwam een nieuw gerecht, toen de overige gasten al klaar waren met hun gerechten. De satésaus was waterig. Het leek alsof het een aangemaakte poedersaus was. Hadden wij maar de Wijko van thuis meegenomen. Het bijgerecht was stoofpeertjes. Het leek wel alsof de peertjes in een siroop waren gehangen. Nagerecht was dame blanche. De chocoladesaus was ook op basis van een poeder, waar de klontjes er nog in zaten.

Kortom, de ambiance suggereert veel, maar het eten was totaal waardeloos. Wij komen hier nooit meer terug!
joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanavond niet zo veel trek maar toch zin om even uit te gaan eten, we lagen met de boot in purmerend, vlak bij eten &drinken Spijkerman. Na een vriendelijk ontvangt hebben we de huiswijn chardonnay besteld, flesje water erbij. Hoofdgerecht vis van de dag was zalm die heel mooi net niet gaar was gebakken super lekker. Ook de kip saté schotel was heerlijk mals, de kip zit aan een lange spies en werd geserveerd met salade en frites.
Heerlijk gegeten voor en nette prijs.
Wij komen hier zeker 'n keer terug.
Ilse S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik was nog niet op de nieuwe (oude) locatie geweest en was aangenaam verrast door het heerlijke, ruime terras aan het water bij de sluis. 's Avonds nog volop in de zon (of onder de grote parasol). Echt een heel groot pluspunt. De bediening is nog als vanouds erg vriendelijk en behulpzaam. Er is veel mogelijk. Tafelgenoot wilde haar risotto zonder de zalmsnippers en kon zelf aangeven wat daarvoor in de plaats moest komen. Zo hoort het ook, een kok moet flexibel zijn. De uiteindelijke variant was heerlijk. Risotto precies goed en mooie asperges.
Ik doe deze avond makkelijk met de plate-service. De cuisson van mijn kogelbiefstuk was uit de kunst. De frites iets doorbakken en de salade was wat vlak van smaak maar wel lekker fris en vers.
Kortom, prima eten en een prachtige locatie.
Giele594 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Afgelopen week met een groep van 12 man gegeten bij Spijkerman. Het was een doordeweekse dag dus expliciet gevraagd om een snelle doorloop. Dat was niet helemaal overgekomen want we hebben een tip aan de bar gegeven dat we een drankje wilden bestellen en een tip gegeven dat we wel eten wilden bestellen. Het voorgerecht was prima, het hoofgerecht was bij 5 personen koud en werd teruggestuurd. Na 45 minuten konden ook deze mensen eten. De anderen waren inmiddels klaar. Compensatie was koffie met likeur voor iedereen. Om 23.15 waren we klaar. Niet echt een snelle doorloop. Het mag duidelijk zijn dat dit voor ons de laatste keer was.
miekekuiper .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vanavond prima gegeten bij Spijkerman. Voor een smaakvol diner op de vrijdagavond, waar je niet de hele avond wil tafelen, een goed adres. Ik moet zoutloos eten en kreeg buiten de kaart om een heerlijke garnalencocktail. Erg smaakvol. Op de nieuwe kaart stond een kreeftensoep en was volgens mijn man erg lekker. Mijn zoon is erg fan van de tomatensoep! Altijd heel goed! Het hoofdgerecht was prima. Mijn varkenshaasje iets te gaar, maar het biefstukje bij de mixed grill van mijn man was super gebakken! De hamburger van mijn zoon zag er ook goed uit.
Kortom, prima restaurant voor een prima prijs en het interieur is erg gezellig!
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Had hier nog nooit gegeten maar ben wel woonachtig in een naastgelegen dorp. Het interieur was supergezellig, goed licht enigszins modern maar niet zo'n strakke tent. Mooie bar en personeel goed gekleed en zeer vriendelijk. Konden gelukkig nog een plekje krijgen want het was behoorlijk vol.

Vooraf kregen wij bij onze Steenbrugge Abdij bier (v/d tap) een mandje met heerlijk brood, roomboter, kruidenboter en olijven. Omdat we op tijd thuis moesten zijn wilde we niet uitgebreid gaan eten. Mijn vrouw bestelde een plate-menu zalm met patat en salade en ikzelf een risotto met truffel met chips van schorseneren.

Mijn vrouw die zelf uit de vis komt deelde mij mede dat ze zelden in de omtrek (Volendam meegerekend) zo'n goed stuk zalm had geproefd. Was ook precies goed gegrild, patat was prima en zonder te vragen (eindelijk) werd de mayonaise erbij geleverd. De plate was in verhouding goed verdeeld en zeker geschikt voor grote eters.

Ikzelf had de risotto, precies goed gekookt, niet te droog niet te nat. De smaak van truffel was fantastisch in combinatie met de chips van schorseneren, echt heerlijk. Dit kwam als een grote verrassing. Hierbij kreeg ik een prima witte sauvignon huiswijn geserveerd.

Als nagerecht had mijn vrouw duo van notenijs, kletskoppen en blauwe bessen, in één woord verrukkelijk. Ijs was heerlijk van structuur en met lekkere nootjes erin verwerkt. De combi met de kletskoppen was fantastisch. Dit alles werd geserveerd als één grote toren, zeer goed ogend.

Ik had een huisgemaakte moorkop met speculaasslagroom en yoghurt bosvruchtenijs, over heerlijke combinaties en smaakexplosies gesproken. Alleen voor dit nagerecht ga ik al terug.

Zoals eerder gezegd komen wij hier zeker terug maar dan niet voor even vlug maar om op ons gemak in de gemoedelijke sfeer van het restaurant ons nog eens te laten verrassen van de chef zijn gerechten.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een hele prettige avond met de hele familie bij Spijkerman. Mijn vader plande dit steentje voor acht personen en na hartelijke ontvangst en borrel aan de bar genoten we van de heerlijkheden van het menu. Het terug komen waard!
Mtokkie .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Op een woensdagavond in het nieuwe pand gegeten. Vriendelijke ontvangst en bij de vraag waar de garderobe was werden de jassen overgenomen. Zeer vriendelijk. Fijne bediening en behoorlijk attent en goed tempo. Heerlijke kogelbiefstuk en prima sate. Omdat we niet van sla houden gevraagd om groenten. Zonder meerprijs bloemkool, stoofpeer en extra gebakken aardappeltjes erbij. Prima. Drankjes ok en koffie zelfs zeer luxe met heerlijke koekjes. Ongekend voor deze prijs: incl 4 drankjes, koffie en extra groenten 45,- voor twee. Wij komen graag terug.
Vincent H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Gisterenavond gegeten bij Spijkerman. Het was druk en de bediening was niet servicegericht (op een enkele uitzondering na). We waren met twee kinderen van 8 en 6 en het duurde enorm lang. De wijn is redelijk, maar wel iets overpriced (3,85 per glas) en ze zijn niet spannend.. Chili of Frankrijk.... Dat kan beter. Voorgerecht zag er goed uit en kwam vlot. Toen het wachten op het hoofdgerecht.... het duurde enorm lang. Moeders stootte haar glas jus d'Orange om, omdat de tafel ongelijk is. Er werd haar niets aangeboden. Toen dochterlief ook nog een limonade omstootte, was het personeel het wel zat en stak dat niet onder stoelen of banken. Bij het opnemen van de bestelling werd vaderlief wel gevraagd of hij zijn tournedos medium of raw wilde... mij werd dat niet gevraagd. Toen ik terloops opmerkte dat ik hem eigenlijk wel raw wilde, kon dat niet meer, daar ik volgens de serveester al had gezegd, dat ik hem medium wilde. Nou, nee hoor... het is mij simpelweg niet gevraagd. Tournedos was ok, maar de kogelbiefstuk was veeeeels te gaar. Ik kon nu niet beoordelen of het vlees goed was. Patatjes waren ok, maar garnering van sla en groentejes was vreselijk saai. Dit kan beter. Verder kregen we maar 3 schaaltjes met witlof (de beruchte), gebakken aardappelpartjes (lekker) en nog een schaaltjes met sla en groentetjes. Het wachten op het hoofdgerecht duurde werkelijk ongekend lang, meer dan 45 minuten. Samenvattend, dit is geen restaurant waar service hoog in het vaandel staat. Het is van niveau eetcafé en niets meer dan dat. Het personeel is onrustig en niet klantgericht bezig. Zij draaien hun dingetje af en bieden niets extra's. Jammer, gemiste kans. Interieur is mooi, netjes en ruim, maar aan de service en het eten zelf valt nog heel veel te verbeteren. Voor mij geen Spijkermannetje meer en ik wens ze veel succes.
spijkky .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Pas verbouwd maar de gerechten zijn nog net zo oudbollig als in het oude pand. De bereiding laat ook te wensen over. Absoluut de prijs niet waard die je betaald.
Jammer.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Op een zaterdag met 6 mensen gegeten. Allemaal een drie-gangen genomen met kogelbiefstuk en kipsate. Vooraf carpaccio, uiensoep, runderbouillon en ham met meloen. Carpaccio was erg lekker en ham met meloen zeer apart opgediend en ook prima. De runderbouillon was wel wat zout.

De kogelbiefstuk smaakte prima, alleen beetje gek dat ze niet vroegen hoe je hem gebakken wilde hebben. Hoeveelheid was niet heel groot en vond het wat matig opgediend. Wel aardappelen en bloemkool maar beetje weinig per persoon.

Deserts waren super, veel en lekker. Euro 27,50 voor 3-gangen menu is een mooie prijs. Bediening was vriendelijk maar het wel iets vlotter gemogen.

Voor herhaling vatbaar, maar ga er niet heen voor een culinaire hap want zo een type restaurant is het niet. Het is wel modern maar sfeervol ingericht.
SteveP .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Voor het eerst bij Spijkerman wezen eten na de nieuwe opening en toch wel hoge verwachtingen. Helaas viel het erg tegen, ik had spareribs besteld en deze waren totaal niet van smaak en weinig vlees. Je verwacht van een goede sparerib dat het vlees van het bot valt maar daar was hier geen sprake van. Ook kreeg ik een aparte knoflooksaus erbij wat nergens naar smaakte en het zag er niet vers uit. Voor ons helaas geen Spijkerman meer. Wel was de bediening aardig en werden we netjes geholpen.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Gisteravond voor de eerste keer bij Spijkerman gegeten. Nog nooit geweest voor de verbouwing maar het interieur was modern en toch ook warm en stijlvol. Als voorgerecht had ik gebakken ganzenlever, die heerlijk mals was. Als hoofdgerecht de eendenborst met honing en een rösti van knolselderij. Als dessert nog een heerlijke omelet siberiénne met frambozensaus.

Bediening was erg attent en vriendelijk, zat een goede tijd tussen het uitserveren van de gangen en mijn vader was zijn leesbril vergeten dus fijn dat ze die hadden liggen! Heerlijk gegeten en zou dit restaurant zeker aanbevelen voor een fijn avondje uit.
Robin .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Hier ga je heen als je thuis geen zin hebt om te koken. Voor de culinaire hoogstandjes hoef je het niet te doen.

Er loopt op een zaterdagavond voldoende personeel rond (die overigens wel heel vriendelijke zijn) maar de organisatie is niet optimaal en komt erg rommelig over waardoor je toch meerdere keren met een leeg glas voor je zit.

Geen behoeft om hier nogmaals heen te gaan.