Spijkerman Eten & Drinken

Meer informatie over restaurant Spijkerman Eten & Drinken

Maandag t/m Zaterdag 07:00 - 22:00
Joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanavond niet zo veel trek maar toch zin om even uit te gaan eten, we lagen met de boot in purmerend, vlak bij eten &drinken Spijkerman. Na een vriendelijk ontvangt hebben we de huiswijn chardonnay besteld, flesje water erbij. Hoofdgerecht vis van de dag was zalm die heel mooi net niet gaar was gebakken super lekker. Ook de kip saté schotel was heerlijk mals, de kip zit aan een lange spies en werd geserveerd met salade en frites.
Heerlijk gegeten voor en nette prijs.
Wij komen hier zeker 'n keer terug.
Ilse1975 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik was nog niet op de nieuwe (oude) locatie geweest en was aangenaam verrast door het heerlijke, ruime terras aan het water bij de sluis. 's Avonds nog volop in de zon (of onder de grote parasol). Echt een heel groot pluspunt. De bediening is nog als vanouds erg vriendelijk en behulpzaam. Er is veel mogelijk. Tafelgenoot wilde haar risotto zonder de zalmsnippers en kon zelf aangeven wat daarvoor in de plaats moest komen. Zo hoort het ook, een kok moet flexibel zijn. De uiteindelijke variant was heerlijk. Risotto precies goed en mooie asperges.
Ik doe deze avond makkelijk met de plate-service. De cuisson van mijn kogelbiefstuk was uit de kunst. De frites iets doorbakken en de salade was wat vlak van smaak maar wel lekker fris en vers.
Kortom, prima eten en een prachtige locatie.
Giele594 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Afgelopen week met een groep van 12 man gegeten bij Spijkerman. Het was een doordeweekse dag dus expliciet gevraagd om een snelle doorloop. Dat was niet helemaal overgekomen want we hebben een tip aan de bar gegeven dat we een drankje wilden bestellen en een tip gegeven dat we wel eten wilden bestellen. Het voorgerecht was prima, het hoofgerecht was bij 5 personen koud en werd teruggestuurd. Na 45 minuten konden ook deze mensen eten. De anderen waren inmiddels klaar. Compensatie was koffie met likeur voor iedereen. Om 23.15 waren we klaar. Niet echt een snelle doorloop. Het mag duidelijk zijn dat dit voor ons de laatste keer was.
Miekekuiper .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vanavond prima gegeten bij Spijkerman. Voor een smaakvol diner op de vrijdagavond, waar je niet de hele avond wil tafelen, een goed adres. Ik moet zoutloos eten en kreeg buiten de kaart om een heerlijke garnalencocktail. Erg smaakvol. Op de nieuwe kaart stond een kreeftensoep en was volgens mijn man erg lekker. Mijn zoon is erg fan van de tomatensoep! Altijd heel goed! Het hoofdgerecht was prima. Mijn varkenshaasje iets te gaar, maar het biefstukje bij de mixed grill van mijn man was super gebakken! De hamburger van mijn zoon zag er ook goed uit.
Kortom, prima restaurant voor een prima prijs en het interieur is erg gezellig!
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Had hier nog nooit gegeten maar ben wel woonachtig in een naastgelegen dorp. Het interieur was supergezellig, goed licht enigszins modern maar niet zo'n strakke tent. Mooie bar en personeel goed gekleed en zeer vriendelijk. Konden gelukkig nog een plekje krijgen want het was behoorlijk vol.

Vooraf kregen wij bij onze Steenbrugge Abdij bier (v/d tap) een mandje met heerlijk brood, roomboter, kruidenboter en olijven. Omdat we op tijd thuis moesten zijn wilde we niet uitgebreid gaan eten. Mijn vrouw bestelde een plate-menu zalm met patat en salade en ikzelf een risotto met truffel met chips van schorseneren.

Mijn vrouw die zelf uit de vis komt deelde mij mede dat ze zelden in de omtrek (Volendam meegerekend) zo'n goed stuk zalm had geproefd. Was ook precies goed gegrild, patat was prima en zonder te vragen (eindelijk) werd de mayonaise erbij geleverd. De plate was in verhouding goed verdeeld en zeker geschikt voor grote eters.

Ikzelf had de risotto, precies goed gekookt, niet te droog niet te nat. De smaak van truffel was fantastisch in combinatie met de chips van schorseneren, echt heerlijk. Dit kwam als een grote verrassing. Hierbij kreeg ik een prima witte sauvignon huiswijn geserveerd.

Als nagerecht had mijn vrouw duo van notenijs, kletskoppen en blauwe bessen, in één woord verrukkelijk. Ijs was heerlijk van structuur en met lekkere nootjes erin verwerkt. De combi met de kletskoppen was fantastisch. Dit alles werd geserveerd als één grote toren, zeer goed ogend.

Ik had een huisgemaakte moorkop met speculaasslagroom en yoghurt bosvruchtenijs, over heerlijke combinaties en smaakexplosies gesproken. Alleen voor dit nagerecht ga ik al terug.

Zoals eerder gezegd komen wij hier zeker terug maar dan niet voor even vlug maar om op ons gemak in de gemoedelijke sfeer van het restaurant ons nog eens te laten verrassen van de chef zijn gerechten.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een hele prettige avond met de hele familie bij Spijkerman. Mijn vader plande dit steentje voor acht personen en na hartelijke ontvangst en borrel aan de bar genoten we van de heerlijkheden van het menu. Het terug komen waard!
Mtokkie .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Op een woensdagavond in het nieuwe pand gegeten. Vriendelijke ontvangst en bij de vraag waar de garderobe was werden de jassen overgenomen. Zeer vriendelijk. Fijne bediening en behoorlijk attent en goed tempo. Heerlijke kogelbiefstuk en prima sate. Omdat we niet van sla houden gevraagd om groenten. Zonder meerprijs bloemkool, stoofpeer en extra gebakken aardappeltjes erbij. Prima. Drankjes ok en koffie zelfs zeer luxe met heerlijke koekjes. Ongekend voor deze prijs: incl 4 drankjes, koffie en extra groenten 45,- voor twee. Wij komen graag terug.
Vincent H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Gisterenavond gegeten bij Spijkerman. Het was druk en de bediening was niet servicegericht (op een enkele uitzondering na). We waren met twee kinderen van 8 en 6 en het duurde enorm lang. De wijn is redelijk, maar wel iets overpriced (3,85 per glas) en ze zijn niet spannend.. Chili of Frankrijk.... Dat kan beter. Voorgerecht zag er goed uit en kwam vlot. Toen het wachten op het hoofdgerecht.... het duurde enorm lang. Moeders stootte haar glas jus d'Orange om, omdat de tafel ongelijk is. Er werd haar niets aangeboden. Toen dochterlief ook nog een limonade omstootte, was het personeel het wel zat en stak dat niet onder stoelen of banken. Bij het opnemen van de bestelling werd vaderlief wel gevraagd of hij zijn tournedos medium of raw wilde... mij werd dat niet gevraagd. Toen ik terloops opmerkte dat ik hem eigenlijk wel raw wilde, kon dat niet meer, daar ik volgens de serveester al had gezegd, dat ik hem medium wilde. Nou, nee hoor... het is mij simpelweg niet gevraagd. Tournedos was ok, maar de kogelbiefstuk was veeeeels te gaar. Ik kon nu niet beoordelen of het vlees goed was. Patatjes waren ok, maar garnering van sla en groentejes was vreselijk saai. Dit kan beter. Verder kregen we maar 3 schaaltjes met witlof (de beruchte), gebakken aardappelpartjes (lekker) en nog een schaaltjes met sla en groentetjes. Het wachten op het hoofdgerecht duurde werkelijk ongekend lang, meer dan 45 minuten. Samenvattend, dit is geen restaurant waar service hoog in het vaandel staat. Het is van niveau eetcafé en niets meer dan dat. Het personeel is onrustig en niet klantgericht bezig. Zij draaien hun dingetje af en bieden niets extra's. Jammer, gemiste kans. Interieur is mooi, netjes en ruim, maar aan de service en het eten zelf valt nog heel veel te verbeteren. Voor mij geen Spijkermannetje meer en ik wens ze veel succes.
Spijkky .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Pas verbouwd maar de gerechten zijn nog net zo oudbollig als in het oude pand. De bereiding laat ook te wensen over. Absoluut de prijs niet waard die je betaald.
Jammer.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Op een zaterdag met 6 mensen gegeten. Allemaal een drie-gangen genomen met kogelbiefstuk en kipsate. Vooraf carpaccio, uiensoep, runderbouillon en ham met meloen. Carpaccio was erg lekker en ham met meloen zeer apart opgediend en ook prima. De runderbouillon was wel wat zout.

De kogelbiefstuk smaakte prima, alleen beetje gek dat ze niet vroegen hoe je hem gebakken wilde hebben. Hoeveelheid was niet heel groot en vond het wat matig opgediend. Wel aardappelen en bloemkool maar beetje weinig per persoon.

Deserts waren super, veel en lekker. Euro 27,50 voor 3-gangen menu is een mooie prijs. Bediening was vriendelijk maar het wel iets vlotter gemogen.

Voor herhaling vatbaar, maar ga er niet heen voor een culinaire hap want zo een type restaurant is het niet. Het is wel modern maar sfeervol ingericht.
SteveP .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Voor het eerst bij Spijkerman wezen eten na de nieuwe opening en toch wel hoge verwachtingen. Helaas viel het erg tegen, ik had spareribs besteld en deze waren totaal niet van smaak en weinig vlees. Je verwacht van een goede sparerib dat het vlees van het bot valt maar daar was hier geen sprake van. Ook kreeg ik een aparte knoflooksaus erbij wat nergens naar smaakte en het zag er niet vers uit. Voor ons helaas geen Spijkerman meer. Wel was de bediening aardig en werden we netjes geholpen.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Gisteravond voor de eerste keer bij Spijkerman gegeten. Nog nooit geweest voor de verbouwing maar het interieur was modern en toch ook warm en stijlvol. Als voorgerecht had ik gebakken ganzenlever, die heerlijk mals was. Als hoofdgerecht de eendenborst met honing en een rösti van knolselderij. Als dessert nog een heerlijke omelet siberiénne met frambozensaus.

Bediening was erg attent en vriendelijk, zat een goede tijd tussen het uitserveren van de gangen en mijn vader was zijn leesbril vergeten dus fijn dat ze die hadden liggen! Heerlijk gegeten en zou dit restaurant zeker aanbevelen voor een fijn avondje uit.
Robin .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Hier ga je heen als je thuis geen zin hebt om te koken. Voor de culinaire hoogstandjes hoef je het niet te doen.

Er loopt op een zaterdagavond voldoende personeel rond (die overigens wel heel vriendelijke zijn) maar de organisatie is niet optimaal en komt erg rommelig over waardoor je toch meerdere keren met een leeg glas voor je zit.

Geen behoeft om hier nogmaals heen te gaan.
Lalala1234567890 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Decor bruin café, eten is altijd goed, fijn veel groenten krijg je daar naast het vlees. Buitengewoon hartelijke bediening.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Lekker eten bij Spijkerman... Het is me nog nooit gelukt. Het is dat ik was uitgenodigd om met een groep te eten bij dit restaurant, want ik zet er liever geen voet meer over de drempel heen. De kernwoorden: fantasieloos, smakeloos, saai. We hadden een keuzemenu omdat we met een gezelschap zaten. Ik koos voor de carpaccio en de kalfsoester met mozzarella. De carpaccio zag er op zich wel redelijk uit, maar was gewoon smakeloos. Te dik gesneden, te weinig saus, sla en pijnboompitjes. De kalfsoester (wat op zich al een wat saai stuk vlees is qua smaak) werd door de rubberachtige laag mozzarella die erop lag niet smakelijker. Het bord zag er door het grijze sausje uit alsof de kat er een ongelukje op had gehad. Het vlees was wel goed gebakken, mooi roze. Dan de bijgerechten: veel te zoute gebakken aardappels, friet die naar frituurvet smaakte en droog was, worteltjes zonder smaak of kraak (kom jongens, geef ze een likje roomboter!) en knetterzoute, kapotgekookte witlof met ham en kaas. gatverdamme! Het enige bijgerechtje wat wel kon bekoren, was de rabarber, maar ik vraag me ernstig af of ze die zelf maken. Het dessert was een allegaartje: een kleine droge muffin met stukjes chocolade, een of andere appelcake van het compacte soort, een bol sorbetijs (goed te doen), een stuk gebakken ananas (die wel lekker was) en een dot slagroom. wederom een teleurstelling.
Marijke-Scheffer .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
We zijn totaal verrast door het heerlijke asperges menu! Verrassende combinaties, heerlijk van smaak. We verwachtte het niveau van een eetcafé , zo ziet de zaak er ook uit. Maar de kwaliteit van het eten was duidelijk hoger. Het personeel was attent.
Wassmo .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Spijkerman zit in een tijdelijk onderkomen dat netjes maar fantasieloos (middle of the road en saai) is ingericht. Het eten is eigenlijk ook zo. Netjes, want best goed te eten, maar saai en doorsnee. Een stukje vlees, kip of sate, patatjes en mayo in een apart bakje en wat groentes ernaast in bakjes. De doorsnee toetjes en de tompouce op een bedje van iets met aardbeitjes valt tegen. Het blijkt bijna identiek aan de gewone tompouce van de bakker, maar dan zonder de roze laag en met room in plaats van pudding. Daarom heen wat spetters rode saus en 1 aardbei in 4 stukjes gesneden ter garnering. Voor 8,75, dat dan weer wel... Nee, ik onderga etentjes in gelegenheden als Spijkerman altijd maar gelaten omdat de meerderheid van het gezelschap het wel leuk en lekker lijkt te vinden, maar ik ga toch liever naar iets minder 'wat de doorsnee Hollander wil eten-restaurants. En we moesten trouwens ook wat lang wachten op de volgende gang(en). We kwamen met 8 personen waaronder 2 kleintjes op een kleine 300 euro uit; 3 gangen voor 5 personen, 2 voor 1 persoon en 2 kindermenuutjes met (bescheiden) wijn en frisdrank. Geen koffie en dergelijke.
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Een heerlijk restaurant ook voor de lunch, voor mij is het Spijkermannetje (voorgerecht) favoriet, maar ook de hamburger (lijkt op de hamburger van het voormalige Caddy's?) is fantastisch en smaakt naar meer.
Christina H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
het tijdelijke onderkomen van spijkerman ziet er erg gezellig uit klein minpuntje zijn de stoelen als je lang tafelt krijg je een houten ...
de bediening is vriendelijk en attend niets op aan te merken.
de carpatio was erg lekker en mooi opgemaakt, de tournedos was erg klein in vergelijking met de prijs vind 26 euro voor zo'n stukje vlees erg veel, de kalfslever was te lang gegaard en erg droog, net zoals het dessert de tarte tartin bevatte weinig smaak en was erg droog, volgende keer wat anders uitproberen.
S R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Ik kom hier regelmatig en het eten is altijd heel lekker. Ik heb al meerdere malen carpaccio gegeten en die is top! Mijn hoofdgerecht was Tournedos ook een aanrader. De bediening is altijd heel vriendelijk. Ze vertellen ook altijd wat het dagmenu is.
De stoelen zijn wel een beetje aan de harde kant.