Over het restaurant Spijckers

Oost ontmoet West

Laat je verrassen in deze culinaire uitblinker gelegen in de haven Hoorn. Chef Gaby hanteert de klassieke Franse keuken als basis met de nodige oosterse mystiek als creatieve toevoeging. Neem een hap en je proeft het meteen: dit zit helemaal goed. De beste wijnen en heerlijke bieren maken je maaltijd helemaal compleet.

Met kerst geldt er een speciaal menu bij Spijckers. Neem contact op met het restaurant voor meer informatie over dit menu.

Meer informatie over restaurant Spijckers

Maandag gesloten
Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Floris G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Uitstekende bediening. Leuke formule. Goed eten,
Kim L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Van de week hier gegeten met mijn vriend.
Heerlijk gegeten, onbeperkt genieten van Aziatische gerechtjes. Er staan ook Aziatische bieren en frisdranken op de kaart, voor een totale Aziatische belevenis !
Vriendelijke bediening en erg entouschast !!
Wij komen zeker terug ! Echt een aanrader als je van Aziatisch eten houd !!
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met vriendinnen. Alles is even lekker en met zorg bereid dat proef je. Gezellige bediening, goede sfeer. Een echte aanrader we komen snel weer!
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Heerlijk gegeten alle gerechtjes zijn even lekker en goed verzorgd. Een heerlijk avondje uit op een top locatie in Hoorn.
Stefanie V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Leuk en sfeervol restaurant in de haven van Hoorn. Samen met mijn vriend heerlijk gegeten bij Spijckers! Fijn dat het kleine gerechtjes waren waardoor we zo''n beetje alles van de kaart konden proeven. De bediening was erg enthousiast waardoor wij ons snel op ons gemak voelde, en vragen durfde te stellen als wij iets niet begrepen van de kaart.

Wij komen zeker nog een keertje terug ! Want voor de prijs hoeven we het niet te laten ! :)
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Wederom de rit naar Hoorn om de nieuwe kaart te proberen. Wauw wat heerlijk zeg! Nu pas begrijp je de Aziatische roots van de chef kok Gabe Bezem. Dit is culinair onbeperkt genieten. Unieke smaken en mooie gerechtjes geserveerd door een zeer gedreven en professionele bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik kan niet wachten om de rest van de kaart te proeven!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Het is goed eten bij Spijckers. Menukaart is vernieuwd en lijkt nog meer Aziatisch georiënteerd. Er is onbeperkt keuze uit allerlei gerechtjes. Heerlijke rendang en sweet en souer chicken, ook de inktvis was perfect. Vriendelijke bediening, ondanks de drukte verliep alles vlotjes. Aanrader.
Antoinette D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, allemaal kleine gerechtjes, erg leuk concept. De spareribs en de pekingeend waren onze favoriet. Leuk restaurant en vriendelijk en servicegericht personeel. Echt een avondje uit.
nik D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
vond de gerechten niet zo bijzonder. En er zit een bepaalde kruid in (Koriander?) die erg overheerste. Toetje was wel heel lekker.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Bediening deed haar best maar het was te druk voor de 2 personen. Eten was goed. Maar helaas door de lange wachttijden geen geslaagde avond.
P. H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Een aantal keer eerder bij Spijckers gegeten naar alle tevredenheid. Deze keer echter enigszins teleurgesteld. Opnemen van de gerechten ging in het begin vlot, later werd de wachttijd lang. De bediening kwam keurig melden dat de keuken over 15 min ging sluiten en of we nog een laatste bestelling wilden plaatsen. Als dit op de site vermeld zou staan (keuken sluit om 22 uur) hadden we de reservering vroeger geplaatst. Er staan veel lekkere gerechten op de kaart en we hadden graag nog meer geproefd. Bij de koffie worden lekkernijen geserveerd maar deze blijk je achteraf te moeten betalen. Wordt niet over gesproken. Koks en eigenaresse zitten aan een tafel uitgebreid bier te drinken, gaf ons een gevoel van weggekeken worden. Gerechten zijn lekker alleen is de service er niet op vooruit gegaan. Hoop dat ze hier iets mee kunnen en willen doen.
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Leuk en sfeervol oud pand, harde stoelen, lekker gevarieerd eten en errug leuke gastvrouwen. De keuken mag alleen wel wat rustiger aan doen met het zout.
Laudy V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker restaurant. De gerechten waren wel erg zout allemaal, maar we hebben lekker gegeten.
In tegenstelling met de recensies, vond ik de service erg vlot en snel. We hebben weinig hoeven wachten.
Ik zou er alleen binnenkort niet weer heen gaan. Maar smaken verschillen.
Regina K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was erg lekker. Wat wij alleen heel erg jammer vonden, bediening kwam om de haverklap Vragen of wij wat wilde drinken , maar we konden bij deze persoon geen eten bestellen .
We moesten continu in de gaten houden als we eten wilde bestellen om de dame aan te schieten. De enige keer dat ze uit zichzelf kwam was om aan te kondigen dat we nog één keer mochten bestellen want de keuken ging sluiten........
Of het nu was omdat we via AH aktie waren of omdat all you can eat eigenlijk maar 3 rondes bevat.....
Wij hadden i.i.g niet onze buik vol toen de keuken sloot
Rowiezet73 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuke ontvangst. Tafel bij het raam op verzoek en dat was gehonoreerd. Top. Eten lekker en de porties precies goed. Bediening snel en vriendelijk. Was weer erg fijn!
Ltv .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hebben bij betaald en van de kaart gegeten. Lekkere gerechtjes. Leuke bediening.
Tip: misschien is het handig op de menukaart de voorgerechtjes bij elkaar te zetten en dan de hoofgerechtjes gesplitst in vlees, vis vegetarisch.
De porties waren wel heel verschillend van grootte.
G.R. V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een gezellig avondje uit met prima ontvangst en lekker eten in een levendige omgeving. Aanbevelenswaardig.
Ineke G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aanbevelingswaardig, ruime en gevarieerde keuze in de gerechten. Vaak met aziatisch tintje. Gezellige en vakkundige bediening. Wij waren met 8 personen en hebben een zeer geslaagd familiediner gehad.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Wij hebben hier gereserveerd op bais van de beoordeling op iens.nl

Veel gerechten bevatten teveel zout en/of andere specerijen waardoor de smaak, van het product waar het om zou moeten gaan, verloren gaat.
Verder was de bediening onervaren en niet bijster deskundig.
De locatie is natuurlijk super; al kan hier veel meer worden uitgehaald.

Deze recensie zal vrij hard over komen maar wel zo eerlijk richting potientiële gasten; immers is dit waar iens.nl voor gemaakt is.

Laten we hopen dat 2017 nieuwe inspiratie oplevert voor deze "slapende reus". Succes!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Concept van de kleine gerechtjes is niets mis mee. Maar sommige gerechten waren onder de maat. Bijvoorbeeld de kippenlever these in zwarte pepersaus is een misser. Om zo'n delicaat ingrediënt als kippenlevers in een sterke saus te verwerken is teleurstellend. Ook duidelijk te veel koriander in veel gerechten, heerlijke smaak maar dat moet men wel doseren. Komen hier niet terug.