Over restaurant Spijckers

Oost ontmoet West

Laat je verrassen in deze culinaire uitblinker gelegen in de haven Hoorn. Chef Gaby hanteert de klassieke Franse keuken als basis met de nodige oosterse mystiek als creatieve toevoeging. Neem een hap en je proeft het meteen: dit zit helemaal goed. De beste wijnen en heerlijke bieren maken je maaltijd helemaal compleet.

Meer informatie over restaurant Spijckers

Maandag en Dinsdag gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Betaalpas
  • Af te huren , Air-conditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Eten8,3/10
Service8,3/10
Decor8/10
Ruud V. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vanavond heerlijk gegeten. Fantastische bediening. Echter, bij het afrekenen konden wij niet met onze creditcard betalen. Jammer. Was dit misschien omdat het de Restaurantactie van AH betrof? Overigens hebben we niet alleen maar water gedronken. De totale rekening voor 2 personen was bijna € 90. We leven in 2016 en niet meer in het stenen tijdperk. We hebben spijt van de fooi die we cash gegeven hebben. Wij komen hier niet meer eten.
Fhjbeiler . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Het eten was lekker. Het concept van 1 gerecht per keer werkt niet voor ons. De tijden er tussendoor echt te lang en wordt het een erg lange zit voor je voldoende gegeten hebt. Bediening was erg vriendelijk. We zouden hier niet nog eens komen
De.uiterwijken . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker gegeten! Bediening vriendelijk. Kleine minpuntjes: Geen kraanwater terwijl we toch paar flessen wijn hebben genuttigd. Geen decafe koffie. Beetje warm. Wel erg leuke avond gehad! Goede sfeer. Met name doordat we op de eerste etage zaten. De tweede etage vinden wij iets minder.
Visser.jody . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wederom heerlijk gegeten. Genoten van de pepersaus en de gamba''s. De rice roll was een aangename verrassing. Maar de Bulgogi. ..Gewoon wauw! Jammer dat de babyinktvisjes niet meer op de kaart stonden.
Het kaasplankje is subliem. Verder zeer vriendelijke en snelle bediening met goede kennis van het menu. Lekker aperitief van het huis. Gezellige ambiance. Spijckers...they rule!
Joyceramkema . Proever (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Accommodatie zag er prima uit. Bediening vriendelijk. Eten beneden verwachting. We raden het daardoor niet aan. Het cijfer blijft steken op een 5,5. Op het randje.
Carolinevk . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Ontzettend lekker gegeten en wat een superlieve bediening !het lekkerste ? Kan ik echt niet zeggen .vond echt alles wat ik besteld had lekker !kom hier zeker weer terug !!
Jacques V. Meesterproever (54 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
In het kader van de AH actie hier gereserveerd. Daarvoor geldt een vast menu van 3 gangen, chinese soep, babi pangang met rijst en een keus van het dessertassortiment. Dat is vreemd, want het betreft hier een restaurant waar gasten een onbeperkt aantal kleine gangen kunnen kiezen voor een vaste prijs. Ga je dan iets anders doen, dan krijgt een gast geen goede indruk van hetgeen het restaurant te bieden heeft. Kennelijk had men dat zelf ook al ingezien en kon met €3,95 bijbetaling gekozen worden voor het gebruikelijke menu.
Gestart met carpaccio en lamsham met couscous, lekker.
Gang 2: tonijn en Aziatische salade, matig.
Gang 3: alleen pekingeend, heerlijk
Gang 4: chickenwings zoet, moet je van houden, en schol, lekker
Gang 5: pepesan (makreel), lekker en Koreaans rund, koud, matig.
Gang 6: lamsburger, vlees goed, broodje zelfs met steakmes maar moeilijk klein te krijgen en nogmaals schol, wederom prima.
Je kunt eenmalig kiezen voor frites, brood of gewokte noedels.
Op de kaart staan alle gerechten door elkaar. Je bestelt na iedere gang de volgende. Omdat er niet bij staat of het een warm of een koud gerecht is, moet je veel navragen of het risico lopen dat je een volgorde van warm en koud krijgt die minder goed valt. Voor het dessert geldt een aparte prijs, waarbij je kunt kiezen uit 'het assortiment'. De keuze was echter beperkt. Geen fruit of ijs. Gekozen voor panna cotta, niet lekker en chocolade mousse, machtig, maar wel lekker.
Het restaurant ligt op de eerste verdieping die via een smalle trap te bereiken is. De inrichting is gezellig, met kleurrijke schilderijen aan de wanden, maar waarvan er één bepaald niet eetlust bevorderend is. Bediening door slechts een medewerkster, die met zo'n 20 gasten en al die gangen flink meters maakt.
Niet ons type restaurant.
Atievanalphen . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Er werd mijn vriendin en mij uitgelegd hoe het te werk gaat met een AH bon.
Keuze uit een 3 gangen diner of met wat bijbetaling per persoon de kleine hapjes. Die kleiner zouden zijn dan als je het volle bedrag p.p. betaalt. We kozen voor het laatste. Heerlijke hapjes.
Wel klein! Korte tijden ertussen. Mijn vriendin was sneller uitgegeten dan ik en we moesten ook nog de trein halen. Het toetje was heerlijk waardoor ik ook een voldaan gevoel had.
Mich J. Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Leuk tent, leuk ingericht. Jammer van de actie van de AH is dat het verschil tussen wat je krijgt voor de AH actie en hun reguliere menu erg verschilt. De AH actie was een tomatensoep vooraf en dan babi ketjap als hoofdgerecht. Terwijl hun concept is om doorlopend kleine gerechten te bestellen. Om hier voor in aanmerking te komen moet je een extra prijs van 3.90 betalen per persoon. Hierdoor is je voordeel met de actie minimaal.

De kaart is erg mooi, veel verrassende gerechten echter uitvoering is iets minder. Het is lekker maar ik mis het wow gevoel. Sommige smaak combinaties zijn niet zo geweldig, zoals de loempia met de saus. De tofu is best droog en smakeloos. Wat wel heel lekker is, is de Kimchi soep.

Leuk om een keer mee te maken. Maar ik weet niet of een tweede keer erin zit.
Melaniedeswart . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijke, verrassende en mooi opgemaakte gerechtjes en vriendelijke bediening. Alles was even lekker. Voor herhaling vatbaar.
Wim V. Expertproever (5 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een sfeervol restaurant met een voortreffelijke keuken en een prima bediening. Het eten was heel apart. Dus we hebben genoten!!
Theakapitein55 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ik vond het heerlijk eten bij Spijckers. De gerechtjes zijn klein maar daardoor kun je er wel veel proberen. En het ziet er allemaal verzorgd uit, mooi opgemaakt en bediening erg vriendelijk.
Enige puntje is dat je met kaart van AH niet helemaal het 2e menu gratis krijgt maar allebei een toeslag van 3,90 moet betalen voor het onbeperkte menu. Je kunt wel kiezen voor een 3 gangen menu waar je niet bij hoeft te betalen maar dat was wel erg beperkt.
Dan nog 1 opmerking: we wilden koffie toe en vroegen verder nergens om maar kregen daar wat lekkere koekjes bij, prima maar zag dan wel op de bon dat de koffie 4 euro per persoon kostte terwijl wij de koekjes niet wilden of gevraagd hadden. Dat vind ik zelf dan altijd wel jammer maar het lekkere overheerst hoor. Thea
Gerda.van.wel . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De sfeer was prima, zo ook de bediening en het eten was heerlijk! Het uitzicht op de haven mocht er ook zijn, we zaten namelijk bij het raam. Onze vrienden die met ons mee waren hebben net zo genoten als wij!
Di4711 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
er was niet één gerecht wat boven de rest uitstak.alles was TOP..
zeer smakelijk en verrrassende combinaties.een absolute aanrader !!
Dianaaarts . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Goede locatie, gezellig en netjes ingericht, goede bediening en leuk concept. Gerechten zijn bijzonder en door telkens 1 klein gerechtje te kiezen kan je gezellig lang tafelen. Enkele gerechten waren wel heel klein, bv de tonijn, maar het is ook super lekker! Dus dan gewoon nog een keer bestellen!
Daslekkerhe . Meesterproever (17 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen jaren al een aantal keren gegeten naar alle tevredenheid. Mooie hapjes met lekkere smaken. Ik heb wel twee puntjes van kritiek. Ik heb het idee dat de speciale smaakjes van een aantal vaste gerechten wat minder uitgesproken zijn als voorbeeld afgelopen keer de pulled porc die een stuk vlakker qua smaak was. Tevens zit er een groot verschil tussen de ober actief benaderen voor een volgend gerecht of te wachten tot ze een keer langs komen. Ik begrijp waarom ze dit doen, maar sommige gasten die tegenover ons zaten kregen wel erg weinig gerechten in vergelijking met ons.
A.snoeck . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. De kleine gerechtjes maken dat je veel verschillende dingen kunt proeven en zijn allemaal even lekker!
T.jaring . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met z'n vieren heerlijk gegeten. Hadden een mooie tafel voor het raam. Wij vonden het de beste plek van het restaurant.
Kleine mooi opgemaakte gerechtjes. Allemaal even lekker.
Heb via de AH aktie geboekt en zo ook nog leuke korting gehad.
Wij vinden het een echte aanrader.
Alidabruin . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
In een woord geweldig mooie locatie fijne bedieding
Eten een aanrader grandioos die kleine gerechten
Zeker een aanrader en komen gauw terug

Hh-willemsen . Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
vriendelijk ontvangst, in leuke omgeving. aantal lekkere kleine gerechtjes gegeten.
Leuk om een keer te doen maar zal niet snel opnieuw kiezen voor zo'n formule.
de veelheid van smaken ( smaakpapillen raken van slag) doen geen recht aan de absoluut allemaal lekkere afzonderlijke gerechtjes.