Spiezz

Weerd 7 8911 HL Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Spiezz

Fantasie en kennis in een

Kennis van zaken. Kennis van smaken. Deze twee samen maken Spiezz tot een geliefd restaurant in het hoge Noorden. De fantasierijke chef creeert Franse heerlijkheden, terwijl de gastheer altijd in is voor een gezellig praatje. Drie dagen in de week worden er twee driegangen menu's voor de prijs van een aangeboden. Dat kan alleen in Frieslan!

Meer informatie over restaurant Spiezz

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij werden vriendelijk ontvangen. De gastheer is zeer vriendelijk, zo ook het personeel.
De inrichting was verrassend en een voordeel, de tafels zijn ruim, zodat je elkaar niet iedere keer aanstoot.
Het eten was leuk opgemaakt.
We hebben genoten in dit restaurant.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Zijn zeer tevreden! We maakten gebruik van de AH-actie, maar hebben heel lekker gegeten. De bediening en de sfeer zijn er uitstekend.
S.j.hoitinga .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst. De jas wordt voor je opgehangen. Nemen rustig de tijd om een bestelling op te nemen. Goede sfeer .
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het was om 18.00 uur erg koud in de zaak. Dus zou het verstandig zijn om eerder de kachel aan te doen.
Wat betreft het menu. Dat was prima,
behalve de biefstuk, die was niet erg mals.
Ba.klare .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Wij hebben op zich heerlijk gegeten maar met wat kanttekeningen. Het brood vooraf leek wel opgebakken van de dag ervoor en viel uit elkaar. We namen een halve liter rosé en kregen amper 2 glazen uit een karaf. Hier van van gezegd en toen werd de karaf bijgeschonken? Vreemd, een halve liter is een halve liter volgens mij. Het voorgerecht was karig, ik moest mijn zalm en carpaccio zoeken tussen de wraps. Smaak was prima. Het hoofdgerecht en toetje waren uitstekend. Ik heb het gevoel dat het eten goedkoop moet omdat het via de Albert Heijn actie loopt. Voelde me niet echt welkom met de Albert Heijn actie.
Frouke H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Twee keer uit eten geweest met de AH actie. Beide keren dus het zelfde menu. De kogelbiefstuk was de eerste keer ongelofelijk taai toen ik hem medium had besteld, dit keer ging ik voor rare maar was het nog steeds niet helemaal de kwaliteit sappig vlees, die ik gewend ben van Spiezz. De sfeer is altijd uitstekend in orde, net als de attente en vriendelijke bediening en het heerlijke zit comfort!!!
Carl V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Menu prijs aan de hoge kant, Soep, biefstuk, friet en wat groente voor 37.50 euro is veel. Overigens was de biefstuk enz. van goede kwaliteit. Korting van AH vervalt dus zo deels. Toch komen wij zeker nog weer terug.
Ciska74 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijk gegeten, perfect gegrild vlees, simpele goede bijgerechten, gezellige en goede bediening. Absoluut een aanrader!
Peter893 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was lekker maar de sfeer wat kil.
Met 4 personen geweest. Achteraf wat aan de dure kant. Met 2 volle ah kaarten toch nog € 112,00 betalen.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Tomatensoep ... Biefstukje .... Dame blanche ... € 37,50 .. Niets extra zoals amuse of brood.. Eigenlijk niet heel bijzonder. Menu is te duur voor wat je krijgt.
tenm2016 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We kwamen met de AH-actie binnen.
Spiez hanteerde een samengesteld 3-gangen menu met wat weinig keus tussen de gerechten.
Een beetje jammer dat door de AH-actie de prijs was opgehoogd tov het normale menu.
Eten was OK, niet bijzonder. Service beetje stijfjes. Decor wat ouderwets, wel zit je lekker ruim.
Dit was de eerste keer maar we zijn niet echt geprikkeld om nog een keertje langs te komen.
Jeetje1960 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Spiezz is het enige restaurant in Leeuwarden dat op maandag beschikbaar is Leeuwarden en meedoet aan de AH-actie. Dus lag de keuze voor de hand. Maar: uitstekend gegeten, goede bediening en prima sfeer.
Nanro .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ontvangst was vriendelijk/professioneel. Hoewel er ook een groot gezelschap kwam, hebben we daar geen last van ondervonden (langer wachten of zo).
Het eten was niet bijzonder, gewoon goed eten, visje en biefstukje, weinig groenten, maar wel lekker.
Wij waren met zijn drieën, hadden bedacht dat voor 2 de actie gold, en dat we achteraf zelf het totaal bedrag door 3 zouden delen.
Daarom service een laag cijfer.
Maar bij de afrekening, en ik zag het pas thuis:
1 driegangen menu 18,75 en 1 driegangen menu 37,50.
Hoewel wij een aantal malen de AH actie hebben genoemd (bij binnenkomst, bij overhandiging van het zegelblad en bij het vragen om de rekening) is ons dus gewoon 3x het standaard driegangen menu berekend. Ik heb de bon nog hier.
Dat is niet netjes m.i., wij hadden alle drie dat standaard menu voor AH-actie.
Louisringnalda .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het restaurant ligt wat "weggestopt" in de binnenstad van Leeuwarden; verwacht geen mooi uitzicht naar buiten. Maar je komt voor het eten en de gezelligheid. En het eten was voortreffelijk! Alhoewel de kogelbiefstuk ondanks de mediumwens toch behoorlijk rood bleek te zijn! De tomatensoep was overheerlijk, lekker romig en werd door de ober in het bord gegoten, een gebeurtenis die je nergens ziet. Geeft wel een cachet aan het eten! De dame-blanche was tevens overheerlijk! De drankjes werden keurig op tijd aangevuld! Een aanrader aan een ieder die even rustig tafelen wil.
Yadassel .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Goed eten, in verhouding tot de prijs weinig te kiezen maar menu zouden we anders ook gekozen hebben. Bij het toetje ontbrak op het bord de fantasie van de kok en de bediening wist er niet van. Bij navraag werd het geregeld en kreeg ik een prima toetje.
Lenie B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Vooraf had ik wraps met carpaccio en gerookte zalm, een heerlijke combinatie. Als hoofdgerecht hadden we beide de kogelbiefstuk met kruidenboter. Ook dit was goed op smaak. Als nagerecht de klassieke dame blanche, welke er goed in ging. Naast dat alles erg lekker smaakte, zag het er ook super uit. Het was echt een geslaagde avond!
Cor.kramer56 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Een prima restaurant in het centrum van Leeuwarden. Het AH menu biedt weinig keus- de bediende leest het voor- (geen AH menukaartje bijv) maar is wel goed. Entourage zou wat sfeervoller kunnen.
Mcdvdb .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
het duurde erg lang voor het drankje werd gebracht en het menu werd doorgegeven, het voorgerecht was wisselend: de soep heel goed maar de wraps niet best........ erg taai leken niet verwarmd te zijn?
wel heel aardig personeel
Hermanreitsma .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hebben afgelopen zaterdag gegeten bij Spiezz en wat een tegenvaller!
We hadden gekozen voor het menu dat werd aangeboden via de restaurant-spaarkaarten van AH en konden kiezen uit biefstuk en slibtong als hoofdgerecht, de biefstuk was prima maar de slibtong...de vis tussen de enorme hoeveelheid graten was goed van smaak echter meer graten op de zijkant van het bord dan vis gegeten.
De ober liep met een doorweekt overhemd van het zweet...ja, het was warm en druk maar neem dan nieuwe overhemden mee om te verkleden, het ziet er zo onfris uit.
Het voorgerecht (waar we anderhalf uur op moesten wachten!) was heerlijk en zo ook de Dame blance (keuze uit 1 nagerecht).
We moesten voor deze actie 2e maaltijd 'gratis' € 37,50 betalen en toen ik de volgende dag op de site keek kost een menu normaliter € 27,50...dus niks geen 2e menu gratis maar € 10,00!
Na 2,5uur verlieten we pas het restaurant,direct na het nagerecht, zo lang had het opdienen van 3 gerechten geduurd.
Voor ons geen bezoek aan Spiezz weer.
Rozemarijn M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het Ah keuze menu was eenvoudig maar zeer goed; met. Ane het hoofdgerecht. Wij hadden als hoofdgerecht de kogelbiefstuk. Deze was prima aan de maat, mooi dik en goed gebakken en hè bord was mooi opgemaakt. De service was professioneel en goed, wat bescheiden naar mijn mening. Persoonlijk houd ik van een wat 'lossere' stijl met wat meer contact. Er stond 1 persoon in de bediening op vrijdagavond. Naarmate het drukker werd, moest er -logischerwijs- iets langer gewacht worden. Echter de volgorde werd goed in de gaten gehouden en aan tafel straalde diegene toch rust uit. De ambiance was prima; netjes, schoon, goed verzorgd en de stoelen en banken zaten heerlijk. Kortom een aanrader.