Spices India

Kerkstraat 16 9401 GW Assen Nederland Kaart

Over het restaurant Spices India

Traditioneel Indiia

Restaurant Spices India is een traditioneel Indiaas restaurant waar je kunt genieten van diverse gerechten uit heel India. Spices wil iedereen kennis laten maken met de rijke smaken van echt traditioneel Indiaas eten. Alle producten zijn vers, volledig glutenvrij en halal. Er wordt geen room of roomboter gebruikt in de keuken en ook voor de vegetariërs is er genoeg aanbod op de menukaart. Het restaurant is van binnen sfeervol ingericht met een combinatie van traditioneel en modern Indiaas interieur.

Meer informatie over restaurant Spices India

6,6
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Lekkere proeverij gehad bij Spices. De medewerkers waren vriendelijk en de service was redelijk vlot. Het restaurant is niet duur en de porties waren ruim voldoende. De naan was erg lekker, de curry had wat pittiger gemogen. De inrichting kan gezelliger, maar het was verder wel netjes en schoon.
Sebastiaan D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het eten was erg lekker, de bediening was vriendelijk, maar niet bijzonder. "Wilt u de dit even doorgeven", "wilt u dat even aanpakken.."
aankleding van het restaurant is mooi, geeft wel de sfeer van een Indiaas restaurant.
echter het meubilair is wel degelijk aan vernieuwing toe, evenals het bestek.
J. H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Samen met een vriendin hier heerlijk gegeten! De inrichting vind ik relatief 'simpel' maar meer opsmuk heeft dit restaurant niet nodig. De gerechten waren echt heel erg lekker!
Hieke V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Een prettige sfeervolle ruimte, leuke mensen, rustige sfeer, lekker eten. De tijden van wachten tussen de gerechten waren soms wat erg lang (half uur).
marjanp .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We aten hier met twee personen vegetarisch via de AH-restaurantactie. Een leuke (hernieuwde) kennismaking met de smaken van India: zoet, kruidig, mild, pittig (maar niet ‘té’) – je komt van alles tegen.
Spices in Assen bestaat nu een jaar of twee, het is een nevenvestiging van de Spices in Groningen die er al ca. tien jaar zit.
De logistiek van de avond zat prima in elkaar, de zaak zat bijna vol en toch konden ze het met drie mensen (keuken én bediening) aan, soepel op elkaar ingespeeld voerde ieder rustig en kalm zijn / haar taak uit – en er is ook tijd voor een praatje aan tafel over de Indiase keuken. Een rustig Indiaas muziekje erbij, leuke Indiase details in de verder eenvoudige inrichting – prima sfeer voor een relaxt avondje uit.
We kregen een viergangen proeverij: (1) soep, (2) een bord met zes koud tot lauwe voorgerechtjes, (3) een (rvs-) bord met drie of vier lauw-warme tot warme hoofdgerechtjes (rijst werd apart geserveerd) en een klein beetje salade, en (4) een bord met drie koude nagerechtjes.
Een mooie mix van bekende en onbekende producten en smaken – wat een heerlijk stukje brood zat er bij de koude voorgerechtjes!
Klein minpuntje vonden we de temperatuur van de hoofdgerechtjes, dat had wat ons betreft warmer gemogen. Misschien koelt het te snel af op zo’n groot bord? Verder was de rijst (met safraan) zó lekker, daar hadden we wel iets meer van gewild 
Alles bij elkaar: wij zouden dit wel aanraden, we zijn benieuwd naar de kaart (als je niet een proeverij krijgt maar van de kaart kan kiezen) en voor onszelf: voor herhaling vatbaar!
Viola W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, erg gastvrije mensen. Entree en toilet kunnen wel een opfrisser gebruiken. Oogt allemaal wat rommelig. Het eten is dat zeker niet. Wel jammer van de koude tinnen bordjes.
broeken1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima restaurant.
Alleen bij binnenkomst niet erg oplettend, we zochten de garderobe maar dit werd niet opgemerkt.
Hebben rekening gehouden met mijn glutenvrij dieet.
Alleen bij het toetje waren ze wat minder inventief!
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gister hier gegeten. De prijs kwaliteit verhouding is niet in verhouding. 32,50 voor een dergelijk menu is buitensporig. De kwaliteit van het eten laat zeer te wensen over. De presentatie was amateuristisch in een stalen bak. De serveerster was vriendelijk. Nee dit is geen aanrader om
Indiaas eten te probeer en kan ook geen moment opname zijn.
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten met de AH aktie. Een leuke gevarieërde proeverij. Ik zou alleen de originele prijs van 32.50 euro er niet voor betaald hebben. En die roestvrijstalen schalen tsja...Maar verder prima!
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
07-01-2017 wederom in Assen gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. In een retro interieur met een vriendelijke bediening hebben wij een 4 gangen menu genuttigd. Het was heerlijk, gevarieerd en ruim voldoende. Voor herhaling vatbaar.
jwajansen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Vriendelijke bediening. Het voedsel is gluten en lactose vrij. Tevens is alles vers en van goede kwaliteit. Het geheel is goed gevarieerd.
Geke Z.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wat leuk zo een proeverij, geeft een beetje een inzicht in wat er zoal gegeten kan worden, echt een aanrader, kortom heerlijk gegeten, goede bediening. Komen zeker een keer terug
Marlou T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Eenvoudig restaurant met heerlijk eten. Menukaart is beperkt.
ke.mulder .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een leuk idee, een proeverij met allerlei verschillende gerechtjes. Een goede kennismaking met de indiase keuken, andere smaken en kruiden die je normaliter gewend bent. Verrassend was het dat bij elke gang uitleg werd gegeven wat er op je bord lag en dat vragen meteen beandwoord werd. Een aanrader voor een ieder ander, wij gaan er beslist er nog een keer uit eten.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met AH-actie wezen eten. Vriendelijk ontvangen door gastvrouw van het huis. Inrichting eenvoudig, maar sfeervol.
Tomaten-linzensoep had meer weg van tomatensoep, weinig linzen geproefd. Ik zou willen adviseren pure linzensoep aan te bieden; tomatensoep kan je in bijna elk restaurant wel krijgen.

Tapas waren OK, maar de uien battarje (of hoe je t ook spelt) was niet echt gelukt volgens ons. Nogal droog.
Als hoofd waren de kofta, mango kip en groente OK, niet meer niet minder. Heel mild gekruid.
Al met al te tam, niet indrukwekkend. Verder hielp t niet echt dat de 3de/hoofdgang (kofte etc) opgediend werden in een metalen bord met vakjes. De gerechten koelde hierdoor relatief snel af en gaf het niet echt een restaurantervaring (meer schoolkantine of gevangenis). Ik zou aardewerk aanraden. Bovendien had het bord van mijn vrouw nog paar druppels afwaswater van de spoelbeurt.

Wijnglazen waren niet schoon, 1ste wijnglas was gewoon niet goed gewassen en ook de 2de was niet helemaal schoon, maar dat hebben we maar zo gelaten.
We wonen sowieso aan de andere kant van het land, maar anders zouden we sowieso ook een andere Indier zoeken.
Jopie H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Weinig variatie in het eten. Ook de hoeveelheid was matig. Het was de prijs van 32.50 beslist niet waard.
Niet voor herhaling vatbaar.
smile.maaike .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten. We zijn echte liefhebbers van de Indiase keuken, en hadden gereserveerd met de AH- restaurant actie. Voor 32,50 (voor twee personen, exclusief drankjes) een 4-gangen verrassingsmenu, waar het geen probleem was om het voor ons vegetarisch te maken. Vooraf een linzensoep, een tussengerecht met warme- en koude Indiase hapjes, als hoofdgerecht drie soorten curries met naan en rijst en tot slot een Grand Dessert. Inrichting is informeel (maar daar houden wij juist van). Het is dat wij uit Utrecht komen (en dus niet in de buurt wonen), anders waren wij hier zeker vaker teruggekeerd. Erg goed eten in een informele sfeer met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Pure smaken uit India. Ook de inrichting is misschien niet zoals wij het gewend zijn, maar wel authentiek.
De ontvangst had misschien iets uitbundiger gekund.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Eten was redelijk, weinig gekruid voor Indiaas eten. Ontvangst was zakelijk. inrichting erg sober en niet alle platen van het systeemplafond zaten op zijn plaats.. Waarschijnlijk lekkage gehad. We gingen op een kortingsbon van AH maar onder het 2de menu gratis, vonden we het nog niet goedkoop
daniellevenema .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super lekker eten dat helaas wel snel afkoelde doordat het niet op warmhoud platen/borden lag, vriendelijk personeel, maar het restaurant was een beetje kil qua aankleding en het duurde vrij lang voor alles op tafel kwam. Wel een erg leuke avond gehad!