Over het restaurant Spicebrush de Proeverij

Een avond proeven in drievoud Uit het aanbod voorgerechten stel je zelf een proeverij van drie samen. Die selectie van voorgerechten worden vervolgens op één bord gepresenteerd. De combinaties zijn oneindig! Hetzelfde geldt voor de hoofd- en nagerechten. Aan jou de keuze, iedere gang opnieuw: genieten in drievoud! Daarnaast is er de keuze uit twaalf wijnen, die per glas te bestellen zijn: het is aan jou om op basis van proeven te besluiten welke wijn jouw gerecht mag begeleiden. Marina Mogouchkova & Tom de Haas zorgen met behulp van hun team bediening voor een zorgeloze avond genieten! De keukenbrigade, onder leiding van René Hagen, legt je keukentechnisch in de watten.

Meer informatie over restaurant Spicebrush de Proeverij

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

gezeur V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
heerlijk gegeten, de porties zijn klein en aanvankelijk denk dat je honger niet wordt gestild, maar gaande de maaltijd blijkt dat toch wel het geval.
wij, 2 oudere dames, zagen zelfs af van de overheerlijk toetjes, daar wij vreesden deze niet meer naar waarde te kunnen schatten !
de bediening is vriendelijk en behulpzaam,
de ambiance oogt wat donker , bij een vlgd. interieur update zou ik voor lichtere tinten kiezen.
wat wel alvast kan is vrolijk getinte placemats gebruiken, deze voorkomen ook dat het bestek direct op het tafelblad ligt, iets wat ook de hygiëne ten goede komt
Hartelijk dank voor uw recensie.
Fijn te vernemen dat de avond naar wens is verlopen.
De keuze voor interieur en tafelschikking is bewust gemaakt, hygiëne wordt hierbij uiteraard in acht genomen.
Daan_47 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Erg orgineel concept. Per gang 3 gerechten, prima bereid.
Lekker gegeten.
Personeel is echter jong, komt onervaren over en was onze vrijdagavond slecht gehumeurd en daardoor weinig klantgericht/ flexibel.
Wel voor herhaling vatbaar, maar verwacht niet teveel van de service.
Bedankt voor de complimenten.
We werken inderdaad met een aantal leerlingen, omdat wij het belangrijk vinden ons enthousiasme en het vak over te brengen op de jeugd. Goed gehumeurd is echter wel één van de speerpunten van onze organisatie. Uiteraard pakken wij dit intern op.
BelindaS .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Eerste keer weer sinds het nieuwe concept. Vroeger was het drie keer vis, vlees, etc. Nu kan er gekozen worden voor 3 kleine voorgerechtjes en 3 hoofdgerecht. Ook de vegetariers worden niet vergeten. De kaasfondue vonden wij heel lekker. Al met al een hele smakelijke avond. De enige kritiek was over de wijn. Wij werden uitgenodigd op de wijnen te proeven. Helaas was het systeem nog niet opgestart en kregen wij een glaasje schoonmaakmiddel met water. Bah Bah! Mag niet gebeuren...
Moniek H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Heerlijk gevarieerd eten! Volop keuze en het concept met drie gerechtjes per gang is leuk en lekker. Ook de mogelijkheid om zelf de wijnen uit te zoeken én vooraf te proeven geeft net dat beetje extra aan het diner. Daarnaast is de bediening is heel vriendelijk en behulpzaam.
Hartelijk dank voor de mooie woorden.
Hier worden we blij van!
Linda-Kleefman .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten zaterdag 2 mei! Concept is mooi: per gang drie proeverijtjes. Daardoor na afloop niet een mudvol gevoel, maar het is ook zeker niet te weinig wat je krijgt! Tussen deze gangen door nog verschillende amuses van het restaurant! Mooi opgemaakte borden. Bediening is vriendelijk en attent. Een aanrader dus!!
Hartelijk dank voor de lovende woorden.
Fijn horen dat ons concept in uitvoering bevalt.
Gerrit Jan T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Met collega's heerlijk ontspannen gegeten. Gastvrij en lekker. Als altijd. Blijven hier terugkomen.
Eten was verzorgd.
Roelof S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Uitstekende keuze geweest om bij Spicebrush te gaan eten. Heel mooi concept om voor alle gangen 3 onderdelen te mogen kiezen. Kwaliteit was uitstekend.
Verrasend was ook dat je alle wijnen vooraf mag proeven om een definitieve keuze te maken. Bediening was heel erg vriendelijk en behulpzaam.
Zeker een aanrader om daar eens te gaan eten en wij zullen er zeker vaker komen.
Bedankt voor uw recensie!
Daar worden wij blij van, graag tot een volgende keer
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Hier op vrijdag 24 april met vier personen gegeten. Wat een leuke verrassing en wat een leuk concept. Dit nog nooit eerder meegemaakt. Vreemd dat dit concept nog niet is gekopieerd door andere horecagelegenheden.
Je kan van de (goedkoop aandoende plastic) kaart van zowel het voorgerecht, het hoofdgerecht en het dessert, drie gerechten uitzoeken en deze krijg je dan op een plate geserveerd. Gelukkig wel kleine hapjes, anders zou het nooit op kunnen. Zo eet je derhalve 9 verschillende dingen en is het echt een proeverij. Daarbij komt dat alle gerechtjes erg smakelijk zijn en keurig op een bord zijn opgemaakt
Klein minpuntje vind ik dat er geen wijnkaart is, maar dat de dame van de bediening in een sneltreinvaart eventjes 6 verschillende wijnen aanprijst. Dit is niet te onthouden. Wat dan wel weer leuk is, is het feit dat je eerst mag proeven voor je een glas wijn besteld.
De entourage is heel gezellig aan de leuke ronde tafels en er heerst een bepaalde rustige sfeer. Ik weet niet of dit kwam doordat er niet al te veel gasten waren, mar het viel ons wel op.
De bediening is heel beleefd en vriendelijk en het is een kunst om dit concept goed uit te voeren, want om bv 12 voorgerechten tegelijk op tafel te krijgen is knap.
Dit concept zou echt navolging moeten krijgen. Jammer alleen dat het voor ons ver weg is (ruim 1 uur rijden) en je niet zo snel zegt: laten we daar weer eens gaan eten. Maar als we in de buurt zouden komen, is dit echt een aanrader.
Bedankt voor uw mooie recensie!
Fijn te horen dat ons concept u bevallen is. Wij zijn blij dat het niet gekopieerd wordt natuurlijk.
Graag tot een volgende keer, als u in de buurt bent. Overleggen wij u een wijnkaart (want die hebben we)
Sabrine V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Vandaag heerlijk gegeten hier! Echt een aanrader en wij komen er zeker nog een keer terug. Tevens een leuk concept de keuzes van de verschillende gangen. En de bediening was uitermate vriendelijk en professioneel.
Wat een mooie cijfers & mooie woorden.
Hartelijk dank en graag tot een volgende keer
Tomas G.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Restaurant met voortreffelijk eten, heerlijke bijpassende wijnen (uit de speciale wijnkast) en een gezellige setting. Helaas wel afgestapt van het proeverijconcept (terwijl dat juist zo succesvol was).
Dank voor de positieve feedback.
De het proeverij-concept is juist nog meer geënt op proeven, gezien u zelf uw proeverij samenstelt. Echter bij aantallen vanaf 8 personen bieden wij een aangepast menu.
Loes B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Lekker gegeten in een leuk concept. Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerechten prima (de kreeft was droog). Zeker een aanrader
Bedankt voor uw recensie!
Attentiepuntje ten aanzien van de kreeft hebben we opgepakt met de keuken.
Carine E.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Heerlijk gegeten! Leuke, verrassende gerechtjes (je kiest drie mini-gerechtjes per gang). Zeer vriendelijke bediening. Een bijpassend wijntje kies je door een aantal open wijnen te proeven. Top!!
Hartelijk dank voor de mooie recensie!
Eerbeek E.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Het is een heel leuk concept voor het samenstellen van de maaltijd.
wij zijn uiterst tevreden over de attente bediening.
het eten was voortreffelijk en de ambiance is gezellig!
Een echte aanrader!
Mooie woorden! Hartelijk dank voor uw beoordeling
Merlin M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gisteravond een heerlijke avond gehad bij Spicebrush! Echt een heel fijn concept. Alle gerechtjes waren even voortreffelijk qua smaak en de wijn was ook erg lekker. Inrichting heel mooi en personeel erg vriendelijk. We waren hier nog niet eerder geweest, maar zijn aangenaam verrast en komen heel snel weer terug! Bedankt voor de fijne avond!
Hartelijk dank voor uw positieve reactie.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Op zaterdagavond met vier personen hier gegeten. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Het restaurant is zo ingericht dat je lekker kan zitten. Al zijn er wel een paar tafeltjes waar ik liever niet zou willen zitten. Bijvoorbeeld bij de trap naar de wc en de wijnkast. Die wijnkast is een leuk concept. Je mag proeven voordat je gaat drinken. Overigens zijn de prijzen van de wijn wel wat aan de forse kant. Het idee van drie zelf gekozen gerechten per gang is fantastisch. Dan neem je nog eens een keer iets wat je anders niet snel zou nemen. Nadeel is dat niet alle gerechtjes bij elkaar passen, daar kies je natuurlijk zelf voor. Maar er zaten wel een paar hele uitgesproken smaken tussen, bijvoorbeeld de kaasfondue. Broodjes vooraf waren heerlijk. Je moet er wel extra voor betalen. Tussendoor een amuse en spoom, hartstikke leuk. De entourage is prima. De bediening goed. De nieuwe kaart was net ingegaan dus ze moesten soms even navragen wat nou wat was, maar wat wil je dan ook met zoveel gerechten. Ik heb me er niet aan gestoord. Zeker voor herhaling vatbaar
Hartelijk dank voor de lovende woorden
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag met mijn familie bij Spice Brush gegeten ter gelegenheid van de 65e verjaardag van mijn moeder. We kozen voor dit restaurant vanwege de goede recensies hier op Iens. Helaas werden onze verwachtingen niet helemaal waar gemaakt.

De ontvangt was vriendelijk en het restaurant ziet er uitnodigend uit. Helaas was er iets mis gegaan met de reservering, die was op een zaterdag in februari gezet in plaats van 21 maart. Maar dit werd gelukkig snel opgelost.

We kregen een lange tafel met comfortabele stoelen. De menukaart werd gebracht, we kregen de keuze uit een vlees of vis menu. Voor een tafel van 12 personen begrijpelijk dat we niet a la carte konden kiezen. Vooraf broodjes met boter en tapenade, prima, en een amuse, ook prima.

De drankjes werden opgenomen. Eerst de dames dan de heren, redelijk formeel en ook een beetje rommelig. Vervolgens werden de drankjes gebracht, dit in willekeurige volgorde, vreemd. Eén van de dames bestelde rode wijn. Dan moest ze mee komen om te proeven. Dat hoefde niet zei ze, ze wilde graag de huiswijn. Waarop de serveerster zei: "We hebben 6 huiswijnen". De dame in kwestie vond dit niet prettig. Uiteindelijk werd er door de serveerster een door haar gekozen wijn gebracht maar de manier waarop dit ging was niet zoals het hoort.

Het voorgericht (ik had de keuze "vlees") zag er mooi uit en was lekker. Tussen voor- en hoofgerecht een kleine spoom van het huis, ook lekker. Over het hoofdgerecht (we hadden allemaal vlees), waren we minder enthousiast. Twee van de drie vleessoorten waren niet erg smakelijk en ook de sauzen waren niet fantastisch. Het garnituur wat werd gebracht was zeer, zeer, karig. We hebben daar nog wat van bijbesteld maar het bleef te weinig. Het nagerecht was prima.

Mijn vader had bij de reservering verteld dat het etentje ter gelegenheid was van mijn moeders 65e verjaardag. Toen we er net waren werd dit ook nog even overlegd met mijn vader. Wij verwachtten dat ze hier iets mee zouden doen, bv met het dessert. Maar dit gebeurde niet. Toen mijn vader hier naar vroeg zei de serveerster dat ze dit vergeten waren. Slordig en jammer!

Overigens was het grootste deel van onze service in handen van één van de oudere serveersters, dus met jeugdigheid had het deze keer niets te maken.

Beste Esther,
Dat is geen fijne ervaring als wij het zo teruglezen. De reserveringsinformatie is inderdaad niet juist verlopen, welke wij gelukkig snel voor u hebben opgelost.
De avond zelf werd echter achteraf aangegeven dat alles naar wens is verlopen, wat ons dan iets verbaast.
Wijnen is een onderdeel van ons concept, zelf op basis van proeven een wijn kiezen die het dichts bij eigen smaak ligt is een bewuste keuze die we gemaakt hebben. We hebben inderdaad 6 witte en 6 rode huiswijnen. Overige dranken worden door de barman gebracht, dat klopt.
Garnituur is inderdaad naar hartenlust bij te bestellen, veelal komt er erg veel terug van tafel. Om dit te voorkomen hanteren wij tegenwoordig kleinere porties.
De attentie ter ere van haar 65ste verjaardag is inderdaad erg slordig. We hebben dit intern opgenomen om een manier te vinden dit niet te kunnen vergeten op een drukke avond.
N-G .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Het concept erg goed! De entourage creeert een heerlijke sfeer en het eten is van zeer goede kwaliteit, ook de presentatie ervan. Zelf ben ik gewend dat de Spicebrush is bemand met ervaren personeel, bij mijn laatste bezoek was er jong en minder ervaren personeel aanwezig en dat vind ik de kwaliteit van de Spicebrush wat doen dalen helaas.
Bedankt voor het waarderen van het nieuwe concept. De nieuwe teamsamenstelling hoort hier ook bij. We zijn ons bewust van bepaalde onervarenheid maar zien onze teamleden iedere week groeien. Het enthousiasmeren van deze jonge garde en ze wijzer te maken is één van de mooie zaken die wij nastreven binnen ons concept en bedrijf.
Trudy B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
De diverse gerechtjes waren erg lekker en de kaart biedt veel keus. Lekkere amuses. De bediening was vriendelijk maar liet wel steekjes vallen. Pas na twee keer bestellen kwam de wijn maar werd wel dubbel aangeslagen op de rekening. Dat leverde zelfs discussie op met afrekenen. De eindrekening was hoger dan verwacht omdat de wijn prijzig bleek te zijn.
€5,75 voor een glas Chardonnay is fors. De prijzen van de drank staan niet op de menukaart. En er werd geen aparte wijnkaart aangeboden.
Bedankt voor het compliment ten aanzien van het concept.
Vervelend om te horen van de bestelling.

We hebben bewust de keuze gemaakt voor een mooie selectie wijnen, dat de prijzen van bepaalde wijnen wat hoger liggen is daar het gevolg van. De genoemde Chardonnay is een mooie Chileense met meer body. Op basis van proeven kiest u uw eigen favoriet per gang.
Prijzen staan vermeld bij de wijnkast en zijn na te lezen in onze wijnwaaier.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Tijdens de restaurantweek zijn we naar Spicebrush geweest. Vroeger was dit een good old spareribs tent maar tegenwoordig is het een heel mooi restaurant waar je heerlijk kan eten.

Bij binnenkomst weren we keurig ontvangen door zeer jeugdig personeel. Alleraardigst en vriendelijk edoch ietwat onzeker/zenuwachtig. We werden aan een lange bank met een klein tafeltjes geplaatst. Dit staat erg leuk maar het is erg dicht op je buren en iedereen kan letterlijk alles verstaan. Privacy is nul. (minpuntje)
Het wijnconcept is dat je kan proeven aan de toog en vervolgens je wijn uitzoekt. Als bijvoorbeeld drie tafels dat tegelijk doen is het te druk aan de wijnkast en maakt dit een rommelige indruk. Daarbij zorgt dit voor opstopping van het ene gedeelte naar het andere gedeelte van het restaurant (minpuntje). De wijnen die geserveerd worden zijn wel erg lekker (niet goedkoop, geen huiswijn) en gelukkig hebben ze ook een wijnwaaier die aan tafel bekeken kan worden.

We hadden het 3 gangen menu en ik koos voor het Vlees-Proef arrangement. Als amuse kregen we eerst een stukje eend met mango gevolgd door ons bestelde voorgerecht. Dit werd vergezeld door 3 soorten heerlijk brood ( Bakker van de Wal Jolink) met boter en pesto. Naast de mooie opmaak op het bord smaakte het ook nog eens uitstekend. Mijn tafelgenote had het Vis-Proef arrangement wat eveneens erg lekker was en ook mooi gepresenteerd werd. Tussendoor kregen we een spoom van prosecco met mango ijs, wat een aangenaam tussendoortje was. We sloten of met voor mij een 3-luik van ijs en voor mijn tafelgenote een kaasplankje. Allemaal prima verzorgd.

Jammer dat de tafels zo dicht op elkaar stonden en de ietwat te jonge vergeetachtige bediening, voor de rest een zeer fijn restaurant waar je lekker kan eten.
Bedankt voor de feedback.
Goed te horen dat uw bezoek bevallen is. Voor wat betreft de jeugdigheid; er is niets leukers dan de jeugd te enthousiasmeren voor het vak. Dat dit gezien jeugdigheid zo nu en dan gepaard gaat met enige onzekerheid, is iets waar onze taak ligt om dit weg te nemen. Des te leuker als we die onzekerheid na verloop van tijd weg zien ebben.
Onze wijnkast is juist bedoeld als een ontmoetingsplek om lekker te proeven. De routing inderdaad op drukke momenten een aandachtspunt.
We gaan kijken wat we hierop kunnen verzinnen.
Graag tot een volgende keer,

Reactie van proever:

Dank u voor uw reactie. We komen zeker nog een keer terug.

X-bonappetit V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Met z'n tweeën zijn we spontaan gaan eten bij Spicebrush De Proeverij. Voor ons was dit de eerste keer hier. Toen wij een wijntje bestelden mochten wij vanuit een prachtige kast verschillende wijnen proeven en zo, de voor ons lekkerste wijn, uitkiezen. Dit vonden wij erg leuk! De kaart werd gebracht, maar de uitleg was vrij onduidelijk. Dus na wat doorvragen begrepen wij het concept. Het meisje die ons bediende was nog erg jong en naar ons idee nog vrij onbekend met de horeca. Als ze aan tafel kwam had ze vaak haar vinger in haar mond of haar tong uit haar mond. Wat niet zo hygiënisch is als je met eten werkt. De gerechten zagen er goed uit en de smaak was ook erg lekker. Kortom lekker gegeten in een mooi ingericht restaurant. De tafel mag naar onze smaak alleen iets minder vol gedekt worden.
Hartelijk dank voor de lovende woorden.
Voor wat betreft de jeugdigheid gaan we oppakken intern. Er is natuurlijk niets leuker dan de jeugd te enthousiasmeren voor het vak. Dat dit gezien jeugdigheid zo nu en dan gepaard gaat met enige onzekerheid, is iets waar onze taak ligt om dit weg te nemen. Des te leuker als we die onzekerheid na verloop van tijd weg zien ebben.