Spiazzo cafe/restaurant

Pedro de Medinalaan 89 1086 XP Amsterdam Nederland Kaart
31-204160100

Over restaurant Spiazzo cafe/restaurant

Diner met een view

Restaurant Spiazzo is gelegen op het rustige Ijburg en is een fijne locatie in zowel winter als zomer. Voorheen hadden ze alleen een lunchkaart, maar sindskort zijn ze ook open voor diner. Neem plaats op hun riante terras aan het water of zoek een plek in hun kleurrijke interieur binnen. Geen zorgen over je uitzicht, met de glazen muren heb je hier op elke plek een mooi uitzicht!

Meer informatie over restaurant Spiazzo cafe/restaurant

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag
Dinsdag t/m Donderdag 10:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 00:00
- Lunch 12:00

WaggaWagga .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij hebben erg lekker gegeten in dit mooi ingerichte café restaurant, dat verscholen ligt in een design centrum op het uiterste puntje van het Steigereiland op IJburg. Gerechten zijn met zorg bereid, bediening is is erg vriendelijk. Ook leuk is het poolbiljart voor of na de maaltijd.
WaggaWagga .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Uitstekend gegeten in dit mooie restaurant met erg vriendelijke bediening. Het restaurant ligt verscholen op het uiterste puntje van het Steigereiland-Zuid. En.... je kunt er een potje poolen na de dis!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Als je de drukte van het centrum van Amsterdam wilt ontvluchten is Spiazzo een prima alternatief. Met tram 26 vanaf het centraal station stap je nagenoeg voor de deur uit. En als je op zoek bent naar een designinrichting ben je natuurlijk helemaal op de juiste plek want Spiazzo bevindt zich in een dito meubelzaak. Voor het meisje in de bediening was het haar eerste dag en ze verontschuldigde zich herhaaldelijk voor haar onervarenheid. Erg schattig en geen enkel probleem natuurlijk. Ik had de courgettesoep en de omelet met bacon en kaas. De soep was heerlijk en werd geserveerd met lekkere bruschetta. Ook het omeletje was uitstekend. Gelukkig kwamen de prijzen bij spiazzo in verhouding niet overeen met die van de designmeubels.
Jasper H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Een van de mooiste terrassen van Amsterdam aan het water! Eerst een heerlijke fruit de mer gegeten en daarna speenvarken. Eten was boven verwachting en zeker voor herhaling vatbaar. Ook bediening erg aardig en behulpzaam. Dikke 8
Ellis W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Spiazzo, was gezellig druk rond de speelhoek en pooltafel maar in het restaurantgedeelte was het genieten van de mooie gerechten en de vriendelijke bediening. R&E
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Vanuit het centrum van Amsterdam lijkt Spiazzo ver weg, maar dat valt reuze mee. Tram 26 rijdt in een mum van tijd rechtstreeks van het Centraal Station naar IJburg en dan stap je bij de eerste halte na de brug op Steigereiland uit. Door de schitterende locatie, omringd door water, word je onmiddellijk overvallen door een vakantiegevoel. De bediening, met name de eigenaren Niels en Jasper, is zeer gastvrij. Het eten is geen haute cuisine maar uitstekend voor een café-restaurant. Goeie ingrediënten, prima prijs-kwaliteit verhouding. Voor IJburgers is Spiazzo een ideaal buurtrestaurant, voor de rest van Amsterdam het perfecte uitje voor lunch of diner aan het water.
Maud M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Na een aantal keer er heerlijk te hebben gegeten en hele goede service te hebben ontvangen, was het gisteren een behoorlijke teleurstelling. De zaterdagavond lijkt bij spiazzo om half tien echt te eindigen. De ontvangst was veelbelovend maar daarna was het over. We zaten in de opruimherrie van de keuken dat nog net overstemd werd met te harde en onsamenhangende muziek. Het leek alsof de kok enkele ingrediënten vergeten was, waardoor het eten vlak was. Kortom na het hoofdgerecht snel afrekenen zodat wij, maar ook het personeel lekker naar huis kon.
Beste Maud46,

Jammer om te horen dat jullie na eerdere ervaringen geen leuke avond hebben gehad. We willen dit graag met jullie goedmaken de volgende keer wanneer jullie Spiazzo bezoeken. Het is in Spiazzo op dit moment eerder rustig door de vakantie op het eiland. Omdat onze akoestiek nog niet optimaal is kan het weleens voorkomen dat als wij de keuken opruimen rond 22:00 uur het lawaaierig is. We zullen hier het personeel op aanspreken en zorgen dat dit in de toekomst professioneler gebeurd zodat onze gasten er geen last van hebben.

We hopen alsnog dat jullie snel weer een keer langskomen voor een betere ervaring.

Vraag naar Jasper of Niels aan de bar mochten jullie de volgende keer besluiten langs te komen.

Jasper Deelen
Ruby D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik heb al meerdere keren bij Spiazzo gegeten en heb elke keer een hele fijne, leuke avond met heerlijk eten en lekkere wijnen. De locatie is prachtig, een klein beetje uit de route, maar met mooi weer zeker de moeite waard vanwege het vakantiegevoel dat je ervaart. Het restaurant heeft een groot terras, is gelegen aan het water en heeft een mooi uitzicht. De gerechten zijn lekker, je kan er terecht voor een lekkere hamburger, maar ook voor een verse vis van de dag. De kaart wisselt regelmatig, waardoor er altijd wel iets nieuws te ontdekken is. De prijzen zijn prima in verhouding met de kwaliteit van het eten. Spiazzo is geschikt om met kinderen heen te gaan, vrienden of een groep collega's. Je kan er terecht voor een goede lunch of diner, beiden zijn goed. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam, wat het nét wat leuker maakt om terug te komen. Het kan wel soms voorkomen dat het wat aan de drukke kant is, waardoor je wat lang moet wachten, maar dat maakt de vriendelijke bediening en het lekkere eten weer goed! Kortom, goed, eerlijk eten op een toplocatie met goede sfeer, wat wil je nog meer!

Dje-Ren .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op de website oogt het restaurant fijner en meer aangekleed. Bij binnenkomst komt het iets rommelig over en galmt het geluid in de hoge ruimte. Maar vanaf het moment dat we gingen zitten merkten we daar niets meer van. Dit had te maken met de heerlijke verassende wijn en de lekkere gerechten die met veel liefde bereid zijn, zo de kok die zelf kwam informeren of alles naar wens was. De zeebaars is erg aan te raden. De service was perfect getimed en de bediening bereid om extra informatie te geven. De toetjes waren hemels. We kunnen niet wachten om terug te komen. Tot snel!
Beste Dje-rien,

Bedankt voor de recensie en leuk om te horen dat jullie een fijne avond hebben gehad. We zijn nog bezig met de akoestiek. WE hebben al 4 panelen opgehangen en na de zomer komen er nog 13 panelen bij waardoor de akoestiek zal verbeteren.

Arm .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We hadden gelezen dat je er van de zomer met de boot kon afmeren , maar dat klopte niet. Het terras ligt wel aan het water maar ik vond het vreselijk ongezellig. Een stuk betegeld en verder zit je tussen, gras en onkruid. Binnen een gietvloer in een onbestemde kleur. veel zwart en zink.of i.d.) Hele harde muziek, wel leuke trouwens.
Kleine lunchkaart, beetje van alles wat. Ik had Turks brood met gerookte kip( plakjes beleg), met tomaat, kaas en Chilisaus. Partner had kroketten . De korst was te hard maar de inhoud was prima.Veel biertjes van de fles. De bediening was vriendelijk.
Beste Arm,

Bedankt voor je recensie. Jammer om te horen dat jullie de lunchkaart klein vonden. We hebben echter 19 verschillende lunchgerechten en alle mogelijke eieren gerechten. Daarmee hebben we ongeveer de meeste keuze van IJburg als het gaat om lunch gerechten.

Mag ik vragen waar je hebt gelezen dat wij een steiger hebben? Wij hebben namelijk ooit een vergunning aangevraagd voor een steiger maar deze is helaas 4 weken gelezen afgewezen door het stadsdeel. Een boot steiger zullen wij helaas nog niet krijgen.

We hopen dat jullie ondanks dat jullie ons interieur niet mooi vonden toch nog eens te mogen verwelkomen in Spiazzo.

Riekje V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We kozen met ons drieen de aanbeveling van de chef: antipasta, geconfijte eend met linzen en groentefriandise en hangop met ingelegde aardbeien toe. Alles smaakte geweldig lekker en verrassend. De bediening was vriendelijk en soms wat onervaren.De sfeer en de omgeving waren prima:we zaten buiten met uitzicht op het meertje.We kwamen en komen hier vaker!
Beste Riekje10,

Bedankt voor je mooie recensie. Daar zijn we erg blij mee. Ook leuk om te horen dat jullie een fijne avond hebben gehad. Echter vragen wij ons af of u echt bij ons heeft gegeten. Alles wat u opsomt wat u heeft gegeten staat niet bij ons op de kaart of verkopen wij niet. Wij hebben wel een heerlijke linzen salade met gegrilde groenten op de kaart staan maar alle overige gerechten verkopen wij niet. Het is wel een heerlijke menu keuze die wij wellicht zullen meenemen in ons nieuwe menu:).

Vriendelijke groet,

Jasper Deelen
PetOu .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het eten was prima en het terras ook leuk en de bediening was vriendelijk en flexibel, verhuizen naar binnen toen het te koud werd, geen enkel probleem.
Beste PetOu,

Bedankt voor je leuke recensie en leuk om te horen dat jullie een fijne avond hebben gehad. Hopelijk tot snel.

Met vriendelijke groet,

Quamequame .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Uitstekende service, prachtig terras en een modern decor. Eten was heerlijk, met name de spaanse mosselen en gamba's vielen erg goed in de smaak. Echt een aanrader, we komen zeker terug.

Tip: Doe iets met het gras rondom het terras; oogt een beetje slordig.
Beste Quamequame,

Bedankt voor je leuke recensie. We zijn bezig het terras mooier te maken en we zijn ook bezig met het gras. Toen ons laatste terras werd gelegd is er schade ontstaan aan het grasveld. We hebben dit opnieuw ingezaaid en moeten nu de natuur zijn werk laten doen.
Mare A.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Op een spontane zaterdagavond bij Spiazzo aangeschoven. Heerlijk genoten van een avondzon aan het water. Een wit wijntje erbij en als voorgerecht een brunchetta met tomaten. Super lekker krokant en fris. Waande mij even in Spanje.
Vervolgens hebben wij de zeebaars uit de oven met citroen mogen proeven. Deze was mooi gegaard. Door weinig poespas kon je de pure smaak van de vis proeven. Aanrader!
Een opmerking teruggegeven dat de citroen naast de baars niet handig was in schijfjes. Dit advies werd meegenomen naar de keuken. De service was goed. Bediening was attent.
Buiten had er misschien een scherm of nog een grote plantenbak mogen staan tegen de wind, maar op een 'zomerse' avond maakt dat niet echt uit.
Voor ons zeker een restaurant om terug te komen.
Beste Marita,

Bedankt voor je leuke recensie. Schijfjes citroen worden partjes en we zijn druk bezig met een oplossing voor de wind.

Met vriendelijke groet,

Foodendrinks16 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Lunchgerechten prima. Bediening goed en attent. Prijzen redelijk. Interieur en toiletten modern en verzorgd. Sfeer goed, alleen het biljart en de kinderhoek dicht bij elkaar maakt erg rumoerig. In de winter zit je regelmatig op de tocht als de deur open gaat of als men de deur vergeet te sluiten. Verder hebben we een paar gezellige uurtjes bij jullie doorgebracht en komen zeker nog eens terug. Ook in de zomer komen we terug om van het terras en het uitzicht te genieten.
Eline J.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Prima en rustige sfeer. Professionele service met name door de hoofdrol speler van Spiazzo. Was ons 2e bezoek en in de afgelopen maand blijkt blijkt het niveau nog steeds hoog.
Voor het eerst keer gingen wij bij Spiazzo om diner te eten. Mijn vriend: Tomatensoep en hele dorade met colo colo en witte rijst. Hij vond het heel lekker.
Ik eet: Knolselderijsoep (lekker) en salade van parelcouscous, gegrilde groenten en feta. Ik vond, dat Parelcouscous is te veel en weinig groente aanwezig. Wel jammer.
Een paar weken later kwamen we weer terug. Mijn vriend en ik kregen een verrassingsvoorgerecht , die smaken heel lekker. Hij heeft weer dezelfde dorade met colo colo gegeten en ik eet: Gegrilde zalm met groenten en rode kleine aardappels, die smaken heel lekker..
Later komen we weer terug. Aanwinst voor IJburg. En ook aanbevolen!
Beste Eline,

Leuk om te horen dat jullie een fijne avond hebben gehad. Bedankt voor jullie leuke feedback. We zien ook jullie graag weer terug in restaurant Spiazzo. We hebben de groente aangepast bij onze salade van parelcouscous.

Reactie van proever:

Heel goed om de groente bij jouw salade van parelcouscous ! De klanten zijn vast heel erg tevreden, veel succes verder.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima en simpel eten. Mooie entourage met kinderhoek. De bedoening is fantastisch, attent en enthousiast. Heerlijke espresso.
Beste Jeroen,

Bedankt voor je leuke recensie en goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad.

Janet01 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het was erg rustig in het restaurant, maar we hebben lekker gegeten. Bediening was goed en leuk, eten allemaal prima in orde.
Beste Janet,

Bedankt voor je leuke recensie. Deze maanden zijn inderdaad rustiger dan andere maanden. Maar dat hadden wij ook niet anders verwacht. Gelukkig hebben we dan wel meer tijd voor onze gasten dan normaal. We zien jullie graag de volgende keer in restaurant Spiazzo.

Kensington .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Prima sfeer. Professionele service met name door de hoofdrol speler van Spiazzo. Was ons 2e bezoek en in de afgelopen maanden blijkt blijkt het niveau nog steeds hoog. Een onverwachte grote drukte werd zeer klantgericht opgelost. Tip voor Spiazzo: iets meer opvallende bewegwijzering naar de ingang in de duisternis. Met name van belang voor bezoekers die voor het eerst komen. Aanwinst voor IJburg. Ook in de winter.
Beste Kensington,

Bedankt voor je leuke recensie. We zijn blij om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Op IJburg kan het op de vreemdste momenten erg druk worden. Ook wij worden daar soms door overvallen. We doen ons uiterste best om dan toch iedereen een fijne avond te bezorgen. Gelukkig is dat bij jullie ook gelukt. We zien jullie graag de volgende keer.

Loek V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Op woensdag gegeten bij het restaurant. Zeer hartelijk ontvangen, er waren weinig andere klanten.

Dagvleesschotel was Diamanthaas van het rund. Deze was erg goed op smaak en de cuisine was zoals gevraagd. Garnering was tevens in orde.

Andere hoofdgerecht dat we bestelde was de lamsschenkel. Deze staat vast op het menu. Hierdoor hoge verwachting. Deze was helaas erg droog en hard. Deze hebben we dan ook teruggestuurd. Gelukkig kregen redelijk snel een nieuw bord. Helaas was ook de tweede schenkel niet naar verwachting. De lamschenkel leek wat uitgedroogd. Na afloop heeft de chef uitgelegd hoeveel aandacht hij aan de bereiding gaf. Ze gaven toe dat het produkt niet zo was als gewenst. Ze hebben beterschap beloofd.

Ambiance is erg goed en de service is persoonlijk en correct. Locatie is uniek.

Binnenkort maar eens langs voor een tweede kans.
Beste Loek,

Bedankt voor je reactie. Spijtig om te horen dat de lamschenkel tot tweemaal toe niet in orde was. Dit is erg slordig aangezien juist de lamschenkel bij ons juist door iedereen geliefd is. We hebben sinds kort een nieuwe kaart en we willen het graag goed met je maken. Maak jezelf de volgende keer kenbaar en vraag naar Jasper of Niels en we zullen onze uiterste best doen om het recht te zetten.