Meer informatie over restaurant Spetters

• Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
9,2
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Gisteren hier het 6-gangendiner gegeten en tevens nog de kaas als uitbreiding hierop. Alle gerechten waren heerlijk, en ook de wijnen waren allemaal heerlijk. Met de zwangerschap van mijn vrouw werd ook super rekening gehouden. De duif vond ik het hoogtepunt, super lekker en mals. Maar ook alle andere gerechten warm super. O ja als je gaat eten vraag dan net als wij een tafeltje aan het raam, want het uitzicht over de (jacht)haven is de moeite waard.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Tijdens een weekendje weg hebben wij gegeten bij Spetters. We hadden om zeven uur gereserveerd, en het duurde vrij lang voordat het restaurant vol kwam te zitten. We kozen voor het viergangenmenu met langoustine, schol duif en de kaasplank na. Gedurende de avond dronken wij een fles Pinot Grigio uit Italië; een uitstekende wijn. Na de drie heerlijke amuses was iedere gang werkelijk geweldig. De duif, die met klauw en al geserveerd werd, was qua smaak het hoogtepunt. Het gevogelte was heerlijk mals en goed van smaak. Over de bediening: persoonlijk vind ik het fijn om de hele avond door een persoon bediend te worden, maar dat was bij Spetters niet het geval. Een klein minpuntje, maar verder was het personeel erg attent. Ook het decor was ruim in orde, maar we werden niet uit onze schoenen geblazen van het interieur. Resumerend: het eten is subliem, en ook over de randzaken valt absoluut niet te klagen.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
zaterdag avond met zijn vieren bij Spetters gegeten. We hebben een waanzinnige avond gehad, wat een prachtige gerechtjes hebben wij die avond gehad zeg! Erg mooie pure smaken en heerlijk op smaak , prachtige presentaties op het bord en zalige combinerende wijnen erbij. De bediening is dik voor elkaar, er wordt daar keurig voor je gezorgd! erg enthousiast over avondje spetters en dat gaat voor ons zeker nog eens een herhaling krijgen. Dikke aanrader dus als je van lekker eten houdt.
Wimtien .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op zondagavond met twee bij Spetters gegeten. Geweldige lokatie aan de jachthaven van Breskens met uitzicht op de voorbij varende schepen op de Westerschelde. Vriendelijke ontvangst, tafel bij het raam en een heerlijk glas Blancs de blancs champagne. We kozen voor het 4 gangenmenu. Je kunt dan niet zelf de gerechten uitkiezen. Ik was een beetje terughoudend omdat een van de gerechten gerookte paling bevatte. In een tartare met kalf. Maar o wat lekker!
Toen zeebaars, gevolgd door rund met Oosterse ingrediënten. Lekker pittig en toch fris. Gul geschonken bijpassende wijnen. Voor herhaling vatbaar!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met 4 personen tijdens een weekendje Zeeland bij Spetters gegeten. We kozen niet voor een wijnarrangement maar hebben een zalige Sancerre gedronken de hele avond door. Mooi opgemaakte amuses voordat we aan het 6 gangen menu gingen. Ook het menu was een mooie smaakbeleving. Jammer alleen dat er geen menu kaartje op tafel ligt zodat je na kan kijken wat je gegeten hebt en wat de volgende gang gaat worden. Natuurlijk werd bij het opdienen verteld wat het gerecht inhoud maar dat werd nog weleens snel opgenoemd en was soms moeilijk te verstaan. Wij hadden graag wat meer beleving gezien in de uitleg van de gerechten. Een grote fout was het missen van een complete gang dus hebben we uiteindelijk een 5-gangen menu genoten. De uitleg waarom het fout was gegaan was niet echt geloofwaardig maar we hebben er onze avond niet door laten verpesten. Al met al een zeer smakelijke avond gehad en een restaurant wat we zeker zullen aanbevelen. Nu maar hopen dat ze geen gangen meer vergeten uit te serveren!
Manuela B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Weekendje zeeland/Brugge. Wat een fijn restaurant. Alles op en top in orde, heerlijk qua smaak en heel toegankelijk. We hadden uitzicht over het water. We namen een verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Elke gang hebben we zitten smullen, ik weet alleen helaas niet meer wat we precies hadden. Alle borden prachtig opgemaakt en eind vd avond werden we door de moeder van de kok teruggebracht naar Guesthouse Ensenada. Tevens een aanrader en samen hebben ze ook arrangementen.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Soms merk je al aan de kwaliteit van de amuses dat het een goed restaurant is. Dat ze hier, op zijn Belgisch, mondvermaakjes heten, zullen we de chef maar vergeven. Want ze zijn om je vingers bij af te likken. Het 5-gangenmenu dat volgt stelt ons niet teleur. Integendeel, het ene gerecht is nog lekkerder dan het andere. En de schotels zien er bovendien prachtig uit.
De chef heeft duidelijk inspiratie opgedaan in de Japanse en Indonesische keuken. Het voorgerecht bijvoorbeeld bestaat uit hamachi (een Japanse makreel) met aubergine gekookt in dashi (Japanse bouillon) waterkers en radijzen. Een heerlijk fris gerecht. Bij de scholfilet proeven we niet alleen trompettes de la mort, maar ook boemboe bali, een Indonesisch kruidenmengsel. Lekker pittig. Als hoofdgerecht krijgen we fazant met aardpeer, ganzenlever en veenbessen. Ook uitstekend. Net als trouwens de bijpassende wijnen.
In dit sfeervolle restaurant laat ook aardige en attente bediening geen steken vallen. De creatieve, culinaire wereldreis met uitzicht op de jachthaven is ons uitstekend bevallen.
Guido M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
In de jachthaven van Breskens maakt Spetters wat ons betreft zijn naam meer dan waar. Mooie klassieke gerechten, afgewisseld met lokale spijzen. Mooie Vin Doux achtige wijnen geproefd als extra. Ook de attente bediening verdient een pluim aangezien ons gezelschap van 5 één zwangere en éen noten- en vis allergie herbergde. Daar werd perfect mee omgegaan. Chapeau
A R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Om 18:30 zaten we te genieten van een heerlijk aperitief op het terras. Een mooie omgeving met fraai uitzicht op de jachthaven. Leuke amuses.
Waarna we naar binnen zijn geleid. Zeer fraaie ambiance. Vijfgangen menu gehad; mooie smaak explosies met fraaie wijn.....boven verwachting goed.
Bediening kan spontaner en adequater. Heb meerdere keren met een leeg wijnglas gezeten terwijl ons fles 5 m verderop stond....verwacht ik niet van een sterren zaak.
Maar ondanks dat zeker een aanrader. Mooie aanwinst voor het eiland.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
We streken zondagmiddag neer op t terras, omdat in t restaurant geen plek was, ondanks nog paar vrije tafels (?). Na deze valse start qua ontvangst, hebben we wel voortreffelijk gegeten. We kozen het lunch-menu. Alleen al voor de amuses (aangeklede oesters) komen we terug! De paling was opgevrolijkt met lekkere bloemetjes en de tarbot was zeer goed in combinatie met de asperges. Het dille-ijs een goede frisse afsluiter! Met complimenten voor de bediening: in je eentje het terras moeten runnen....
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Prachtig value for money 4 gangen Spetters menu. Chef Laurent verrast ons voortdurend met een stroom van bijzondere en smaakopwekkende amuses gevolgd door een voordelig 4 - gangen Spetters menu.
Echt onder de indruk waren wij van het geserveerde rund in een klein Creuset pannetje op tafel. Een vondst. perfect gegaard met veel smaak. Zo komt ook de tweede portie goed warm op je bod.
Maître-Sommelier en gastheer serveerde er voor mij onbekende, maar uitstekende wijnen bij.
Resultaat: een feest maaltijd op top niveau voor een relatief bescheiden prijs. Een aanrader!

Mdridder .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Hier voor het eerst gegeten tijdens de heerlijk tiendaagse. Gekozen voor het 5 gangenmenu.
De amuses waren een aangename binnenkomer. Vooral de eerste 3 gangen van het menu waren fantastisch, zeer hoog op smaak. De huisgerookte zalm met mierikswortel en radijs scoorde zeer hoog bij mijn tafelgenoten. Vervolgens kregen wij Iberico, tomaat, manchego, basilicum en focaccia.heerlijk. Ook het gerecht met hollandse garnalen, bulgur, eidooier en morilles was een verrassende combinatie. De andere twee gerechten waren goed maar niet verrassend.
De bediening was vriendelijk maar vond ik wel wat afstandelijk. Het tempo was voor sommige van ons ook aan de hoge kant,. Binnen 3 uur waren wij klaar met ons 5 gangen-diner. In een vergelijkbaar restaurant zit je soms de hele avond, echter de mannen binnen ons gezelschap vonden dit niet storend.
Verder heb je een heel leuk uitzicht over de jachthaven. Een klein minpuntje waren de stoelen, vond ze niet prettig zitten, soort van barkruk. Dit is echter persoonlijk.
Al met al een prima restaurant.
Jolien D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Heerlijk gegeten bij Spetters tijdens de Heerlijk-10-daage. Ons gezelschap zat bij een mooi plekje aan het raam. Beetje jammer van de jaloezieën aan het raam, dit ontneemt een beetje het prachtige uitzicht. Ook de situering aan tafel vond ik niet erg doordacht, de vijfde persoon zat aan de hoek van de tafel, aan de kop was wat intiemer geweest. Het eten was voortreffelijk! De amuses waren een erg goede start, hierdoor kijk je erg uit naar de volgende gerechten. Deze waren zeer mooi opgemaakt en goed gebalanceerd van smaak. Vooral het gerechtje met bulgur, eidooier, morilles, garnaaltjes en asperges was erg lekker! Het gerecht met de Black Angus oogtte wat klein maar achteraf zaten we goed vol. Het tempo lag voor mij iets te hoog, maar dat is een kwestie van smaak. De heren aan tafel hadden hier totaal geen last van.
Kortom, een hele gezellige avond met heerlijk eten en goed uitgezochte wijnen! Wij komen zeker terug.
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Aan de jachthaven van Breskens, met een adembenemend uitzicht op de Westerschelde staat een gebouw, waar 3 restaurants in zijn gevestigd en waar Spetters, op de verdieping gelegen, letterlijk en figuurlijk bovenuit torent. Op de zaterag voor Pasen hier wederom van een 5 gangen diner genoten. Wat kan chef Laurent Smallegange en zijn brigade koken! Na binnenkomst 4 supersmakelijke amuses, allen fris en licht van smaaktoets. Het 5 gangendiner bestond uit bereidingen van achtereenvolgens oester, paling, kabeljouw, Zeeuws lam en limoen. Stuk voor stuk pareltjes wat betreft opmaak en smaakbeleving. Daarbij valt bij alle gerechten de lichte en frisse smaak op, die zich bij de amuses ook al openbaarden. En daar houden wij heel erg van. We eten geregeld bij zaken, waar zeer goed gekookt wordt, maar hier past het ook nog eens helemaal bij onze smaak! Werkelijk top. Valt er dan helemaal niets negatiefs te melden? Niet echt, of het moest zijn dat als het wijnarrangement nog iets beter bij de gerechten had gepast, we de service ook een 10 hadden gegeven. De nadruk ligt iets meer bij het koken dan bij de combinatie van wijn en spijs. Zie dit als opbouwende kritiek. Wij vinden Spetters echt bij de top horen! De ster die ze vorig jaar hebben gekregen vinden wij meer dan terecht. Ga zo door, heren ( en dames) !
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
We waren toevallig in de buurt en andere recenties zagen er goed uit. We hebben uitstekend gegeten bij Spetters. Het was een waar feest waarbij na de meedere amuses de ervaring per gang alleen maar beter werd. Het is voor het eerst dat we ergens hebben gegeten en er niet 1 enkele gang of amuse was die we iets minder vonden. Naast het erg goede eten was ook de bediening erg prettig.

Het is voor ons niet in de buurt, maar we gaan zeker terug. Speciaal om bij Spetters te eten.

FvL .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Moderne uitstraling, leuk uitzicht (voor zover de avond niet al inviel), vriendelijk onthaal, nog wel op loopafstand van de veerboot. Origineel huisaperitief met gin en basilicum. Wij namen het 5-gangenmenu, met kaas tot 6 uitgebreid, en bijpassende wijnen; dat werd in een vlot maar niet te vlot tempo in 4 uur geserveerd, 140 p.p. exclusief fooi. U moet het er zelf maar gaan proberen, ik zeg slechts: men kan hier koken en denkt over de dingen na. Dat leidt tot heel veel smaken, met name bij het vleeshoofdgerecht werd me dat echter wat verwarrend: een beetje hier, een beetje daar, je bent bijna te veel aan het goochelen om het ook echt als zodanig te waarderen. Bij de zwezerik hadden we liever pinot noir gezien dan een op zich heerlijke, zachte rioja, maar daar had de sommelier wel een gedachte bij (natuurlijk) en dat draagt dan ook weer bij aan de feestvreugde. Een paar schoonheidsfoutjes (setje doffe glazen, bediende die wel vraagt hoe iets was maar mechanisch, niet dat ze het echt op zich liet inwerken). Keurig een taxi geregeld gekregen, wat niet altijd sinecure schijnt te zijn in Zeeuws Vlaanderen, dus op tijd bij de bediening melden. Conclusie, soms denk je bij een 1-sterrenstaurant: is dit nu zo veel meer waard dan een goed geen-sterrestaurant. Dat is hier niet het geval: het is een aanrader!
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Een restaurant dat op mijn lijstje om te proberen en qua eten hebben ze ons zeker niet teleurgesteld. Een menu met veel vis specialiteiten (wat je ook in Breskens mag verwachten) en de verwachtingen werden zeker waargemaakt. Een aangename amuse met garnaaltjes, een goede vissoep en een hoofdgerecht met Griet. Daarover waren de tafelgenoten het niet helemaal eens, de ene vond hem te zout waar ik het overigens niet helemaal mee eens was. De griet was aangevuld met lekkere mosseltjes. De koffie na, was uitstekend voorzien met lekkers waaronder 'een halve golfballetje' van een gezouten caramel en daarbij nog een heerlijk citroen lekkernij. De service was ruim voldoende, ze mogen nog wel met wat meer rust het geheel uitserveren, de gasten die komen hebben tenslotte geen haast. Een goede aanwinst voor Breskens waar we -denk ik - zeker nog een keer terug komen.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Vandaag geluncht. Speciaal voor de Oosterschelde kreeft en we werden niet teleurgesteld. We werden verrast met 3 zalige amuses en dronken hierbij een uitstekende pouilly fuissé. Hierna de fantastische kreeft. Prima klaargemaakt a la plancha. Smullen geblazen, erbij een iets gekoelde Pinot Noir uit de Bourgogne uit 2011 met lichte teint van vanille. Perfecte combinatie. Daarna een kaasplankje met enige verrassing maar niet spectaculair. Verrassing was een zalige blauwe kaas uit de Belgische Ardennen. Minpuntejes? Die waren er ook. Lieftallige dame die bediende moest nadrukkelijk geroepen worden. Niet direct brood en water op tafel. Maar pas na de amuses brood zonder olie alleen een klein beetje boter. Geen water moest hier nadrukkelijk om vragen. De maitre had wat vlekken op zijn colbert en maarkte daardoor een wat slordige indruk. Maar de algemene indruk was de ster wel waardig maar dient nog wat aandacht. Naderhand prettig gesprek met de zeer jeugdige chef Laurent Smallegange die het wel in zijn vingers heeft. Prachtig uitzicht over de jachthaven en de westerschelde.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
De Kerstlunch genoten, we werden keurig ontvangen, maar vanwege de feestelijke gelegenheid mocht dat wat meer als gastheer of -vrouw, met een hand en een Kerstwens b.v.
Verder was het personeel accuraat en vriendelijk.
Het menu bestond uit 7 kleine gerechten, allemaal fijn van smaak en mooi opgediend, alleen het hertekalf was wat droog en er zat, voor een hoofdgerecht, wat weinig entourage rond.
Over het geheel genomen hebben we genoten van een leuk menu en heerlijke wijnen.
Het restaurant ligt aan de westerschelde dus een mooi uitzicht o.a. op de jachthaven van Breskens. Erika van Andel
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Na een dagje zeilen even bijkomen op het terras.
Vlotte bediening en leuke kaart met veel verse hapjes.
De Cremant en de tapas mix ( mooie jonge manchego, jamon serrano, ansjovisfiltes en grote olijven, alles van goede kwaliteit) bevallen beide goed.
Bijna jammer dat we verse vis voor aan boord hebben.
Volgende keer ook zeker eten hier.