Specktakel

Spekstraat 4 2011 HM Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Specktakel

Een wereldse keuken

Eten hier alleen al is een spektakel. Met een tafel vol lekkers die je hier kunt bestellen kun je de hele avond genieten van lekkere hapjes. Heb hier dan ook vooral geen haast maar ga zitten en laat je de hele avond verwennen. In de zomermaanden ben je blij dat het dak gemaakt is als serre zodat het licht van de zon hier doorheen kan komen en in de winter staat de haard hard aan. De chef beheert een wereldse keuken dus ingrediënten van veel keukens komen hier bij elkaar tot een mega smaaksensatie. Dit in combinatie met een fijne sfeer brengt een waar Specktakel!

Meer informatie over restaurant Specktakel

• : Betaald parkeren in parkeergarage Appelaar, Raaks of Kamp

maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag 17:30 - 22:00
zaterdag en zondag 17:00 - 22:00

Nanda S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, de gerechten worden met zorg gemaakt.
Het is een feestje op het bord, prachtig. De kalfstartaar met gerookt kwarteleitje is heel bijzonder.
Echt een aanrader!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij komen twee, drie keer per jaar bij Specktakel en het blijft mijn favoriete restaurant.
Alles klopt. De service/ vriendelijkheid, en natuurlijk het eten.
Nooit standaard eten, maar zó lekker... Dat kunnen alleen de koks van Specktakel in mijn optiek.

Kaart wisselt met het seizoen.
Drie gangen menu 35,- met een toeslag van een paar euro op sommige gerechten.

Ik had gisteren bijvoorbeeld de "taste of the world" als voorgerecht. Een combinatie van de voorgerechten: een crabsalade, een dumpling van garnalen met een heerlijk sausje erbij, een sateetje van waygu om je vingers bij af te likken, een crostini met paddestoelen. Het klinkt allemaal zo simpel, maar dat is het niet. Het wordt allemaal op een dusdanige manier klaar gemaakt met sausjes en zalfjes erbij dat je echt smaakexplosies hebt.

Wil je dus geen standaard gerechten die je overal wel vindt, maar een kunstwerkje met smaakexplosies op je bord en weggaan met een goed gevulde maag, dan moet je hier zijn.
theo3200 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten vooral de mogelijkheid om veel kleine gerechtjes te proeven was geweldig. Heerlijke gezellige ambiance en de bediening was zeer vriendelijk. Echt een aanrader!
danawilms .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Toppunt van de kaart vond ik het voorgerecht 'a taste of the world'; alle voorgerechtjes samen als één voorgerecht. Bij het hoofdgerecht was het lastig kiezen, zoveel lekkere dingen op het menu! Ik ben voor de korean stir fry met gamba's en inktvisringetjes gegaan. Het sausje was iets aan de overheersende kant, maar alsnog een feestje om te eten (en zien). Bij het toetje miste ik een optie met alle toetjes als één toetje. Dit stond voorheen wel op de kaart. Al met al heerlijk gegeten! Derde keer dit jaar bij specktakel voor mij en het stelt nooit teleur! Elke keer een verrassend seizoensmenu. Alleen blijf ik erbij dat de tuin toch echt leuker zit dan de voorkant...
keesvl .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten! Het menu is verrassend en zeer divers. Zeker de proeverijen van voor- en nagerechten zijn een aanrader. Zo leuk om al die verschillende smaken op die manier te kunnen proeven.
Tyas V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We eten hier vaak, met veel plezier. Elke keer een andere verrassende kaart. En elk gerecht heeft een eigen bord, opmaak en bijgerechten. Allemaal perfect afgestemd op het gerecht, ipv een bak frieten en een bakje sla voor de gehele tafel.
Ook zijn hun wijnen echt erg lekker.
Grote klasse elke keer weer.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Specktakel ligt midden in Haarlem bijna onder de Sint Bavo in een gezellige autovrije omgeving. Parkeren is toch heel gerieflijk in een parkeergarage vlakbij. We werden aardig ontvangen en kregen een wijnkaart met best aardige wijnen die allemaal hetzelfde kosten te weten een redelijke € 28,50 Water is van het mij voorheen onbekende Cool Blue en kost € 5 voor 75cl
Het concept is een 3-gangen menu voor € 35 en gelet op de prijzen voor het voor- en hoofdgerecht komt het er op neer dat je het toetje gratis krijgt. Op zich aardig, maar als je geen toetjesmens bent zijn de losse gerechten aan de prijs. De voorgerechten zijn niet al te ingewikkeld en toch goed samengesteld. Dik tevreden.
De hoofdgerechten zijn origineel gecomponeerd maar een perfecte uitvoering vereist wellicht een wat zwaardere keukenbrigade dan wij troffen. De toetjes zijn OK.
Het concept is trouwens niet helemaal strak want voor sommige gerechten gelden er toeslagen die variëren van € 1,50 tot € 4,50
Als je zo'n toeslag treft bij zowel het voor- als het hoofdgerecht ga je ondanks het gratis toetje toch door de
€ 40 pp voor alleen het eten en dat is te duur.
De bediening is prima, vriendelijk, goed geïnformeerd en stipt. De ruimte aan tafel had iets meer gemogen, maar gelet op de ontspannen café-achtige sfeer is het niet storend. Meubilair is eenvoudig maar servies en glaswerk krijgt een dikke pluim. Licht en geluid dik in orde, en toiletten keurig.
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Vroeger al m'n restaurant!!nu na 5 jaar buitenland weer terug in Haarlem,terug bij het specktakel!wowwwww wat een geweldige ervaring weer...wat een combinatie van smaken,finesse en perfecte combi's!top 5* voor ons!!!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Het was weer een geweldige beleving van het eten, we hebben genoten en alles was enorm naar wens.
Koen H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
leuk restaurant met fijne gerechten, mooi opgediend en goed bediend. Zeker een aanrader als je een keer op zoek met naar iets anders..
José K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ontvangst is prima en we zaten in de serre. De vraag of we water bij het eten wilde en niet weten wat dat kost is jammer. Flesje water kost € 5. De wijn was goed maar ook geen € 28 waard.
Het voorgerecht was lekker en voldoende. Het hoofdgerecht van mijn partner was heel veel groente en daarop vlees met een aan tafel geserveerde saus. Het rook heerlijk maar de berg groente is te veel. Mijn gerecht was rode mul die wel erg klein was en leek tezamen met de inktvis gefrituurd.
De vraag van mijn partner of hij in plaats van het dessert een dessertwijn mocht werd niet gehonoreerd. Terwijl de wijn goedkoper is als een dessert. Er werd wel een heel menu op de rekening gezet....en de dessertwijn.
Al met al wordt het voor ons geen herhaling. Prijs / kwaliteit staat wat mij betreft niet in verhouding.
mariskaSA .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Hier al vaker gegeten, nu met de ah actie, maar elke keer is het top.
Redelijk aan de prijs, nu met de ah actie viel dat natuurlijk wel mee, maar wat mij betreft is dat het zeer zeker wel waard....de kwaliteit is gewoon zeer goed.
Heerlijke smaakcombinaties, mooi opgemaakte borden, lekker vers brood met humus en noten/kruiden dip om mee te beginnen en daarna zijn we voor de Afrikaanse gerechten gegaan.
In het voorgerecht gebruiken ze boerewors kruiden en bij het hoofdgerecht zit boerewors, was een beetje bang, dat de gerechten daardoor, wat smaak betreft, te veel op elkaar zouden lijken.....maar nee hoor, totaal niet met elkaar te vergelijken.....echt heel lekker.
En dan heb ik het nog niet over de melktert gehad...heel anders dan dat ik het ken, zou denken dat het een baked melktert was....jammergenoeg vergeten te vragen....maar het was heerlijk en zeker het ijs erbij jammie.
Zeker een aanrader.
Ana C.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het eten is super lekker een mooi geserveerd. Inderdaad, S[ecktakel is een van de beste restarants in Haarlem, kom graag terug
Pinhitter2 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hebbeb een heerlijke avond gehad. We waren er wat te vroeg ( vanwege het slechte weer ), maar dat was geen probleem. We hadden al snel een drankje. En kregen een duidelijke uitleg over het menu. Door de uitgebreide kaart was het niet makkelijk iets te kiezen.
Na een keuze te hebben gemaakt kwam ons voorgerecht redelijk snel. Met een duidelijke uitleg wat wat was, hebben wij daar heerlijk van gegeten. Met het hoofdgerecht ging het op dezelfde manier. Tussen door werden we nog van drankjes voorzien en werd er regelmatig gevraagd of alles naar wens was. En dat was het ook.
Na nog een heerlijk nagerecht gegeten te hebben, sloten wij af met kopje koffie.
Het was voor ons een heerlijk diner in een goede omgeving met een zeer vriendelijk en bekwaam personeel.
Wij komen hier zeker nog een keer.

Groetjes van Sjaak en Gina.
Leonoor C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Specktakel. Fijn dat je gewoon van de kaart kunt kiezen bij de AH actie. Originele gerechten, goed op smaak. Prima service. Aanrader.
CorineC .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Zoals altijd lekker gegeten. De porties lijken wat groter dan voorheen. De bediening was even vriendelijk als altijd. Alle reden dus om weer eens terug te komen.
jan m S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Prima locatie, voortreffelijk e ten uit ruime keus, prima bediening. Waren met de AH actie en konden kiezen uit het gewone menu waarbij een menu gratis was. Geen gedoe met een. uitgekleed menu. Geweldig gedaan Specktakel !!!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Met een groep van 8 personen hier gedineerd. Geen enkele wanklank, wat een Specktakel. Het is ook echt een Wereldse keuken. Heerlijke gerechten, die je kunnen verrassen. Echt geweldig. De bediening was fantastisch, ook al liep er maar 1 persoon in de zaak die de bediening deed. Onze complimenten. Zelfs onze gasten uit Amerika waren bijzonder te spreken over de entourage, bediening, en eten
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Super restaurant voor iedereen die eens wat anders wil proberen. Heerlijk gegeten via de AH-actie waarbij we van de kaart konden kiezen, vriendelijk personeel, top.
razwart .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
De kaart zag er vooraf veelbelovend uit, de praktijk was helaas anders.
Het voorgerecht was redelijk, het hoofdgerecht was teleurstellend. Een heerlijke zeebaarsfilet in een soort tomatenketchup, gevolg smaak weg.
Japans rundvlees vol met spiertjes, een droge eendenbout.
Het toetje was kolomyoghurt (kan en klaar bij de groothandel) met een plak banaan en cruslie erop.
De twee blonde meisjes in de bediening waren nog klantgericht, de andere was ongeintresseerd en had er die avond duidelijk geen zin in.
Het was dus geen spektakel, nu niet en nooit niet.