Specktakel

Spekstraat 4 2011 HM Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Specktakel

Een wereldse keuken

Eten hier alleen al is een spektakel. Met een tafel vol lekkers die je hier kunt bestellen kun je de hele avond genieten van lekkere hapjes. Heb hier dan ook vooral geen haast maar ga zitten en laat je de hele avond verwennen. In de zomermaanden ben je blij dat het dak gemaakt is als serre zodat het licht van de zon hier doorheen kan komen en in de winter staat de haard hard aan. De chef beheert een wereldse keuken dus ingrediënten van veel keukens komen hier bij elkaar tot een mega smaaksensatie. Dit in combinatie met een fijne sfeer brengt een waar Specktakel!

Meer informatie over restaurant Specktakel

• : Betaald parkeren in parkeergarage Appelaar, Raaks of Kamp

maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag 17:30 - 22:00
zaterdag en zondag 17:00 - 22:00

Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Het is zo moeilijk kiezen hier. Je wilt alles wel proberen.
Jose M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De kok verstaat zijn vak. We hadden het verrassingsmenu, dat volledig werd aangepast aan mijn allergieën. Ook het bijpassende wijnarrangement werd aangepast aan de gerechten (dus anders dan standaard) er was veel aandacht aan besteed. We zijn hier al vaker geweest en komen hier zeker terug.
Elly H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wat een heerlijke gerechten en wat fantastisch zoals er is gereageerd op mijn dieet. Met zorg en aandacht werden mij heerlijke aangepaste gerechten gereserveerd. Dank jullie wel! E. Halsema-van Donge.
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Mooie presentatie leuke gerechten met een twist! Veel variatie op de kaart! Glas wijn voor 6€ wel aan de dure kant maar eten maakte veel goed! Bediening kan wat attenter, Algemeen een zeer ruime voldoende! Aanrader!
Marleen N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Echt heerlijk gegeten! De unami met bijpassende wijn waren verrukkelijk. We komen zeker nog eens terug!
Luuk Z.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Een aanrader. We hebben een viergangenmenu genomen. Verrassende gerechte, mooi opgemaakt en voortreffelijk van smaak. De bediening was correct en uiterst vriendelijk. Het tempo van serveren was precies goed naar onze smaak de timing was prima. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Ik werd netjes te woord gestaan door het personeel, en ze namen ook de tijd om dingen uit te leggen en een praatje te maken. Het eten was echt geweldig, alles paste goed bij elkaar en we hebben er echt van genoten. Naarmate de avond vorderde werd het lekker druk maar dat betekende niet dat we langer moesten wachten op eten, dat werd vrij vlot geregeld. Het is leuk aangekleed, al met al een fijne avond.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Fijne avond uit gehad bij Specktakel. Zaak zat goed vol. Leuke sfeer, hippe tent. Prima gegeten. Leuke, creatieve combinaties. Zeker voor herhaling vatbaar.
Onno O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een gastvrije omgeving. De kaart is origineel en de wijnen zijn alle gelijk geprijsd maar zondermeer passend bij de gerechten. Erg leuke avond gehad.
Fan57 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor de 2e keer gereserveerd via de AH restaurant actie, maar dat gaat zeker meer worden, ook zonder actie.
Het is een avontuurlijke reis door een culinaire wereld, met zeer verrassende gerechten.
Het eten is geweldig, zeker een aanrader.
Nanda S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, de gerechten worden met zorg gemaakt.
Het is een feestje op het bord, prachtig. De kalfstartaar met gerookt kwarteleitje is heel bijzonder.
Echt een aanrader!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij komen twee, drie keer per jaar bij Specktakel en het blijft mijn favoriete restaurant.
Alles klopt. De service/ vriendelijkheid, en natuurlijk het eten.
Nooit standaard eten, maar zó lekker... Dat kunnen alleen de koks van Specktakel in mijn optiek.

Kaart wisselt met het seizoen.
Drie gangen menu 35,- met een toeslag van een paar euro op sommige gerechten.

Ik had gisteren bijvoorbeeld de "taste of the world" als voorgerecht. Een combinatie van de voorgerechten: een crabsalade, een dumpling van garnalen met een heerlijk sausje erbij, een sateetje van waygu om je vingers bij af te likken, een crostini met paddestoelen. Het klinkt allemaal zo simpel, maar dat is het niet. Het wordt allemaal op een dusdanige manier klaar gemaakt met sausjes en zalfjes erbij dat je echt smaakexplosies hebt.

Wil je dus geen standaard gerechten die je overal wel vindt, maar een kunstwerkje met smaakexplosies op je bord en weggaan met een goed gevulde maag, dan moet je hier zijn.
theo3200 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten vooral de mogelijkheid om veel kleine gerechtjes te proeven was geweldig. Heerlijke gezellige ambiance en de bediening was zeer vriendelijk. Echt een aanrader!
danawilms .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Toppunt van de kaart vond ik het voorgerecht 'a taste of the world'; alle voorgerechtjes samen als één voorgerecht. Bij het hoofdgerecht was het lastig kiezen, zoveel lekkere dingen op het menu! Ik ben voor de korean stir fry met gamba's en inktvisringetjes gegaan. Het sausje was iets aan de overheersende kant, maar alsnog een feestje om te eten (en zien). Bij het toetje miste ik een optie met alle toetjes als één toetje. Dit stond voorheen wel op de kaart. Al met al heerlijk gegeten! Derde keer dit jaar bij specktakel voor mij en het stelt nooit teleur! Elke keer een verrassend seizoensmenu. Alleen blijf ik erbij dat de tuin toch echt leuker zit dan de voorkant...
keesvl .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten! Het menu is verrassend en zeer divers. Zeker de proeverijen van voor- en nagerechten zijn een aanrader. Zo leuk om al die verschillende smaken op die manier te kunnen proeven.
Tyas V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We eten hier vaak, met veel plezier. Elke keer een andere verrassende kaart. En elk gerecht heeft een eigen bord, opmaak en bijgerechten. Allemaal perfect afgestemd op het gerecht, ipv een bak frieten en een bakje sla voor de gehele tafel.
Ook zijn hun wijnen echt erg lekker.
Grote klasse elke keer weer.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Specktakel ligt midden in Haarlem bijna onder de Sint Bavo in een gezellige autovrije omgeving. Parkeren is toch heel gerieflijk in een parkeergarage vlakbij. We werden aardig ontvangen en kregen een wijnkaart met best aardige wijnen die allemaal hetzelfde kosten te weten een redelijke € 28,50 Water is van het mij voorheen onbekende Cool Blue en kost € 5 voor 75cl
Het concept is een 3-gangen menu voor € 35 en gelet op de prijzen voor het voor- en hoofdgerecht komt het er op neer dat je het toetje gratis krijgt. Op zich aardig, maar als je geen toetjesmens bent zijn de losse gerechten aan de prijs. De voorgerechten zijn niet al te ingewikkeld en toch goed samengesteld. Dik tevreden.
De hoofdgerechten zijn origineel gecomponeerd maar een perfecte uitvoering vereist wellicht een wat zwaardere keukenbrigade dan wij troffen. De toetjes zijn OK.
Het concept is trouwens niet helemaal strak want voor sommige gerechten gelden er toeslagen die variëren van € 1,50 tot € 4,50
Als je zo'n toeslag treft bij zowel het voor- als het hoofdgerecht ga je ondanks het gratis toetje toch door de
€ 40 pp voor alleen het eten en dat is te duur.
De bediening is prima, vriendelijk, goed geïnformeerd en stipt. De ruimte aan tafel had iets meer gemogen, maar gelet op de ontspannen café-achtige sfeer is het niet storend. Meubilair is eenvoudig maar servies en glaswerk krijgt een dikke pluim. Licht en geluid dik in orde, en toiletten keurig.
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Vroeger al m'n restaurant!!nu na 5 jaar buitenland weer terug in Haarlem,terug bij het specktakel!wowwwww wat een geweldige ervaring weer...wat een combinatie van smaken,finesse en perfecte combi's!top 5* voor ons!!!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Het was weer een geweldige beleving van het eten, we hebben genoten en alles was enorm naar wens.
Koen H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
leuk restaurant met fijne gerechten, mooi opgediend en goed bediend. Zeker een aanrader als je een keer op zoek met naar iets anders..