Speck Bar & Grill

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Speck Bar & Grill

Niek S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Vlees was goed, garnalen niet schoon en veel te gaar. Portie klein. Service slecht, gerechten naar verkeerde tafels, duurde extra lang, moet er zelf naar vragen.
John V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Het eten was goed, en inrichting ook. Maar daar is alles mee gezegd. We waren met 3 personen, hebben hele avond op terras gezeten. Door de slechte bediening slechts 4x drinken gekregen, alle 4 keren ging het fout, met als hoogtepunt een uur wachten op onze drankjes en het hoofdgerecht wat ze helemaal vergeten waren. Owja; mensen met een allergie zijn lastig. Reactie van bediening op vraag wat met een intolerantie wel en niet kan: "Je weet dat zelf toch wel, jij hebt het, ik niet"
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Een lege tent, alleen een paar tafels op het terras bezet. Drankjes waren snel op tafel, maar toen ons verteld moest worden wat het chef's menu was, zijn we zelf maar naar binnen gelopen om op het bord te kijken na 20 minuten wachten. Excuses, het meisje was het vergeten.
Na ruim vijf kwartier hadden we (van het 3 gangen menu) alleen nog maar het voorgerecht gehad. Toen er naast ons een hoofdgerecht werd neergezet terwijl de tafel ruim een half uur later dan ons binnen was gekomen maar weer eens gevraagd waar het bleef. Dat was overigens lastig, want er waren maar 2 man bediening, en er moest ook gerookt worden natuurlijk.
Weer excuses, ze waren vergeten de bestelling door te geven. Vreemd, als je een 3 gangen menu hebt en het voorgerecht wel komt. Aangezien we nog 3 kwartier hadden voor we ergens anders moesten zijn, deden we een beetje moeilijk, maar het zou binnen een kwartier op tafel staan. Dat deed het, en het smaakte prima, maar de helft van het gerecht was er niet meer en werd vervangen (tot grote spijt van mijn tafelgenote, die dan wat anders had gewild) Toen we aangaven dat het dessert meteen door mocht komen, was ook dat lastig, want het dessert van het menu was er niet. Ook heel bijzonder, dat had bij de initiële bestelling al gemeld moeten worden. Dat dessert hebben we laten zitten, we waren er wel klaar mee. Hoewel adequaat opgelost qua rekening, kom ik hier niet meer.
Overigens ging het bij de tafel naast ons ook al mis, het voorgerecht werd overgeslagen en zij kregen meteen het hoofdgerecht plus verkeerde wijn.
Kazuko S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Geen asparagus bij asparagus chef’s menu. Het duurt 45 minuten om onze voorgerechten te kregen. Asparagus soep was smaakloos. Ik kom nooit meer terug.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Bij aankomst op het terras werden we niet begroet door de bediening. Erg lang moeten wachten op de drankjes, maar omdat het erg druk was en er weinig bediening was kan je daar nog begrip voor opbrengen. We wilden nog wat bestellen, maar wij (en de tafels om ons heen) werden genegeerd. Bediening ging gewoon pauze zitten houden op het terras en daar een sigaretje roken. Op het moment dat de bediening weer aan het werk gaat loopt ze meerdere keren langs onze tafel (waar al ruim een half uur lege glazen staan), maar we krijgen niet de kans om nog iets te bestellen (wordt geen oogcontact gemaakt). Denk dat het personeel wel een gastvrijheidstraining kan gebruiken.
Thirsa N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Recent gegeten bij Speck. Ik heb al een keer eerder bij dit restaurant gegeten en het was toen 'Prima' maar geen culinair hoogstandje. Een zaterdagavond waarbij een tent in Utrecht niet helemaal vol is, je kan je af vragen waarom dat zo is. Personeel leek niet heel geinteresseerd en liep niet over van enthousiasme. Ze waren aanwezig maar ik miste hier en daar de nodige informatie (gerecht kwam later, werd niks over gecommuniceerd). De bestelde gerechten varieerde in kwaliteit. Waar de een veel te veel kreeg in de vorm van een burger, waren andere burgers weer vrij aan de kleine kant met een enorme plak tomaat als opvulling. De bestelde steaks waren opzich prima en het vlees zelf was mooi gegaard. De bestelde pepersaus mag de naam pepersaus niet hebben en de nagerechten waren op z'n zachtst gezegd bijzonder. De cheesecake van mijn tafel genoot was gigantisch, de tiramisu was opgeklopte slagroom met bastongekoek (geen probleem als je er een eigen 'take' op doet, maar wellicht handig om dat dan te vermelden). Al met al, prima avond maar geen tent om over naar huis te schrijven.
Wilhelm V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Met vrouw en kinderen hier gegeten. De inrichting is modern, maar we vonden de muziek veel te hard staan. De ontvangst bij aankomst was vriendelijk. Maar daarna was de bediening rommelig en de serveerders niet echt attent of geïnteresseerd. 1 Minuut nadat het hoofdgerecht was geserveerd vroeg een andere serveerster of alles naar wens was. Daarna hebben we niemand meer aan tafel gezien, totdat meermalen na uitbundig zwaaien er een serveerster weer langs kwam.

De kinderen hadden ribs, die waren werkelijk voortreffelijk: zeer ruime portie, veel vlees aan de ribben, prima garing, goede smaak. In tegenstelling tot ribs van de bekende ribhouses proef je bij deze ribben nog de smaak van vlees zonder dat deze verdrongen is door een dagenlang marineringsproces.
Wij hadden een combinatiegerecht met elk een halve hamburger, halve steak en halve rib eye. De enorme hamburger was aan de droge kant, hij werd geserveerd zonder saus maar wel met een plak vleestomaat van een cm dik. Het bleek dat er ook kaas op hoorde te zitten, maar dat was bij ons niet het geval, slordigheidje. Dit hamburgerproject vonden wij te ambitieus opgezet. Overigens vind ik de meeste hamburgers in de hedendaagse hippe hamburgertenten te groot en te dik om smaakvol te kunnen eten, naar mijn idee denkt men dat de klant een soort Obelix is.

De steak was wat je van een steak mag verwachten.
De rib-eye was echt fantastisch, echt een aanrader. Zelfs op het moment dat je je mes nog maar enkel liet rusten op het vlees, dropen de sappen er al uit.

We zullen hier wel een keer terugkomen, want het merendeel van de gerechten zijn echt toppers. Nergens anders heb ik zulke goede ribs gegeten. Ook de rib-ene was werkelijk om van te smullen. Het zou goed zijn als de bediening hier zelf eens zou gaan eten met als doel om de achterstand in klantgerichtheid weg te werken.
Jody W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
Afgelopen zondag naar Speck gegaan.
Dit was behoorlijk teleurstellend.
De bediening negeerde je regelmatig. Om het brood hebben we 2x moeten vragen. Het hoofd gerecht was nog jammerlijker... we waren met z'n drie-en en er was een gerecht goed. Twee gerechten te koud en wat medium moest zijn was duidelijk "well-done" Na melding hiervan zou er gekeken worden wat er aan gedaan kon worden... serveerster niet meer terug gezien.
Uiteindelijk mijn verlies genomen en het opgegeten... De hoeveelheid was ook erg mager..
Mij zien ze hier niet meer terug.. een hele verkeerde prijs kwaliteit prijs verhouding..
ablauw1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Meer dan verrukkelijk gegeten gisterenavond op het terras. Mijn zoon had burger. Kleine aanpassing in de toppings was geen enkel probleem. Zelfs de frietjes waren erg goed. Ik had (hele!) vis van de grill met paddenstoelenmix. Precies goed allemaal: botergaar, maar niet tè. En toen moest het Speck grand dessert nog komen. Alleen de smaak van de chocolade-garnering was het hele bezoek al waard. Mèns, wat was die smaak lekker! Fijne en prettige bediening.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Helemaal eens met de vorige spreker. Belachelijk klein biefstukje (wel lekker gelukkig), klein aardappeltje en stukje tomaat voor veel geld.
De pulled pork burger was flauw vlees op een zompig broodje.
Niet voor herhaling vatbaar.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Prima eten, maar extreem kleine portie. Je zou toch verwachten dat als je een steak menu bestelt, je daar wel een paar uur mee door kan. Helaas niet. Piepklein biefstukje met 1(!) aardappel en 1(!) tomaat....that's it.

Kom op zeg, ik ben ook niet van de hompen vlees, maar zorg in ieder geval dat er een bak groenten of sla bij staat....jammer, nu moet je het bijbestellen als je van de schrik bent bekomen, eer je de 'side's' dan op tafel hebt ben je al klaar met de koffie.

Nee, ik ga niet meer terug.
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Gisteren met mijn vrouw gegeten.
Top locatie aan de oostkant van de stad, vlak bij het nieuwe station Vaartse Rijn. Hele mooie inrichting met een in het midden van de zaak een glazen droogkast voor het vlees om het dry-aged te maken.
Als vegetarier moet je deze deur zeker voorbij lopen maar anders zeker een aanrader!
Wij hadden vrij nieuwe bediening en misschien was er aan het einde van de middag wat weinig bediening maar het mocht de pret niet drukken.
Heerlijke entrecote op, perfecte pepersaus zoals hij hoort (bakje mag best minder) en mijn vrouw had een goede sparerib met top-frieten. Grand desert was heerlijk , en de huisgemaakte limonchello raad ik zeker aan!
Al met al zeker leuk om te bezoeken
Koos van Druivenstein .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Speck is een heel aardig concept, althans, ze waren een van de eersten in Utrecht die zich als bar&grill profileerden, incl. een zaak vol slagersparafernalia, grote stukken vlees in de vitrine (om te 'dry-agen'), personeel in slagerskostuum etc. Heel aardig allemaal. Jammer dat ik en mijn gezelschap het weten te presteren om exact DIE dag van het jaar aldaar te dineren, ja, DIE dag dat werkelijk alles misgaat. De verkeerde fles wijn wordt geserveerd - na het aangeven wordt hier lacherig op gereageerd, en verder niets mee gedaan. Overigens is het een verkeerde Pinot Noir die niet op de kaart staat. Overkomelijk. Wat erger is, is dat deze fles veel te warm geserveerd wordt. Doodzonde, want Pinot Noir is zoals menig wijndrinker weet - en daar hoef je echt geen vinoloog voor te zijn - het lekkerst als 'ie licht gekoeld is. Semi-overkomelijk. De charcuterie vooraf is overigens allemaal heel aardig, al valt mij op dat de ingekochte waar (worsten, hammen) beter smaken dan de huisgekookte waar (pulled pork is te lang gegaard: heerlijek saus, smaakloos vlees). Na de charcuterie, die we bij wijze van amuse besteld hebben, begint het grote wachten. Na een uur komt er, om het wachten dragelijk te maken - en zonder er naar te hoeven vragen - een fles water op tafel. Dat is nog eens attent! Helaas ontbreken waterglazen, en na een onzeker lachje haalt de bedienende dame, die echt heel aardig is, maar niet gehinderd wordt door enige kennis van zake, het lijkt wel een vereiste te zijn bij Speck, verschijnen de waterglazen ten tonele. Vervolgens, we zitten echt al tijden te wachten, wordt aangeboden een stukje brood op tafel te zetten (water en brood, wat een luxe!), het is immers heel druk en het gaat nog wel even duren voordat ons hoofdgerecht geserveerd gaat worden. Nou, dank u beleefd, maar wij wilden even snel een hapje eten om vervolgens de avond van muzikale omlijsting te voorzien in de nabijgelegen concertzaal. De vriendelijke dame gaat het wel even doorgeven aan het kokend personeel. Nu, goed nieuws: onze hoofdgerechten gaan over 20 minuten op de grill. En ja hoor, het vlees verschijnt dan eindelijk op tafel. Geserveerd op een houten plank. Over hygiëne gesproken. Nu dan, hoe smaakt het? Niet best. De dry-aged entrecote is van matige kwaliteit. De 'groene kruidenkledder' bevat ansjovis, dat is altijd lekker icm een entrecote met vetrandje, maar dit hele gerecht is duidelijk afgeraffeld. Dat geldt ook voor de sucade (medium-rare gegaard, dus geen suddervlees) en al helemaal voor de bavette. De frites zijn oké. De lauwwarme tomaat in z'n geheel en de aardappel die al jaren lag te wachten om even snel opgewarmd te worden voegen een nieuwe dimensie toe aan het begrip troosteloosheid. Het hoogtepunt van de avond: de rekening komt binnen luttele tellen op tafel na het verzoek om deze te brengen.

Nee, Speck is een leuk concept, in een best aardig - maar heel rumoerig - decor, maar de bediening en het eten is van zulks dramatische kwaliteit, dat ik hier nooit meer kom en me afvraag hoe lang dit restaurant en het hele concept houdbaar is.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gezellig avondje met vrienden bij Speck. We namen de Big Speck. Dubbele hamburger, lekker veel kaas. Frietjes en salade erbij, prima!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vanavond hier gegeten. Waardeloze kok. Eerst een koude steak. daarna hetzelfde stuk vlees doorbakken geserveerd. De kok zelf lachte erom. Geen alternatief. Na een paar frietjes vertrokken. Dit was de derde keer dat dit ons overkwam. Heel jammer!
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met 2 personen prima gegeten op een vrijdagavond. De zeebaars en de steak waren goed, de notentaart en cheesecake als dessert mochten er ook zijn. De matige akoestiek en drukte werd gecompenseerd door de vriendelijke bediening. Leuke tent om een keer te eten, maar niet heel bijzonder.
mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben met zijn zessen gegeten bij Speck. De porties zijn groot dus bestelden we 3 proeverijen, 1 portie spare ribs en verder salade, cole slaw en seizoensgroenten. Alles was in orde: het vlees was goed gegaard en smaakvol, de sausjes smaakten goed en de sla en de groenten waren met aandacht klaargemaakt.
DianaDee1 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten liet lang op zich wachten maar voldeed wel aan de verwachtingen. Ik had een rib-eye en mijn partner een entrecote, daarnaast hadden we ook een maiskolf om te delen. Dit leek mij niet zo'n lastige bestelling maar we hebben 1 uur en een kwartier gewacht. Tussentijds kwam het meisje dat ons bediende wel een broodje van het huis aanbieden om de honger een beetje te stillen. Prettige bediening en de desbetreffende gastvrouw maakte het lange wachten minder onaangenaam dan dat het was. Toen wij naar binnen verhuisden in verband met de kou kregen we een prachtige tafel voor de open keuken. Wel vond ik het vervelend om dan de kok met zijn armen over elkaar te zien staan en schreeuwend tegen zijn keukenpersoneel, terwijl wij dus al lang zaten te wachten op ons eten. Wij hebben hier toen een opmerking over gemaakt tegen het bedienend personeel en daar werd heel laconiek mee omgegaan, 'dit deed hij wel vaker'. Al met al wel lekker gegeten en een drankje naar keus van het huis gekregen en toch voldaan naar huis gegaan.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De laatste maanden hebben we hier al vaker gegeten overdag en altijd weer erg lekker. Mooie vleesgerechten, vlotte bediening en een leuke ambiance, daar houden we namelijk wel van. Maar deze keer kwamen we na negenen langs voor een lekker glas wijn (waarvan ze genoeg op glas ook hebben trouwens). Uiteraard wilden we daarbij nog wat te snoepen en dat was met een uitgebreide Charcuterie met o.a. heerlijke pulled pork en krokante inktvis, het was allemaal nog te bestellen en gelukkig maar.
Normaal al een super leuk restaurant, maar dus ook een wijnbar voor wat later op de avond.
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een groepje van 8 gegeten bij speck op de 1e verdieping. Een mooie open keuken en leuk aangekleed. Vooraf een grote plank met diverse hapjes, vooral niet te zuinig met de porties. Als hoofd kozen we allemaal voor de hamburger. Prima en weinig op aan te merken. Porties hadden iets kleiner gemogen, na de plank was de hamburger toch net iets teveel van het goede. Service was ook prima en al met al genoten.