Speck Bar & Grill

- Diner vanaf 16:00

Jouw recensie over het restaurant Speck Bar & Grill

ablauw1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Meer dan verrukkelijk gegeten gisterenavond op het terras. Mijn zoon had burger. Kleine aanpassing in de toppings was geen enkel probleem. Zelfs de frietjes waren erg goed. Ik had (hele!) vis van de grill met paddenstoelenmix. Precies goed allemaal: botergaar, maar niet tè. En toen moest het Speck grand dessert nog komen. Alleen de smaak van de chocolade-garnering was het hele bezoek al waard. Mèns, wat was die smaak lekker! Fijne en prettige bediening.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Helemaal eens met de vorige spreker. Belachelijk klein biefstukje (wel lekker gelukkig), klein aardappeltje en stukje tomaat voor veel geld.
De pulled pork burger was flauw vlees op een zompig broodje.
Niet voor herhaling vatbaar.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Prima eten, maar extreem kleine portie. Je zou toch verwachten dat als je een steak menu bestelt, je daar wel een paar uur mee door kan. Helaas niet. Piepklein biefstukje met 1(!) aardappel en 1(!) tomaat....that's it.

Kom op zeg, ik ben ook niet van de hompen vlees, maar zorg in ieder geval dat er een bak groenten of sla bij staat....jammer, nu moet je het bijbestellen als je van de schrik bent bekomen, eer je de 'side's' dan op tafel hebt ben je al klaar met de koffie.

Nee, ik ga niet meer terug.
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Gisteren met mijn vrouw gegeten.
Top locatie aan de oostkant van de stad, vlak bij het nieuwe station Vaartse Rijn. Hele mooie inrichting met een in het midden van de zaak een glazen droogkast voor het vlees om het dry-aged te maken.
Als vegetarier moet je deze deur zeker voorbij lopen maar anders zeker een aanrader!
Wij hadden vrij nieuwe bediening en misschien was er aan het einde van de middag wat weinig bediening maar het mocht de pret niet drukken.
Heerlijke entrecote op, perfecte pepersaus zoals hij hoort (bakje mag best minder) en mijn vrouw had een goede sparerib met top-frieten. Grand desert was heerlijk , en de huisgemaakte limonchello raad ik zeker aan!
Al met al zeker leuk om te bezoeken
Koos van Druivenstein .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Speck is een heel aardig concept, althans, ze waren een van de eersten in Utrecht die zich als bar&grill profileerden, incl. een zaak vol slagersparafernalia, grote stukken vlees in de vitrine (om te 'dry-agen'), personeel in slagerskostuum etc. Heel aardig allemaal. Jammer dat ik en mijn gezelschap het weten te presteren om exact DIE dag van het jaar aldaar te dineren, ja, DIE dag dat werkelijk alles misgaat. De verkeerde fles wijn wordt geserveerd - na het aangeven wordt hier lacherig op gereageerd, en verder niets mee gedaan. Overigens is het een verkeerde Pinot Noir die niet op de kaart staat. Overkomelijk. Wat erger is, is dat deze fles veel te warm geserveerd wordt. Doodzonde, want Pinot Noir is zoals menig wijndrinker weet - en daar hoef je echt geen vinoloog voor te zijn - het lekkerst als 'ie licht gekoeld is. Semi-overkomelijk. De charcuterie vooraf is overigens allemaal heel aardig, al valt mij op dat de ingekochte waar (worsten, hammen) beter smaken dan de huisgekookte waar (pulled pork is te lang gegaard: heerlijek saus, smaakloos vlees). Na de charcuterie, die we bij wijze van amuse besteld hebben, begint het grote wachten. Na een uur komt er, om het wachten dragelijk te maken - en zonder er naar te hoeven vragen - een fles water op tafel. Dat is nog eens attent! Helaas ontbreken waterglazen, en na een onzeker lachje haalt de bedienende dame, die echt heel aardig is, maar niet gehinderd wordt door enige kennis van zake, het lijkt wel een vereiste te zijn bij Speck, verschijnen de waterglazen ten tonele. Vervolgens, we zitten echt al tijden te wachten, wordt aangeboden een stukje brood op tafel te zetten (water en brood, wat een luxe!), het is immers heel druk en het gaat nog wel even duren voordat ons hoofdgerecht geserveerd gaat worden. Nou, dank u beleefd, maar wij wilden even snel een hapje eten om vervolgens de avond van muzikale omlijsting te voorzien in de nabijgelegen concertzaal. De vriendelijke dame gaat het wel even doorgeven aan het kokend personeel. Nu, goed nieuws: onze hoofdgerechten gaan over 20 minuten op de grill. En ja hoor, het vlees verschijnt dan eindelijk op tafel. Geserveerd op een houten plank. Over hygiëne gesproken. Nu dan, hoe smaakt het? Niet best. De dry-aged entrecote is van matige kwaliteit. De 'groene kruidenkledder' bevat ansjovis, dat is altijd lekker icm een entrecote met vetrandje, maar dit hele gerecht is duidelijk afgeraffeld. Dat geldt ook voor de sucade (medium-rare gegaard, dus geen suddervlees) en al helemaal voor de bavette. De frites zijn oké. De lauwwarme tomaat in z'n geheel en de aardappel die al jaren lag te wachten om even snel opgewarmd te worden voegen een nieuwe dimensie toe aan het begrip troosteloosheid. Het hoogtepunt van de avond: de rekening komt binnen luttele tellen op tafel na het verzoek om deze te brengen.

Nee, Speck is een leuk concept, in een best aardig - maar heel rumoerig - decor, maar de bediening en het eten is van zulks dramatische kwaliteit, dat ik hier nooit meer kom en me afvraag hoe lang dit restaurant en het hele concept houdbaar is.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gezellig avondje met vrienden bij Speck. We namen de Big Speck. Dubbele hamburger, lekker veel kaas. Frietjes en salade erbij, prima!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vanavond hier gegeten. Waardeloze kok. Eerst een koude steak. daarna hetzelfde stuk vlees doorbakken geserveerd. De kok zelf lachte erom. Geen alternatief. Na een paar frietjes vertrokken. Dit was de derde keer dat dit ons overkwam. Heel jammer!
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Met 2 personen prima gegeten op een vrijdagavond. De zeebaars en de steak waren goed, de notentaart en cheesecake als dessert mochten er ook zijn. De matige akoestiek en drukte werd gecompenseerd door de vriendelijke bediening. Leuke tent om een keer te eten, maar niet heel bijzonder.
mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben met zijn zessen gegeten bij Speck. De porties zijn groot dus bestelden we 3 proeverijen, 1 portie spare ribs en verder salade, cole slaw en seizoensgroenten. Alles was in orde: het vlees was goed gegaard en smaakvol, de sausjes smaakten goed en de sla en de groenten waren met aandacht klaargemaakt.
DianaDee1 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten liet lang op zich wachten maar voldeed wel aan de verwachtingen. Ik had een rib-eye en mijn partner een entrecote, daarnaast hadden we ook een maiskolf om te delen. Dit leek mij niet zo'n lastige bestelling maar we hebben 1 uur en een kwartier gewacht. Tussentijds kwam het meisje dat ons bediende wel een broodje van het huis aanbieden om de honger een beetje te stillen. Prettige bediening en de desbetreffende gastvrouw maakte het lange wachten minder onaangenaam dan dat het was. Toen wij naar binnen verhuisden in verband met de kou kregen we een prachtige tafel voor de open keuken. Wel vond ik het vervelend om dan de kok met zijn armen over elkaar te zien staan en schreeuwend tegen zijn keukenpersoneel, terwijl wij dus al lang zaten te wachten op ons eten. Wij hebben hier toen een opmerking over gemaakt tegen het bedienend personeel en daar werd heel laconiek mee omgegaan, 'dit deed hij wel vaker'. Al met al wel lekker gegeten en een drankje naar keus van het huis gekregen en toch voldaan naar huis gegaan.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De laatste maanden hebben we hier al vaker gegeten overdag en altijd weer erg lekker. Mooie vleesgerechten, vlotte bediening en een leuke ambiance, daar houden we namelijk wel van. Maar deze keer kwamen we na negenen langs voor een lekker glas wijn (waarvan ze genoeg op glas ook hebben trouwens). Uiteraard wilden we daarbij nog wat te snoepen en dat was met een uitgebreide Charcuterie met o.a. heerlijke pulled pork en krokante inktvis, het was allemaal nog te bestellen en gelukkig maar.
Normaal al een super leuk restaurant, maar dus ook een wijnbar voor wat later op de avond.
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een groepje van 8 gegeten bij speck op de 1e verdieping. Een mooie open keuken en leuk aangekleed. Vooraf een grote plank met diverse hapjes, vooral niet te zuinig met de porties. Als hoofd kozen we allemaal voor de hamburger. Prima en weinig op aan te merken. Porties hadden iets kleiner gemogen, na de plank was de hamburger toch net iets teveel van het goede. Service was ook prima en al met al genoten.
Nese E.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Absoluut een aanwinst voor utrecht city, als je een goede eter bent wel s?de dishes bij bestellen?
Aan te raden, bediening lief behulpzaam zeker.
Doen uitermate hun best om je naar je zin te maken, lief zijn ze zelfs.
Wel moetje geduld hebben met de bestelde gerechten, duurt wel meschien zo getroffen.
Leuke hippe ambiance, goed ingedeeld.
Prima zit en aangename goed te bereiken locatie.
Tot de volgende bezoek.
Hilde K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Top bediening en heerlijk eten. Op het toetje moesten we even wachten. Daarom, zonder dat wij hadden geklaagd, werd ons een gratis kopje koffie aangeboden. Zo hoort het! Wij komen terug.
Shkoe .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eten was prima, niks bijzonders maar zeker niet slecht. We hebben alleen een uur op ons eten moeten wachten en dat is onacceptabel.
Het personeel heeft er verder geen aandacht aan geschonken. Daardoor konden we niet genieten van het eten/avond
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Een woord: Het is meer een thema-restaurant dan een romantisch etentje restaurant..

Heel hip decor. Voelde eigenlijk meer aan als een slachthuis dan een slagerij winkel. Verbeterpunten: De witte schorten van het personeel droegen niet bij aan een gezellig avondje uit. De stoelen zaten niet echt lekker, maar waren te metalig, klein en hard.

Service: Vriendelijke studentes maken het meer een gezellig thema-restaurant dan een serieus etentje.
Eten: Porties waren een tikkeltje aan de kleine kant.
Jur R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Special genomen met drie soorten vlees en verschillende bijgerechten. Open keuken leuk on te zien, prima sfeer. Aanwinst voor de stad.
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Laatst hier met 2 personen gegeten op aanraden van een vriend. En we hebben hier heerlijk gegeten.
Op advies van de ober hebben we vooraf een Steak tartaar en langzaam gegaard buikSpeck met een heerlijke IPA van de tap erbij. Als hoofdgerecht hadden we de Cote de Boeuf die werkelijk waar op je tong smelt in combinatie met een Nero d'avola die heel goed paste bij het gerecht.
De bediening is er steeds op het juiste moment om te vragen of alles naar wens is.

Erg leuk en lekkere ervaring bij Speck, ga ik zeker nog eens doen!
Tim T.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
bij binnenkomst mochten we zelf een plekje zoeken in dit leuk ingerichte restaurant. Het doet is net niet té hip tot dat een bediende in oversized slagersshort onze drankjes op komt nemen.
Vervolgens duurt het 20 minuten voordat ze terug komt om ons eten op te nemen.

Ik vind de prijs die je betaald voor de bijgerechten (paar sneetjes brood en een klein schaaltje sla) niet in verhouding staan met de kwaliteit.

Bediende niet top, het eten ook niet. Alles is aan de zoute kant. Vooral de frietjes, die ook slap waren.
Op het vlees is niks aan te merken, het vlees is van top kwaliteit en smaakt verrukkelijk.

Leuk voor 1 keer.
-Welmoet- .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Erg gezellig gegeten bij Speck. Restaurant heeft een toffe industriële uitstraling. Klein misverstand over de bestelling werd goed opgelost door het personeel. Een aanrader voor wie zin heeft in een heerlijk stukje vlees!