Over restaurant Sparkling

Intiem restaurant in een van gezelligste straten van Utrecht

Hier hebben ze heel goed begrepen wat gastvrijheid betekent. Je krijgt volop de aandacht van de gastheer en het ontbreekt je werkelijk aan niets. Ondertussen werkt in de keuken het creatieve brein van de chef op volle toeren. Smaken en ingrediënten waarvan je het niet verwachtte blijken boezemvrienden te zijn. Laat je verrassen!

Meer informatie over restaurant Sparkling

Woensdag Gesloten
Geopend van 17:30 - 22:00

Eten8,6/10
Service8,7/10
Decor7,1/10
Daan V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Gisteren voor de derde keer gegeten bij dit restaurant en man man man wat een genot. Mijn tafelgenoten en ik kozen voor een viergangendiner met wijnarrangement. De combinaties op de borden zijn voortreffelijk en de wijn-spijs combinatie zijn constant on point. Complimenten aan de gastheer die op informele wijze uitstekend gastheerschap toont.

Eten bij Sparkling is een geweldige avond uit en wat betreft prijs kwaliteit is dit restaurant in Utrecht niet te evenaren. Wij kunnen niet wachten om terug te komen.
Piet V. Gastronoom (80 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mijn partner en ik hebben in dit restaurant heerlijk gegeten. We liepen hier toevallig langs en besloten om hier naar binnen te gaan. Daar hebben we geen spijt van gekregen. We namen het drie gangen menu en werden vooraf meteen al verrast met lekker brood, gezouten boter, Parmezaanse kaas, olie en een tapenade. Goed bereid en lekker als binnenkomertje.
Het menu startte met visbereidingen. De met zorg opgemaakte borden zagen er niet alleen prachtig uit, wat erop lag smaakte navenant. Vooral de octopus vond ik erg lekker. Daarnaast was het schuim met lavendelsmaak erg smaakvol.
Het tweede gerecht was een langzaam gegaarde parelhoender met o.a.minimais en een aardappeltaartje.
Ook dit smaakte perfect. Helaas was bij het gerecht van mijn partner een deel niet goed gegaard, het was nog rauw. Dat was jammer en dat verwacht je hier niet. We hebben dit gemeld, er even met de ober over gesproken, verder niets meer over gehoord.
Het nagerecht was weer een feestje. Kersen en bramen onder een koekje van mais en kokos, merengue, stroganoff van kersen en chocolade-ijs. Wow. En dan ook nog eens gepresenteerd als een schilderijtje! Mijn partner had een kaasplankje met 4 niet alledaagse kazen, geserveerd met brood. Erg lekker.
We hebben ons laten adviseren over bijpassende wijnen en ook die waren erg lekker. Wel prijzig per glas, maar daarvoor schonk men wel kwaliteit. Het geheel afgesloten met een lekkere kop koffie..
Heel opvallend vonden mijn partner en ik dat de kok meteen begreep hoe hij moest omgaan met een niet alledaagse allergie. Hij had in alle gangen meteen de nodige aanpassingen gedaan waardoor alles gegeten kon worden. Heel goed, dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. Compliment.
Dit restaurant is zeker een aanrader. Qua inrichting niet meteen het mooist maar qua eten echt top. Dat er dan eens een keertje iets mis gaat, dat kan gebeuren. men had er net even iets meer aandacht aan moeten besteden.
Afsluitend: heerlijk gegeten en als we weer in de buurt zijn gaan we zeker nog eens terug.
Ge B. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Spontaan via kennissen naar sparkling gegaan, wat een verassing, heerlijk gegeten, met voortreffelijke wijn en een verrassings menu, zeker een aanrader, we komen zeker terug
Fiona V. Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Fantastisch eten, heerlijke kunstwerkjes op je bord! Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding! Supervriendelijke en attente bediening! Kijk door het decor heen en ga naar binnen, het is het meer dan waard!
ReinierKr . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten met een gezelschap van 4 mensen. Gastheer wist direct goede toon te pakken bij ontvangst. Niet te formeel, wel beleefd en voortvarend. Lekkere wijn gedronken bij verrassend mooie en veelzijdige gerechten. Wij hadden een 3-gangen menu; vanwege de kwaliteit en de hoeveelheden zou ik een volgende keer gaan voor 4-gangen. Kom zeker nog een keer terug.
Jwilting . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Sparkling is een goed restaurant, enthousiaste bediening en een verrassend menu. Onthaalt met water, lekker gastvrij.
1 menu die uiteraard kan worden aangepast naar smaak en dieet. Verrassende combinaties.
Decorum is niet echt sfeervol. Prijs/kwaliteit vind ik een beetje tegenvallen. Denk dat ik andere restaurants ga uitproberen.
Mivw . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ik kom vaker bij Sparkling en het is elke keer weer een feestje. De bediening is top: vriendelijk en persoonlijk; er wordt ook tijd genomen voor een praatje.
Ieder gerecht was super, maar de parelhoen stak daar echt boven uit: mals, zacht en sappig vlees wat gewoon wegsmelt op je tong!
Echt, ga hier eten!
MichieluitUtrecht . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Onlangs weer gesmuld bij bij Sparkling. Het eten is hier echt ver boven gemiddeld en constant hoge kwaliteit! Je gaat hier eten als je een fijproever bent en gewend bent om op sterren niveau te eten. De prijzen zijn alleen lager. De gerechten zijn zonder uitzondering origineel en zeer verfijnd. Het decors is inmiddels wel aan vernieuwing toe, maar comfortabel. De bediening is correct zeker als de (personeels)bezetting voldoende is.
Erna E. Fijnproever (5 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Lekker gegeten, al viel t vlees hoofdgerecht wat tegen, simpelweg niet mals genoeg.
Wijn was lekker.
Service was top! Op verzoek een rustige plek, al maakte de airco af en toe tussendoor wel herrie ;(
Water stond al klaar op tafel voor ons en werd steeds aangevuld.
Rekening viel ons wat tegen, vanwege de prijs van de wijn.
Interieur is echt aan vervanging toe, zeker ook het herentoilet.
Ravestijn . Fijnproever (9 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Prima porties.
Prettig om met het warme weer bij binnenkomst direct een glas water met ijsklonten te krijgen voordat er uberhaupt naar een drankje werd gevraagd. Even bijkomen en dan genieten.
Guatamara . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteravond onverwachts uit eten geweest bij Sparkling. Wat een fijn restaurant! Heerlijk gegeten en ontspannen, vriendelijk en persoonlijk bediend door iemand met duidelijk kennis van de gerechten en wijnen en hart voor zijn vak. We zijn aangeschoven, hebben ons laten verrassen en hebben ons verwend gevoeld. Top!
Markvs . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Top service, top eten. Restaurant mag iets "gezelliger" worden. Begrepen dat er binnenkort een verbouwing gepland staat dus ben benieuwd. Gister voor het eerst gegeten en komen zeker terug!
Nese E. Gastronoom (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Schattig restaurantje, met heel vak bekwamen ober kelner hij verstaat zijn vak goed en is zeker allert.
Prima keuken met leuke gerechten, alleen veel gelletjes cremepjes moet ik wel melden.
Smaak is ook oke!
Ambiance laat wel de wensen over, niet zo heeft echt een vernieuwing nodig.
We hebben uiteindelijk ons wel vermaakt met 4 gangen en hele goede wijnen.
Tot de volgende keer.
Verhoef1977 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Op basis van de IENS recensies bij Sparkling gegeten. En inderdaad, een restaurantje dat meer dan de moeite waard is. Het decor is eenvoudig en zelfs wat oubollig, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de mooie en heerlijke gerechten, met oog voor duurzame en streekproducten. En dat gecombineerd met goede wijnen. De rode huiswijn is een aanrader! Tot slot is de service uitstekend. Betrokken en erop gericht gasten een leuke avond te bezorgen.
Alexandra V. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wat een fantastische verrassing! Geen menukaart, keuze tussen 3 of 4 gangen. Elk gerecht een cadeautje. Zorgvuldige uitleg door de gastheren en vragend naar eventuele intoleranties helemaal goed. Knus en leuk. Absoluut een aanrader
Ingrid P. Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wat een leuk restaurantje. Direct water op tafel wat tijdens het diner steeds aangevuld werd. heerlijk brood met boter en een schaaltje tapenade, olie en parmezaan. Een goed leesbare wijnkaart waaruit we een lekkere fles uit Nieuw Zeeland hebben gekozen. Er is geen menukaart, er kan gekozen worden uit een 3- of 4 gangen menu. De keuze voor vlees, vis of vegetarisch kan gemaakt worden. Wij gingen voor het menu met vis. Voorgerecht bestond uit een salade met rolletjes zwaardvis en diverse bereidingen van tomaat. Hoofdgerecht was een stukje heerlijk gegaarde heilbot met asperges en "beluga" linzen. Bij het dessert kan gekozen worden uit zoet of kaas. We hebben een leuke avond gehad met aardige bediening en hebben lekker gegeten. De tafels staan wat dicht tegen elkaar dus als er interesse is kan je nog genieten van de geheimen van de buren :) we hebben betaald voor 2 personen inclusief de wijn (€34) 101 euro en dat was zeker de moeite waard.
Pimvanasperen . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Geen menu = top. Vrij genieten van de culinaire keuze van de kok met verhelderende uitleg van de vriendelijke gastheer. Een aanrader!

Decor oogt wel wat kaal.
LisadeHoop . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisteravond voor het eerst kennis gemaakt met een hele bijzondere gastheer. Het eten (4gangen menu) was bovenverwachting goed en ook de sfeer eromheen was uitstekend. Sparkling staat vanaf nu boven het lijstje en komen daarom ook zeker volgende maand weer terug! Dank voor de gastvrijheid en dank voor de onwijs lekkere gerechten.
Marcojmeijer . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Erg goed gegeten met mooie en verrassende combinaties. Goed gastheerschap.
Mijn tafeldame heeft lactose intolerantie maar ook daar ging de keuken in alles zeer flexibel mee om.
Was de eerste keer dat ik hier was, maar kom zeker terug.

Zeker een aanbeveling.
Anna V. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Verrassende gerechten, met een gewoon goede basis. Heel vriendelijk personeel, niet te stijf. Ze houden rekening met de wensen van de klant. Echt een plek om terug te keren!