Over restaurant Sparkling

Intiem restaurant in een van gezelligste straten van Utrecht

Hier hebben ze heel goed begrepen wat gastvrijheid betekent. Je krijgt volop de aandacht van de gastheer en het ontbreekt je werkelijk aan niets. Ondertussen werkt in de keuken het creatieve brein van de chef op volle toeren. Smaken en ingrediënten waarvan je het niet verwachtte blijken boezemvrienden te zijn. Laat je verrassen!

Meer informatie over restaurant Sparkling

Woensdag Gesloten
Geopend van 17:30 - 22:00

7,1
Timo V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een fantastisch intiem restaurant met een geweldig vriendelijke gastheer die ook overduidelijk weet waar hij over praat, en nog belangrijker geniet van zijn werk en dit ook overdraagt aan de gasten. Het eten is iedere keer weer een culinaire verrassing met unieke combinaties. In mijn ogen één van de beste restaurants van Utrecht!
Meike S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Erg verheugd op een gezellige avond met zijn vieren uit eten. Wij arriveerden om 19:30 en kregen gelijk een broodje op tafel met tafelwater, erg prettig binnenkomen. Wij namen cava vooraf en om 20:45 kregen wij het voorgerecht; Zalmforel, echt het hoogtepunt van de gerechten. Wij hadden een wijnarrangement bij de 4 gangen maar bleven tussen de gangen door erg lang met lege glazen zitten omdat er niet werd gevraagd of we iets wilden drinken. Opzich niet erg gek bij een wijnarrangement maar wanneer er tussen elke gang ruim een uur zit zou hier beter op gelet moeten worden. Toen wij vroegen hoe lang het zou duren tot het volgende gerecht omdat we anders wel tussendoor zelf wat te drinken wilden bestellen werd dit verkeerd opgevat en kregen wij de reactie: als jullie wat willen drinken dan moet je dat zelf aangeven en vragen... Na 4,5 uur hebben wij afgerekend en bij vertrek kregen wij nog de opmerking: Volgende keer zullen we jullie meer volgieten! Erg ongepast.

De volgende ochtend werd ik gebeld omdat wij waarschijnlijk waren 'vergeten' te betalen. Een van de heren was vergeten dat wij bij hem hadden afgerekend. Erg slordig dat dit niet eerst zorgvuldig wordt gecheckt.

Verder was het eten lekker, het voorgerecht bijzonder lekker. Het dessert was oké; de Bergamot veel te veel overheersend.
Met horeca ervaring weet je dat het soms bij 1 tafel net niet lekker loopt op een avond waar dan ook net alles verkeerd gaat. Helaas het idee dat wij dit deze avond waren...
Willy V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gewoon heel erg lekker, leuke persoonlijke bediening en mooie entourage. Prachtig verrassingsmenu.
Evelien O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Het eten was bijzonder, vooral het vlees was heerlijk op smaak maar ik vond de prijs-kwaliteit verhouding niet kloppen. De inrichting is mijn mening wat gedateerd en niet zo sfeervol. De bediening is snel en met kennis van zaken.
RMWakker .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Is en blijft een toptent! Snap niet dat een zaak in peiling kan zakken als één iemand het niet eens is met 'inrichting'. Prachtige gerechten, veel aandacht voor smaak. Unieke combinaties en een wijnkaart om trots op te zijn. Rick, Dennis, wederom bedankt! Tot snel.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heeeerlijk gegeten, viergangen, nog nooit zo lekker bloemkool op, mooie hoeveelheden.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Uitstekend 4 gangen menu gegeten. Verrassende combinaties. Te veel om op te noemen, maar alles in de juiste balans. Alles vergezeld van goede wijnen. Kortom een heerlijke dinsdagavond met een uitstekende gastheer.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Erg leuk restaurant in het centrum van Utrecht waar gastheerschap hoog in het vaandel staat en de gerechten goed op smaak zijn en daarnaast ook erg mooi zijn opgemaakt. Wij hadden gekozen voor het viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement, goede afstemming tussen de gerechten en de wijnen. Aanrader!
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
In jaren niet zo goed gegeten in Utrecht. Laat je niet afschrikken door de plek (Voorstraat) of het ontbreken van een menu. De chef is inventief en vervieuwend. Het 4-gangen verrassingsmenu deed zijn naam eer aan. Elke gang was een positieve verrassing. De combinaties waren bijzonder en de ingrediënten waren van grote kwaliteit. Gewoon gaan.
Moontje-eten .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Elke keer weer krijgen we een verrassend diner voorgeschoteld. Elk gerecht kent een enorme diversiteit aan ingredienten en het wordt allemaal zo mooi opgemaakt. En het allerbelangrijkste: het smaakt allemaal zo ontzettend lekker! We waren weer helemaal gelukkig en onder de indruk. De sfeer is altijd top. We komen gauw weer!

Mijn vriend en ik zijn trouwens vegetarisch en we vinden dit een van onze favoriete restaurants. Onze vrienden eten juist graag vis en vlees en zij waren ook heel enthousiast. We vinden de prijs kwaliteit verhouding erg goed.
Jack H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Mooie gerechten die ook nog als een plaatje worden uit geserveerd. Ook prima wijnkaart. Behoort terecht tot de culinaire top van de Domstad.
Simone_86 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten, wij hebben het 4-gangen menu genomen waarbij een tussengerecht werd geserveerd met verschillende soorten bloemkool. Niet mijn favoriete groente, maar heerlijk klaargemaakt! Ook het voorgerecht met makreel en de runderbavette als hoofdgerecht waren super klaargemaakt. Enige kanttekening is dat de alle wijnen wat aan de dure kant zijn. De ambiance kan wel een opknapbeurt gebruiken, dit oogt wat gedateerd en rommelig.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier een vier gangen menu gegeten. Het eten was heerlijk, de bediening attent en supervriendelijk. Qua gerechten sprongen de bloemkool couscous en de supermalse bavette eruit. We nemen hier eigenlijk altijd het wijnarrangement omdat deze het meeste waar voor je geld biedt. De eigenaar schenkt geen flauwe glaasjes en de wijnen zijn prima. Wat wij hier ook prettig vinden is dat je ongevraagd van water wordt voorzien en dit wordt de gehele avond volgehouden. Wat ons betreft blijft dit een favoriet in Utrecht.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met vijf personen samen gegeten, wat een feestje, we bestelde voor de grap een tweede hoofdgerecht omdat deze echt was om je vingers bij op te eten. We kregen hem gewoon hoor, was geen moeite.
De gerechten zijn super, de bediening top.
Komen zeker nog een keertje terug.
Yolan W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wij hebben hier met z'n vieren gegeten en gingen erheen omdat de kritieken op IENS zo goed waren, maar het viel nogal tegen. De sfeer en aankleding is alsof je in een amateur-restaurant zit en zo komt de baas ook over. Veel te overdreven gedienstig en te aanwezig ook. Daarbij vonden we de prijs erg hoog voor het eten dat je krijgt. Als een restaurant je totaal geen keuze biedt, maar je gewoon maar moet eten wat de pot schaft, dan kan het echt wel wat goedkoper dan 35 euro voor 3 kleine gangen. Een piepklein stukje vis en een paar stukjes vlees, allemaal omgeven door liflafjes maar al met al had het erg weinig body. Wijn op de kaart is duur, er is amper iets onder de 30 euro te krijgen. Het eten op zichzelf was niet slecht, maar ook zeker niet zo heerlijk als we in veel van de kritieken lezen. Tussen de gangen zat bovendien nogal veel tijd terwijl er maar 3 of 4 tafels bezet waren, en dat op een donderdagavond. Wij komen hier niet meer terug.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Gisteren voor de derde keer gegeten bij dit restaurant en man man man wat een genot. Mijn tafelgenoten en ik kozen voor een viergangendiner met wijnarrangement. De combinaties op de borden zijn voortreffelijk en de wijn-spijs combinatie zijn constant on point. Complimenten aan de gastheer die op informele wijze uitstekend gastheerschap toont.

Eten bij Sparkling is een geweldige avond uit en wat betreft prijs kwaliteit is dit restaurant in Utrecht niet te evenaren. Wij kunnen niet wachten om terug te komen.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mijn partner en ik hebben in dit restaurant heerlijk gegeten. We liepen hier toevallig langs en besloten om hier naar binnen te gaan. Daar hebben we geen spijt van gekregen. We namen het drie gangen menu en werden vooraf meteen al verrast met lekker brood, gezouten boter, Parmezaanse kaas, olie en een tapenade. Goed bereid en lekker als binnenkomertje.
Het menu startte met visbereidingen. De met zorg opgemaakte borden zagen er niet alleen prachtig uit, wat erop lag smaakte navenant. Vooral de octopus vond ik erg lekker. Daarnaast was het schuim met lavendelsmaak erg smaakvol.
Het tweede gerecht was een langzaam gegaarde parelhoender met o.a.minimais en een aardappeltaartje.
Ook dit smaakte perfect. Helaas was bij het gerecht van mijn partner een deel niet goed gegaard, het was nog rauw. Dat was jammer en dat verwacht je hier niet. We hebben dit gemeld, er even met de ober over gesproken, verder niets meer over gehoord.
Het nagerecht was weer een feestje. Kersen en bramen onder een koekje van mais en kokos, merengue, stroganoff van kersen en chocolade-ijs. Wow. En dan ook nog eens gepresenteerd als een schilderijtje! Mijn partner had een kaasplankje met 4 niet alledaagse kazen, geserveerd met brood. Erg lekker.
We hebben ons laten adviseren over bijpassende wijnen en ook die waren erg lekker. Wel prijzig per glas, maar daarvoor schonk men wel kwaliteit. Het geheel afgesloten met een lekkere kop koffie..
Heel opvallend vonden mijn partner en ik dat de kok meteen begreep hoe hij moest omgaan met een niet alledaagse allergie. Hij had in alle gangen meteen de nodige aanpassingen gedaan waardoor alles gegeten kon worden. Heel goed, dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. Compliment.
Dit restaurant is zeker een aanrader. Qua inrichting niet meteen het mooist maar qua eten echt top. Dat er dan eens een keertje iets mis gaat, dat kan gebeuren. men had er net even iets meer aandacht aan moeten besteden.
Afsluitend: heerlijk gegeten en als we weer in de buurt zijn gaan we zeker nog eens terug.
Ge B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Spontaan via kennissen naar sparkling gegaan, wat een verassing, heerlijk gegeten, met voortreffelijke wijn en een verrassings menu, zeker een aanrader, we komen zeker terug
Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Fantastisch eten, heerlijke kunstwerkjes op je bord! Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding! Supervriendelijke en attente bediening! Kijk door het decor heen en ga naar binnen, het is het meer dan waard!
ReinierKr .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten met een gezelschap van 4 mensen. Gastheer wist direct goede toon te pakken bij ontvangst. Niet te formeel, wel beleefd en voortvarend. Lekkere wijn gedronken bij verrassend mooie en veelzijdige gerechten. Wij hadden een 3-gangen menu; vanwege de kwaliteit en de hoeveelheden zou ik een volgende keer gaan voor 4-gangen. Kom zeker nog een keer terug.