Spanjer & Van Twist

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Spanjer & Van Twist

Sacha D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Voldeed niet aan de verwachting die werd opgeroepen door Iens. Het zat vol toeristen. Was rommelig en niet schoon (toiletten zeker niet te doen)! De bediening was traag en ongeïnteresseerd. Komen er niet meer terug.
Romanus .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Wil je gewoon lekker eten, voor een aantrekkelijke prijs, op een leuke plek in Amsterdam, met super vriendelijke bediening: dan zit je hier goed. Gisteravond weer geweest met vrienden uit het buitenland en een top avond gehad. Geen opdringerig gevraag of je nog iets wilt drinken, probleemloos een (gratis) karaf water (met nog citroen en munt erin) op tafel, een vleugje Amsterdamse humor, je voelt je er snel thuis. Aten eerst bitterballen om deze Hollandse delicatesse :) aan onze vrienden te laten proeven. Daarna meteen een hoofdgerecht: 4 keer burritos en een nam de hamburger met friet. Gewoon lekker eten, puur van smaak, geen culinaire hoogstandjes, maar gezien de prijs (14,50 voor de burrito en 13,50 voor de 200 gram angus burger) moet je in Amsterdam lang zoeken om zo iets te vinden. Het nagerecht overtrof echter de culinaire verwachtingen. Wat een super appeltaart en, zo mogelijk nog lekkerder: de Flan de Leche. Vers, handgemaakt (door een oudere dame uit Amsterdam volgens de chef) en waanzinnig lekker. Kijk niet naar zure recensies van jaren geleden. Voor een betaalbare lekkere hap zit je hier uitstekend.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Leuk, klein en overzichtelijk eetcafé. De gerechten zijn van een degelijke kwaliteit en in sommige gevallen zelfs verrassend. De bediening is zeer vriendelijke en ongedwongen.
marja B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
lekker eten, prettige sfeer
jackvanlieshout .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
zitten hier vaker om wat te drinken op een heerlijk zonovergoten terras met vriendelijk personeel. vanmiddag een bruine boterham(twee) met boerenkaas besteld. Brood was of oud of uit de diepvries maar in ieder geval niet vers, een mager plakje kaas, een stukje tomaat en een schijfje komkommer. Karig en niet vers, door de boter nog weg te krijgen maar niet aan te raden. Advies: vers brood dikker belegd met kaas, tomaat en komkommer. Als dat voor de prijs van €4,- niet lukt dan liever iets meer betalen om een goed resultaat te krijgen op deze mooie locatie.
Anoniem M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Een 10 voor het decor - niet omdat we de binnenkant hebben gezien (uit eerdere ervaringen weten we dat die niet zo bijzonder is) maar omdat het terras zo fantastisch is. Wat zie je daar heerlijk. We werden ook nog vriendelijk en redelijk vlot bediend. Wijntjes prima, en vanwege de zon ook nog een hapje gegeten. Zeer schappelijk geprijsd en die centen meer dan waard, maar verwacht geen hoogstandjes: die burrito kan je thuis ook maken (en vermoedelijk ook gezonder) en ze zijn niet heel gul met de guacamole en zure room, maar dat hindert helemaal niks - gewoon goed toeven op terras.
Lekkere_eetster R.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Italiaanse vrienden van ons waren 1 avond in Amsterdam en dus wilden we ze een echte Amsterdamse avond bezorgen. Dat is gelukt! De locatie aan de Leliegracht is natuurlijk al Amsterdam op z'n best. Verder werden we erg vriendelijk en gezellig bediend. De bitterballen vielen in de smaak bij de Italianen. Het Amsterdamse plankje met kaas, osseworst en uitjes etc. was minder lekker. Het zag eruit alsof het al een paar uur op het plankje had gelegen. MAAR de baklava en de Ceasar salad waren daarentegen wel erg lekker en vers.
m Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
heerlijk geborreld op terras bij Spanjer en Van Twist. Geen punt natuurlijk dat de serveerster een van onze 6 vegetarische bitterballen liet vallen, wel opvallend dat die niet meer werd aangevuld. toen we ernaar vroegen kregen we een 'praline' aangeboden omdat de bitterballen klaarblijkelijk alleen per 6 de frituur in konden. nogmaals, heerlijk gezeten en vriendelijk
maar behoorlijk opmerkelijk bediend.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Een dagje Amsterdam en dan op zoek naar een plaats voor te lunchen leidde ons naar Spanjer & Van Twist. De plaats was keurig gereserveerd en op de eerste verdieping hadden we bij het raam een prachtig uitzicht over de gracht en de passerende boten en passanten. We kregen een uitgebreide kaart voorgeschoteld en uit de overvloedige keuze namen we een kipsaté en boordje warme brie met van alles erbij. Het smaakte heerlijk, werd ook allervriendelijkst opgediend, en lieten het eten vergezellen van een heerlijke karaf witte wijn. We misten een beetje het uitbundige Bourgondische bij het eten (zoals gebakken uitjes, kroepoek, zuur, et cetera), maar dat komt omdat we in de stad waar we vandaan komen ('s-Hertogenbosch) wel erg verwend worden als we een zelfde soort lunch zouden nemen. Kortom: het was er zeer goed toeven en bij een volgend bezoek aan Amsterdam staan Spanjer & Van Twist weer op onze wensenlijst.
Huib T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Omdat ik er al tig jaar niet was geweest, Spanjer en van Twist gebeld voor een tafel.

Bleek wederom een goede keuze: gastvrij ontvangen, vlot en vriendelijk bediend, karaf water, overzichtelijke kaart met een aantal net-even-anders gerechtjes. En vriendelijk geprijsd.

We kozen de garnalenkroketjes, de vegetarische bitterballen en de nachos uit de oven. Geen punt dat we drie gerechtjes met z’n vieren wilde delen, er kwam vanzelfsprekend een vierde bordje bij.
Aantrekkelijke smaakcombinaties, merkbaar met liefde klaargemaakt.

Als hoofdgerechten kozen we de Burrito, de entrecotes en de Terrine van pompoen. Ook weer gewoon goed! De terrine benadrukte de passie van de kok.

Als toegift – december actie - het dessert van het huis: panna cotta met frambozen saus.
Astrid W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Omdat we niet veel tijd hadden, besloten we te kiezen voor een snelle hap bij Spanjer & Van Twist, waar we in het verleden - en in een heel ver verleden toen het café nog Het Werck heette - wel eens hadden gegeten. De entourage was nog hetzelfde, het personeel vriendelijk en snel, maar het eten kon wel iets beter. De zeewolf in parmaham leek mij niet helemaal vers, de boeuf bourgignon van mijn disgenoot was goed. Het toetje, citroen merengue taartje, was heerlijk. Voor een snelle, niet al te dure, hap kun je hier goed terecht, maar stel je verwachtingen niet te hoog.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Na een bezoek aan het om de hoek gelegen Anne Frankhuis leek ons (op internet) dit wel een geschikt restaurantje voor een niet al te uitgebreid diner voor een leuke prijs.

Het restaurant is mooi gelegen aan de Leliegracht. Binnen is het een echt eetcafe: grote leestafel, ongemakkelijke stoeltjes, beetje smoezelig, losse bediening, prettige prijzen.

Jammer dat de menukaart van internet niet gelijk is aan de menukaart in het restaurant. De mosselen waren er dus niet.

Als voorgerecht koos ik garnalenkroketten. Jammer dat er niet zoveel garnaal te proeven was. De zeeduivel (hoofdgerecht) werd in zeer zout spek gewikkeld. Opvallend dat exact hetzelfde bakje saus met peterselie geserveerd werd als bij het voorgerecht. Overigens werd ook bij de rib-eye deze saus geleverd. De lemon cheesecake was wat droog.

Ik rekende iets meer dan 40 euro af voor 3 gangen en 3 drankjes.

Kortom, geen hoge kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar.
vanRiemsdijk .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Was niet zo druk binnen (was 12:00 uur).
Decor was erg modern en kaal. Terwijl het buiten op een gezellige oude luchroom lijkt.
Ik bestelde 2 koffie en 2 broodjes oude kaas.
De koffie werd snel gebracht.
Maar toen de broodjes. Na een 15min. vroegen we ober wanneer komen de broodjes met oude kaas nu.
"Jah zij hij een beetje geïrriteerd ze zijn zo klaar."
30 min. later wij vroegen nog eens ober waar blijven de broodjes nu (ondertussen hadden mensen die na ons binnen kwamen hun eten al.) "Jah" nog geïrriteerder "ik weet het wel" zei de ober.
45min later Wij ondertussen ook een beetje boos. Ober! waar blijven die broodjes nou! Hij reageerde nu helemaal niet. (was ondertussen erg druk geworden.) Na een uur zijn we maar weg gegaan. We komen hier dus nooit meer.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Vorige week donderdag geluncht bij Spanjer & Van Twist. Lekker beneden bij de gracht gezeten. De bediening was snel en bracht ons een heerlijk glaasje witte huiswijn. Die was al heel prima. Daarna de quiche van de dag genomen. Een groentequiche met taleggiokaas.
Erg lekker. Erbij werd sla geserveerd die lekker aangemaakt was. Dat komt je ook niet veel tegen. Ook namen we een broodje vitello tonnato. Heerlijk. De saus was precies goed, niet te zout, het broodje een beetje gegrild en warm. Je zag dat er aandacht aan besteed is. Omdat het zo lekker smaakte hebben we maar een extra glaasje wijn besteld. Spanjer en Van Twist is al jarenlang een uitstekende lunchplek met een unieke locatie.