Spaghettiamo Bussum

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 01:00

• Af te huren , Catering , Terras
MR V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Het blijft een beetje moeilijk bij Spaghettiamo. Beetje krap, beetje rumoerig en als het wat drukker is dan kan het personeel het al snel niet meer bijbenen. Heeft waarschijnlijk ook met het weinig ervaren personeel te maken en de beperkte bezetting in de keuken.

Uiteindelijk smaakt het goed alhoewel alle gerechten ruim in de olie zitten. Al met al sla ik voorlopig Spaghettiamo even over.
Inez A.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Vanavond weer eens bij Spaghettiamo gegeten. We hadden er een keer gegeten toen het net geopend was en vonden de akoestiek er toen niet goed. Dat bleek nu erg verbeterd. Heel vriendelijke en attente bediening en goed eten en prima wijn. Wij gaan nu zeker weer eens terugkomen. Gewoon heel lekker gegeten in een prima sfeer.
Ivan V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Super leuke tent, heerlijk vers bereid eten, prima kwaliteit en een lekkere vlotte bediening. Komen we zeker nog een keer terug. Ook prima te doen met kinderen.
Jacqueline C.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk gegeten met 2 vriendinnen. Het eten was zeer smaakvol en de porties royaal. We zijn gestart met een brusschetta; echt verfijnd van smaak. Daarna hebben we alledrie een andere pasta genomen; kip pesto, garnalen met citroenroomsaus en een overheerlijke soort mozzarello tomatensaus. Alledrie hebben we gesmikkeld. Gezellige leuke Italiaanse bediening. Ongecompliceerde gezellige sfeer. We komen zeker terug.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Heden hier binnengelopen na een lange wandeling tijdens welke we alleen maar gesloten horeca tegenkwamen. Dat deze zaak open was was dus al een pre ! Een bijzonder smakelijke pasta arabiata en een uitstekende koffie vormden de verlate lunch. De serveerster verraste ons steeds door of Engels of Italiaans of Nederlands te spreken, ze was zeker vriendelijk en enthousiast. De inrichting is idd een beetje kantine-achtig, maar niet verkeerd.
Klavertje3 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuke zaak, lekkere verse pasta's en vriendelijke bediening. Perfecte plek om ook even met de kinderen te kunnen eten. Onze dochter is een groot fan.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Fijne plek om lekker te eten met de kids. Altijd ontzettend vriendelijke bediening! Kids genieten ook van de pasta (top dat je een 1/2 portie kan bestellen) en vragen wekelijks of we weer bij Spaghettiamo gaan eten. Echt een leuke tent!
Sveen .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Afgelopen zondag voor het eerst hier gegeten. Ik ben gek op pasta en kwam er via Iens achter dat dit restaurantje in Bussum zit. De aankleding is als een echte Cantina, wat overeenkomt met wat er aan service en producten geboden wordt. Ik vind het wel erg gehorig en de grote spiegel aan de wand hoeft voor mij niet, maar het geeft wel een echte Italiaanse ervaring. De bediening vond ik wat onbeholpen. Zo werd de kaart gebracht door een jonge man die vervolgens vergat te vragen of we iets wilde drinken. Ook de manier waarop de borden e.d. worden uitgeserveerd is niet 'zoals het hoort'. Het enthousiasme van de mensen maakt voor mij wel weer veel goed. Ook het drinken en eten stond vlot op tafel. De Limoncello van het huis maakte het qua bediening voor mij helemaal af. Het eten zelf vond ik heerlijk. Ik had de ravioli met witte truffel en roomsaus met eekhoorntjesbrood en dat smaakte mij erg goed. De portie was echt meer dan voldoende. Mijn man had de pasta met broccoli en venkelworstjes. Hij vond het ook erg lekker, maar wel wat zout en ook erg veel. Een dessert hebben we dan ook niet meer genomen. De latte macchiato was een koffie verkeerd, maar wel lekker. De rekening van € 40,- viel mij enorm mee. De prijs/kwaliteitverhouding is naar mijn idee dan ook prima. Ik vermoed dat ik hier nog regelmatig zal komen.
Julius W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Toen ik belde om een tafel te bespreken, werd er gezegd: als u om 18.30 u komt, dan kunnen we uw tafel om 20 uur nog een keer weggeven. Dit kan niet, naar mijn mening.
Wij hebben er zaterdag 3 okt gegeten. De sfeer was goed, de bediening ook. Zeer vriendelijk. Het eten viel erg tegen. Toen wij er een jaar geleden aten, was het super. Vandaar dat onze verwachtingen hoog waren.
Wat fijn was, was dat er voor de kinderen spaghetti carbonara gemaakt kon worden. Deze was echter veel te zout. Mijn moeder had een salade met ham; de plakken ham zaten op elkaar geplakt. De sla was niet vers. Ikzelf had spaghetti aglio olio met rode peper. Ik kan goed tegen pedis eten; dit kon ik niet eten. Veel te pedis; tranen sprongen in mijn ogen. De voorafjes waren prima. De paar plakjes brood is schandalig qua prijs. Ons tweede glas wijn ( die wij bestelden) werd bij ons eerste glas, waar nog in zat, bij geschonken. Heel apart.
Al bij al. Een teleurstellende avond. Naar huis met honger. Het lag niet aan de vriendelijke bediening.
Beukie .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Een recent bezoek aan Spaghettiamo was een "total miss".
Geen bitter-lemon, geen tomatensap, geen jus d'orange.
Het eten was veel te zout en halverwege vond ik een stuk glas (!) in m'n pasta.
De 'chef' nam niet de moeite om me persoonlijk hierover te woord te staan, maar liet de excuses over aan zijn charmante, licht blozende serveerster, die er ook niets aan kan doen.
Een geste van ik-betaal-jullie-wijntje was niet aan de orde. Gemiste kans. Hier ga ik niet weer heen. Het succes van het begin is hen blijkbaar naar het hoof gestegen.
En bedenk: Goede reclame komt te voet, maar slechte reclame gaat te paard.....
Beste gast,
Onze excuses dat u deze nare ervaring bij Spaghettiamo heeft moeten ervaren. Wij hebben uw recensie erg serieus genomen en hebben het daarom ook met het management intern besproken.
Wij hebben het stukje wat u in uw pasta heeft gevonden verder onderzocht en hieruit bleek dat dit GEEN glas was maar plastic wat van een peper of zout vaatje afgesprongen kan zijn.
Wij zijn van mening dat onze collega correct heeft gehandeld door uw pasta van de rekening af te halen en uw een nieuwe pasta aan te bieden. Daarnaast heeft mijn collega koffie en thee van het huis aangeboden maar dit was niet gewenst
Om terug te komen dat de pasta te zout was, dit is te verklaren doordat de gekozen pasta, de Salciccia, van zichzelf al een vrij zoutige pasta van smaak is. Maar het is natuurlijk mogelijk dat u deze te zout heeft ervaren.
Wij hopen u bij deze voldoende informatie te hebben gegeven en ook hebben laten blijken dat we dit soort situaties erg serieus oppakken.
Met vriendelijke groeten,
Team Spaghettiamo

Reactie van proever:

Geacht Spaghettiamo team,

Eén van de hoofdregels in de Horeca is: zorg dat je klanten altijd tevreden het pand verlaten.
Ik heb genoeg ervaring in de horeca om dat te weten.
Als er onverhoopt iets mis gaat - door wat voor reden dan ook - dan hoor je als eigenaar/chef binnen tien seconden persoonlijk aan de tafel van de klant te staan. En dan los je het zelf op.
Dát is wat mij in het verkeerde keelgat schoot toen U de afhandeling overliet aan het bedienend personeel.

Ik was al een aantal keer geweest bij Spaghettiamo, met steeds een prima gevoel.
De prijs – kwaliteit verhouding laat te wensen over, maar okay, daar valt over te discussiëren.
Misschien ben ik deze keer met te hoge verwachtingen bij jullie binnen gestapt.

Het was een opeenstapeling van teleurstellingen.
Bitter-lemon, tomatensap, jus-d’orange, het zijn gewone drankjes in Nederland, en ook in Italië.
Maar die serveren jullie niet. De beweegredenen begrijp ik niet, maar het is niet mijn restaurant tenslotte.
Het gerecht was erg zout, kan zijn. Maar dat heb je uitgelegd. Kwestie van smaak.
Toen tot overmaat van ramp, het debacle met het vermeende stuk plastic/glas in mijn eten.
Ik heb gevraagd of ik de baas/patroon te spreken kon krijgen. “Die staat in de keuken”, was het antwoord van de serveerster.
En de baas was blijkbaar niet van plan om me persoonlijk te woord te staan en te regelen dat ik alsnog tevreden de deur uit zou gaan.
Dat bedoelde ik met “gemiste kans”.
Toen kon U het bij mij niet meer goed doen. En dan helpt een kopje koffie van het huis niet meer.

In de huidige tijd van social-media is het slim om je als restaurateur een aantal zaken goed te realiseren.
Als ik de website van IENS bekijk zijn er, gelukkig voor Spaghettiamo, nog voldoende tevreden klanten.
Ik betwijfel echter of ik weer bij jullie zal komen eten.
Veel succes!

Tom
Han S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Allernieuwste aanwinst van Pizzeria Vespa onder de bezielende leiding van de gedreven en sympathieke Peter. Ook nu weer een Italiaanse parel in het Gooi. Wat een heerlijke versgemaakte pasta's! Mooie subtiele pure authentieke smaken en met je ogen dicht waan je je even in Italie. De bediening is zeer charmant en extreem gastvrij! Je voelt je welkom. Het interieur is ook erg leuk, intiem, fris en modern. De prijs kwaliteit is zeer goed en in de buurt is voldoende parkeergelegenheid. Wij komen heel graag terug en zijn erg blij met deze aanwinst in Bussum! Han Siem
Maus S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Uitermate genoten van verse pasta met Spaanse pepers, knoflook en olijfolie, was eigenlijk al vol, maar omdat ik alleen was, was er nog wel een plekje te regelen, top! Bediening vriendelijk en overijverig, zeker een aanrader
ItalieLover .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Heerlijk gegeten, goede bediening. Leuk ingericht. Wij vonden het alleen te duur voor de hoeveelheid die je krijgt. Ik zie meer mensen die daarover schrijven dus misschien grotere porties of lagere prijzen.
ATM .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Heerlijk gegeten met goeie vriend van mij kom zelf uit het Gooi en kende dit heerlijke tentje nog niet.. Echt een aanrader, ik kan mezelf niet vinden in hoge prijzen en kleine porties?
Ik vind het een prima balans, ik zeg ga zo door en tot snel.
HenriettedeK .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Afgelopen vrijdag heeft Spaghettiamo samen met La Vespa een diner voor 22 personen gecatered, bij ons thuis. Antipasti, Bruschetta's tomaat, Div. pizza's en div. pasta's, Salades, Tira Misu en Pannna Cotta. Helemaal top! Kon niet beter! Iedereen was zeer enthousiast over zowel het heerlijk verse eten, als de perfecte levering en bediening! Aanrader!
Caroline U.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Helemaal okay. Met vier personen hier gegeten. Vriendelijke service, goed advies en een prima keuze aan voor-, hoofd en nagerechten. Fijne pasta's en inderdaad een verrassende bananencake. Ik miste wat brood om de restjes arrabiatasaus mee schoon te vegen, maar daar had ik volgens de charmante gastheer gewoon om kunnen vragen. Dat doe ik volgende keer zeker, want hier komen we graag terug!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
We konden nog buiten in de zon aan de spoorlijn en weg zitten en gek genoeg is dat helemaal oké.

Van een eerder bezoek wisten we al hoe lekker het voorgerecht "burrata con radicchio arroste" was (buffel mozzarella met gegrilde roodlof en een chutney van rode uien) en dat werd opnieuw bewezen. En dat voor een tientje :)

De pasta van mij en mijn partner zijn dik in orde; zelden zo'n goede truffelsaus met eekhoorntjesbrood gehad maar zelfs de standaard bolognese is Super! De salades zijn ook met culinaire liefde klaargemaakt en dat proef je.

De wijnen zijn ook in orde en het enige minpuntje is het wat suffe kaasplankje. Dat kan interessanter !

Een prima kwaliteit / prijs prestatie; we komen (weer) graag terug.

Ineke06 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wij hebben ons jaarlijkse etentje met 4 vriendinnen bij Spaghettiamo gevierd. Super vriendelijk ontvangen, buiten in de ondergaande zon zitten borrelen met heerlijke bruschettas en huiswijn Sauvignon Blanc. Besloten buiten te blijven zitten ipv het gereserveerde tafeltje binnen. Dat was geen enkel probleem. De spaghetti vongole was zalig! Tot laat nog buiten kunnen genieten en binnen hebben we met z'n vieren twee deserts genomen ( konden het niet weerstaan en gedeeld voelt toch beter...;). We werden verrast met een glaasje Limoncello van de zaak, en dat gaf de avond een nog zonniger tintje. We hebben genoten van een heerlijke avond en een bijzonder gastvrijheid. Komen zeker terug.
Aatvdnaat .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Sorry hier komen we niet meer terug. Hoofdgerecht opgediend terwijl voorgerecht nog niet was geserveerd. Kleine porties aan stevige prijzen. Ook dranken prijzig. Gemiddeld eur 14 a 15 voor gewone pastagerechten is toch wat overdreven. Met 5 personen eur 170 betaald zonder nagerecht en 3 voorgerechten en wijn. Niemand was van mening dat hier voldoende kwaliteit werd geboden. Helaas.
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Met een grote groep van 14 afgelopen week hier gegeten.
De verschillende voorgerechten waren smakelijk maar lieten erg lang op zich wachten. Terwijl we gezamenlijk verschillende voorgerechten hadden besteld, dus niet per persoon een voorgerecht.
Het hoofdgerecht was niet lekker. Ik had de carbonara maar die was veel te zout. Verder vond ik de smaak, voor zover je die proefte ook niet bijzonder. De opmaak liet te wensen over. Saai en zonder enige fantasie. Eigenlijk vond ik het er helemaal niet lekker uitzien.
De tiramisu was lekker maar weer niet bijzonder.
Ik vond het al met al fantasieloos en te duur voor wat er geserveerd wordt.
Kleine ruimte die wel leuk is ingericht. De stoelen zijn veelal oud en wat beschadigd dus trek geen panty's aan!