Spaghetteria

Wittevrouwensingel 44 3572 CA Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Spaghetteria

6,3

Jouw recensie over het restaurant Spaghetteria

Marco V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Traditioneel Italiaanse pasta zonder poes pas. Goeie prijs/kwaliteit verhouding. Simpele kaart, die dagelijks wisselt en lekkere wijnen.
Hoppie G.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Restaurant ziet er leuk uit en het concept sprak ons wel aan daarom wilden wij er graag naar toe.
Helaas is het eten niet heel bijzonder en de bediening is om te huilen. Ze zijn arrogant bijdehand en zeker niet behulpzaam wij komen door de bediening niet meer terug
Karel W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Dit was de derde keer in twee weken dat we er waren maar alle drie de keren moesten we eindeloos wachten om te kunnen bestellen.
En als de bestelling kwam klopte die niet, bediening heel arrogant en vol van zich zelf. Kennis van zakken is minimaal terwijl zij zich presenteren als alles kenners.
Wat erg opvalt is het meer oog hebben voor vrouwelijke gasten en het actief flirten daar mee.
Rekening klopte niet en daar werd erg moeilijk over gedaan terwijl het hun fout was.
Wij komen niet meer terug.
Arne S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Eerst 20min op bediening gewacht. Was niet druk. Moeilijk slechte pasta, eerste echt slechte pasta in jaren. Jammer er zaten mosselen door de groenten terwijl mijn vrouw allergisch is voor mosselen en wij dit aan de bediening gemeld hebben.
J. C. Th. K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Tijdens ons verblijf in Hotel Caracas, Lignano, Italië (een aanrader trouwens) zei de eigenaresse dat haar broer Roberto in Nederland werkte, in restaurant Spaghetteria in Utrecht. Het zou leuk zijn dat als we erheen gingen, we dan de groeten zouden overbrengen. Afgelopen zondag, 29 juli was de dag. Bij binnenkomst waren we verrast door het concept. Twee grote aanschuiftafels en verder plaatsen bij het raam aan een soort brede vensterbank. Verrassend anders.
Het menu was een A4-tje op een houten klembord. Voorgerechten zijn er niet. Slechts 6 hoofdgerechten en één soort salade. Mijn partner en ik kozen beiden voor het duurste gerecht van de "kaart" (wel goed betaalbaar, overigens.) Pappardelle met een lamsragú. Op de vraag wat pappardelle voor pasta zijn was het antwoord: "Dikke spaghetti". Dat zijn het dus niet, maar wist die jongen veel.
Het hoofdgerecht werd opgediend met als bestek één enkele vork voor ieder. Geen lepel, zoals in Italië gebruikelijk. De portie salade werd opgediend zonder enig bestek. Zodat partner en ik ons van de salade moesten bedienen met de ene vork waar we van hadden gegeten. Back to basics kan best leuk zijn, maar dit is belachelijk. Op tafel verder geen schaaltje met Parmezaanse kaas, zoals je zou verwachten bij pastagerechten. Op de vraag of er ook peperoncino was, bleef het antwoord uit. De bediende wist niet wat peperoncino was. De pappardelle was goed, met dien verstande dat er van ragú geen sprake was. Pasta met een (royale) portie vlees. Het lamsvlees kwam in kleine dobbelsteentjes, was nagenoeg zwart, droog en niet als lamsvlees te herkennen. Saus was niet te bekennen.
Nagerechten behoorden ook niet tot de mogelijkheden. Om koffie gevraagd kregen we te horen dat er alleen espresso was.
Het geheel was niets te duur, al is €5 voor een glas Valpoliccela ook weer niet goedkoop.
Het geheel is kennelijk toegespitst op een klandizie van uitsluitend studenten. En dan vooral van studenten die geen verstand hebben van de Italiaanse keuken en van Nederlandse of Italiaanse service.
U raadt het al, we zijn hier twee keer geweest: de eerste en de laatste!
Ilrish K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Naar aanleiding van mijn vorige recensie heb ik een bon ontvangen van de Spaghetteria om de vervelende ervaring goed te maken. Begin april ben ik daarom wederom naar her restaurant gegaan en heb ik daar de spaghetti met mosselen gegeten. Het was een veel fijnere ervaring dan vorige keer, we kregen extra mosselsen en 1,5 portie spaghetti omdat ik op aanraden van degene die mij de bon stuurde 1,5 portie had besteld. ook kregen we zonder vragen dit keer extra brood en parmezaanse kaas. Zowel mijn tafelgenoot als ik vonden het dit keer een geslaagde maaltijd. Zo kan het dus ook! Bedankt Spaghetteria Utrecht.
eattomeet .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Op 7 maart in het restuarant geweest. Wat een teleurstellende bedoeling. De prijs en kwaliteit verhouding heb ik onder de maat bevonden. Ik heb de spaghetti vongole besteld en 1 drankje.Het lijkt alsof de porties steeds kleiner worden, ook krijgt men minder brood bij een maaltijd. Als je om iets extra;s vraagt word je verontwaardigd aangekeken.
Het hoofdgerecht is meer een starter dan een daadwerkelijke maaltijd. Met een zeer onvoldaan gevoel huiswaarts gekeerd.
Mocht je voor een goede prijs voldoende willen eten (niet te veel en ook niet te weinig) is de Spaghetteria niet de plek om te zijn. Wil je snel “ iets kleins” nuttigen om je trek tijdelijk te stillen dan kan je daar goed terecht.
Jammer, want ik kwam er graag. Door de teruglopende service en prijs- en kwaliteitverhouding ben ik geen klant meer.
Ilrish K.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Vandaag spaghetti vongole gegeten bij spaghetteria utrecht. Bord was nagenoeg leeg, de pasta was in 3 happen op , veel minder dan ik van andere bezoeken gewend was. Heb dit aangegeven bij de bediening die schoorvoetend de schouders ophaalde en mompelde dat het in iedergeval lekker was geweest omdat we alles hadden opgegeten.... belachelijk. 30 euro afgerekend voor 2 halve borden spaghetti en een drankje om daarna elders van ECHTE SERVICE en een vol bord te genieten. Wow.... echt wow.
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ben hier voor het eerst geweest met mijn vriendin. Het eten is zeer de moeite waard. De pasta was perfect gekookt. Mijn vriendin nam een ravioli en ik een spaghetti met salsiccia (worstjes). Was echt heerlijk en vooral betaalbaar. Bediening was OK, niet super. Het enige wat ik er slecht vind....is de akoestiek (binnen). Wat een kippenhok. Je kunt nog beter buiten aan de Biltstraat/Wittenvrouwensingel zitten.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hebben hier lekker buiten gegeten, jammer dat het aan zo'n rumoerige straat zit. Het leek wel alsof er te weinig personeel was, maar misschien kwam dat door het warme weer en dat zowel binnen als buiten helemaal vol zat. Ook was onze pasta nog iets té al dente, maar de saus was wel lekker.
Eric J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Leuk restaurant om te eten met kinderen. Vlotte bediening. Kan wel wat druk en rumoerig zijn, maar wij komen zoek er nog eens terug.
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Heel prima restaurant om een 'snelle' pasta te eten. Ik heb hier inmiddels al 4 keer gegeten. Gelukkig wisselt de kaart met regelmaat en zijn er altijd meerdere vegetarische pasta's te kiezen. Gisteren had ik een uitstekende ravioli met salie roomsaus. Porties zijn riant en worden geserveerd met een half broodje.

Service snel en vriendelijk, prijzen netjes. Wat aandachtspunten: geef mensen gewoon een mes en een vork. Alleen een vork is toch wat vreemd, zeker als je grote ravioli wilt eten. Ik zou ook een wat uitgebreidere keus willen hebben in wijn en desserts. Het niet serveren van cappuccino, slechts espresso, vind ik ook jammer.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wat een leuk restaurant. Ongedwongen. Je kunt er niet reserveren maar gewoon even wachten tot er een tafel vrijkomt. Zijn hier voor de 2e keer geweest. Bovendien is het geen restaurant waar je de hele avond gezellig tafelt.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Wat een warm welkom bij de Spaghetteria! Snelle service, laagdrempelig en altijd persoonlijke aandacht van de bediening. De pasta's zijn simpel en niet duur. Prijs kwaliteitverhouding is erg goed en wij komen er graag om even een hapje te doen als we zelf geen zin hebben om te koken. Ook als je laat binnenkomt, krijg je een enthousiast ontvangst. Dit soort tenten zouden er meer moeten zijn in Nederland.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
De bediening was heel slecht, de ober was chagrijnig en onvriendelijk! Ook lang gewacht op het eten maar het was wel lekker.
Kyara D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Viel erg tegen: de venusschelpen waren op dus of garnalen ook goed waren bij de pasta die ik koos, van mijn partner was de pasta met truffel ook op dus die moest ook iets anders kiezen. Vervolgens kreeg ik een bord droge spaghetti (zonder saus/kaas) met een paar losse garnalen. Hier kom ik niet meer terug.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Geen zin in koken? Ga naar Spaghetteria. Lekker vlotte bediening, prima borden verse pasta met smaken die je net ff niet thuis zelf in de pan knikkert. Doet wel een beetje conceptueel aan, alsof ze van plan zijn om 100 zulke restaurants uit te rollen maar ja, who cares?
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke pasta, met alleen Italiaanse producten, erg smaakvol. Geen voorafjes, wel toetjes. Voor een redelijk snelle hap een hele goede tent. Bediening is vriendelijk, maar het is wel duidelijk dat je stoel weer vrij moet komen voor de volgende gasten. Leuk dat je aan grote tafels zit waar iedereen aanschuift.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Geweldige pasta in een goed aangekleed restaurant. Zeer aan te raden om hier eens een lekkere pure pasta te eten. Van begin tot eind klopt deze tent.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met z'n vieren bij de Spaghetteria beland. Een leuk, snel en uiterst betaalbaar concept: niet moeilijk doen, gewoon bij elkaar aan tafel aanschuiven voor een prima pasta voor een bedrag tussen de 9 en 14 euro. Geen voorafjes, tiramisu toe. De bediening is vriendelijk en snel, men schenkt een behoorlijk (en lekker) glas wijn voor 5 euro. Geen Belgische biertjes, maar uitsluitend Italiaanse producten. Ga hier niet heen als je een avond lang met een groep iets te vieren hebt, maar voor een goede hap in de avondzon kun je hier best terecht!