Spaghetteria

Wittevrouwensingel 44 3572 CA Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Spaghetteria

Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke pasta, met alleen Italiaanse producten, erg smaakvol. Geen voorafjes, wel toetjes. Voor een redelijk snelle hap een hele goede tent. Bediening is vriendelijk, maar het is wel duidelijk dat je stoel weer vrij moet komen voor de volgende gasten. Leuk dat je aan grote tafels zit waar iedereen aanschuift.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Geweldige pasta in een goed aangekleed restaurant. Zeer aan te raden om hier eens een lekkere pure pasta te eten. Van begin tot eind klopt deze tent.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met z'n vieren bij de Spaghetteria beland. Een leuk, snel en uiterst betaalbaar concept: niet moeilijk doen, gewoon bij elkaar aan tafel aanschuiven voor een prima pasta voor een bedrag tussen de 9 en 14 euro. Geen voorafjes, tiramisu toe. De bediening is vriendelijk en snel, men schenkt een behoorlijk (en lekker) glas wijn voor 5 euro. Geen Belgische biertjes, maar uitsluitend Italiaanse producten. Ga hier niet heen als je een avond lang met een groep iets te vieren hebt, maar voor een goede hap in de avondzon kun je hier best terecht!
Jo J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De positieve recensies op deze site gevolgd en gaan eten. De dynamiek van het restaurant was leuk. Veel jong studentenvolk en wat buurtbewoners schat ik in. Het decor zichtbaar goedkoop, maar prima bij de formule. De pasta's vonden wij niet geweldig. Portionering karig. Zes mosselen met spaghetti (ca 200 gr) zonder enige saus en smaak (12 euro) is natuurlijk niet duur. Maar kost inkoop dan ook niets, dan dus is 12 euro weer wel prijzig. De pasta met worst was al beter (14 euro), maar niet alle ingredienten werden geserveerd. Mijn tafelgenoot (al vaker geweest) gaf aan dat het inderdaad nog weleens kan fluctueren. De mannen in bediening waren snel en vriendelijk. Wijn (5 euro) was prima. Karaf water op tafel vriendelijk gebaar. Al met al begrijp ik de drukte hier niet helemaal. Voor het eten en de prijs is er zeker beter te krijgen in Utrecht of is het dan toch alleen de hipheid waar men hier voor komt? Dan begrijp ik de waardering op deze site niet.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op zondag hier gegeten met vrienden, aanhang en kinderen. Dit blijft onze favoriete stek vanwege het goede eten, ook voor de kinderen. De pasta met tomatensaus voor de kinderen is veel gezonder dan veel andere kindermenu's en ze vinden het superlekker. Zelf had ik de ravioli met een fles Valpolicella. De ravioli is bijzonder smakelijk, ik heb de saus met vingers van het bord gelikt. De Valpolicella is mijn vaste wijn hier en niet zonder reden. Toptent.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteravond samen met mijn vriend hier gegeten. We konden gelukkig nog buiten aan een picknicktafel zitten samen met een ander stel. Het eten was erg goed voor de prijs die je betaald, ik had een heerlijke ravioli met truffel.

Bediening is erg vriendelijk en snel maar aan het eind vroegen ze of er drie andere mannen aan tafel mochten aanschuiven. Hierdoor zaten we bijna bij elkaar op schoot en dit was toch een beetje een tegenvaller.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik zou komende woensdag met een vriend gaan eten bij Spaghetteria. Toevallig kwam ik er vanavond met een andere vriend.
Het restaurant oogt gezellig met grote tafels binnen en iets kleinere tafels buiten. Vanwege het mooie weer waren de tafels buiten geheel bezet dus namen we binnen plaats.
De keus is beperkt, 6 pastagerechten, waarvan 2 met vlees, 2 met vis en 2 vegetarische gerechten. Geen voorgerechten en als toetje keus uit 2 mogelijkheden: tiramisu en scropino. We kozen allebei voor de pasta met een ragout van hert. Het eten werd binnen tien minuten geserveerd en was heerlijk (10). Mijn vriend had er een eenvoudige salade bij genomen van rucola met radijsjes en wat geraspte kaas (8,5). Als toetje had ik een tiramisu, die we allebei de lekkerste tiramisu ooit gegeten vonden (10). Het was bovendien een royale portie voor slechts 5 euro.
We waren allebei zeer aangenaam verrast door de hoge kwaliteit voor het eten en zullen hier vermoedelijk nog (veel) vaker komen!
3269698 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ik had hoge verwachtingen van de Spaghetteria, maar deze zijn helaas niet uitgekomen. Zelf ben ik een enorme pasta-fan en ik moet zeggen, het eten was best goed. De prijs-kwaliteitverhouding is prima, als we puur en alleen naar het eten kijken. De drankjes daarentegen zijn behoorlijk aan de prijs, zeker gezien de zéér beperkte keuze die ze hebben. Thee na het eten zit er bijvoorbeeld niet in! Als de service goed geweest was, had ik dit allemaal niet zo erg gevonden. Maar helaas... Toen er een tafeltje in de zon vrij kwam en wij wilden verplaatsen, werden wij op dringende en nerveuze toon verzocht niet te verplaatsen. We moesten met onze drankjes in de hand blijven wachten totdat de ober terug kwam om ons te zeggen of we wel of niet konden gaan zitten aan het tafeltje dat wij op het oog hadden. Hij kwam echter niet meer terug, dus na enige tijd besloten we toch maar te gaan zitten. Vervolgens gaven wij onze bestelling op, waarbij ik erbij vermeldde dat ik geen kaas bij mijn pasta wilde. Het eten kwam snel, maar helaas, toch met kaas. Er werden geen excuses gemaakt. Mijn vrienden konden beginnen met eten, mijn gerecht liet nog even op zich wachten. Nadat wij ons eten op hadden en de borden weggehaald waren, vroeg dezelfde ober die onze bestelling had opgenomen of wij al gegeten hadden?? Zoals benoemd, thee na de maaltijd was niet mogelijk. Bij het afrekenen bleken er daarbij een aantal extra drankjes op onze rekening te staan.

Al met al: prima voor laagdrempelig eten, maar verwacht geen fantastische service.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Goed bord pasta voor een prima prijs, kaart heft voor ieder wat wils. Altijd gezellig druk, dat is d bediening ook en ze hebben lekkere koude Italiaanse biertjes.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Inmiddels al weer een paar keer tevreden gegeten. Het concept nodigt namelijk zeker uit om vaker te komen! Het is een laagdrempelige opzet met een kleine kaart en goede prijs-kwaliteit verhouding. Je kan niet reserveren, dus spontaniteit is verplicht. Verder zit je binnen aan één van de twee grote lange tafels of langs het raam aan een bar, met gratis kraanwater en olie onder handbereik. Dat geeft een erg ongedwongen sfeer! De keerzijde is dat het met gezelschappen groter dan drie personen lastig is om elkaar boven het rumoer uit te verstaan. Wij zaten met 4 personen en was het lastig voor iedereen om de conversatie goed te volgen.

Wat betreft het eten kan ik de pipe rigate met venkelworst zeker aanraden. Porties zijn groot genoeg en er wordt niet bespaard op de smakelijkste onderdelen van het gerecht. Het menu lijkt niet heel snel te vernieuwen. Helaas, want de gerechten zijn goed en smaken naar meer. Wel moesten we lang wachten op zowel bestellen, eten én de rekening. Het was dan wel een drukke avond, maar dat is zeker niet ongebruikelijk voor deze populaire tent.

Kortom, wil je gezellig en laagdrempelig lekker eten voor een goede prijs met z'n tweetjes of drieën? Probeer dan zeker Spaghetteria!
Kmi .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Hier meerdere kezen wezen eten. Hier ga je eten als je geen zin hebt om zelf te koken, maar ook even de deur uit wilt ipv een pizza te laten bezorgen. Laagdrempelig huiskameridee, waarbij je je tafel deelt met andere gasten.

De pasta's zelf zijn smaakvol, maar de porties niet zo ruim. Voor die prijs ook geen enkel probleem. Inderdaad een wat beperkte drankkaart, maar voor enkel een bord pasta met wat huiswijn in een fijne laagdrempelige omgeving ben je hier op je plaats.

Mocht je meer geld te besteden hebben, zou ik toch eerder ergens anders gaan eten. Met een uurtje of anderhalf sta je hier zo weer buiten. Service is ok te noemen, na aangeven dat we graag extra kaas willen, werd dit niet geserveerd bij onze gerechten en moesten we het nogmaals vragen. De aandacht van de obers vragen, kost soms ook behoorlijk wat moeite.
Sven V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vandaag onverwacht met een groepje van 7 personen aangeschoven bij Spaghetteria. Ondanks de drukte was het personeel goedgeluimd en vriendelijk.
Qua indeling is het restaurant open en vrij. De setting is naar mijn smaak iets teveel gericht op kleine gezelschappen. Door de grote tafel was een gesprek met al mijn tafelgenoten niet heel makkelijk. De tafels naar de ramen zijn ook vooral geschikt voor duo's.
Maar het eten! Wauw! De kaart is beperkt, en dat is de kracht. Het eten smaakt vers, is goed gekruid, en is absoluut niet duur. Een gesprek met de gastheer leert mij dat het biologisch en duurzaam geteeld of gevangen is. Fantastisch!
Eén nadeel aan de geweldige prijs-kwaliteitverhouding? Een verhoudingsgewijs hoog studentikoos gehalte. Dit hoeft geen beperking te zijn, maar pas op voor stufi-week.
Het herhalen waard, hopelijk verandert de kaart ook met de seizoenen.
Dennis0705 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Prima tent voor een lekker en betaalbaar bord pasta. Kaart heeft genoeg keuze en er staan leuke pasta variaties bij. Zomers is het erg druk aan de picknicktafels buiten.
Roel1994 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Afgelopen zaterdag heb ik voor de eerste keer gegeten bij Spaghetteria met twee vrienden uit mijn studentenhuis. We wilden eerst reserveren maar dit was niet mogelijk dus we zijn toen maar op de gok erheen gegaan. Het was heel druk dus we konden niet meteen zitten wat erin resulteerde dat we even moesten wachten. Er is was geen mogelijkheid om een biertje te drinken aan een bar maar we moesten midden in het restaurant tussen de tafels wachten. Uiteindelijk kregen we een plekje met z'n drieën aan het raam op een rijtje wat wel gezellig was. Er was ontzettend veel personeel en deze waren zeer vriendelijk en klantgericht. Wat toch het meeste opviel was het ontzettend lekkere eten, de ravioli is zeker aan te raden! Bedankt Spaghetteria
R V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Het eten in Spaghetteria gaat over verse, zelfgemaakte pasta. Alles in een eenvoudige maar gezellige omgeving waar je niet kan reserveren maar aanschuift aan tafel bij mensen die je niet kent maar waarmee t gezellig is. Niet dicht op elkaar maar met de groep waar we mee zijn ervaar je dat niet echt.
Op een hoek van de grote tafel gaan we met z'n vieren zitten en worden prettig bediend. Elke avond zijn er 6 gerechten, 6 verschillende pasta's waarvan we met z'n vieren er twee proberen. We proeven Italiaanse tradities hoewel ik de spaghetti met mosselen erg mager vind in haar samenstelling. De pasta van m'n disgenoten lijkt beter en volgens m'n disgenoten is hij ook lekker. De salade is ook erg mager een soort sla met wat radijs. Jammer met iets meer was t twee keer zo lekker. De wijn is redelijk en de prijzen ook.
Gewoon redelijk eten voor een redelijke prijs in een leuke omgeving.
I
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Leuk hoor, weer een beetje hippe tent erbij in Utrecht. Eenvoudig concept met keuze uit een stuk of vijf pasta's, salade en beetje brood. Meer is het niet, net zoals voor de wijn: twee wit, twee rood, maar dan wel fijne wijn voor een redelijke prijs.
Mijn vrouw kon de mannelijke bediening erg waarderen, niet alleen vanwege de vriendelijkheid, ook vanwege de good looks. Elk wat wils dan en dat allemaal voor vijf tientjes.
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Net komen wonen hier en al drie keer geweest. Wat een leuk concept. Een overzichtelijke kaart met keus uit 6 pasta gerechten, vlotte bediening en heel belangrijk: lekkere wijn! Tip: de Venus schelpen met spaghetti.
En als je afrekent nog een aangename verrassing, het hele concept pakt ook nog eens heel betaalbaar uit. Super!
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We wilden al langer de Spaghettaria uitproberen, ik ben dol op pasta en het ziet er leuk uit van buiten. De sfeer binnen was goed, maar de pasta vonden we echt teleurstellend. Mijn pasta vongole had weinig smaak, de bouillon smaakte meer naar zeewater dan de beloofde witte wijn. De bediening was heel vriendelijk, maar ik vond het wel ongemakkelijk om 3 keer gevraagd te worden of het lekker was.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Erg lekkere pastas en ook een goede prijs-kwaliteit verhouding. De locatie was ook erg leuk, leuk om voor de ramen te kunne zitten.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vaak even voor de snelle hap gegeten, pasta's zijn gewoon erg lekker tegen een goede prijs, met name de wisselende paste. De gasten (uitsluitend mannen) in de bediening zijn attent en vlot, wijn is goed. Erg prettig dat je alleen een vork en lepel krijgt en dat je alleen maar espresso kan bestellen, echt Italiaans dus.