Spaghetteria

Wittevrouwensingel 44 3572 CA Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Spaghetteria

Jouw recensie over het restaurant Spaghetteria

Bert K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ben hier voor het eerst geweest met mijn vriendin. Het eten is zeer de moeite waard. De pasta was perfect gekookt. Mijn vriendin nam een ravioli en ik een spaghetti met salsiccia (worstjes). Was echt heerlijk en vooral betaalbaar. Bediening was OK, niet super. Het enige wat ik er slecht vind....is de akoestiek (binnen). Wat een kippenhok. Je kunt nog beter buiten aan de Biltstraat/Wittenvrouwensingel zitten.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hebben hier lekker buiten gegeten, jammer dat het aan zo'n rumoerige straat zit. Het leek wel alsof er te weinig personeel was, maar misschien kwam dat door het warme weer en dat zowel binnen als buiten helemaal vol zat. Ook was onze pasta nog iets té al dente, maar de saus was wel lekker.
Eric J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Leuk restaurant om te eten met kinderen. Vlotte bediening. Kan wel wat druk en rumoerig zijn, maar wij komen zoek er nog eens terug.
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Heel prima restaurant om een 'snelle' pasta te eten. Ik heb hier inmiddels al 4 keer gegeten. Gelukkig wisselt de kaart met regelmaat en zijn er altijd meerdere vegetarische pasta's te kiezen. Gisteren had ik een uitstekende ravioli met salie roomsaus. Porties zijn riant en worden geserveerd met een half broodje.

Service snel en vriendelijk, prijzen netjes. Wat aandachtspunten: geef mensen gewoon een mes en een vork. Alleen een vork is toch wat vreemd, zeker als je grote ravioli wilt eten. Ik zou ook een wat uitgebreidere keus willen hebben in wijn en desserts. Het niet serveren van cappuccino, slechts espresso, vind ik ook jammer.
Jeannette W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wat een leuk restaurant. Ongedwongen. Je kunt er niet reserveren maar gewoon even wachten tot er een tafel vrijkomt. Zijn hier voor de 2e keer geweest. Bovendien is het geen restaurant waar je de hele avond gezellig tafelt.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Wat een warm welkom bij de Spaghetteria! Snelle service, laagdrempelig en altijd persoonlijke aandacht van de bediening. De pasta's zijn simpel en niet duur. Prijs kwaliteitverhouding is erg goed en wij komen er graag om even een hapje te doen als we zelf geen zin hebben om te koken. Ook als je laat binnenkomt, krijg je een enthousiast ontvangst. Dit soort tenten zouden er meer moeten zijn in Nederland.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
De bediening was heel slecht, de ober was chagrijnig en onvriendelijk! Ook lang gewacht op het eten maar het was wel lekker.
Kyara D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Viel erg tegen: de venusschelpen waren op dus of garnalen ook goed waren bij de pasta die ik koos, van mijn partner was de pasta met truffel ook op dus die moest ook iets anders kiezen. Vervolgens kreeg ik een bord droge spaghetti (zonder saus/kaas) met een paar losse garnalen. Hier kom ik niet meer terug.
Mario-Domkoning .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Geen zin in koken? Ga naar Spaghetteria. Lekker vlotte bediening, prima borden verse pasta met smaken die je net ff niet thuis zelf in de pan knikkert. Doet wel een beetje conceptueel aan, alsof ze van plan zijn om 100 zulke restaurants uit te rollen maar ja, who cares?
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke pasta, met alleen Italiaanse producten, erg smaakvol. Geen voorafjes, wel toetjes. Voor een redelijk snelle hap een hele goede tent. Bediening is vriendelijk, maar het is wel duidelijk dat je stoel weer vrij moet komen voor de volgende gasten. Leuk dat je aan grote tafels zit waar iedereen aanschuift.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Geweldige pasta in een goed aangekleed restaurant. Zeer aan te raden om hier eens een lekkere pure pasta te eten. Van begin tot eind klopt deze tent.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met z'n vieren bij de Spaghetteria beland. Een leuk, snel en uiterst betaalbaar concept: niet moeilijk doen, gewoon bij elkaar aan tafel aanschuiven voor een prima pasta voor een bedrag tussen de 9 en 14 euro. Geen voorafjes, tiramisu toe. De bediening is vriendelijk en snel, men schenkt een behoorlijk (en lekker) glas wijn voor 5 euro. Geen Belgische biertjes, maar uitsluitend Italiaanse producten. Ga hier niet heen als je een avond lang met een groep iets te vieren hebt, maar voor een goede hap in de avondzon kun je hier best terecht!
jo J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De positieve recensies op deze site gevolgd en gaan eten. De dynamiek van het restaurant was leuk. Veel jong studentenvolk en wat buurtbewoners schat ik in. Het decor zichtbaar goedkoop, maar prima bij de formule. De pasta's vonden wij niet geweldig. Portionering karig. Zes mosselen met spaghetti (ca 200 gr) zonder enige saus en smaak (12 euro) is natuurlijk niet duur. Maar kost inkoop dan ook niets, dan dus is 12 euro weer wel prijzig. De pasta met worst was al beter (14 euro), maar niet alle ingredienten werden geserveerd. Mijn tafelgenoot (al vaker geweest) gaf aan dat het inderdaad nog weleens kan fluctueren. De mannen in bediening waren snel en vriendelijk. Wijn (5 euro) was prima. Karaf water op tafel vriendelijk gebaar. Al met al begrijp ik de drukte hier niet helemaal. Voor het eten en de prijs is er zeker beter te krijgen in Utrecht of is het dan toch alleen de hipheid waar men hier voor komt? Dan begrijp ik de waardering op deze site niet.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op zondag hier gegeten met vrienden, aanhang en kinderen. Dit blijft onze favoriete stek vanwege het goede eten, ook voor de kinderen. De pasta met tomatensaus voor de kinderen is veel gezonder dan veel andere kindermenu's en ze vinden het superlekker. Zelf had ik de ravioli met een fles Valpolicella. De ravioli is bijzonder smakelijk, ik heb de saus met vingers van het bord gelikt. De Valpolicella is mijn vaste wijn hier en niet zonder reden. Toptent.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteravond samen met mijn vriend hier gegeten. We konden gelukkig nog buiten aan een picknicktafel zitten samen met een ander stel. Het eten was erg goed voor de prijs die je betaald, ik had een heerlijke ravioli met truffel.

Bediening is erg vriendelijk en snel maar aan het eind vroegen ze of er drie andere mannen aan tafel mochten aanschuiven. Hierdoor zaten we bijna bij elkaar op schoot en dit was toch een beetje een tegenvaller.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik zou komende woensdag met een vriend gaan eten bij Spaghetteria. Toevallig kwam ik er vanavond met een andere vriend.
Het restaurant oogt gezellig met grote tafels binnen en iets kleinere tafels buiten. Vanwege het mooie weer waren de tafels buiten geheel bezet dus namen we binnen plaats.
De keus is beperkt, 6 pastagerechten, waarvan 2 met vlees, 2 met vis en 2 vegetarische gerechten. Geen voorgerechten en als toetje keus uit 2 mogelijkheden: tiramisu en scropino. We kozen allebei voor de pasta met een ragout van hert. Het eten werd binnen tien minuten geserveerd en was heerlijk (10). Mijn vriend had er een eenvoudige salade bij genomen van rucola met radijsjes en wat geraspte kaas (8,5). Als toetje had ik een tiramisu, die we allebei de lekkerste tiramisu ooit gegeten vonden (10). Het was bovendien een royale portie voor slechts 5 euro.
We waren allebei zeer aangenaam verrast door de hoge kwaliteit voor het eten en zullen hier vermoedelijk nog (veel) vaker komen!
3269698 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ik had hoge verwachtingen van de Spaghetteria, maar deze zijn helaas niet uitgekomen. Zelf ben ik een enorme pasta-fan en ik moet zeggen, het eten was best goed. De prijs-kwaliteitverhouding is prima, als we puur en alleen naar het eten kijken. De drankjes daarentegen zijn behoorlijk aan de prijs, zeker gezien de zéér beperkte keuze die ze hebben. Thee na het eten zit er bijvoorbeeld niet in! Als de service goed geweest was, had ik dit allemaal niet zo erg gevonden. Maar helaas... Toen er een tafeltje in de zon vrij kwam en wij wilden verplaatsen, werden wij op dringende en nerveuze toon verzocht niet te verplaatsen. We moesten met onze drankjes in de hand blijven wachten totdat de ober terug kwam om ons te zeggen of we wel of niet konden gaan zitten aan het tafeltje dat wij op het oog hadden. Hij kwam echter niet meer terug, dus na enige tijd besloten we toch maar te gaan zitten. Vervolgens gaven wij onze bestelling op, waarbij ik erbij vermeldde dat ik geen kaas bij mijn pasta wilde. Het eten kwam snel, maar helaas, toch met kaas. Er werden geen excuses gemaakt. Mijn vrienden konden beginnen met eten, mijn gerecht liet nog even op zich wachten. Nadat wij ons eten op hadden en de borden weggehaald waren, vroeg dezelfde ober die onze bestelling had opgenomen of wij al gegeten hadden?? Zoals benoemd, thee na de maaltijd was niet mogelijk. Bij het afrekenen bleken er daarbij een aantal extra drankjes op onze rekening te staan.

Al met al: prima voor laagdrempelig eten, maar verwacht geen fantastische service.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Goed bord pasta voor een prima prijs, kaart heft voor ieder wat wils. Altijd gezellig druk, dat is d bediening ook en ze hebben lekkere koude Italiaanse biertjes.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Inmiddels al weer een paar keer tevreden gegeten. Het concept nodigt namelijk zeker uit om vaker te komen! Het is een laagdrempelige opzet met een kleine kaart en goede prijs-kwaliteit verhouding. Je kan niet reserveren, dus spontaniteit is verplicht. Verder zit je binnen aan één van de twee grote lange tafels of langs het raam aan een bar, met gratis kraanwater en olie onder handbereik. Dat geeft een erg ongedwongen sfeer! De keerzijde is dat het met gezelschappen groter dan drie personen lastig is om elkaar boven het rumoer uit te verstaan. Wij zaten met 4 personen en was het lastig voor iedereen om de conversatie goed te volgen.

Wat betreft het eten kan ik de pipe rigate met venkelworst zeker aanraden. Porties zijn groot genoeg en er wordt niet bespaard op de smakelijkste onderdelen van het gerecht. Het menu lijkt niet heel snel te vernieuwen. Helaas, want de gerechten zijn goed en smaken naar meer. Wel moesten we lang wachten op zowel bestellen, eten én de rekening. Het was dan wel een drukke avond, maar dat is zeker niet ongebruikelijk voor deze populaire tent.

Kortom, wil je gezellig en laagdrempelig lekker eten voor een goede prijs met z'n tweetjes of drieën? Probeer dan zeker Spaghetteria!
Kmi .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Hier meerdere kezen wezen eten. Hier ga je eten als je geen zin hebt om zelf te koken, maar ook even de deur uit wilt ipv een pizza te laten bezorgen. Laagdrempelig huiskameridee, waarbij je je tafel deelt met andere gasten.

De pasta's zelf zijn smaakvol, maar de porties niet zo ruim. Voor die prijs ook geen enkel probleem. Inderdaad een wat beperkte drankkaart, maar voor enkel een bord pasta met wat huiswijn in een fijne laagdrempelige omgeving ben je hier op je plaats.

Mocht je meer geld te besteden hebben, zou ik toch eerder ergens anders gaan eten. Met een uurtje of anderhalf sta je hier zo weer buiten. Service is ok te noemen, na aangeven dat we graag extra kaas willen, werd dit niet geserveerd bij onze gerechten en moesten we het nogmaals vragen. De aandacht van de obers vragen, kost soms ook behoorlijk wat moeite.