Spaans restaurant 'tisboven!

Raadhuisplein 3b 4501 BG Oostburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Spaans restaurant 'tisboven!

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 21:00

• Af te huren , Wi-Fi
9,2
Erg voordelig
Erg rustig
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Top restaurant. Super goede bediening . Hier is echt over nagedacht en kwalitatief zeer goed . Dit is pas echt Spaans eten !
Seppe V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Over het concept is nagedacht en met passie gemaakt en gebracht, dat hebb
en we gezien én geproefd!! Bediening was supervriendelijk!
Ingevanaalst .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Geweldig gegeten vanavond . Zulke heerlijke gerechtjes! Echt een smaaksensatie
Goed geadviseerd door de vriendelijke gastvrouw. Gezellige sfeer met de muziek op de achtergrond.. Zoveel gerechtjes om te kiezen dat we weer terug willen komen om ze te gaan proeven.. tot snel... Cees en Inge uit Pijnacker
Bellinda R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij hebben vandaag met zijn drietjes gegeten bij Tis boven in Oostburg. Een heerlijke avond eten van echte Spaanse gerechten met de heerlijkste smaken en sausjes. Gekozen voor n verrassingsmenu raziones ..... En verrast werden we. Genoten van het eten en van de gastvrijheid! Ik zeg.....Tot de volgende keer!!!!!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag zijn we ( 2 personen), door alle goede recensies, op bezoek geweest bij `tisboven. We bleken geluk te hebben, er was nog 1 tafel vrij. Dit hadden we niet verwacht voor een donderdagavond.
Na een warm welkom kregen we uitleg over de kaart. De kaart was erg ruim, wij lieten ons verrassen en kozen voor het menu van 32.50 p.p. Hier hebben we zeker geen spijt van gehad, het smaakte heerlijk. We kregen een ruim aanbod aan gerechten voorgeschoteld, we hebben veel en lekker gegeten. De sfeer was ook erg prettig, de bediening was top. Al met al een leuke avond. Ondanks het feit dat wij niet in de buurt van Oostburg wonen, sluiten we zeker niet uit dat we nog eens terug komen op een zonnige dag (strandweer).
DoraBrands .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Samen met het gezin van onze zoon wezen eten. Vier volwassenen en twee kritische meisjes van 17 en 13. Het was heel gezellig door de sfeervolle entourage in het restaurant, de prettige bediening met duidelijke uitleg over de gerechtjes die met zorg werden opgediend en heerlijk smaakten. Een restaurant om te onthouden en door te geven aan vrienden en kennissen.
Scen .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het was een verassing, je komt de trap op en komt in een mooi gezellig warm restaurant. Mede ook door de vriendelijke spontane ontvangst. We kozen voor het driegangen verrassingsmenu en waren verrast door de heerlijke gerechten, waaronder de olijven gepaneerd en warm...heerlijk, en het uit meerdere gerechten hoofdgerecht van vlees en vis. Ook het nagerecht was verrassend vier kleine gerechtjes van ijs amandelcake enz. Genieten was het volop van de mooie entourage en de vriendelijke bediening. een aanrader!!!
EdJ78 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Afgelopen week was ik aan het geniet van een heerlijke vakantie in mijn favoriete stukje Nederland: Zeeland. We zaten al bij een restaurant, maar dat viel qua service zo tegen dat we na het eerste drankje zijn weggegaan. Dus op zoek naar een alternatief: achteraf zeg ik: gelukkig maar!
Via een APP die ik altijd gebruik als ik een restaurant zoek en via IENS stuitte ik op “’t is boven” in Oostburg. Deze kreeg een 8,9-9,2 op basis van ruim 150 recensies, voldoende reden om hier te reserveren.

Bij het restaurant ga je eerst de trap op, het zit namelijk op de bovenverdieping, hoe verrassend. Je komt binnen in een restaurant het huiselijke sfeer: de openhaard staat aan en je wordt direct verwelkomt door twee aardige gastvrouwen. Het eerste wat ze zeiden is dat ze een tafel hadden gedekt voor 4 personen, voor 2 personen ingedekt met klein bestek. Dit viel me op…ze hadden goed gehoord dat ik met 2 kleine kinderen zou komen en hielden daar direct rekening mee.

Na de prettige ontvangst en een gezellig praatje met een van de gastvrouwen bestelden we de eerste ronde. Een van de gerechten was Sobrasada (huisgemaakte smeerbare worst opgewarmd met honing). Pfff, niet normaal hoe verrassend lekker dit is. Volgens mij was het een soort warme gepureerde chorizo. Onwijs lekker. Ook andere gerechten zoals de tonijn en pata negra zijn gewoon te lekker. Je merkt dat ze koken met kwaliteitsproducten en dat het eten met zorg wordt bereidt. Meestal vind ik de hoofdgerechten minder lekker dan de voorgerechten, dit was hier niet zo. We hebben genoten van de heerlijke verse gamba’s in knoflooksaus, smakelijke gehaktballetjes, malse kip etc. Alleen de filet mignon was iets te ver gegaard, maar dat viel vooral op omdat de rest zo mals was.
Ook de nagerechten waren voortreffelijk, hoewel ik wel echt jaloers was op mijn vrouw dat ze had gekozen voor de

Tussen de menu’s door hadden we veel contact met de gastvrouwen en maakten we regelmatig even een praatje. Ze hadden ook veel aandacht voor onze kinderen zodat we ons als gezin echt thuis voelden. Daar gaat het me vaak nog meer om dan puur het lekkere eten. Ik ga uit eten om me ergens welkom te voelen, lekker te eten en gewoon een gezellige avond te beleven die je nog even bij blijft. Aan al deze eisen voldeed dit restaurant. Voor het eerst sinds tijden gaf ik gewoon weer eens een fooi van ruim 10%, echt omdat ze het verdienden!

Een paar tips heb ik wel:
- Er is weinig keuze qua eten voor kleine kinderen. Eigenlijk alleen de frites en de kipspiesjes. Ik zou hier iets meer rekening mee houden;
- De espresso vond ik matig. Slechte schuimkraag en niet heel warm. Als je zo heerlijk hebt gegeten is het echt zonde om mindere kwaliteit koffie te serveren. Dit is vaak het laatste dat je proeft op zo’n avond….dit moet een prettige afsluiter zijn.

De punten waar dit restaurant echt goed op scoort zijn:
- Gastvrijheid

- Prijs/Kwaliteit: 9,0

Eindoordeel: 9,3!
Jkl .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Tis even zoeken, maar dan heb je ook wat.
Heerlijk gegeten. Alles was prima klaar gemaakt en mooi gepresenteerd. Tartaar van diverse groenten en de Gegrilde kruidige varkensfilet met appelsambal waren favoriet. Ook de gehaktballetjes in amandel-currysaus is een echte aanrader. De rode huiswijn was wat zoet naar mijn smaak, de wat drogere rose beviel prima.

De bediening is hartelijk en correct. De gastvrouw kwam heel correct even excuseren dat het iets langer duurde door een groot gezelschap dat aanwezig was.

Enige minpuntje was de rooklucht die de trap optrok, kennelijk van mensen die voor de deur stonden te roken.

Al met al, niet goedkoop, maar een prima prijs-kwaliteit verhouding. We komen zeker nog eens terug.
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Heerlijk genieten van kleine gerechten (Spaans maar niet per se tapas) onder het genot van prettige muziek en een lekker wijntje. Een gastvrouw die met haar gastvrijheid ervoor zorgt dat haar gasten zich thuis voelen. Ze geeft geduldig antwoord op je vragen antwoord, Het voorafgaande in combinatie met een chef-kok uit duizenden maakt van Restaurant 'tisboven! tot een vijfsterren-restaurant voor ons.
We genoten vandaag van de carpaccio van gerookte tonijn met citroendressing, salade met manchegokaas en noten, stokbrood met 'smeerseltjes' papas fritas, Albondigas en op de huid gebakken Barramundifilets, haricot verts en mandarijn. Voldoende tafelwater aanwezig. Een heerlijke witte wijn als begeleiding van al dit lekkers. Top !! Als afsluiter; de otra manera, grand dessert voor twee personen. Hierbij dronk ik een dessertwijn (
Jacobenhanneke .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Tijdens onze vakantie hier gegeten. Wij hebben vaker in een tapas restaurant gegeten, dit restaurant overtreft echter onze eerdere ervaringen. Een culinaire belevenis was het! Ook de gastvrouw Monique besteed veel aandacht aan haar gasten. Al met al...SUPER SUPER SUPER

Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Na een dag hard werken toch nog maar even snel wat eten voor een 3 uur durende rit.
Het is zaterdagavond en bij binnenkomst wordt ons verteld dat we geluk hebben dat er nog 1 tafeltje vrij is.
Mijn tafelgenoot was hier al eens geweest ,zelf zou ik het nooit "gevonden " hebben.
Wat eerst al opvalt is de rustige sfeer(ook al zit het vol),vriendelijke ontvangst,en open maar toch gezellige ruimte.
Na het opnemen van een eerste drankje wordt de kaart gebracht met een goede uitleg over de werking hiervan.(zo veeeel gerechtjes om uit te kiezen).
Gelukkig gaat het kiezen van de gerechtjes in fases en blijft de kaart lekker in de buurt zodat je tussendoor nog even kan spieken naar wat je later wil.
Een karafje (0,5l voor 7,50!) sangria en een rose (lekker!) starten de avond.
Na een paddenstoelensoepje en heerlijk smeerbare worst,tapenades,kruidenboter en aioli,(met royaaal stokbrood) kiezen we voor de gamba's in knoflook(mochten een tikje minder gaar) filet mignon(heerlijk) en gecarameliseerde chorizo(verrassend lekker)
Een koffie na maakt het helemaal af...(volgende keer met wat minder haast komt er zeker nog een toetje).
Ook nog het vermelden waard;voor de rokers onder ons is er een supercharmant rookkamertje.

Alles bij elkaar voor mij een dikke 10 waard!

Rik S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Lekker gegeten voor de juiste prijs. Prijs/kwaliteit was goed. De service was top! Sommige gerechten mochten iets meer gekruid zijn!
Josetteb .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Genoten van het moderne tapas menu van 32,50 p.p. Was zeer de moeite waard. Erg lekker van smaak en de bediening was super. Een aanrader!
Alexander En Conny V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Pas geleden weer heerlijk gegeten met vrienden uit "t Harde. Wij komen hier wel vaker, onze vrienden voor de eerste keer. Het tapas menu was weer super lekker en alles was vers bereid. Heerlijke gefrituurde olijven, stokbrood met huisgemaakte tapenades, spiesjes, scampi's en een bord vol dessert verrassingen! Monique is een geweldige gastvrouw, vriendelijk, attent en ze geeft je echt het gevoel welkom te zijn. De sfeer is erg gemoedelijk, het eten overheerlijk, wat wil je nog meer! Tot de volgende keer
Mecnun G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Gezellige restaurant met heerlijke tapas. De bediening was ook uitstekend.
Als we weer eens in de buurt zijn gaan we zeker weer langs.
Kees C.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
We hebben prima gegeten in dit gezellige restaurant. Het menu met de tapas klassiekers is beslist een aanrader! In een fijne ambiance met een uitstekende bediening hebben we een heerlijke avond gehad. Voor herhaling zeker vatbaar!
Elize_ .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijk gegeten! Wat erg leuk en lekker is, is dat je verschillende gerechtjes per gang/ronde kunt bestellen en als je wilt kunt delen.
Een echte aanrader.
Henkmos .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Voor ons is dit de allerbeste keuze in de hele Zeeuws-Vlaamse regio als het om de kwaliteit/prijsverhouding gaat. Wij bevelen een bezoek (of meerdere) absoluut aan iedereen aan. Alle bezoeken die wij hier brachten zijn steeds perfect geweest. De bediening, de snelheid, de ongedwongenheid, de menu's, alles is prima in orde. We kunnen niet anders dan deze ondernemer en zijn staf voluit complimenteren met zijn zeer goede en gevarieerde kaart, prima sfeer en geweldige bediening.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Afgelopen zaterdag zijn we hier met 2 personen gaan eten na het lezen van de goede recensies op diverse sites. Nou, deze recensies hebben niets teveel gezegd en ik moet dan ook bijna in herhaling vallen.
De bediening is uitstekend, een vriendelijke gastvrouw die goed tekst en uitleg geeft over wat je kunt verwachten en die goed adviseert over het aantal gerechten wat je zou kunnen bestellen.
Ook het meisje wat helpt met de bediening is erg vriendelijk en let ook bij grote drukte prima op of iemand nog iets wil bestellen.
De sfeer zorgt er in ieder geval voor dat je je gelijk op je gemak voelt en lekker kan genieten van het eten.

Dan het eten, dat is prima, heerlijke gerechtjes en een ruime keuzen die ook nog vaak schijnt te wisselen (seizoensgebonden....).
Wij hadden als voorafjes de gefrituurde olijven, de gemarineerde ansjovisfilets, een salade met noten en kaas en de carpaccio van tonijn. Dit waren allemaal heerlijke gerechtjes waar je lekker met z'n twee van kan proeven.
Als hoofdgerechten hadden we de scampis in knoflookolie, de varkenshaasmedallions, puntjes tortilla en taartjes van ei/geitenkaas/doperwten/munt (een aanrader...).
Ook deze gerchten doen verlangen naar meer, maar ook hier geldt weer rustig genieten.
Het nagerecht bestond voor ons uit de amandeltaart met een bolletje ijs, de crema catalana (een soort creme brulee) en omdat ik het niet kon laten de cafe espana (koffie met liquor 43 en slagroom).

Dit alles zorgde er voor dat we voldaan weer buiten gingen en toch zeker omdat alles ook nog eens eerlijk geprijsd is.
Wat ons betreft een aanrader en een adres waar we zeker vaker naar toe zullen gaan !!!