Spaans restaurant 'tisboven!

Raadhuisplein 3b 4501 BG Oostburg Nederland Kaart

Over het restaurant Spaans restaurant 'tisboven!

Als je van verrassende gerechten houdt, dan moet je zeker een keer naar Spaans restaurant ‘tisboven! zijn. Zoals de naam doet vermoeden, zit ‘tisboven! op de eerste verdieping in het centrum van Oostburg. In een sfeervol interieur kun je hier zelf je maaltijd samenstellen door een combinatie van tal van koude en warme gerechten. Stuk voor stuk gebaseerd op de traditionele en moderne Spaanse keuken. Een prima plek voor een avondje genieten.

Meer informatie over restaurant Spaans restaurant 'tisboven!

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 21:00

9,3

Jouw recensie over het restaurant Spaans restaurant 'tisboven!

Mo M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk gegeten hier. Wij hebben gekozen voor de kleine hapjes. Zo kun je overal van proeven en is een shared diner. De bediening was super.
Hier komen we zeker terurg!
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Hier komen we zeker terurg!
Desiree E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Verassend restaurant. Gezellig en sfeervol gegeten....diner voor twee. Ontzèttend lekker........!! Zeker een aanrader!!!
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Prima formule, je proeft van alles wat
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijke gerechten!! Vooral de scampi's in de romige chilisaus. Goede gastvrouw. Legt alles netjes uit, is vriendelijk!
wendy J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heeerlijk eten & vriendelijke bediening! Een hele relaxte sfeer en je word niet opgejaagd.. heb daar 3 uur gezeten en verschillende gerechtjes geproefd die allemaal stuk voor stuk heeerlijk waren!
Ik kom hier zeker terug dus raadt het anderen ook aan!!
Nini D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Culinaire top-beleving.
Bij aankomst in restaurant 't Is Boven werden we hartelijk ontvangen door Monique, de gastvrouw. Mijn man en ik hadden een tafeltje aan het raam en we waren klaar voor een leuke avond. Bij het aperitief hebben we de uitgebreide kaart bekeken en we kozen er voor om zelf diverse gerechtjes te nemen in verschillende gangen. Je kan ook opteren voor een menu (2 versies) met verschillende gerechten om je zo te laten verrassen. De culinaire reis door Spanje wordt geserveerd in racciones, dit zijn grotere versies van tapas en kan je met twee delen. Het leuke aan deze formule vind ik dat je veel verschillende gerechten kan nemen, en zo wordt de beleving nog intenser. Alle gerechtjes die we proevden, werden mooi gepresenteerd en smaakten bijzonder lekker. Het wordt een heuze opgave om een keuze te maken uit de vele gerechtjes bij ons volgend bezoek. Monique heeft oog voor de gasten let op elk detail. Tijdens onze verre terugreis richting Vlaams-Brabant werden de plannen al gesmeed voor een volgend bezoek.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Top restaurant. Super goede bediening . Hier is echt over nagedacht en kwalitatief zeer goed . Dit is pas echt Spaans eten !
Seppe V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Over het concept is nagedacht en met passie gemaakt en gebracht, dat hebb
en we gezien én geproefd!! Bediening was supervriendelijk!
ingevanaalst .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Geweldig gegeten vanavond . Zulke heerlijke gerechtjes! Echt een smaaksensatie
Goed geadviseerd door de vriendelijke gastvrouw. Gezellige sfeer met de muziek op de achtergrond.. Zoveel gerechtjes om te kiezen dat we weer terug willen komen om ze te gaan proeven.. tot snel... Cees en Inge uit Pijnacker
Bellinda K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij hebben vandaag met zijn drietjes gegeten bij Tis boven in Oostburg. Een heerlijke avond eten van echte Spaanse gerechten met de heerlijkste smaken en sausjes. Gekozen voor n verrassingsmenu raziones ..... En verrast werden we. Genoten van het eten en van de gastvrijheid! Ik zeg.....Tot de volgende keer!!!!!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag zijn we ( 2 personen), door alle goede recensies, op bezoek geweest bij `tisboven. We bleken geluk te hebben, er was nog 1 tafel vrij. Dit hadden we niet verwacht voor een donderdagavond.
Na een warm welkom kregen we uitleg over de kaart. De kaart was erg ruim, wij lieten ons verrassen en kozen voor het menu van 32.50 p.p. Hier hebben we zeker geen spijt van gehad, het smaakte heerlijk. We kregen een ruim aanbod aan gerechten voorgeschoteld, we hebben veel en lekker gegeten. De sfeer was ook erg prettig, de bediening was top. Al met al een leuke avond. Ondanks het feit dat wij niet in de buurt van Oostburg wonen, sluiten we zeker niet uit dat we nog eens terug komen op een zonnige dag (strandweer).
DoraBrands .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Samen met het gezin van onze zoon wezen eten. Vier volwassenen en twee kritische meisjes van 17 en 13. Het was heel gezellig door de sfeervolle entourage in het restaurant, de prettige bediening met duidelijke uitleg over de gerechtjes die met zorg werden opgediend en heerlijk smaakten. Een restaurant om te onthouden en door te geven aan vrienden en kennissen.
siny C.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het was een verassing, je komt de trap op en komt in een mooi gezellig warm restaurant. Mede ook door de vriendelijke spontane ontvangst. We kozen voor het driegangen verrassingsmenu en waren verrast door de heerlijke gerechten, waaronder de olijven gepaneerd en warm...heerlijk, en het uit meerdere gerechten hoofdgerecht van vlees en vis. Ook het nagerecht was verrassend vier kleine gerechtjes van ijs amandelcake enz. Genieten was het volop van de mooie entourage en de vriendelijke bediening. een aanrader!!!
Elon D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Afgelopen week was ik aan het geniet van een heerlijke vakantie in mijn favoriete stukje Nederland: Zeeland. We zaten al bij een restaurant, maar dat viel qua service zo tegen dat we na het eerste drankje zijn weggegaan. Dus op zoek naar een alternatief: achteraf zeg ik: gelukkig maar!
Via een APP die ik altijd gebruik als ik een restaurant zoek en via IENS stuitte ik op “’t is boven” in Oostburg. Deze kreeg een 8,9-9,2 op basis van ruim 150 recensies, voldoende reden om hier te reserveren.

Bij het restaurant ga je eerst de trap op, het zit namelijk op de bovenverdieping, hoe verrassend. Je komt binnen in een restaurant het huiselijke sfeer: de openhaard staat aan en je wordt direct verwelkomt door twee aardige gastvrouwen. Het eerste wat ze zeiden is dat ze een tafel hadden gedekt voor 4 personen, voor 2 personen ingedekt met klein bestek. Dit viel me op…ze hadden goed gehoord dat ik met 2 kleine kinderen zou komen en hielden daar direct rekening mee.

Na de prettige ontvangst en een gezellig praatje met een van de gastvrouwen bestelden we de eerste ronde. Een van de gerechten was Sobrasada (huisgemaakte smeerbare worst opgewarmd met honing). Pfff, niet normaal hoe verrassend lekker dit is. Volgens mij was het een soort warme gepureerde chorizo. Onwijs lekker. Ook andere gerechten zoals de tonijn en pata negra zijn gewoon te lekker. Je merkt dat ze koken met kwaliteitsproducten en dat het eten met zorg wordt bereidt. Meestal vind ik de hoofdgerechten minder lekker dan de voorgerechten, dit was hier niet zo. We hebben genoten van de heerlijke verse gamba’s in knoflooksaus, smakelijke gehaktballetjes, malse kip etc. Alleen de filet mignon was iets te ver gegaard, maar dat viel vooral op omdat de rest zo mals was.
Ook de nagerechten waren voortreffelijk, hoewel ik wel echt jaloers was op mijn vrouw dat ze had gekozen voor de

Tussen de menu’s door hadden we veel contact met de gastvrouwen en maakten we regelmatig even een praatje. Ze hadden ook veel aandacht voor onze kinderen zodat we ons als gezin echt thuis voelden. Daar gaat het me vaak nog meer om dan puur het lekkere eten. Ik ga uit eten om me ergens welkom te voelen, lekker te eten en gewoon een gezellige avond te beleven die je nog even bij blijft. Aan al deze eisen voldeed dit restaurant. Voor het eerst sinds tijden gaf ik gewoon weer eens een fooi van ruim 10%, echt omdat ze het verdienden!

Een paar tips heb ik wel:
- Er is weinig keuze qua eten voor kleine kinderen. Eigenlijk alleen de frites en de kipspiesjes. Ik zou hier iets meer rekening mee houden;
- De espresso vond ik matig. Slechte schuimkraag en niet heel warm. Als je zo heerlijk hebt gegeten is het echt zonde om mindere kwaliteit koffie te serveren. Dit is vaak het laatste dat je proeft op zo’n avond….dit moet een prettige afsluiter zijn.

De punten waar dit restaurant echt goed op scoort zijn:
- Gastvrijheid

- Prijs/Kwaliteit: 9,0

Eindoordeel: 9,3!
Jkl .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Tis even zoeken, maar dan heb je ook wat.
Heerlijk gegeten. Alles was prima klaar gemaakt en mooi gepresenteerd. Tartaar van diverse groenten en de Gegrilde kruidige varkensfilet met appelsambal waren favoriet. Ook de gehaktballetjes in amandel-currysaus is een echte aanrader. De rode huiswijn was wat zoet naar mijn smaak, de wat drogere rose beviel prima.

De bediening is hartelijk en correct. De gastvrouw kwam heel correct even excuseren dat het iets langer duurde door een groot gezelschap dat aanwezig was.

Enige minpuntje was de rooklucht die de trap optrok, kennelijk van mensen die voor de deur stonden te roken.

Al met al, niet goedkoop, maar een prima prijs-kwaliteit verhouding. We komen zeker nog eens terug.
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Heerlijk genieten van kleine gerechten (Spaans maar niet per se tapas) onder het genot van prettige muziek en een lekker wijntje. Een gastvrouw die met haar gastvrijheid ervoor zorgt dat haar gasten zich thuis voelen. Ze geeft geduldig antwoord op je vragen antwoord, Het voorafgaande in combinatie met een chef-kok uit duizenden maakt van Restaurant 'tisboven! tot een vijfsterren-restaurant voor ons.
We genoten vandaag van de carpaccio van gerookte tonijn met citroendressing, salade met manchegokaas en noten, stokbrood met 'smeerseltjes' papas fritas, Albondigas en op de huid gebakken Barramundifilets, haricot verts en mandarijn. Voldoende tafelwater aanwezig. Een heerlijke witte wijn als begeleiding van al dit lekkers. Top !! Als afsluiter; de otra manera, grand dessert voor twee personen. Hierbij dronk ik een dessertwijn (
Jacobenhanneke .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Tijdens onze vakantie hier gegeten. Wij hebben vaker in een tapas restaurant gegeten, dit restaurant overtreft echter onze eerdere ervaringen. Een culinaire belevenis was het! Ook de gastvrouw Monique besteed veel aandacht aan haar gasten. Al met al...SUPER SUPER SUPER

Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Na een dag hard werken toch nog maar even snel wat eten voor een 3 uur durende rit.
Het is zaterdagavond en bij binnenkomst wordt ons verteld dat we geluk hebben dat er nog 1 tafeltje vrij is.
Mijn tafelgenoot was hier al eens geweest ,zelf zou ik het nooit "gevonden " hebben.
Wat eerst al opvalt is de rustige sfeer(ook al zit het vol),vriendelijke ontvangst,en open maar toch gezellige ruimte.
Na het opnemen van een eerste drankje wordt de kaart gebracht met een goede uitleg over de werking hiervan.(zo veeeel gerechtjes om uit te kiezen).
Gelukkig gaat het kiezen van de gerechtjes in fases en blijft de kaart lekker in de buurt zodat je tussendoor nog even kan spieken naar wat je later wil.
Een karafje (0,5l voor 7,50!) sangria en een rose (lekker!) starten de avond.
Na een paddenstoelensoepje en heerlijk smeerbare worst,tapenades,kruidenboter en aioli,(met royaaal stokbrood) kiezen we voor de gamba's in knoflook(mochten een tikje minder gaar) filet mignon(heerlijk) en gecarameliseerde chorizo(verrassend lekker)
Een koffie na maakt het helemaal af...(volgende keer met wat minder haast komt er zeker nog een toetje).
Ook nog het vermelden waard;voor de rokers onder ons is er een supercharmant rookkamertje.

Alles bij elkaar voor mij een dikke 10 waard!

Rik S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Lekker gegeten voor de juiste prijs. Prijs/kwaliteit was goed. De service was top! Sommige gerechten mochten iets meer gekruid zijn!