Spaans Restaurant La Plancha

Meer informatie over restaurant Spaans Restaurant La Plancha

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Naar een leuke wandeling hadden wij er zin in iets lekkers en het liefst Tapas. Gezegd, gedaan. Precies bij openingstijd hadden wij en tafel bemachtigt op de terras bij de Morspoort. Geweldig weer en geweldig daar te zitten. Zien en gezien woorden. Soms wel druk met brommers en auto's, maar wie wil kan ook binnen zitten. Om de wijnkaart gevraagd voor een lekkere fles, maar de keuze viel toch iets tegen. Behalve de huiswijn (open) heb je de keuze uit EEN witte wijn en EEN Rood wijn (maar dan wel in drie uitvoeringen). Omdat wij toch een eenvoudige avond wilden, viel onze keuze op de Faustino V Reserva Tinto (30.-). De Gran Reserva was ons toch iets te hevig op deze tijdstip. Erbij kregen wij stokbrood met aioli - Attent en zonder bijbetaling! Eerst gewacht tot de keuken warm liep en dan besteld. Acht verschillend zelf gekozen tapas. Lekker voor een ongedwongen zomeravond op de terras. Zo gezellig, dat een tweede fles wijn bij moest en de bus naar huis gepakt wordt. De rekening was 108.- Euro voor twee fles wijn en de tapas. Niets aan de merken en wij komen zeker weer terug...
Bianca F.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
De tapas waarmee we begonnen, beloofde veel goeds. Helaas bleek dat niet het geval te zijn. De paella met schelpdieren ed zat bijna geen smaak aan. Het geheel was veelte ver door gegaard, waardoor het vis taai was geworden. De tournedos moest medium gebakken zijn, echter was deze doorgeslagen en kurkdroog. Door de vele goede recensies op deze website zijn we nieuwsgierig geworden. Maar nu blijkt wel weer, dat smaak een persoonlijke kwestie is. Voor ons geen La Plancha meer.
Groos .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
De eerste kennismaking na binnenkomst viel wat tegen. Restaurant is behoorlijk lawaaierig. gelukkig zaten wij achter in de zaak en daar viel het geluid mee.
Het was het enige minpunt, want La Plancha serveert prima eten. Wij begonnen met een viertal tapas en die brachten ons direct in Spaanse sferen. Paella met konijn als hoofdgerecht was meer dan uitstekend zowel de smaak als de hoeveelheid. De zalm als hoofdgerecht smaakte op zich ook goed, maar had niet echt de affiniteit met Spanje.
Bediening was vriendelijk en attent.

Een aanrader voor een ieder die het Spaanse gevoel in Nederland wil ervaren.
ZvLangdon .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben hier op een zondagavond met z'n tweeën gegeten. Vooraf de gamba's en mosselen, beide gerechten erg smaakvol! Bij de mosselen zat echter wat zand, wat het eten natuurlijk minder prettig maakte.

Als hoofdgerecht uiteraard de paella, eveneens erg smaakvol en in balans! Let wel: voor een normale eter zijn deze gerechten aan de grote kant! Natuurlijk ook niet per se een slecht teken.

De service was, in tegenstelling tot andere reviews die we (op Google) lazen, erg vriendelijk en attent. De ober was overduidelijk erg betrokken, en had veel aandacht voor de gehele ervaring van de gasten!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Dit restaurant bestaat al sinds 1980. Verwar het niet met de vele tapasbars die er inmiddels bestaan; dit is in eerste instantie gewoon een echt restaurant, waar je prima drie gangen kunt eten. We begonnen met een selectie tapas - alles heel smakelijk, mooie hoeveelheden. Ruim de tijd voordat het hoofdgerecht kwam (ze wisten dat we wel even genoeg zouden hebben aan de tapas). Dat was gewoon prima. De nagerechten zijn stuk voor stuk niet superverfijnd maar zeker lekker. Wat het minst beviel, was dat het (overigens aardige) personeel niet in de gaten hield of je nog voorzien was van een drankje - we hebben een uur zonder gezeten. Ik denk ook dat het interieur een flinke touch-up kan gebruiken; het hangt iets te veel in het verleden en dat verklaart misschien ook waarom er vooral wat ouder publiek op afkomt. (Niet dat dat niet mag, maar een prikkelende plek is het niet.)
Droz V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Wat een fantastische en attente bediening, die ons, toen we bleven natafelen, hielpen onthouden dat we op tijd naar de schouwburg moesten! Dat was heel goed en behulpzaam. Daarnaast werden onze vragen over de verschillende soorten paella die op de kaart stonden ook allemaal heel vriendelijk en geduldig beantwoord.
De paella's waren geweldig. Alles erop en eraan wat je bij paella wenst. Klein puntje is dat de mosselen in de vispaella misschien iets te lang ergens droog warm gehouden waren voor ze op de paella gelegd waren en wij persoonlijk nog wel iets langer gegaarde rijst gewild hadden.
De tafels staan aangenaam ver uit elkaar en het interieur is gezellig Spaans zonder kitsch te worden.
Ze hebben ook heel veel tapas op de kaart staan waar wij zeker nog voor terug gaan komen. Dat dan waarschijnlijk in de zomer als we op hun terras met schitterend uitzicht kunnen zitten.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
We komen graag bij La Plancha. Het is een leuk restaurantje met een goede keus aan tapas. De bediening is vriendelijk en gastvrij en het eten is er altijd erg lekker.
Lisette S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij La Plancha. Als voorgerecht kozen we voor een rijkgevulde, mild pittige vissoep en champignons in knoflooksaus. Beiden waren heerlijk van smaak. Al hoofdgerecht namen we de gamba's van de grill en de paella valenciana, tevens heerlijk van smaak. Dit alles vergezeld door een heerlijk Spaans biertje. Als nagerecht gingen we voor een crema catalana, een kaasplankje en een sinaasappelijs. Dit alles was heerlijk van smaak. De sfeer in het niet zo grote restaurant was gemoedelijk. Het was alles bij elkaar een geslaagde avond.
Carmond .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
We dachten spontaan op weg naar Den Haag Leiden aan te doen tegen de avond.
Bediening was ons vergeten de beloofde menukaarten te brengen, dan maar zelf halen.
We wilden met zijn drieën tapas eten, dus ook de kroketjes met iberiaham, bleek er ook kaas in te zitten, waar ik allergisch voor ben. Zet het duidelijk op de kaart. Dan maar na schoteltjes serranoham met spaanse meloen voor € 12,50. Dat mag wat wezen, dachten we. 4 flinterdunne en kleine pakjes met 3 stukjes heel harde meloen, waar geen mes door heen kwam. De chorizo worstjes waren lekker, maar de rest is geen aanrader en erg duur voor de porties.
Je mist gewoon een groot bord met allerlei goede worst plakjes, zou daar zeker niet misstaan en dan zorg je voor je klanten. Nu achteraf nog ergens gegeten, dat zijn wij bij anderen spaanse restaurant anders gewend.
Ons zien ze er niet meer.
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Al eerder bij La Plancha gegeten. Dit keer op het terras. Je pikt er de ondergaande avondzon helemaal mee! Een vriendelijk meisje in de bediening, maar ze verstond haar vak (nog) niet perfect. Onzeker of onervaren, ik ben er nog niet helemaal uit wat het was. Hoe dan ook: ondanks dat het even duurde voor ze ons opmerkte en ze het lastig leek te vinden om oogcontact te maken, hebben we weer lekker gegeten. De tapas zijn volgens mij echt huisgemaakt, zoals het hoort. Bij de patatas bravas eet je je vingers op. Net als bij de kroketjes van iberico ham en de warme chorizo. Het stokbrood met aioli viel tegen; de aioli was heerlijk, het stokbrood te taai. Jammer. De sangria smaakt echt als in Spanje. Ik kreeg er spontaan een vakantiegevoel van. En dat op een doordeweekse woensdag.
Mirjamvs69 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Heerlijke tapas, voor ieder wat wils.
Leuke tent alleen jammer dat we niet buiten konden zitten ivm regen.
zeer vriendelijk personeel.
Als we weer in de buurt zijn gaan zeker terug!
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Heerlijk tapas gegeten met een goed glas wijn. Vooraf een heel goed gevulde vissoep gehad, waardoor de tapasschotel zeker voldoende was voor 2 personen. Keuken staat in verbinding met het restaurant waardoor je bij binnenkomst al helemaal trek krijgt door de heerlijke geuren. Lekker Spaans sfeertje, bediening was op de avond dat wij er waren niet heel erg oplettend maar dat kan ook zijn omdat het zonnige terras buiten helemaal volzat. Op andere tafels stond ook een heerlijk uitziende paella, dus gaan zeker nog eens terug om die te proberen.
Erick D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Vandaag gegeten bij la Plancha na een middag lekker op het terras te hebben gezeten. Vriendelijke beding perfecte sfeer tussen alle gasten onderling. Daarna naar binnen gegaan om te eten eerst een paar tapas slakken, chorizo worstjes en tortilla was echt super. Daarna hadden we bistec ( tournedos) en lamsrack dit was perfect bereid. En ook de groente en aardappel bereiding was goed. Dit zie je overigens steeds minder in restaurants. Als dessert crème catalana. Super. Kon niet echt minpunten vinden. M'n complimenten. Daarna nog drankje vh huis gekregen. Erg sympathiek.
Wat vooral een pluspunt is het terrasligging. We hebben echt lang genoten vd zon.
Maxine G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Aantal jaar geleden dit leuke Spaanse tentje ontdekt, waar je heerlijk Tapas en Paella kan eten.
Gisteravond komen eten met een stel vrienden. We werden warm en gastvrij ontvangen door de bediening. Eerst lekker een Spaans biertje op het terras gedronken, vervolgens hebben we binnen allerlei verschillende tapas besteld met een pannetje paella met een heerlijk glas Rioja (aanrader van de bediening).
De gemoedelijke sfeer, de traditionele ambiance en met een diversiteit aan gerechten uit de Spaanse keuken waar je even het gevoel krijgt dat je je in Spanje waant.
We gaan er snel nog eens heen , een echte aanrader dus!
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Wat komen hier al enige tijd, maar nu en de vorige keer waren slecht.
Het voorgerecht hadden we Net op/m'n brood met aioli stond er nog, toen kwam het hoofdgerecht al. Geen tijd om het te laten zakken, jammer. Mijn hoofdgerecht het gestoofde vispannetje was slecht, de verschillende soorten vis waren echt droog, bijna taai.
Tijdens het eten stond de serveerster bij de sta-tafels en wij zaten aan het einde van de bank en toen riep ze of het smaakte. Dit kan echt niet, zowizo niet roepen en kom gewoon naar de netjes naar de tafel lopen, zo onpersoonlijk. Ik moest daarna terug roepen,toen ze zich al omdraaide, of ik aub nog iets mocht drinken.
We waren (toen we weggingen de een na laatste gasten, er zat zelfs nog een groepje te eten), maar toen wij nog met onze hoofd bezig waren, zijn ze 12 keer langsgelopen en echt gekeken van zijn ze klaar... Ik voelde me zo ontzettend opgejaagd! Niet prettig, zonder te overdrijven zeker 12 keer in denk 10 minuten tijd, echt zo van ben je al klaar want wil naar huis.. Zo komt het over.
Toen we Net klaar waren, werden de borden opgehaald en vroeg ze of het had gesmaakt. Ik gaf aan dat de vis echt droog was, ze zei ik ga het doorgeven, wat opzich prima is voor de klant. Maar kom terug en zeg ik heb het doorgegeven en sorry voor het ongemak, of had het soort van excuus meteen gemaakt.
Maar ook niet terug komen om te vragen voor een toetje of koffie/thee, helemaal niks.
Jammer van de service en slechte verkoop zo.
Dit was voor ons dan ook de laatste keer, we stonden binnen 5 kwartier weer buiten, terwijl we normaal hier weleens 2 uur zitten! Met een rotgevoel 60 euro betaald en niet tevreden, opgejaagd, niet goed geholpen en niet goed gegeten. Jammer.

Jos K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We hadden gereserveerd, er werd niet naar onze naam gevraagd.
Het eten is goed. Wij hadden eerst stokbrood met aioli en als voorgerecht Spaanse Kaas en Mosselen (veel). Als hoofdgerecht hadden we zalm en gamba. Deze hoofdgerechten zijn nou niet typisch Spaans. Misschien leuker om tapas of paella te eten. De witte huiswijn is goed. De bediening is in orde maar niet helemaal goed afgestemd. De ene serveerster had net onze drankjes opgenomen, even later kwam de volgende ook vragen wat we wilden drinken. We moesten 2 keer om water vragen, was eerste keer vergeten.
Minpunt vonden wij wel de hygiene. Wat viezige kussentjes op de stoelen en de afzuiging in de keuken is niet goed. Wij zaten dicht bij de keuken. Af en toe was er een aangebrande lucht te ruiken. Na afloop hing er een vettige baklucht in onze kleding, ook in de jassen die wat verderop hingen.
M_M_81 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijke tapas (garnalen, aioli, manchego, allemaal even lekker). De rioja is trouwens ook een regelrechte aanrader! Je waant je helemaal in Spanje!
Elles S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Al vaker gegeten bij La Plancha. Opvallend dat er altijd wel Spaans gesproken wordt aan een of meer tafeltjes. Dat komt ongetwijfeld door de heerlijke tapas! Geen gefrituurde rommel, maar echt en puur eten.
De bediening is ontspannen, net zoals de hele sfeer in het restaurant. Kortom, een aanrader als je van de Spaanse kleine hapjes houdt. Overigens serveert men ook paella en vlees- en visgerechten. Die ga ik de volgende keer proberen!
Kirsten T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Waan je voor een avond in Andalusië, dat is wat een avondje tapas eten bij La Plancha het beste omschrijft. Gisteren hier gegeten en het was verrukkelijk. De boquerones fritos, patatas bravas, tosdada met heerlijk zachte cabrales kaas, croquetas met Iberico-ham en Chorizo: stuk voor stuk aanraders. Verder staan er leuke wijnen op de kaart en de bediening is ontzettend attent. Al met al een zeer geslaagde avond. Wij als fans van de Spaanse keuken komen hier zeker voor naar Leiden terug.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
La Plancha is een Spaans restaurant, met echte Spaanse gerechten. Het is geen typische tapasbar van een keten maar wordt gerund door van oorsprong Spaanse broers. Het eten is prima en eerlijk. De huiswijn prima en binnen zit je aangenaam. De zaak is verbouwd en daardoor wat ruimer geworden. Wij hebben er gewoon even lekker en eenvoudig gegeten, brood met aioli en olijven om vooraf te snacken, een Cubaanse paella en een goed gevulde Zarzuela vissoep als hoofdgerechten. Zoals gezegd, de huiswijn was ook lekker.
Prima gegeten, attente en goede bediening en goede prijskwaliteit verhouding.
Gewoon een fijn restaurant om even met z'n twee-en te eten.