Spaans Restaurant Ele

Oudegracht aan de Werf 211 3511 NG Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Spaans Restaurant Ele

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,2
7,1
Voordelig
Rinske D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Super! Zeer vriendelijk personeel, authentiek Spaanse tapas en heerlijke live muziek. Een absolute aanrader voor iedereen die van een avondje lekker eten en warm vermaak houd.
Christien B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De verjaardag van mijn vader gevierd in de Werfkelder naast restaurant Ele. Met hapjes, drank en paella van het restaurant.
De eigenaar van het restaurant zong en speelde flamenco op zijn gitaar. Super!
De drankjes waren prima in orde. (Het duurde niet lang.) De paella was goed en lekker, met genoeg vis en mosselen. Ook was er genoeg voor zo'n 60 personen. (Het cijfer voor eten is dus voor de paella.)
Wij zouden hier zo weer een feestje vieren. De locatie is natuurlijk prachtig en wij hebben positieve ervaringen.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Ik zag leuke filmpjes op YouTube en mijn collega vond het ook gezellig dus ben ik zelf ook gegaan maar het viel mij heel erg tegen. Dacht eerst dat het was dat wij er op zondag waren maar de bediening viel tegen(had er geen zin in) de gerechten vielen over het algemeen erg tegen(droge tortilla,taaie chorizo),onze koffie was net water wat de bediening niet snapte en tot slot keken wij uit naar ons toetje dan maar (churros)die hadden ze niet meer... er was nog 1 cheescake over zeiden ze,beetje afgezaagd.
Ik had deze avond als verassing voor mijn moeder en zus,maar in alles viel het mij tegen.
Donna100 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Bij Ele moesten we op elke gang 20 minuten wachten. De kroketten waren goed, de gebakken groente was te vet en de tortilla was te flauw.
De sangria was ok. De bediening was echter onervaren: We hebben 1 keer zelf maar aan de bar besteld omdat er niemand kwam.
Op de rekening stonden twee gerechten die we niet besteld hadden! Pas na lang aandringen werd de rekening gecorrigeerd.
Het decor: De Oude Gracht, is prachtig. Maar daar gaan we voortaan bij een ander tapas restaurant eten. Hier komen we niet meer terug.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Een echte aftrader. Onduidelijke kaart. Respectloze bediening. Gerechten werden omschreven als vegetarisch, maar zijn dit niet, een van ons was vegetarisch en dat was ook duidelijk verteld. In haar eten zaten stukken chorizo en parmaham. We kregen ons eten bijna op tafel neergegooid zonder enige uitleg. Onze bediening was buitengewoon respectloos en geïrriteerd. Vervolgens kregen we te weinig hapjes. Toen we daar iets van zeiden kregen we geen excuses maar een chagrijnige aanval van de vrouwelijke bedienster. Uiteindelijk wel het volle bedrag moeten betalen. We wilden een leuke avond uit en die is door de door hun gecreëerde sfeer compleet verpest.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Prima gegeten. De tapas waren erg lekker! Het Torrijas toetje was helaas taai (dat zijn een soort Spaanse wentelteefjes). Kies dus in ieder geval een ander toetje!

Als men je toetje vergeet, wat weleens kan gebeuren zo te zien (ook bij ons), bedenk dan dat het daarna lang kan duren bij dit restaurant als het druk is. Houdt hier dus rekening mee.

Angela L.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Vanavond hebben wij bij Ele gegeten en het was weer heerlijk. De keuze uit de tapas was moeilijk, omdat het allemaal even lekker is;-) De ober was zeer vriendelijk, de wijn was heerlijk en de tapas verrukkelijk. Kortom topavond gehad en kijk nu al uit naar de volgende keer dat ik hier weer ga eten.
Kim F.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Eten was lekker, gitarist was leuk, maar de bediening was verschrikkelijk. Heel erg lang moeten wachten op eten. Sommige gerechten werden gewoon vergeten. Als we wat drinken wilden bestellen moesten we er meerdere keren om vragen voordat ze het kwamen brengen. Een tafel verderop kreeg wat gerechtjes gratis vanwege het lange wachten, maar de rest van de tafels niet. Tafel naast ons hebben een uur moeten wachten op hun dessert en kregen toen iets wat ze niet besteld hadden. Het personeel sprak geen Nederlands wat voor ons op zich geen probleem is, maar ik vond het wel een beetje raar.
Lucky-Lew .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik ben gelokt omdat hun personeel mij telefonisch vertelde dat Ele aan de Oudegracht in Utrecht een grote pan heerlijke paella op tafel zou zetten. Daar had ik wel zin in. Niets daarvan is waar gemaakt!
Na een half uur wachten kwam een klein karig paella pannetje op tafel voor twee personen. 2 garnalen met wat varkensvlees, de vis was te zoeken. Geen groenten, geen zeevruchten, geen chorizo en veel te weinig rijst. Wat een afknapper als je een lekkerbek bent zoals ik. De zanger / gitarist speelde bovendien zo hard, dat een normale conversatie daardoor niet mogelijk was. Na afloop een patatzaak bezocht om de honger te stillen. Niet voor herhaling vatbaar, jammer!
Beste lezer, dank voor uw recensie. In Spaanse paella heeft nog nooit varkensvlees gezeten en ook geen chorizo. Wij serveren de authentieke paella zoals deze in Spanje wordt gegeten. En wanneer je nog honger hebt, kun je gewoon iets bijvragen. Nogmaals onze dank. Fijne dag nog!!!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Al zeker vier keer hier geweest. Eten was altijd lekker en verfijnd. Deze keer niet. Het kan zijn dat er een andere kok was. Muziek was wel top, dat maakte het wel weer deels goed.
Weet niet of we nog eens zullen komen..erg jammer.
C V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Erg mooie locatie, aan de werf op het terras aan het water gegeten. Eten is in orde, maar niet heel bijzonder. Smaken een beetje flauw. Porties wel erg klein, waardoor er wat gerechten bij geserveerd moesten worden, zodat de kosten erg opliepen. Bij het serveren werd er soms een gerecht vergeten. Bediening verder correct en vriendelijk.
Snoeperdepoepie .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Normaal bestellen we van de kaart en dat is altijd prima. Nu het groepsmenu geprobeerd en dat viel ontzettend tegen, waren de meest gebruikelijke gerechten van de kaart, en te weinig voor het aantal personen dat aanwezig was, ons gezelschap had na afloop nog trek. Ook wachttijd tussen de gerechten was erg lang, wat op zich bij tapas niet erg is, maar nu was het wel erg lang, niet gewend van Ele.
Erik1985 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Slechte planning - niet gaan eten als je naar de schouwburg moet. De variatie in het door de eigenaar zelf voorgestelde menu (om alles snel te laten verlopen) liet sterk te wensen over. We hebben 4 porties gefrituurde inktvis moeten wegwerken tijdens - wat ik denk dat er bedoeld werd bij het reserveren met: de tweede vis-gang. Alleen de goedkoopste gerechten van de kaart gekregen, brood, aardappels frituur en ei. Nadat we herinnerd hadden aan dat we weg moesten werden de laatste paar gerechtjes neergeflikkerd. Wel de volle pond moeten betalen. Jammer, niet gewend van ele.
Misha K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een top restaurant. Spaans op en top! Ken geen beter tapas restaurant! Het eten is ook wat anders dan andere tapas restaurants, waarschijnlijk omdat dit écht Spaans is in tegenstelling door andere tapas restaurants.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten en genoten van de gezellige sfeer op 't terras samen met andere gasten. Heerlijk met hun kinderen tussen de tafeltjes door. Levendig en gemoedelijk zoals we Spanje kennen! Bediening en gitariast en ook het interieur binnen, dragen hier prima aan bij. Tapas zijn heerlijk en goed bereid! En de koffie is zoals het hoort: spaans sterk en heet. Kortom: een heel geslaagde avond!
Maury C.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Super aardig el Señor Fermin en wat kan hij goed guitar spelen en zingen! Super vriendelijk el Señor Eduardo en de rest van de personeel en de eten was heerlijk!
Mariëlle G.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Klein stukje spanje in Nederland! Lekkere tapas voor een goede prijs. Leuke, informele sfeer. Spaanse zang en dans tussen de tafeltjes. Uitstekende bediening. Aanrader, wij komen hier graag! Inrichting is bijzonder. De grote collectie foto's van flamenco-optredens maakt dit restaurant tot een klein museum.
Mies T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij hebben hier met 3 personen gegeten en gekozen voor het valentijnsmenu. Qua hoeveelheid was het ruim genoeg. We kregen vegetarische, vis, en vleesgerechten. Wel wisselend in kwaliteit. De spinazie tortilla en vegetarische groenteschotel waren heerlijk en vers gemaakt. In tegenstelling tot de gehaktballetjes die veel te zou waren en de aardappeltjes koud en smaakloos. De ambiance is hier erg goed. Live gitaarmuziek ook leuk. Goed dat hij niet de hele avond speelt want je kan elkaar bijna niet verstaan. Precies goede dosering. Personeel aardig en vriendelijk!
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Fantastisch en bijzonder tapas restaurant gerund door Spanjaarden. Het eten is zalig en de sfeer geweldig. Een beetje Spanje in een Utrechtse werfkelder aan de Oudegracht
Doeschka B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Fijn gezellig restaurant met heerlijke verfijnde Spaanse tapas van zeer goede kwaliteit.
Prettige bediening (die voornamelijk Engels of Spaans spreekt)
Met een beetje geluk wordt er aan het einde van de avond ook nog live muziek gemaakt!