Spaander

- 19 Haven 15 1131 EP Volendam Nederland Kaart

Over restaurant Spaander

Hotel Restaurant Spaander bestaat al sinds 1881 en kent dus een lange geschiedenis van gastvrijheid én kunst. Sinds de eerste dag was Spaander een ontmoetingsplek voor kunstenaars. Als dank kreeg het hotel vaak een schilderij cadeau. Hierdoor is er nu een grote collectie te bewonderen, die nog steeds wordt uitgebreid. Spaander werd nationaal bekend door deelname aan het tv programma Herrie in de Keuken. Exact de reden waarom je hier de kaart eens moet proberen met vooruitstrevende couverts en gewaardeerde klassiekers.

Meer informatie over restaurant Spaander

Dagelijks 09.00 - 23.00 uur

• Amex , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras
7,1
Voordelig
SillyV .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Vandaag na lange tijd weer eens bij Spaander geluncht. Op het terras aan de achterkant, met uitzicht over het IJsselmeer. Het duurde even voordat we geholpen werden, maar het was ook druk. Er kwam een extra collega bij en er werden excuses aangeboden voor de lange wachttijd. Die eigenlijk best wel meeviel.
De hamburger is echt een aanrader. Alles klopt. Lekker broodje, lekkere saus, goed gebakken. En lekkere frieten erbij met mosterdmayo. Maar die kreeg ik niet meer op. En dat voor echt niet veel geld!
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Vandaag voor de laatste keer van dit midweekse uitstapje geluncht in Volendam. Bij Hotel Restaurant Spaander in Volendam om precies te zijn. Nadat het hotel dit jaar uitvoerig op de tv was bij het programma Herrie in het Hotel van Herman de Blijker waren wij erg nieuwsgierig wat het uiteindelijk geworden is. Ik moet zeggen dat er bij binnenkomst een leuke familiere sfeer heerste wat natuurlijk erg prettig is. We waren met een aardig gezelschap en iedereen was eigenlijk erg te spreken over het eten wat ons voorgeschoteld werd. Heerlijke erwtensoep, prima uitsmijter, mooi stukje vis en een fantastisch balletje gehakt met toebehoren. Gevolg: hier komen wij graag weer een keertje eten.
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Even een snelle hap gedaan. Zeer leuke ambiance met een geweldige historie, als je alle schilderijen zo ziet hangen van kunstenaars die hier hebben verbleven en hun werk hebben achtergelaten. Dat maakt het heel bijzonder. De bediening was erg vriendelijk (hij keek ongemakkelijk, alsof het zijn allereerste bestelling ooit was, maar daardoor was hij erg aandoenlijk). Garnalenkroketjes waren lekker, niets op aan te merken. Even een snel hapje, laat de garnituur maar weg, was ons verzoek. Echter deze was toch uitgevoerd. Maar is spontaan niet doorberekend in de prijs. Dat noem ik een gastvrijheid die mij vrolijk stemt. Dat vonden wij overigens van de meeste Volendammers: vriendelijke mensen die altijd in zijn voor een praatje.
Lanny S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Zonder dat we het in de gaten hadden, zaten wij ineens bij Spaander.
"Oja dit dat hotel van den Blijker en Reimpie"
Gespannen wachten wij af wat de heren bereikt hadden. Helaas hadden zij hun energie beter in een tent kunnen steken waar ze wel openstaan voor veranderingen. Echt ongelofelijk amateuristisch. De volgens ons van origine duitse serveerster; werkelijk alleraardigst, maar wat een stelletje prutsers, geeneen uitgezonderd.
Kaart uitgeven; geen drankjes opnemen, soepje inzetten; klein bestek laten liggen, hoofdgerecht inzetten; klein bestek nog steeds laten liggen. Brood (oud) van voorgerecht laten staan, Tafelgenoot vraagt drankje (moet erom vragen met 6 lege glazen op tafel) ober vraagt niet of de rest ook wat wil, ober in kelnersmoking met sneakers!!! Bij uithalen piece, de helft van de onderborden laten staan en geirriteerd zijn bij het inzetten van het dessert dat die dingen er nog staan. Eten was weinig tot niets op aan te merken, alleen vonden wij het wel jammer dat er bij het menu buiten de kaart geen lokale vis, maar een zalm aangeboden werd. Toch gingen wij en masse voor de entrecote. Desert met de chocolade brownie was werkelijk verrukkelijk!
Denk dat het een stelletje Voldendamse eigenheimers zijn, die niets van buitenstaanders moeten weten. Jammer !
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Met een grotere groep (7) gegeten bij Spaander. Het restaurant is wat onpersoonlijk met dito bediening. Helaas zaten we onder een flatscreen met nieuws en reclame en dat leidt af van het gesprek. Weet niet waarom dat er hangt. Niet alles uit Amerika hoeft hier heen te komen! Verder gewoon zoals je van een dergelijk (touristen) restaurant verwacht. Het mosselpannetje werd gretig besteld en was prima. Gekookte mosselen, frietjes, sausjes, gewoon zoals het hoort. Niets meer niets minder. Voldoende dus.
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een week of 2 geleden waren we rond etenstijd in de buurt van Volendam. Na de afleveringen van Herrie in het Hotel te hebben gezien leek het ons een leuk idee om eens bij Hotel Spaander te gaan eten. Man, man, man. Het is zonder overdrijven lang geleden dat we op z'n amateuristisch niveau zijn bediend. Bij het uitreiken van de kaart geen drankjes opnemen maar gewoon weglopen, de ober ontzettend lollig en amicaal, maar dan op een ongepaste manier. Soep over de rand van het bord gemorst bij het opdienen, biefstuk à €22 euro koud en slecht gebakken enz. enz.

Het Hotel mag van geluk spreken dat ze aan de Dijk in Volendam zitten. Er is zoveel aanwas van toeristen dat er toch altijd mensen zullen komen, maar op enige andere plek in Nederland was dit hotel al lang failliet geweest. Eens maar nooit weer.
HarryF .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
De fietstocht naar Marken en de boot naar Volendam maakten hongerig. Neergestreken op het terras van dit oer-Volendamse restaurant voor een lunch. Drankjes werden snel gebracht; de twee lunchhapjes verschenen na aandringen na 45 minuten. De specialiteit 'Broodje Ab' was een mooie bal gehakt die spontaan uiteen viel, maar daarin was voorzien want hij lag in een rond schaaltje met hoge rand. De beloofde bijbehorende uitjes en augurkjes niet gezien; het bedienende personeel trouwens ook niet. De garnalenkroketten waren gevuld met garnalen die in een weiland lopen want ze smaakten heel erg naar vlees. De teleurstelling hebben we van ons af laten glijden op de WC, want die ziet er prachtig uit.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Even koffie met wat er bij.... Altijd een verrassing of ze iets hebben zonder gluten... Het werd uiteindelijk de op Facebook veelgeprezen tosti. En jawel, op glutenvrij brood. Was inderdaad een toptosti en een hele maaltijd ipv een snackje. Leuk geholpen door eigenaar Evert die ook wel benieuwd was of dat glutenvrij een beetje te eten was. Leuke ervaring, ga zeker nog een keer terug.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Na 6 weken dhr H de Bl op tv aan het werk gezien te hebben togen wij naar Volendam om hen een hart onder de riem te steken. Even binnen rondgekeken maar omdat het lekker weer was een plekje op het terras gezocht.
De kaart heet niet lunchkaart maar herbergkaart. dat had bij mij al bellen moeten laten rinkelen maar omdat we net iets te drinken hadden besteld en we trek hadden toch maar blijven zitten.
Wat een fantasieloze kaart. een van 13 in een dozijn. Soep,tosti, uitsmijter, brood kroketten, gelukkig wel een broodje paling.
Het glaasje witte wijn was echt piep, ( wel 3,90) de ober wilde het zelfs al mee nemen terwijl er nog een slokje in zat!
Bij het brengen van het eten waren ze het bestek vergeten , dus wachten , vervelend als je iets warms hebt gekozen. - we hadden de garnalenkroketten genomen. Bij het afrekenen gaf ik aan te willen pinnen. Pinnen? O, hij staat op contant. Nou dan hebben we een probleem. De ober schoot naar binnen en gelukkig kwam hij terug met de boodschap dat we binnen af konden rekenen.
Terras personeel moet terug op cursus.
Al met al voor ons niet voor herhaling vatbaar.
RiaVlaar .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Heerlijk aangepast menu gehad. Lekker gegeten. Was erg rustig voor zo'n grote zaal, leuker als er wat meer mensen zijn. Je hebt er prachtig uitzicht over het IJsselmeer.
Bas2515LC .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Een standaardsalade met geitenkaas, een jus d'orange en een capucinno. Niets bijzonders, maar gewoon een smakelijke salade, vers. Een vlotte dame, met een prachtige Volendamse stem. En dat alles binnen een volledig met schilderijen volgehangen ambiance.
Savatara .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Wat een leuke ambiance, een hotel met werkelijk zoveel leuke schilderijen en voorwerpen die herinneren aan het Volendam van vroeger .
Wij hebben in dit hotel overnacht met mooi uitzicht over het Markermeer, tevens de lunch gebruikt, visschotel niet slecht, maar ook geen culinair hoogstandje
Bediening prima en alles schoon.......... maar dat is ook Volendam
Tomenel .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
De sliptong werd gebracht en ik zag onmiddellijk dat het er droog uitzag. Dat had de kok dus ook moeten zien. Tegen de ober gezegd maar die zei, tja dat heb je met sliptongetjes. Alsof wij voor de eerste keer in ons leven sliptong aten. Kortom 2 mini sliptongetjes en een mini patat a 29,50 euro is deze zaak dus niet aan te bevelen.
Zij kunnen het aan de crisis wijten dat het stil is maar moeten bij zichzelf te rade gaan en wij komen in ieder geval nooit meer terug.
Simonau .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Bestel een broodje PALING en vraag of het een goed gevuld broodje is.
Nou daar komt het broodje 2 witte sneetjes met een paling die met opgetrokken poten over het broodje gelopen heeft op meer sla dan paling en dat voor de prijs van 12.50 euro.
Dit is geen reclame voor Volendam.
Laura1981 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
In een boek over Volendam lazen we een tip dat je biefstuk moest eten bij Spaander. Het was een boek van vorig jaar, misschien dat er toen een andere kok was, maar het was niet best... 4 personen hadden biefstuk die was doorgebakken geserveerd op een hoopje snijbonen. Met z'n zessen kregen we 1 lullig schaaltje friet. Daarna gevraagd om de mayonaise en kregen 3 remia zakjes op de tafel gegooid. De kabeljauw was op zich wel prima. Jammer dat wij de tip van de schrijver hebben gevolgd. We hebben de klacht 2 keer doorgegeven. Hopelijk doen ze er iets mee, maar wij gaan hier nooit meer eten.
F V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2014
Wauw! Wat is het alhier in de loop der jaren achteruit gegaan! Fantasieloos. Okay, het gebodene is niet slecht maar de gerechten zijn zeker niet met liefde en zorg bereid. De tong was té gaar en de gebakken aardappelen slap. En dat, terwijl we zulke goede herinneringen hadden ...
Irina S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Het personeel is onervaren en niet geintersierd in klanten. Ze weten niet wat visbuffet bevat.
Vlees leek gewoon rauw. Klachten worden genegeerd.
Cecile O.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Na een fietstocht van Amsterdam naar Marken en toen de boot naar Volendam, hadden we wel trek. Op het zonnige terras zonder andere buitenlandse toeristen werden we vlot geholpen door een heel vriendelijke Jan Smit look-alike. Alle toeristen zaten verderop met uitzicht op het water; wij vonden dit straatje wel prima. Mijn broodje gerookte zalm was prima. M'n vriendin had kibbeling, dat ging er volgens mij ook wel in. Het was allemaal wat aan de prijs maar wat wil je in het übertoeristische gedeelte van het übertoeristische Volendam. En door de vriendelijke bediening (die bijvoorbeeld niet moeilijk deed over een glas kraanwater bij de koffie), was het allemaal de moeite waard.
Het interieur binnen was ook erg gezellig en grappig, met allemaal aparte kamers en veel leuke decoratie.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Typisch Volendams restaurant: bediening is relaxed en vriendelijk, eten is no nonsense en niet heel erg bijzonder. Uitschieters zijn de lekkere chardonnay en (voor wie ervan houdt) de nostalgische herberg. Geschikt voor kinderen.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Op een mooie nazomerse zondag gegeten bij Spaander in Volendam. Je kunt kiezen uit het restaurant of de herberg. Natuurlijk gekozen voor de herberg, vanwege de unieke aankleding met een deel van de door Spaander verzamelde schilderijen. Het eten liet een tijdje op zich wachten. Er was iets fout gegaan in de keuken deelde de ober mee. Vreemd want ik was op dat vroege tijdstip de enige etensgast. Hoe zou het gaan als het wel druk is? De vissoep was goed gevuld en smaakte ook prima, wel wat pittig gekruid, maar dat vind ik geen bezwaar. Bij het hoofdgerecht, kabeljauwfilet met remouladesaus, ontbrak de saus, die werd op verzoek alsnog gebracht. De groente was wat lang gekookt, vooral de broccoli was wel erg zacht geworden. Maar de vis was prima, lekker stevig en goed gebakken. De prijs (inclusief twee drankjes en koffie na) van € 38,15 vond ik, gelet op de kwaliteit wat aan de hoge kant. Maar de unieke sfeer in het herberggedeelte van Spaander vergoedde veel. Kortom een redelijke maaltijd, geserveerd door een haperende bediening, op een prachtige plek.