Soya

Service7,6/10
Decor6,4/10
Marjon V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vanavond een fantastische avond gehad bij Soja in Hoorn! Enthousiaste mensen in de bediening en heerlijke gerechten. Het restaurant biedt een intieme sfeer waardoor je, ondanks de andere gasten, niet het gevoel hebt dat het massaal is. Bedankt voor deze heerlijke culinaire avond! Wij komen zeker terug!
Mormil . Gastronoom (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wat vinden wij het jammer dat dit restaurant er qua sfeer er niet op vooruit is gegaan. Het eten vonden wij altijd al goed en daarom kwamen wij hier vaker maar de tafels zijn nu van elkaar gescheiden door grote groene schuttingen, ik hoef de mensen niet op hun bord te zien maar ik heb helemaal niemand in het restaurant gezien behalve het personeel, Daarom een 3 voor het decor ook al heb ik geen decor gezien. Jammer we gaan op zoek naar een andere Japanner.
Hans H. Gastronoom (93 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Een zeer ruime keus aan sushi, maar ook meer dan voldoende daar naast. Het heeft ons absoluut goed gesmaakt. Wel oppassen welke gerechten extra kosten, kan dan fors oplopen. Als het druk is, is het wel gehorig en iets rommelig, het personeel met een oortje in, maakt het ook wat onpersoonlijk. Maar een leuke plek om lekker te eten.
Stephanie1980 . Bourgondiër (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een ruime keuze aan gerechten. Je mag eten wat je wil en hoeveel je wil. Niet echt mijn concept. Ik heb liever wat minder en dan een betere kwaliteit. Al met al wel een heel gezellige avond gehad, vriendelijke bediening en een fijne sfeer in het restaurant.
Jhakira S. Gastronoom (38 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Bediening was erg rommelig, je moet meerdere mensen aanspreken om een drankje te kunnen bestellen.
Verder is het moeilijk te vinden er word namelijk een verkeerd adres aangegeven.
Sommige gerechten waren van smaak goed , maar sommige niet bijv smaakte de suhirijst anders dan ik ben gewend
Ze serveren wel een heel goed wit wijntje
Nick K. Gastronoom (20 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Heerlijk gegeten bij Soya! Nog nooit eerder sushi gehad, maar het smaakte prima. De andere gerechten waren ook erg lekker. Echter zat er bijna over alle vleesgerechten een soortgelijk vettig sausje, waardoor veel vleesgerechten hetzelfde smaakten. De service was oke, maar niet top. De eerste bestelling die we kregen klopten niet helemaal met wat we hadden ingevuld en ze leken moeite te hebben met de drukte. Het decor ziet er oke uit, een beetje druk en knus alleen.
Larissavertelman . Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Al meerdere malen gegeten bij soya, en keer op keer ook erg lekker. Wat ik wel jammer vind is dat de bediening rondloopt met een oortje in waar ze opdrachten te horen krijgen van de basin. Hierdoor komt het personeel onervaren over terwijl ze waarschijnlijk zelf heel goed kunnen functioneren zonder oortje.
Beurs . Bourgondiër (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
eten was smaakloos,meeste niet gaar, sushi smaakte oud, bij 2 ronde hebben we het laten staan en zijn weggegaan,niemand vroeg of het gesmaakt had,absolute afrader
Lisbeth V. Gastronoom (49 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Het eten heeft ons blij verrast, het was bijna steeds zeer mals en lekker klaargemaakt. De porties waren royaal. Ik vond vooral de garnalen-dumplings lekker, een tweede keer smaakten ze iets minder, misschien iets te lang gewacht met serveren? De spiesjes en ook de entrecote waren boterzacht.

We hoefden niet met stokjes te eten, want na vriendelijk vragen kregen we 'normaal' bestek. De service was prima en het is inderdaad leuk om de koks aan het werk te zien.

Het is een beetje donker ingericht en voor het pinnen moest ik bijna het hele pand door naar het andere restaurant in hetzelfde hotel. We wisten dat we voor sommige gerechten extra moesten betalen, maar 5 euro meer vonden we te veel, dus niet besteld. Verder was er voor elk wat wils, ten minste zolang je geen frikandellen etc wilt eten, want dat is er (terecht) niet.

De stoelen zijn wat aan de harde kant, voor wie dat aangeeft, wordt er een kussentje gezocht.

We waren zeer tevreden met de bediening (attent en vriendelijk) dus een fooi!
AlexP . Fijnproever (7 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
De meeste tapas gerechten smaakten allemaal naar elkaar. Dit kwam omdat voor de meeste gerechten volgens mij de zelfde saus werd gebruikt erg jammer zodat veel naar t zelfde smaakten. De service had iets beter gekund na af en toe wenken werd de kaart weer meegenomen. Het restaurant ziet er mooi uit en er hangt een leuke vibe.
Rebecca O. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Eten was veel echt veel te zout. Sushi rijst was niet zoals het hoort. Personeel deed soms heel hun best maar ook soms niet. Wc's zijn erg donker, hok van het personeel was gewoon open en het licht ging daar niet eens aan. Kortom de mensen die dit allemaal zo goed vinden weten niet wat echt sushi is. Voor wat je er voor krijgt vind ik het erg duur. Het was leuk om uit te proberen maar dit was de eerste en de laatste keer. Nog nooit zo slecht sushi restaurant meegemaakt.

Jepsica . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Ik eet hier minimaal 1 keer in de maand en het is alijd even heerlijk.
Soms is de bediening niet optimaal en moet je meerdere malen vragen waar je gerecht blijft. Dit is een paar keer gebeurd.
Uiteindelijk een klacht ingediend, dat resulteerde dat we uiteindelijk ons gerechtje kregen maar meer ook niet.

Het eten is dus altijd super lekker, het restaurant ziet er mooi verzorgd uit.
Helaas mogen ze wel wat aan de bediening doen.
Bart V. Gastronoom (24 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Ik heb hier met een groep van 10 familieleden (inclusief 2 liever frites en frikandellen etende pubers) gegeten. Handige centrale locatie in Hoorn met parkeren voor de deur (en ook vlak bij het NS station). Vriendelijke ontvangst en verder prima bediening door jong team. Inrichting tikje donker en niet echt spannend, maar goede stoelen en verder niets mis mee, wel leuk dat de keuken open is.
Het concept is simpel (maar even wennen voor de nieuwelingen): per gang kun je op een bestelformulier per persoon 5 gerechtjes (sushi, sashimi, tepanyaki/gegrilde gerechten, tempura-gerechten, soepen, noodles salades, desserts etc.) aankruisen die vervolgens aan tafel geserveerd worden. Als alles op is, kan de volgende gang met maximaal 5 gerechtjes p.p. besteld worden, en dat net zo lang totdat iedereen vol zit (geen beperking in het aantal gangen, voor 25,50 Euro in het weekend en iets goedkoper door de week). De uitdagingen: 1) niet in de eerste rondje jezelf met 5 porties sushi vullen, 2) onthouden wat je besteld hebt (zeker in een wat grotere groep) en 3) opletten wanneer er iets gebracht wordt zodat je tafelgenoten er niet mee vandoor gaan. Altijd positief: direct een karaf water op tafel met voor iedereen een glas, complimenten.
Kwaliteit van de gerechten was goed, alles smaakte vers, gegrilde gerechten waren goed mals en niet te doorbakken. Ook onze fritesliefhebbers konden prima uit de voeten met chickenwings, garnalen en inktvis in tempuradeeg en andere lekkernijen. Lekkere ijsjes, lychees en gebakken banaan en ananas als dessert.
Na circa 2.5 uur gingen we tevreden weer naar buiten, met een rekening van 330 Euro voor 10 personen (met zo'n 2-3 drankjes p.p.), en namen we ons voor om de volgende keer gewoon 3 gerechtjes per gang te bestellen en ons minder vol te proppen. Maar ja, als het lekker is....
Patricia P. Fijnproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Wij zijn op een zaterdag hier geweest en wij vonden het erg meevallen met de drukte, . Goede bediening, snel en super vriendelijk, wel wat vaak werd er gevraagd of we nog wat wilden drinken dat vind ik storend. Leuk dat ze ook een aparte kinderkaart hadden ! dat viel goed in de smaak bij onze zoon. Jammer dat behoorlijk wat gerechten extra betalen zijn, maak het dan iets duurder en maak alles inclusief. De sushi is super, wij eten vaak sushi maar de combinatie met warme vis hadden wij nog niet geproefd, heerlijk ! Ook een super vriendelijke eigenares die af en toe een praatje kwam maken met onze zoon. Een aanrader!
Josmulder . Gastronoom (29 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Wij eten jaarlijks hier twee tot drie keer. Zo ook gisterenavond met door ons uitgenodigde gasten. Dit om geen risico te nemen. Gegarandeerd goed. Je kunt merken dat dit restaurant deel uit maakt van Madam Cheung (in de top 100 van Lekker). Het concept maximum 5 gerechtjes per ronde in totaal 4 voldoet ruim. Over het eten hoef ik het niet te hebben, alleen lovende recensies, waarmee ik het volledig eens ben.
Jos Mulder
Midwoud
Paulusdebk . Gastronoom (11 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Onverwachts bij Soya aanbeland.
Het was duidelijk een drukke avond en het zeer jonge personeel had de handen vol aan de bestellingen.
De inrichting van Soya is sober Japans. De stoelen zijn wat oncomfortabel, maar verder is alles netjes en schoon.
De sushi en vleesgerechten zijn goed. De groentegerechten met een 'jasje' waren niet lekker en smaakten wat naar oud frituurvet.
Toen wij dit meldden, werd hier wat nuchter op gereageerd. 'Oh, jammer'.

Wij houden er erg van als een restaurant de mogelijkheid biedt de 'choice du chef' te nemen. Dat is in een systeem van aankruisen per gang niet mogelijk. Jammer, maar helaas.

Het personeel had niet altijd een idee van wat ze serveerden.

Leuk restaurant, maar op vrijdag en zaterdag niet echt een aanrader.
E-E-T-A_S . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Het beste sushi restaurant van Hoorn en omstreken! Kakelvers gemaakt en de ene nog lekkerder dan de andere. De kinderen (11 jaar) eten hier ook graag. Er staan zo ontzettend veel verschillende gerechten op de kaart, dat ze makkelijk mee kunnen! Oo mijn man die geen sushi fan is, eet hier prima. De sfeer is ongedwongen en gezellig. Overweegt u hier te gaan eten? GEWOON DOEN. Kan niet mis gaan!
Rian G. Gastronoom (31 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Voor een verjaardag hier wezen eten. Eten was weer top, sushi was echt vers en ook de warme gerechten waren goed voor elkaar. Ook leuk dat dit een van de weinige restaurants is dat tafelwater serveert, dat zie je bijna nergens meer.

De service kan iets persoonlijker en oprechter, maar de sfeer is goed.

Zal hier zeker snel terugkomen!
Joop O. Fijnproever (5 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Sushi was niet lekker. was vaak vooraf klaarmaken waardoor de nori opkoper om leek de rijst was veel te droog en niet lekker alleen de chefs suprise was wel lekker omdat deze vers werd gemaakt. Ook hierin was de rijst droog maar daar kon ik mee leven. De teppanyaki gerechtjes waren wel erg lekker en een aanrader. Dus zin in sushi, niet naar soya. Zin in teppanyaki met een paar sushi dan kun je hier gerust gaan eten. Leuke ambiance en snelle vriendelijke bediening.
Monro . Gastronoom (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Dit concept is inmiddels bekend in ons land en bevalt ons erg goed. Wij hebben hier vaker met vrienden gegeten en het steeds weer gezellig en erg lekker. Het vlees heeft de juiste garing en de sushi is vers. Ook het tempo is goed getimed. Kortom: voor een ongedwongen gezellig etentje met vrienden is Soya erg goed.