Southern Cross

Zandvoortselaan 24 2106 CP Heemstede Nederland Kaart
31-235219992

Over het restaurant Southern Cross

Bij Southern Cross in Heemstede vind je de Australische keuken. Geen traditionele gerechten, maar een smeltkroes van smaken. De Australische keuken is beïnvloed door gerechten uit Europa, Azië en de Mediterranen. Juist de combinatie geeft de Australische keuken haar eigen identiteit.

Glas champagne

9,4

Jouw recensie over het restaurant Southern Cross

Linda V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Southern Cross is het type restaurant waar je je meteen welkom voelt. Ontzettend leuke meiden in de bediening, heerlijk eten op prachtig opgemaakte borden! Wij hebben ons een avondje verwend gevoeld, écht een aanrader!
Berri V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
De kok kwam zelfs langs als sommelier
Gabriel S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zelden heb ik zitten balen wanner me bord leeg was, zo lekker
Pascale S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Zeer aangenaam verrast! Vakkundige en vriendelijke bediening. Originele gerechten met hele bijzondere en harmonieuze smaakcombinaties. Opmaak van de borden is schitterend! Net schilderijtjes! Wijnkaart is een verrassing. Wij hebben het wijnarrangement genomen wat zeer goed uitpakte! Hier staat iemand met talent en passie te koken! Absolute aanrader.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten en de open wijnen zijn van goede kwaliteit. Zeer tevreden en komen zeker nogmaals eten.
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Bijzonder lekker gegeten, prettige bediening, restaurant is aangenaam ingericht met ruime tafels zodat je niet rug-aan-rug zit. Prijs/kwaliteit verhouding is heel goed.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Elke keer is het weer alsof je thuis komt. Uitermate gastvrij en vriendelijk. Gerechten prachtig door creatief gebruik van verschillende kruiden.
Hanco V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk gegeten bij Southern Cross. Het menu van de chef is zeker aan te raden, 6 gangen met bijpassend wijnarrangement. Fantastisch.
Erna B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Verrassend menu met heerlijke, goed op elkaar afgestemde gerechten. Voortreffelijke bijpassende wijnen en zeer vriendelijke bediening. Een aanrader!
W V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Met familie heerlijk gegeten. Aardige bediening, alleen de tijd tussen de verschillende gangen vond ik iets te lang duren.
Titia L.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijk gegeten, passen het aan met de allergie, echt een aanrader en gezellig
Groos .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Uitstekende bediening en veelzijdig menu

Op 16 september aten wij met elf personen in de private dining ruimte. Een lange tafel in een aparte ruimte naast het normale restaurant gedeelte. Door het gezelschap van elf personen ontstond er automatisch een dwarsdoorsnede van het menu. Ik heb alleen maar tevreden geluiden gehoord.

Bediening was lekker down too earth, maar ook goed deskundig.

Kortom, ook ik sluit mij aan bij de grote groep aanraders voor dit uitstekende restaurant!
Ernst H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Fantastisch eten, professionele maar vrolijke bediening. Heerlijke Australische wijnen. Ook de kinderen vonden het heerlijk, inclusief de krokodil en de emoe. Aanrader!
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Wij zijn niet verbaasd dat Southern Cross altijd (bijna) vol zit. Ondanks de vele jaren dat zij deze formule voeren, blijven Peter en Natasha Edwards hun gasten verwennen met steeds weer verrassende smaak- en structuurcreaties. Wij aten het viergangen "lezers-menu" dat voor €31 geweldig value for money biedt. De ontvangst voelt als een warm bad en de sfeer in het restaurant is rustig en gezellig. Uitstekende akoestiek. Bijzonder aan Southern Cross is dat elk lid van de bediening de bereiding van de gerechten kent en ook met de wijnen goed uit de voeten kan. Echt top! Warm aanbevolen.
Ted86 W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Woensdagavond 13 September en SC zit vol. Zou kunnen door het lezersmenu van het HD maar volgens mij is het altijd zo druk omdat je er gewoon heerlijk kunt eten voor een heel redelijke prijs! We konden moeilijk kiezen uit de gerechten die allemaal even uitnodigend klonken. Uiteindelijk kozen we voor een drie gangen menu (35 Euro) waarbij mijn partner voor de kangeroe en emu ging en ik voor de zeeduivel en zalm. De samenstelling van de gerechten was bij elk gerecht even bijzonder en creatief en dit gold ook voor de nagerechten. De bediening hield alles goed in de gaten en was zeer gastvrij. De dame in kwestie had ook goede kennis van de wijnen op de kaart en naar aanleiding daarvan hebben we een paar heerlijke wijnen gedronken. We komen hier graag heel vaak terug.
Roland D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Regelmatig met zakenpartners gegeten. Nu met mijn gezin. Leuk om te zien dat ook mijn kinderen kwaliteit weten te waarderen.
Henny T.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wat een fantastisch restaurant is dit toch ! Wij waren hier met een gast uit het buitenland en nadat we dit hadden aangegeven, sprak iedereen ons keurig in het Engels aan zodat zij deel kon nemen aan alle gesprekken en de zeer uitgebreide en deskundige toelichting over de gerechten en de wijnen kon volgen. Voorkeuren werden keurig doorgegeven aan de keuken en geen enkele keer werd een fout gemaakt door toch een ingrediënt of wijn aan te bieden die buiten deze voorkeur vielen. De variatie in het 6-gangen verrassingsmenu was prima, de kwaliteit super, de smaken verrassend en nieuw en het wijn-arrangement een perfecte aanvulling op de gerechten. De creativiteit van eigenaar/chefkok Peter is onovertroffen en de gastvrijheid, deskundigheid en enthousiasme van eigenaresse Natasja iedere keer weer als een warme deken. We blijven terugkomen voor meer !
anneke M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017