Southern Cross

Zandvoortselaan 24 2106 CP Heemstede Nederland Kaart
31-235219992

Over restaurant Southern Cross

Bij Southern Cross in Heemstede vind je de Australische keuken. Geen traditionele gerechten, maar een smeltkroes van smaken. De Australische keuken is beïnvloed door gerechten uit Europa, Azië en de Mediterranen. Juist de combinatie geeft de Australische keuken haar eigen identiteit.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Thesis13 . Meesterproever (47 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Stond al tijden op ons lijstje maar steeds te laat met reserveren. Nu belde we de avond en konden aan een hoge tafel beginnen om door te draaien naar een normale tafel in 30 minuten net zoals afgesproken aan de telefoon! De aankleding en bediening met veel wijnkennis is zeer goed en maakt ook een leuk praatje. Wij vonden qua eten vooral de struisvogel erg bijzonder waarbij de rest niet heel erg in de buurt kwam maar nog steeds erg lekker was. Voor lekker vlees en wijn eten een aanrader!
Kasper L. Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wederom heerlijk gegeten. 3 gangen voor 35 euro, keuze uit 6 voor hoofd en nagerechten. Verrassende bijzondere kaart, gerechten die je ergens anders niet zomaar tegenkomt. Vooraf heerlijke struisvogel, mooi opgemaakt, lekker mals, persoonlijk mij iets te veel sesam. Hoofdgerecht kangaroo, ook dat lekker van smaak en wederom mooi opgemaakt. Daarna nog een heerlijk zoet dessertje en ook 5 verschillende soorten kaas gehad. Alles mooi gepresenteerd op mooie borden. De kaart is volledig in het engels beschreven, ik snap dat het deels bij het concept en eigenaar past maar toch zijn de meeste gasten gewoon Nederlands. Toiletten halverwege de avond erg nat, even verder op de avond brandschoon! Einde avond komt chef de cuisine nog een afzakkertje aanbieden, stelde ik erg op prijs! Kortom aanrader!
Sjonnievriese . Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vorige week gegeten in dit sfeervolle restaurant en toch speciale restaurant. Nu enkele keren bezocht en elke keer weer postief verrast. Bij de deur gelijk hartelijk ontvangen en naar onze tafel geleid.
Het voorgerecht was heerlijk, vol smaak en toch niet te pittig met bijgaand de heerlijke witte huiswijn die ons werd geadviseerd door de bediening. Het paste goed bij de gerechten. We hebben genoten van het hoofdgerecht. Voor het eerst heeft mijn vrouw krokodil gegeten ze vond het verrukkelijk. We hebben de fantastische avond afgesloten met een kaasplankje met overheerlijke kazen, vergezeld met een heerlijke oude port.
We hopen weer snel terug te komen in dit toch altijd smaakvolle restaurant.

sjonnie vriese
Arie1988 . Meesterproever (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Van de week gegeten bij Southern Cross. Vooraf had ik de kaart al bekeken en wilde graag eens krokodil en kangaroe proberen. De krokodil was (denk ik) perfect bereid, het smaakte heerlijk. Met name de emulsie van tom ka kai en de pandan rijst coulis combineerde verassend met het vlees van de krokodil. Het stukje suikerglas van chili begreep ik minder goed, enige toelichting vanuit de bediening ontbrak bij het uitserveren, dat is jammer en een gemiste kans om het idee van de keuken over te brengen.

De kangaroe was prima bereid en goed in balans qua smaak. Na had ik de pavlova, de pavlova kwam niet echt naar voren maar was op zich zeer smakelijk.
Linda M. Meesterproever (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gisteravond hebben wij voor het eerst bij Southern Cross gegeten. Het restaurant is gezellig ingericht en het personeel is erg vriendelijk.

De menukaart bestaat uit zes voorgerechten, zes hoofdgerechten en zes nagerechten. Aan onze tafel werd van alles gegeten (van krokodil tot barramundi) en alle gerechten waren heerlijk. De borden waren mooi opgemaakt en ieder gerecht had uitgesproken smaken.

Ik zou alleen adviseren om de kaart ook in het Nederlands te vertalen. Een gerecht als "Tandoori crusted tuna with acurried spinach coulis, amchur meringues, papadum crumble and a yoghurt raita" wordt nu alleen vertaald met "Tonijn", wat toch geen recht doet aan het kunstwerkje en de smaken die je op je bord krijgt.

Heerlijk gegeten en echt een aanrader voor als je eens iets anders wilt eten.
Peterdehond . Expertproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Het enige saaie aan dit restaurant is dat het eten altijd weer verrukkelijk is! En ook de bediening is altijd vriendelijk en attent, ook als Natasja een weekendje op de lange latten staat.
Heerlijke rib-eye en prachtig toetje van pecantaart!
We waren er in 2002 toen het restaurant de deuren opende. En wij zijn blijven komen en blijven dat ook de komende jaren doen. Niet omdat we zo graag steeds in hetzelfde restaurant eten. Integendeel: we eten zelden ergens meerdere keren. Maar voor Southern Cross maken we graag een uitzondering!
Oosterpoorters . Meesterproever (45 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We realiseren ons heel goed dat het niet eenvoudig is een recensie van dit restaurant te schrijven.
Zeg zelf wanneer eet je nu krokodil of struisvogel ? Beoordelen is dan ook moeilijk.
Bij binnenkomst wordt je correct en professioneel naar je tafel begeleid. Rondkijkend heeft de binnenhuis architect zich hier uitgeleefd door toepassing van allerhande bouwmateriaal. Iets teveel van het goede en net te weinig aandacht voor de akoestiek.
De kaart is in het Engels en alleen een kernwoord als : "Struisvogel "geeft je een richting aan van de samenstelling van het gerecht. De attente bediening gooit er ook regelmatig een Engelstalige uitdrukking tussendoor.
Op de gerechten zelf is niets aan te merken. Inderdaad een smeltkroes van diverse mondiale keukens. Elk gerecht is weer een aangename verrassing en als je onderling nog wat uitwisselt ervaar je een breed scala aan smaken. Je smaak papillen worden goed getest en het is enerverend onderling te trachten ingrediënten te traceren. Met een goed gevoel verlaten we dit toch wel bijzondere restaurant.
TineRodermond1 . Expertproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijk en heel bijzonder gegeten. Op onze tafel kwamen onder andere Krokodillen sate, Kangeroo en Struisvogel steak. Elk gerecht was stuk voor stuk erg lekker. Het is hier dan ook een must om van elkaar te proeven want het zou zonde zijn als je maar 1 gerecht proef.
Prijs kwaliteit is perfect, de bediening: Alle dames waren zeer professioneel maar met een warme gastvrijheid. De kok zelf kwam de rekening brengen en vragen of het allemaal naar wens was geweest. Kortom een avond om niet snel te vergeten.
Wouter_cynthia . Expertproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ons eerste bezoek, maar zéker niet het laatste, wat een fantastisch restaurant!! Bijzondere ingrediënten zoals krokodil, kangaroo, struisvogel, barramundi, in een unieke, soort 'fusion' mix van Japanse, Amerikaanse en Aziatische stijl. Echt ALLES is lekker! We komen snel weer terug...
Willeke F. Meesterproever (13 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Fantastisch gegegeten met heerlijke bijpassende wijn. Hoogtepunten waren de Sparkling shiraz en het heerlijke toetje. Ook de service tip top in orde.
Lekkerlekkerbekje . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
tja, wat zal ik zeggen... Weer eens bij southern Cross gegeten, met z'n drieen. Wat een vriendelijke mensen en wat een fantastische keuken! Het begint bijna eentonig te worden... altijd TOP! En ik ben heel veel gewend... zeg maar verwend.

Groet, een genieter.
IMike . Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een week geleden hier gegeten! We waren helemaal verrast door de 6-gangen verrassingsmenu. Door de bereidingstechnieken en de combinatie van smaken, is het restaurant minstens een michelin-ster waard! Bediening was ook super!!! De wijn en het water werd elke keer bijgeschonken door de bediening. Als klap op de vuurpijl kwam de chef - na de 6e gang - langs om te vragen hoe de avond was en of we hebben genoten. Hij heeft ons een koffie en thee aangeboden. Bedankt! Zeer attent.
Joyce B. Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Wij vinden het eten hier altijd fantastisch. Of je nou een vlees of vis liefhebber bent of Vega. Allemaal heerlijk en bijzonder. Zowel de producten, de kwaliteit en vooral de bereiding. Hou van die kleine extra's nog een keer brood bijvullen als het op is iets kleins maar zeer lekkers bij de thee of koffie. Zonder extra kosten. Meer gangen menu/ verrassingsmenu goed. Je kan aangeven wat je voorkeur heeft op de kaart en wat niet en daar houden ze zeker rekening mee Bediening altijd vriendelijk. Wel ruim van tevoren reserveren of genoegen nemen met vroeg eten. Onze favoriet
Manfred M. Meesterproever (38 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Wat kun je hier ontzettend lekker eten en drinken. Van een vakantie "down under" herinneren wij ons de Australische stijl: een spannende mix van allerlei wereldkeukens met vooral veel Aziatische invloeden en die mix vinden we hier fantastisch terug.
De bediening is hartelijk en het loopt de hele avond op rolletjes, niets op aan te merken. Southern Cross is op zomaar een dinsdagavond stampvol, terwijl het een groot restaurant is en op een niet zo courante plek ligt. Dat zegt veel en het is absoluut verdiend.
ProeverSnoeper . Expertproever (8 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Niet voor de eerste keer hier gegeten en de verwachtingen lagen hoog o.b.v. de ervaringen van eerdere keren. Ook dit keer stelde Southern Cross niet teleur! We hebben weer heerlijk gegeten. Vooral het hoofdgerecht (entrecote) vonden we beiden heerlijk. De wijn bij het voorgerecht met beef was een erg goede combinatie. De overige wijnen bij het eten klopten ook allemaal. Wat jammer dat dit restaurant zo populair is dat reserveren echt nodig is. Zo komen we er minder vaak dan we zouden willen.
Olaf Roeloffs R. Fijnproever (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Lekker in de tuin gegeten op een warme zomeravond. Eten en wijn zijn goed en de bediening attent. Iens denkt dat een beschrijving minstens 120 tekens moet bevatten en dwingt dat ook af. Dat kan hoor. Volgende keer leuke verhalen over mijn honden.
Lize J. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Onze kadobon was 2 dagen verlopen, geen probleem kon nog mee betaald worden. Wij waren hier op onze trouwdag, kregen een glas heerlijke bubbels aangeboden en ook bij het dessert was hier aandacht aan besteed. HEERLIJK gegeten !! Echt top en het wijnarrangement bewees maar weer eens dat goede wijnen echt niet alleen uit Europa behoeven te komen. Ontzettend aardige mensen in de bediening. Komen hier zeker terug.
Ray N. Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Het eten was weer geweldig, net als de bediening.
Het wijn advies was weer op maat en de dessert wijnen pasten voortreffelijk bij het dessert.
Iedere keer als ik hier ga eten word ik herinnerd aan het feit dat ik het te weinig doe ;)
Wapojo . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vanavond als verrassing een uit eten bij dit restaurant waar ik al heel lang eens wilde binnenstappen.
Wat een feest!! Gewoonweg zalig eten, ik heb echt van ieder hapje puur zitten genieten, prachtige smaken, alles op elkaar afgestemd, schitterend opgemaakt op de borden. De krokodil, de kangoeroe en vooral de barramundi, wat een heerlijke smaken, we konden duidelijk de zee proeven in de barramundi!
Ik ga hier zeker terug komen!