Southern Cross

Zandvoortselaan 24 2106 CP Heemstede Nederland Kaart
31-235219992

Over restaurant Southern Cross

Bij Southern Cross in Heemstede vind je de Australische keuken. Geen traditionele gerechten, maar een smeltkroes van smaken. De Australische keuken is beïnvloed door gerechten uit Europa, Azië en de Mediterranen. Juist de combinatie geeft de Australische keuken haar eigen identiteit.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Southern Cross

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
7dec gegeten bij Southern Cross..........en heerlijk gegeten!!! Èèn van mijn gasten vond het nagerecht heel anders smaken dan in Australië en de serveerster was het daar volledig mee eens............... het toetje werd van de rekening gehaald of ze mocht een ander kiezen, heel mooi.
Verder was de bediening super............na de bestelling werd elk bord bij de juiste gast gebracht zonder te vragen wie wat besteld had, super!!!!!!!!
Conclusie.............voor heerlijke aparte gerechten moet u bij Southern Cross zijn. Wij komen dan ook zeker snel weer terug,
Groeten Richard
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Al jaren mijn favoriet, heerlijk eten in gezellige ongedwongen sfeer!
Pascale S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten en aardige bediening.
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Echt heerlijk gegeten, fijne aandacht van de bediening.
Verschrikkelijk mooi opmaak van de borden.
Een echte aanrader. Wordt voor ons een vaste plek om fantastisch uit eten te gaan
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten , vriendelijke bediening, goede wijnen in combinatie met het eten kortom een aanrader !
P S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goede smaak
Weinig eten
lang wachten
Gehorig
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Attente vriendelijke service. Mijn vrouw eet sukervrij (geen geraffineerde suikers). Bediening en keuken gingen hier attent en creatief mee om. Nou eens geen saai nagerecht van wat plakjes fruit... Goed restaurant!
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Heerlijk gegeten!!!
We hadden een 5-gangen diner van de chef met bijpassend wijnarrangement. Alles was werkelijk heel lekker. De toelichting bij alle gerechten en wijnen was prettig en ook leuk om er iets meer van te horen. Bediening onopvallend maar toch op het juiste moment aanwezig. Absoluut een aanrader!!!!
Thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Stond al tijden op ons lijstje maar steeds te laat met reserveren. Nu belde we de avond en konden aan een hoge tafel beginnen om door te draaien naar een normale tafel in 30 minuten net zoals afgesproken aan de telefoon! De aankleding en bediening met veel wijnkennis is zeer goed en maakt ook een leuk praatje. Wij vonden qua eten vooral de struisvogel erg bijzonder waarbij de rest niet heel erg in de buurt kwam maar nog steeds erg lekker was. Voor lekker vlees en wijn eten een aanrader!
Kasper L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wederom heerlijk gegeten. 3 gangen voor 35 euro, keuze uit 6 voor hoofd en nagerechten. Verrassende bijzondere kaart, gerechten die je ergens anders niet zomaar tegenkomt. Vooraf heerlijke struisvogel, mooi opgemaakt, lekker mals, persoonlijk mij iets te veel sesam. Hoofdgerecht kangaroo, ook dat lekker van smaak en wederom mooi opgemaakt. Daarna nog een heerlijk zoet dessertje en ook 5 verschillende soorten kaas gehad. Alles mooi gepresenteerd op mooie borden. De kaart is volledig in het engels beschreven, ik snap dat het deels bij het concept en eigenaar past maar toch zijn de meeste gasten gewoon Nederlands. Toiletten halverwege de avond erg nat, even verder op de avond brandschoon! Einde avond komt chef de cuisine nog een afzakkertje aanbieden, stelde ik erg op prijs! Kortom aanrader!
Sjonnievriese .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vorige week gegeten in dit sfeervolle restaurant en toch speciale restaurant. Nu enkele keren bezocht en elke keer weer postief verrast. Bij de deur gelijk hartelijk ontvangen en naar onze tafel geleid.
Het voorgerecht was heerlijk, vol smaak en toch niet te pittig met bijgaand de heerlijke witte huiswijn die ons werd geadviseerd door de bediening. Het paste goed bij de gerechten. We hebben genoten van het hoofdgerecht. Voor het eerst heeft mijn vrouw krokodil gegeten ze vond het verrukkelijk. We hebben de fantastische avond afgesloten met een kaasplankje met overheerlijke kazen, vergezeld met een heerlijke oude port.
We hopen weer snel terug te komen in dit toch altijd smaakvolle restaurant.

sjonnie vriese
Arie1988 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Van de week gegeten bij Southern Cross. Vooraf had ik de kaart al bekeken en wilde graag eens krokodil en kangaroe proberen. De krokodil was (denk ik) perfect bereid, het smaakte heerlijk. Met name de emulsie van tom ka kai en de pandan rijst coulis combineerde verassend met het vlees van de krokodil. Het stukje suikerglas van chili begreep ik minder goed, enige toelichting vanuit de bediening ontbrak bij het uitserveren, dat is jammer en een gemiste kans om het idee van de keuken over te brengen.

De kangaroe was prima bereid en goed in balans qua smaak. Na had ik de pavlova, de pavlova kwam niet echt naar voren maar was op zich zeer smakelijk.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het was bijna een jaar geleden dat we voor het laatst bij Southern Cross gegeten hebben. We hadden regelmatig geprobeerd kort van te voren te reserveren, maar het was vaak al volgeboekt. Dit keer was er gelukkig nog plaats.

Het eten was zonder meer goed, maar wellicht waren onze verwachtingen te hoog gespannen, want wij waren niet zo enthousiast als de vorige keer.

We gaan het binnenkort nog een keer proberen.
Froukje C.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Dertien jaar geleden at ik voor de eerste keer bij dit Australische restaurant. Ze waren nog maar net open en we werden warm en enthousiast ontvangen. Die avond at ik voor het eerst in mijn leven krokodil en zoete aardappel. Krokodil heb ik daarna nooit meer gegeten maar zoete aardappel des te vaker.
Bij binnenkomst viel me op dat het restaurant twee keer zo groot was. De sfeer was gelukkig niet veranderd: warm, stijlvol maar absoluut niet stijf op opgeprikt.
De bediening is vriendelijk en alert maar niet opdringerig.
En dan het eten: een creatieve kaart met Australische must-eets als krokodil, kangoeroe, struisvogel en barramundi. Bij alle gerechten wordt een wijnadvies gegeven.
Bij ons op tafel de witte huiswijn (pinot grigio) die wij ons prima lieten smaken bij de eerste twee gangen. Daarna verder met fles kraanwater die niet in rekening werd gebracht: bonuspunten!
Wij kozen allebei voor het 3-gangen menu van 35 euro.
Vooraf de kangoeroe-pie, daarna barramundi (zoetwatervis) in Aziatische stijl en tenslotte pavlova met mascarpone en ananas.
Allemaal ontzettend lekker met de kanttekening dat de pavlova geen pavlova was maar een schuimige, sponsachtige pudding. Heel erg lekker maar wel iets anders dan verwacht.
Southern Cross is het perfecte adres voor mensen die nieuwe smaken willen proeven terwijl daarnaast ook genoeg klassiekers op het menu staan, waar dan wel weer een creatieve draai aan wordt gegeven. Down under in Heemstede is everybody happy:-)

Linda M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gisteravond hebben wij voor het eerst bij Southern Cross gegeten. Het restaurant is gezellig ingericht en het personeel is erg vriendelijk.

De menukaart bestaat uit zes voorgerechten, zes hoofdgerechten en zes nagerechten. Aan onze tafel werd van alles gegeten (van krokodil tot barramundi) en alle gerechten waren heerlijk. De borden waren mooi opgemaakt en ieder gerecht had uitgesproken smaken.

Ik zou alleen adviseren om de kaart ook in het Nederlands te vertalen. Een gerecht als "Tandoori crusted tuna with acurried spinach coulis, amchur meringues, papadum crumble and a yoghurt raita" wordt nu alleen vertaald met "Tonijn", wat toch geen recht doet aan het kunstwerkje en de smaken die je op je bord krijgt.

Heerlijk gegeten en echt een aanrader voor als je eens iets anders wilt eten.
Peterdehond .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Het enige saaie aan dit restaurant is dat het eten altijd weer verrukkelijk is! En ook de bediening is altijd vriendelijk en attent, ook als Natasja een weekendje op de lange latten staat.
Heerlijke rib-eye en prachtig toetje van pecantaart!
We waren er in 2002 toen het restaurant de deuren opende. En wij zijn blijven komen en blijven dat ook de komende jaren doen. Niet omdat we zo graag steeds in hetzelfde restaurant eten. Integendeel: we eten zelden ergens meerdere keren. Maar voor Southern Cross maken we graag een uitzondering!
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We realiseren ons heel goed dat het niet eenvoudig is een recensie van dit restaurant te schrijven.
Zeg zelf wanneer eet je nu krokodil of struisvogel ? Beoordelen is dan ook moeilijk.
Bij binnenkomst wordt je correct en professioneel naar je tafel begeleid. Rondkijkend heeft de binnenhuis architect zich hier uitgeleefd door toepassing van allerhande bouwmateriaal. Iets teveel van het goede en net te weinig aandacht voor de akoestiek.
De kaart is in het Engels en alleen een kernwoord als : "Struisvogel "geeft je een richting aan van de samenstelling van het gerecht. De attente bediening gooit er ook regelmatig een Engelstalige uitdrukking tussendoor.
Op de gerechten zelf is niets aan te merken. Inderdaad een smeltkroes van diverse mondiale keukens. Elk gerecht is weer een aangename verrassing en als je onderling nog wat uitwisselt ervaar je een breed scala aan smaken. Je smaak papillen worden goed getest en het is enerverend onderling te trachten ingrediënten te traceren. Met een goed gevoel verlaten we dit toch wel bijzondere restaurant.
TineRodermond1 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijk en heel bijzonder gegeten. Op onze tafel kwamen onder andere Krokodillen sate, Kangeroo en Struisvogel steak. Elk gerecht was stuk voor stuk erg lekker. Het is hier dan ook een must om van elkaar te proeven want het zou zonde zijn als je maar 1 gerecht proef.
Prijs kwaliteit is perfect, de bediening: Alle dames waren zeer professioneel maar met een warme gastvrijheid. De kok zelf kwam de rekening brengen en vragen of het allemaal naar wens was geweest. Kortom een avond om niet snel te vergeten.
Wouter_cynthia .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ons eerste bezoek, maar zéker niet het laatste, wat een fantastisch restaurant!! Bijzondere ingrediënten zoals krokodil, kangaroo, struisvogel, barramundi, in een unieke, soort 'fusion' mix van Japanse, Amerikaanse en Aziatische stijl. Echt ALLES is lekker! We komen snel weer terug...
Willeke F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Fantastisch gegegeten met heerlijke bijpassende wijn. Hoogtepunten waren de Sparkling shiraz en het heerlijke toetje. Ook de service tip top in orde.