Southern Cross

Zandvoortselaan 24 2106 CP Heemstede Nederland Kaart
31-235219992

Over het restaurant Southern Cross

Bij Southern Cross in Heemstede vind je de Australische keuken. Geen traditionele gerechten, maar een smeltkroes van smaken. De Australische keuken is beïnvloed door gerechten uit Europa, Azië en de Mediterranen. Juist de combinatie geeft de Australische keuken haar eigen identiteit.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Southern Cross

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Luke R.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een top avond gehad. Het eten is heerlijk en de service erg attend en beschikt over zeer veel vakkennis. Een aanrader! Bedankt!
John K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een topper,weer heerlijk gegeten ,de Baramundi gebakken in de pan was verrukkelijk en ik was blij dat ze weer Emoe hadden, ook het tussen gerecht de crocodil was pittig van smaak,alom weer een heerlijke avond gehad.
Paj V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
1e X hier. heerlijk verrassingsmenu. Prima verzorgd. Komen zeker terug....???
Ed O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wij komen hier al van af de opening en de service en kwaliteit hebben ze altijd op een zeer Hoog pijl weten te houden . Echt top!!!!!!
Jenny D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Verrassende menukaart. Goede service. Heerlijke wijnen. De porties waren heel erg klein.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een steeds weer optimale combinatie van ongedwongen gastvrijheid en een heerlijke maaltijd.
Freek W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Prima restaurant! Echt lekker eten. Geen idioot grote porties! Kabeljauw heerlijk, black angus smelt op je tong. Wijn wel wat duur, maar verder top!!
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
7dec gegeten bij Southern Cross..........en heerlijk gegeten!!! Èèn van mijn gasten vond het nagerecht heel anders smaken dan in Australië en de serveerster was het daar volledig mee eens............... het toetje werd van de rekening gehaald of ze mocht een ander kiezen, heel mooi.
Verder was de bediening super............na de bestelling werd elk bord bij de juiste gast gebracht zonder te vragen wie wat besteld had, super!!!!!!!!
Conclusie.............voor heerlijke aparte gerechten moet u bij Southern Cross zijn. Wij komen dan ook zeker snel weer terug,
Groeten Richard
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Al jaren mijn favoriet, heerlijk eten in gezellige ongedwongen sfeer!
Pascale S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten en aardige bediening.
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Echt heerlijk gegeten, fijne aandacht van de bediening.
Verschrikkelijk mooi opmaak van de borden.
Een echte aanrader. Wordt voor ons een vaste plek om fantastisch uit eten te gaan
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten , vriendelijke bediening, goede wijnen in combinatie met het eten kortom een aanrader !
P S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goede smaak
Weinig eten
lang wachten
Gehorig
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Attente vriendelijke service. Mijn vrouw eet sukervrij (geen geraffineerde suikers). Bediening en keuken gingen hier attent en creatief mee om. Nou eens geen saai nagerecht van wat plakjes fruit... Goed restaurant!
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Heerlijk gegeten!!!
We hadden een 5-gangen diner van de chef met bijpassend wijnarrangement. Alles was werkelijk heel lekker. De toelichting bij alle gerechten en wijnen was prettig en ook leuk om er iets meer van te horen. Bediening onopvallend maar toch op het juiste moment aanwezig. Absoluut een aanrader!!!!
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Stond al tijden op ons lijstje maar steeds te laat met reserveren. Nu belde we de avond en konden aan een hoge tafel beginnen om door te draaien naar een normale tafel in 30 minuten net zoals afgesproken aan de telefoon! De aankleding en bediening met veel wijnkennis is zeer goed en maakt ook een leuk praatje. Wij vonden qua eten vooral de struisvogel erg bijzonder waarbij de rest niet heel erg in de buurt kwam maar nog steeds erg lekker was. Voor lekker vlees en wijn eten een aanrader!
Kasper L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wederom heerlijk gegeten. 3 gangen voor 35 euro, keuze uit 6 voor hoofd en nagerechten. Verrassende bijzondere kaart, gerechten die je ergens anders niet zomaar tegenkomt. Vooraf heerlijke struisvogel, mooi opgemaakt, lekker mals, persoonlijk mij iets te veel sesam. Hoofdgerecht kangaroo, ook dat lekker van smaak en wederom mooi opgemaakt. Daarna nog een heerlijk zoet dessertje en ook 5 verschillende soorten kaas gehad. Alles mooi gepresenteerd op mooie borden. De kaart is volledig in het engels beschreven, ik snap dat het deels bij het concept en eigenaar past maar toch zijn de meeste gasten gewoon Nederlands. Toiletten halverwege de avond erg nat, even verder op de avond brandschoon! Einde avond komt chef de cuisine nog een afzakkertje aanbieden, stelde ik erg op prijs! Kortom aanrader!
sjonnievriese .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vorige week gegeten in dit sfeervolle restaurant en toch speciale restaurant. Nu enkele keren bezocht en elke keer weer postief verrast. Bij de deur gelijk hartelijk ontvangen en naar onze tafel geleid.
Het voorgerecht was heerlijk, vol smaak en toch niet te pittig met bijgaand de heerlijke witte huiswijn die ons werd geadviseerd door de bediening. Het paste goed bij de gerechten. We hebben genoten van het hoofdgerecht. Voor het eerst heeft mijn vrouw krokodil gegeten ze vond het verrukkelijk. We hebben de fantastische avond afgesloten met een kaasplankje met overheerlijke kazen, vergezeld met een heerlijke oude port.
We hopen weer snel terug te komen in dit toch altijd smaakvolle restaurant.

sjonnie vriese
Arie1988 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Van de week gegeten bij Southern Cross. Vooraf had ik de kaart al bekeken en wilde graag eens krokodil en kangaroe proberen. De krokodil was (denk ik) perfect bereid, het smaakte heerlijk. Met name de emulsie van tom ka kai en de pandan rijst coulis combineerde verassend met het vlees van de krokodil. Het stukje suikerglas van chili begreep ik minder goed, enige toelichting vanuit de bediening ontbrak bij het uitserveren, dat is jammer en een gemiste kans om het idee van de keuken over te brengen.

De kangaroe was prima bereid en goed in balans qua smaak. Na had ik de pavlova, de pavlova kwam niet echt naar voren maar was op zich zeer smakelijk.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het was bijna een jaar geleden dat we voor het laatst bij Southern Cross gegeten hebben. We hadden regelmatig geprobeerd kort van te voren te reserveren, maar het was vaak al volgeboekt. Dit keer was er gelukkig nog plaats.

Het eten was zonder meer goed, maar wellicht waren onze verwachtingen te hoog gespannen, want wij waren niet zo enthousiast als de vorige keer.

We gaan het binnenkort nog een keer proberen.