Over het restaurant South of Houston

Passie voor puur eten en gastvrijheid

Vernoemd naar de hippe wijk SoHo in New York. Het interieur is dan ook ontzettend inspirerend met rauwe materialen en warm licht. Je voelt je helemaal thuis. En dan het eten, wow! De specialiteit is dry-aged vlees. Malser dan mals en perfect bereid. Hier werken mensen met passie voor goed, puur eten en gastvrijheid, dat merk je gewoon aan alles.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant South of Houston

Het restaurant is op 10 minuten afstand lopen van het Centraal Station Den Haag
  • : Betaald parkeren in de buurt. 1 minuut afstand lopen vanaf het parkeergarage onder het plein

Maandag t/m zaterdag
- Bar 17:30 - 24:00
- Zondag gesloten
- Gesloten op 25, 26, 31 december en op 1 januari

Jouw recensie over het restaurant South of Houston

Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Beste dry aged cote de boeuf die ik ooit geproefd heb. Na deze cote de boeuf wil je het nooit meer ergens anders bestellen. Ik bestel de cote de boeuf altijd van de grill. Heerlijk mals en tot nu toe nog nooit teleurgesteld. Het is zeker niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Ontzettend gezellig avondje uit! Reserveer wel op tijd, want het zit vrijwel altijd vol.
Sammie Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Hallo, Mag ik jullie aandacht!

Op advies van een collega zijn wij hier wezen eten met ze vieren. En het was een zeer geslaagde avond! Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme al werd opgewekt door hun geweldige foto's op Instagram. De zaak zat bij binnenkomst rammend vol....vakantieperiode? Daar hebben ze hier blijkbaar geen last van. Eerst lekker een Amerikaanse Ipa van de tap gedronken aan de bar op aanraden van de vriendelijke barman en daar hebben we ook de lekkerste nacho's EVER gegeten. Heeft iemand hier ooit de fried squid wel eens gegeten als voorgerecht? Nou...ik kan je vertellen..DO IT! Als hoofd had ik de lamsrack besteld zonder saus. Die was perfect medium gegaard en super mals. Mijn tafelgenoten hadden de cote de boeuf besteld en gezien hun gezichtuitdrukkingen gedurende de maaltijd kon ik niks anders concluderen dan dat die ook goed in de smaken viel. En als dessert eindigde ik ook weer met een topper.... De ETON MESS! geweldig! Die zou ik kunnen eten met ontbijt, lunch en als toetje bij het diner. Je kan zien dat de mensen achter dit restaurant zelf ook erg veel passie hebben voor lekker eten. Dat is niet alleen terug te zien in het eten en drinken, maar ook de ambiance en de sfeer geven een toegevoegde waarde. Zelfs de muziek wordt aangepast aan de drukte van de avond. Dames en heren, super bedankt voor deze geweldige ervaring! Ik heb zojuist ook een nieuwe reservering gemaakt...dus tot snel!
Bart L.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Gisteren South of Housten bezocht en ik moet zeggen, onze ervaring was gemixed. Het personeel was bijzonder voorkomend en snel in het herstellen van fouten, maar die fouten waren er wel degelijk. Mijn wijn, een heerlijke Collefrisio Montepulciano, werd geserveerd op een temperatuur ver boven kamertemperatuur, ik denk zelfs tegen de 30 graden, terwijl dat voor deze wijn wat mij betreft rond de 14-16 graden moet zijn. Dit werd meteen hersteld, maar zou niet voor moeten komen. De ceasar salad en de garnalen taco waren heerlijk. De bijgerechten, gegrilde groente, maiskolfje en de frietjes, waren prima in orde, net als de flanksteak van mijn tafelgenoot die duidelijk zat te smullen. Maar daar waar ik voor kwam, namelijk de dry aged entrecote, was een behoorlijke teleurstelling. Naast het feit dat de keuken geen zout of peper had gebruikt, was het vlees zelf volstrekt smakeloos en vrijwel textuurloos. De prima bediening bracht snel een nieuwe, die beter was gekruid, maar het vlees was nog steeds zeer vlak van smaak terwijl dry aging de smaak juist zou moeten intensiveren. Al met al een was de ervaring op veel vlakken uitstekend, maar juist op de vlakken waar het echt goed moet zijn een beetje teleurstellend.
HENK A.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Het was een geweldige ervaring,Eten en drank was van zeer goede kwaliteit,Kreeg prima uitleg van vriendelijk personeel,het is een mooie en ruime zaak.
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Geweldig gegeten! Het personeel werkt zichtbaar met veel plezier met elkaar en ook nog eens correct naar de gasten toe. Hierdoor voelen we ons erg op ons gemak. Het interieur is perfect voor een leuk knus avondje uit. Aanrader: de cote de boeuf! Perfect gegaard met huisgemaakte bearnaise! En ook die is perfect! Zie je zelden! Top gedaan heren Schmitt en team Soho
Olaf H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een goed restaurant met mooie uitstraling, inrichting en goed personeel. De kaart is wat je verwacht van een NY bistro. Alles ook prima uitgevoerd; probleem is dat ze ook de NY prijzen mee hebben genomen. Prijs-kwaliteit verhouding is volledig zoek geraakt. Als ze dan nog de amerikaanse service gerichtheid hadden geadopteerd, maar dat hield ook niet over.
Arie T.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
het eten is voortreffelijk. oesters vooraf met een bijpassende sauvignon blanc. een gegrilde entrecote als hoofdgerecht. de sfeer in het restaurant vind ik plezierig. Zeker eens terugkomen.
xavier B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Een goed begin van het jaar! Gister hier super lekker gegeten! Na een heel leuk gesprek met één van de bediendes vroeg op de avond hebben we ons laten adviseren betreft de wijnen. Simpele en een diverse keuze uit de wijnen. Voor het voorgerecht heb ik zelden zulke lekkere Shrimp taco's gegeten. Mijn vriendin is een grote liefhebber van Lobster Bisque....dat was hier een schot in de roos! Krachtig van smaak. Als hoofdgerecht hebben we de Cote de Boeuf gekozen met huisgemaakte Bearnaise. Ik denk dat dit tot nu toe de beste keuze was geweest van 2017 . Wat een geweldig stuk vlees op je tafel. Super mals en perfect gegaard. Lekkere krokante frieten erbij en een basis salade met een goddelijke dressing. Recept...helaas een bedrijfsgeheim. Zoals de eigenaren hadden aangegeven;" What you order is what you get." Op en top gegeten in een zeer gedetailleerd interieur. Team South of Houston bedankt!
Jur V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Gisterenavond gegeten bij SOHO. Prijs/kwaliteit beetje zoek geraakt. Voor 105 euro eet je met zn 3én dry aged cote de boeuf, behoorlijk aan de prijs maar ok. Als je dan echter veel vet moet wegsnijden en het vlees niet echt mals is dan valt dat tegen. Jammer want eerdere ervaringen bij SOHO waren prima. Bediening daarentegen prima en zeer behulpzaam.
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Weer erg lekker en gezellig gegeten bij South of Houston! Vooraf de mushroom bruschetta, lekker en ook gemakkelijk te delen. Als hoofdgerecht hadden we de flanksteak en lamsrack. Heerlijk vlees eten hier! En als toetje de oreo sunday, en die was, zoals altijd, om je vingers bij af te likken! Het enige wat ik jammer vond, is dat de Zinfandel per glas niet meer op de wijnkaart staat.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijke plek, ben er inmiddels al 9 x geweest. Blijft verassend fantastisch. Bediening erg vriendelijk en ook een enorm positief iets ( karaf water kan je hier gewoon bestellen) naast dat hadden we een heerlijke fles wijn. Het eten is gewoon erg goed en smakelijk.
chief S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Waar kan je maandag avond gezellig in een bomvol restaurant zitten , en zeker wel een aantal goede wijnen per glas krijgen . Dan is dat hier , uitgenodigd door een collega hier toevallig terecht gekomen , en aangenaam verrast bijna on Haags. Heerlijke steak tartaar vooraf , en een super dry Aeged Entrecote . Buitengewoon !
Erwin Reginald B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Afgelopen donderdag met m'n zoon een hamburger gegeten bij South of Houston, was weer top lekkere frieten en een top burger thanks gentleman !
Charles Z.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Goed en eerlijk restaurant met een open keuken waarin de producten worden getoond in een vitrine. Met z`n vieren hadden we iets te vieren en zijn spontaan zonder reservering dit restaurant binnengestapt. Gegrilde Cote de boeuf voor drie personen en een rack of lamb. Heerlijk bereid naar onze wensen en we hebben ervan genoten. De service van de bediening was top en we hebben zelfs nog even in de keuken gekeken. Zeker de moeite waard om nog eens langs te gaan.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Normaal gesproken laat ik geen (negatieve) recensies achter, maar na mijn ervaring van gisteren ga ik daar nu verandering in brengen. Er ging namelijk behoorlijk wat mis in dit restaurant.

Het begon allemaal goed, ik had een reservering gemaakt en er was netjes een tafel voor ons beschikbaar. We worden snel geholpen en de bediening is behulpzaam. Wij bestelden een medium en een rare steak en wat gegrilde groenten voor erbij. Daarnaast hadden we een prima wijn erbij.

Na enige tijd wachten (niet te lang voor mijn gevoel) kregen wij onze gerechten opgediend. Het zag er allemaal prima uit. Het gekke was echter dat de de medium steak rauwer was dan de rare steak. We konden niet ruilen want we hadden een ander gerecht. We haalden onze schouders op, want het was gewoon lekker zo.

Het eten was echt prima, ook de groenten en de frieten. Het ijsblokje wat we later nog in ons drankje wilde hebben is er nooit gekomen, ach het was wellicht druk.

Nu kwam het probleem: één van de laatste happen groenten, de spinazie, was zó onpasselijk zout, hier moesten we wel wat van zeggen voordat ze andere klanten een zoutvergiftiging bezorgde. Het leek wel alsof er een zoutvaatje in omgevallen was. Nu zeggen wij niet vaak iets over het eten, wij vinden dat maar vervelend en overkomen als zeikerig. Maar dit keer bij de vraag: "Heeft alles gesmaakt?" schraapte wij onze moed bij elkaar en zeiden we toch even dat die spinazie veel te zout was, maar dat de rest heerlijk was. De letterlijke reactie: "O", wij keken elkaar vragend aan, zou ze het doorgeven aan de kok en daarna met een verontschuldiging komen? Maar nee, de volgende keer dat ze langs kwam vroeg ze of de rest wel allemaal gesmaakt had. Dat hadden we toch al gezegd?

Onze kritiek (maar meer goedbedoeld advies) werd dus straal genegeerd en er werd onmiddellijk weer naar complimentjes gevist. Zonder enig excuus. Een zeker nummer van Elton John begon in mijn gedachten af te spelen.

Ondertussen werd mijn vriendin toch aardig beroerd van de zout attack die haar was aangedaan, dus ze moest zo snel mogelijk een luchtje scheppen. Ik bleef alleen achter en vroeg om de rekening. Er was geen pinautomaat beschikbaar dus moest enige tijd wachten. Wow, echt gezellig zo op mijn verjaardag.

Eenmaal het pinautomaat daar komt een andere medewerker afrekenen. Ook deze vroeg of alles gesmaakt heeft. Waarom moet dat altijd overal honderd keer gevraagd worden? Afin ook hier antwoord ik weer: "Het was heerlijk, maar de spinazie was ongelooflijk zout! Mijn vriendin is inmiddels beroerd naar buiten." En ook hier kreeg ik weer een tamme reactie: "Ow, nou succes ermee".

Eenmaal afgerekend ren ik naar buiten of het ok is mijn mijn vriendin, de frisse lucht had haar wel goed gedaan, maar ik had nu toch wel erg een vieze smaak van deze ervaring. Ik vind het ronduit onbeschoft dat niemand even excuses komt maken. Ik vraag niet om een drankje of een nieuw gerecht, helemaal niets, ik wil alleen even weten dat er iets met de informatie gedaan wordt!

Conclusie: Prima eten mits ze gene die het zoutvat bedient in de hand houden, personeel zonder compassie, ik ga hier niet meer naar toe.
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
bijzonder goed vlees, mals, groot,
uitmuntend. lekker toetje chocolate taco. zeer attente bediening. ongemakkelijke stoelen. aanrader
Karine L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vorige week voor de tweede keer wezen eten bij SOH en het was weer voortreffelijk. Wij hadden de cote de boeuf genomen en het vlees was super mals en juicy. Het eten is van goede kwaliteit en de service is ook uitstekend. Ik snap wel waarom het restaurant altijd vol is.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voor het eerst gegeten. Vanaf het begin tot eind klopte het verhaal. Warme ontvangst. Unieke kaart. Vooraf had mijn gezelschap oesters en ik de steak tartaar. Heerlijk!! De rijping die ze aan et vlees geven bij het hoofdgerecht is ook goed terug te vinden in de smaak. Ook een goed wijnadvies voor bij de gerechten.
Complimenten voor dit restaurant.
Wij komen hier zeker meerdere malen terug.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Bij binnenkomst werden we heel erg vriendelijk ontvangen en aansluitend naar ons tafeltje (nummer 11) gebracht. Een fijne plek in een hoekje met uitzicht op zo goed als het hele restaurant die volgeboekt was.

Een glaasje rosé en witte wijn voor ons om daarna te beginnen aan het bestuderen van de menukaart. We kozen voor Cote de Boeuf voor twee personen - pan fried. Als extra hebben we de standaard frietjes laten vervangen door de twister fries en hebben we een portie roasted vegetables erbij genomen.

We kunnen niets anders zeggen dan dat we ervan genoten hebben, zeker een aanrader maar ook zeker voor herhaling vatbaar.

De service en vriendelijkheid van alle medewerkers is een dikke pluim waard, vandaar bij hoge uitzondering mijn eerste 10 tijdens het geven van een recensie.
Vynes_ .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mooie zaak, leuk ontworpen, smaakvolle inrichting. Heerlijk gegeten, drie gangen lunch met vis. Mooie saus, lekkere frieten. Goede wijnen per glas. Bediening is vlot en attent. Ontspannen kunnen bijpraten met vrienden, de gastvrouwen voelden goed aan dat we geen haast hadden, fijne sfeer in algemeen. Aanwinst voor centrum DH.