Over restaurant South of Houston

Passie voor puur eten en gastvrijheid

Vernoemd naar de hippe wijk SoHo in New York. Het interieur is dan ook ontzettend inspirerend met rauwe materialen en warm licht. Je voelt je helemaal thuis. En dan het eten, wow! De specialiteit is dry-aged vlees. Malser dan mals en perfect bereid. Hier werken mensen met passie voor goed, puur eten en gastvrijheid, dat merk je gewoon aan alles.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant South of Houston

Het restaurant is op 10 minuten afstand lopen van het Centraal Station Den Haag
  • : Betaald parkeren in de buurt. 1 minuut afstand lopen vanaf het parkeergarage onder het plein

Maandag t/m zondag
- Bar 17:30 - 23:30
- Gesloten op 25, 26, 31 december en op 1 januari

Judith D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Chief S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Waar kan je maandag avond gezellig in een bomvol restaurant zitten , en zeker wel een aantal goede wijnen per glas krijgen . Dan is dat hier , uitgenodigd door een collega hier toevallig terecht gekomen , en aangenaam verrast bijna on Haags. Heerlijke steak tartaar vooraf , en een super dry Aeged Entrecote . Buitengewoon !
Erwin Reginald B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Afgelopen donderdag met m'n zoon een hamburger gegeten bij South of Houston, was weer top lekkere frieten en een top burger thanks gentleman !
Charles Z.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Goed en eerlijk restaurant met een open keuken waarin de producten worden getoond in een vitrine. Met z`n vieren hadden we iets te vieren en zijn spontaan zonder reservering dit restaurant binnengestapt. Gegrilde Cote de boeuf voor drie personen en een rack of lamb. Heerlijk bereid naar onze wensen en we hebben ervan genoten. De service van de bediening was top en we hebben zelfs nog even in de keuken gekeken. Zeker de moeite waard om nog eens langs te gaan.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Normaal gesproken laat ik geen (negatieve) recensies achter, maar na mijn ervaring van gisteren ga ik daar nu verandering in brengen. Er ging namelijk behoorlijk wat mis in dit restaurant.

Het begon allemaal goed, ik had een reservering gemaakt en er was netjes een tafel voor ons beschikbaar. We worden snel geholpen en de bediening is behulpzaam. Wij bestelden een medium en een rare steak en wat gegrilde groenten voor erbij. Daarnaast hadden we een prima wijn erbij.

Na enige tijd wachten (niet te lang voor mijn gevoel) kregen wij onze gerechten opgediend. Het zag er allemaal prima uit. Het gekke was echter dat de de medium steak rauwer was dan de rare steak. We konden niet ruilen want we hadden een ander gerecht. We haalden onze schouders op, want het was gewoon lekker zo.

Het eten was echt prima, ook de groenten en de frieten. Het ijsblokje wat we later nog in ons drankje wilde hebben is er nooit gekomen, ach het was wellicht druk.

Nu kwam het probleem: één van de laatste happen groenten, de spinazie, was zó onpasselijk zout, hier moesten we wel wat van zeggen voordat ze andere klanten een zoutvergiftiging bezorgde. Het leek wel alsof er een zoutvaatje in omgevallen was. Nu zeggen wij niet vaak iets over het eten, wij vinden dat maar vervelend en overkomen als zeikerig. Maar dit keer bij de vraag: "Heeft alles gesmaakt?" schraapte wij onze moed bij elkaar en zeiden we toch even dat die spinazie veel te zout was, maar dat de rest heerlijk was. De letterlijke reactie: "O", wij keken elkaar vragend aan, zou ze het doorgeven aan de kok en daarna met een verontschuldiging komen? Maar nee, de volgende keer dat ze langs kwam vroeg ze of de rest wel allemaal gesmaakt had. Dat hadden we toch al gezegd?

Onze kritiek (maar meer goedbedoeld advies) werd dus straal genegeerd en er werd onmiddellijk weer naar complimentjes gevist. Zonder enig excuus. Een zeker nummer van Elton John begon in mijn gedachten af te spelen.

Ondertussen werd mijn vriendin toch aardig beroerd van de zout attack die haar was aangedaan, dus ze moest zo snel mogelijk een luchtje scheppen. Ik bleef alleen achter en vroeg om de rekening. Er was geen pinautomaat beschikbaar dus moest enige tijd wachten. Wow, echt gezellig zo op mijn verjaardag.

Eenmaal het pinautomaat daar komt een andere medewerker afrekenen. Ook deze vroeg of alles gesmaakt heeft. Waarom moet dat altijd overal honderd keer gevraagd worden? Afin ook hier antwoord ik weer: "Het was heerlijk, maar de spinazie was ongelooflijk zout! Mijn vriendin is inmiddels beroerd naar buiten." En ook hier kreeg ik weer een tamme reactie: "Ow, nou succes ermee".

Eenmaal afgerekend ren ik naar buiten of het ok is mijn mijn vriendin, de frisse lucht had haar wel goed gedaan, maar ik had nu toch wel erg een vieze smaak van deze ervaring. Ik vind het ronduit onbeschoft dat niemand even excuses komt maken. Ik vraag niet om een drankje of een nieuw gerecht, helemaal niets, ik wil alleen even weten dat er iets met de informatie gedaan wordt!

Conclusie: Prima eten mits ze gene die het zoutvat bedient in de hand houden, personeel zonder compassie, ik ga hier niet meer naar toe.
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
bijzonder goed vlees, mals, groot,
uitmuntend. lekker toetje chocolate taco. zeer attente bediening. ongemakkelijke stoelen. aanrader
Karine L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vorige week voor de tweede keer wezen eten bij SOH en het was weer voortreffelijk. Wij hadden de cote de boeuf genomen en het vlees was super mals en juicy. Het eten is van goede kwaliteit en de service is ook uitstekend. Ik snap wel waarom het restaurant altijd vol is.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voor het eerst gegeten. Vanaf het begin tot eind klopte het verhaal. Warme ontvangst. Unieke kaart. Vooraf had mijn gezelschap oesters en ik de steak tartaar. Heerlijk!! De rijping die ze aan et vlees geven bij het hoofdgerecht is ook goed terug te vinden in de smaak. Ook een goed wijnadvies voor bij de gerechten.
Complimenten voor dit restaurant.
Wij komen hier zeker meerdere malen terug.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Bij binnenkomst werden we heel erg vriendelijk ontvangen en aansluitend naar ons tafeltje (nummer 11) gebracht. Een fijne plek in een hoekje met uitzicht op zo goed als het hele restaurant die volgeboekt was.

Een glaasje rosé en witte wijn voor ons om daarna te beginnen aan het bestuderen van de menukaart. We kozen voor Cote de Boeuf voor twee personen - pan fried. Als extra hebben we de standaard frietjes laten vervangen door de twister fries en hebben we een portie roasted vegetables erbij genomen.

We kunnen niets anders zeggen dan dat we ervan genoten hebben, zeker een aanrader maar ook zeker voor herhaling vatbaar.

De service en vriendelijkheid van alle medewerkers is een dikke pluim waard, vandaar bij hoge uitzondering mijn eerste 10 tijdens het geven van een recensie.
Vynes_ .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mooie zaak, leuk ontworpen, smaakvolle inrichting. Heerlijk gegeten, drie gangen lunch met vis. Mooie saus, lekkere frieten. Goede wijnen per glas. Bediening is vlot en attent. Ontspannen kunnen bijpraten met vrienden, de gastvrouwen voelden goed aan dat we geen haast hadden, fijne sfeer in algemeen. Aanwinst voor centrum DH.
Eija M.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het restaurant was helemaal vol, we werden vrolijk ontvangen. Snelle bediening.
De hamburger was zeer goed, eveneens de frieten, salade en de entrecote, welke perfect gegaard was. Dry Aged meat herken je goed, lekker stevig, maar toch zacht. De porties zijn zeker voldoende. De wijnen zijn een minpunt, erg duur. Dessert, een cheesecake, was maar gewoontjes.
Lotte T.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gisteravond voor de eerste keer gedineerd bij South of Houston. Normaal gesproken schrijf ik nooit een recensie, maar het plaatje is hier compleet. Heerlijk eten, gastvrij personeel en een gezellige sfeer. Vaak vind ik het storend als er meerdere mensen aan je tafel komen. Het team van South of Houston laat zien dat dit juist als prettig ervaren kan worden. Regelmatig komen ze aan tafel om een glas wijn of water bij te schenken of om te vragen of alles naar wens is. Eindelijk een restaurant waarbij je niet hoef te wuiven voor een drankje of het opnemen van een bestelling. Ga zo door en ik kom zeker nog een keer terug!
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Bij South of Houston geldt liever een kleine kaart en goede kwaliteit dan heel veel keuze en matige kwaliteit. Prima gegeten en de toetjes, waaronder de chocolade taco, waren zelfs verrassend. Alleen jammer dat je hier nog geen karafje met heerlijk Haags duinleidingwater kan bestellen (in plaats van een fles water voor €5,50). De open keuken oogt plezierig en professioneel.
Wiresh K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Met een groep vrienden hier gegeten. Ik was gegaan voor de Rack of Lamb voor €25. Het vlees was zonder meer heerlijk, maar ik had hierna gewoon nog trek. De porties zijn veel te klein, zeker voor dat bedrag. Personeel was wel aardig. Het is verder een leuke tent midden in het Centrum van Den Haag.
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Super leuke bediening. Met als spetter een fanatieke jongen die oprecht zijn best doet om ervoor te zoeken dat alles vlekkeloos verloopt. Een van de beste burger ooit gegeten en de oreo sundae als dessert is echt een topper. Een soort van ultieme dame blanche met een upgrade oreo! Briljant! Goeie sfeer en lekker druk en ook de muziek is top!! Klasse allemaal!!
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Kan er lang over uitweiden, maar het geheel laat geen blijvende indruk achter. Het vlees smaakt, maar ook niet meer dan dat. De roasted vegetables zijn inderdaad gebakken groenten. De béarnaise is okay om de frites in te dippen. De bediening is aanwezig en bedient. En decor is er ook zonder te storen of op te vallen.
De aangeprezen passie, puurheid en gastvrijheid is mij niet in het bijzonder opgevallen. Het is allemaal vrij gewoontjes. Niet bijzonder goed of slecht.
Stephaniex .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Dit is toch een van mijn favorieten restaurants! ik kom hier heel graag eten. De voorgerechten vind ik iets minder bijzonder, maar al het andere maakt het zeker goed! Wij nemen altijd de entrecote, want die is heerlijk! De frites en de salade die erbij worden geserveerd zijn ook heel erg smakelijk! Ze hebben ook erg leuke, lekkere en verschillende desserts dus voor een ieder wat wils. De bediening is altijd vriendelijk. Ga zo door!
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
De uiensoep wordt geserveerd in een kop met een een deksel. Daardoor wordt de kaas en het brood wat homogeen en de knapperigheid van het brood kun je dus ook wel shaken. Bruine kleur was goed, wel iets te zoet/caramelachtig voor mijn smaak. South of Houston staat blijkbaar bekend om dry-aged meat. Hierdoor krijgt het vlees een malse structuur en intense smaak. Heb het geprobeerd en de smaak van het vlees is bijzonder goed. Jammer dat de entrecote ondanks het lauwwarme bord niet heet was en meer well-done was dan de gevraagde medium. Garnering patat prima opgediend, salade zonder fratsen maar wel veel stronk.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
We zijn al vaak langs dit restaurant gelopen, maar omdat het er van buiten niet zo aantrekkelijk uit ziet, zijn we er nooit geweest. Zonde! Want eenmaal binnen is er een goede sfeer, waar we nog heel vaak zullen komen. Het eten was superlekker, wat een heerlijke cote du boeuf met voortrekkelijke bearnaise, een goede salade met ceasar dressing en prima frieten. De dessert eveneens ontzettend lekker. Wij houden van dit concept van simpel maar voortreffelijk. Geen fratsen, geen liflafjes, geen kruidentakjes, druppels of schuimpjes. Gewoon kwalitatief uitstekend eten. Lekkere wijn erbij! De bediening was zeer goed, vlotte, vriendelijke en professionele dames. Wij komen hier zeer binnenkort weer terug.
Bassss .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Inmiddels vaak wezen eten bij South Of Houston.
Het eten is goed en gevarieerd, het vlees is iedere keer precies goed gebakken en de desserts zijn verslavend:-)

Bediening is altijd helemaal top met vaak dezelfde gezichten, ook is de sfeer in het restaurant goed. Wij blijven hier vaker komen.