Soup en Zo

Meer informatie over restaurant Soup en Zo

Jouw recensie over het restaurant Soup en Zo

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Soup en Zo heeft een eenvoudig concept: dagelijks een achttal wisselende soepen, elk te verkrijgen in drie verschillende porties, al dan niet met vlees of vis, en vergezeld van brood, een kaasstengel of een eenvoudige salade. De inrichting van de zaak is minimaal en je kunt het gerecht ter plekke nuttigen of mee naar huis of het werk nemen. En aangezien je op één been niet kunt staan, heb ik maar twee soepen genomen: de harira met spliterwten, munt, tomaat en koriander en de pindasoep met banaan, zoete aardappel en lente-ui. De soepen waren goed gevuld en erg smakelijk. Het brood dat erbij geserveerd werd vond ik een beetje tegenvallen. Hoe dan ook een goede optie als je weinig tijd hebt en toch iets warms en voedzaams wilt eten.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Uitstekend smakende bijzondere en originele soepen die worden opgeschept door vriendelijk personeel. Ideale plek om een lekkere en gezonde avi DNA
VVW .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Ik haal hier bijna wekelijks een soepje voor de lunch. De soepen zijn heerlijk en er is genoeg keuze (vegan, vega, vlees/vis). De bediening is super vriendelijk en laat je graag een aantal soepen proeven voor je je keuze maakt. De salades en de wortelcake zijn overigens ook heel lekker!
VellingaM .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Ik haal vaak tijdens de lunch hier een soepje. Ze hebben altijd verassende en vooral hele lekkere soepjes voor een hele schappelijke prijs. Erg leuke zaak met leuk personeel. Wel klein maar daarom niet minder leuk.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Ik haal minstens 1 maal per week hier een overheerlijke soep: een soep die andere dure brouwsels in de stad doet verbleken. Er is genoeg variatie waardoor je met vrienden, collega's, familie altijd aan je trekken komt. Bij lunchtijd ontstaat doordeweeks een aangenaam gekrioel van buurtbewoners, sporters, studenten, dagjesmensen, toeristen en stadhuisambtenaren in dit kleine tentje. De bediening is buitengewoon aardig, fris en vrolijk en het concept houdt ook meer in dan soep alleen. Tip: Bij mooi weer lekker de soep meenemen en eten op de stoepjes en bankjes van de hotspot Jodenbreestraat en het mr. Visser- en Waterlooplein.
hanuitoost .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Gisteren nam ik een harriri met kikkererwten die was goed. Je mag proeven in een klein bekertje (mooie plus), de tomaat-gember werkte voor mij niet. Vorige week had ik een soort Indonesische saoto ajam. Erg lekker. Sommige gemalen groentesoepen zijn wat zetmelig, zoals pompoen. Die sla ik over. Ik heb ook eens een goed gevulde chowder geproefd. Kortom goed gevarieerd. Dat er altijd een optionele topping op zit werkt goed. De bediening en inrichting is correct en zonder opschmuck. Heerlijk in de koude winter. Salade zijn een koel alternatief. Er zijn nu ook meer zoetigheden die er apetijtelijk uitzien.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Dit blijft een geweldig concept. Echt veel verschillende verse soepen, van lichte (Toscaanse tomatensoep) tot echte maaltijdsoepen (linzensoep). Met bovendien een vaak wisselende kaart verveelt het niet snel. Ik kom er vooral veel voor de lunch.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Het is weer meer dan een jaar terug dat ik een recensie heb geschreven voor deze fijne zaak. Ik kom hier zo'n 1 keer in 2 weken ben nooit teleurgesteld bij Soup en Zo! Als je twijfelt over wat voor soep je wilt nemen kan altijd even voorproeven.

Voor de zomer kan ik iedereen aanraden om de gazpacho te nemen. Lekker fris en pittig! Tevens hebben ze nu ook een nieuwe variant hiervan namelijk de bieten gazpacho. Ook erg lekker! Ik zal hier blijven terugkomen zolang ik in deze stad woon. Topper!
Hannes W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Wat mij betreft is dit de beste eetgelegenheid van Amsterdam. Ik kom hier zo'n drie keer per week met de lunch voor een heerlijk soeppie. De variatie van verschillende soepen is groot en alles is vers. Echter, zijn de pittige spinaziesoep en de mosterdsoep mijn favoriet. De toppings zijn de kers op de taart en maken de soepen tot een compleet geheel. De prijs kan wat aan de hoge kant lijken, maar ik denk dat het goed in verhouding staat met wat je krijgt. Eigenlijk is het gewoon een volledige voedzame maaltijd in een bakkie. Het probleem is dat je als je eenmaal gewend bent aan deze heerlijke soepen en soep elders vaak wat tegenvalt.
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Vlakbij mijn werk een prima plek voor een simpele, warme, gezonde en toch vullende lunch, meestal neem ik het mee (omdat ik het erg krap vind om te zitten en niet zo heel gezellig) maar dan is het altijd nog superwarm. Lekker een vers broodje erbij en er wordt altijd gevraagd of je er iets extra op wil qua kruiden of garnituur. Ik heb al een aantal soepen geprobeerd: pompoen (heerlijk van smaak), nepalese groentensoep (supergoed gevuld met veel groenten en lekker spicy) en vergeten groente (kon iets spannender met meer pit). Ik had ook een keer de salade met artisjokken en die was heerlijk, met goede dressing en lekker verse ingredienten. Altijd genoeg soepvariatie, dus ook als je vaker komt genoeg afwisseling.