Sotto Pizza Roelof Hartstraat

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Bramkroes .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Goeie service, we werden ontvangen door een aardige serveerster die ons vertelde dat we een plekje mochten uitzoeken. Van plek wisselen was ook geen probleem. Het eten liet niet lang op zich wachten. De pizzas waren heerlijk en goed belegd. Het restaurant is gezellig ingericht met leuke details. Bediening is top en de prijzen vallen alles mee!
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Beste Pizza van Amsterdam. De pizza was heerlijk belegd met verse ingrediënten. De deeg was erg knapperig.
Stijlvolle interieur en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vrijdagavond hier voor het eerst gegeten, mbv de recensies op Iens naar deze pizzeria. Helaas, het eten viel erg tegen. Vooraf antipasti, met ijskoude gegrilde groentes. Zo uit de ijskast op het bord. De pizza als hoofd was echt niet goed. Bij de gehele tafel niet. Het schijnen 'Napolitaanse' pizza's te zijn, wat betekent dat het een hele dunne bodem is, zacht aan de binnenkant. Het waren gewoon hele meligere bodems, totaal niet gaar, je kan zo de bodem als elastiek uit elkaar trekken. Qua toppings; ik had een quattro stagioni, hampreepjes op hoopje, champignons op hoopje. Mijn schoonvader pizza verdure. Dezelfde gegrilde groentes van de antipasti op de pizza als lompe hopen erop, op een berg rucola. Nee helaas, echt een flinke misser... De hele avond liep niet trouwens, veel gezeur en fouten bij de afhalers. Noemenswaardig is wel de bijzonder goede service, klachtafhandeling was perfect. Lag het aan de avond? Was de vaste kok er niet? Ik weet het niet. Met zoveel aanbod in de stad zal er helaas geen tweede kans volgen..
Dutchy81 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Lekkere pizza's, volop keuze en leuke ambiance! Bediening kan beter, je moet alles 2 keer vragen, maar kwaliteit en sfeer maken dit meer dan goed. Ik vind Sotto Pizza een aanrader en kom zeker nog eens terug voor een gezellig avondje.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We begonnen met een broodje, wat niet neerkwam op het standaard stokbroodje maar een lekkere focaccia was. Het was vrij warm boven doordat we precies boven de oven zaten, maar dat mocht de pret niet drukken. Het duurde even tot we pizza gingen bestellen, maar de pizza's kwamen toen wel vrij snel, en ze smaakten erg goed. Lekkere dunne bodem, goede ingrediënten. De keuze in pizza's is ook prima, er is voor ieder wat wils.
FTMvandam .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wat een leuk restaurant met heerlijke pizza's en ontzettend vriendelijk personeel! De entourage is eenvoudig maar aangenaam. Wij zaten in eerste instantie naast een grote gezellige groep die wat rumoerig was, maar zonder problemen kregen wij een andere tafel aan de rustigere kant van de entresol. De mooie Italiaanse Montepulciano smaakte uitstekend bij de overheerlijke pizza's. En de vriendelijkheid en servicegerichtheid van de bediening staken met kop en schouder boven het Amsterdamse gemiddelde uit. Een aanrader voor goed eten en aangename service.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Na de kerstdagen hadden we zin in een eenvoudig hapje eten, en zodoende kwamen we bij Sotto. We kregen het eerste tafeltje bij de deur, op zich prima, maar wel wat koud door de deur die continu open gaat en waar geen gordijn o.i.d. voor hangt. Misschien iets mee doen..

We begonnen met knoflookbrood en een salade en namen daarna allebei een pizza. Lekkere korkante bodem, royaal belegd met goede kwaliteit ingrediënten en een prima smaak! Prima gelegenheid om doordeweeks even snel wat te eten voor een vriendelijke prijs.
Mara G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Altijd goede pizza met knapperige bodem en aardige bediening. De antipasti misti zijn ook altijd goed, heerlijke kazen zitten erbij. Toen wij vroegen of deze zonder vlees kon, was dit geen probleem. Ik kom hier zeker terug!
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Allereerst erg vriendelijk ontvangen door het personeel. Die vriendelijkheid bleef en ze waren precies genoeg 'aanwezig'. Wijn prima, pizza erg lekker! We hadden een pizza van de kaart (salsiccia) en een pizza van de week/maand/special (met o.a. truffel)? Allebei echt heerlijk, die van de kaart wat milder, de pizza met truffel lekker heftig (maar niet te) zoals dat hoort met een pizza met truffel. Verder ziet Sotto er ook erg stijlvol uit, niet te gelukkig ;) Alleen jammer dat ze rond 22:00 uur al dicht gingen, maar ik kom zeker terug!
Jan-Insinger .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Zeer matige pizza, ondanks de werkelijk indrukwekkend prachtige oven die zeer uitnodigend beneden staat.
Bediening prima en goedwillend.
Maar dan: de akoestiek in deze tent; ronduit verschrikkelijk. Als er een gezellige hoeveelheid mensen zit dan gaat het daar galmen, om gek te worden. Wij zaten boven, en degene die op de hoek zat kon de anderen aan tafel met geen mogelijkheid verstaan. We hebben gerouleerd, en iedereen had er last van, het is echt niet mijn persoonlijke kwaal. De muziek werd zachter gezet: hielp niet. Lieve mensen van Sotto: er bestaat zoiets als dempend materiaal!!! En helaas jullie zijn echt niet de enigen waar het bedroevend is gesteld met de akoestiek. Waarom is daar zo weinig aandacht voor?? Mensen die met elkaar uit eten gaan willen gezellig en ontspannen kunnen kletsen, zonder te schreeuwen om verstaan te worden.
Niet voor niets hebben klasse restaurants bijna altijd tapijt op de vloer!
Geachte heer Insinger,

Dank voor het compliment over onze oven. Deze staat centraal in de soort pizza die wij maken. Voor deze pizza gebruiken wij enkel de beste ingrediënten en houden wij ons aan het originele Napolitaanse recept voor ons pizzadeeg en de tomatensaus. Onze oven is één van de weinige ovens die de benodigde temperatuur kan bereiken om een echte Napolitaanse pizza te bakken. Wij vinden het dan ook jammer dat uit uw terugkoppeling niet duidelijk wordt wat u “matig” vond aan uw pizza.

Gelukkig nemen wij ons zelf niet te serieus en realiseren we ons dat er soms best eens wat mis kan gaan. Het blijft tenslotte een ambachtelijk proces voor en door mensen, waar ook nog het subjectieve begrip smaak meespeelt. We vinden het jammer dat de pizza niet naar uw smaak was.

Voor wat betreft de akoestiek. We zijn het deels met u eens en hebben dan ook al maatregelen gepland. Dat gezegd hebbende denken wij dat u zichzelf juist wel wat serieuzer zou moeten nemen. Want om als musicus de akoestiek in een RESTAURANT de grond in te schrijven en vloerbedekking te adviseren vinden wij onwaardig.

Reactie van proever:

Beste mensen van Sotto,

excuses jullie hebben helemaal gelijk, als ik zeg dat ik de pizza matig vond moet ik dat ook verantwoorden.
Welnu, ik had een pizza met veel paddestoelen, ik ben de exacte naam vergeten maar het zal wel iets met funghi geweest zijn. Deze hadden tijdens het bakken zoveel vocht verloren dat midden van de pizza veranderd was in een slappe natte substantie. Dit staat dus los van de krokant/niet krokant discussie die ik op deze site ook tegenkom. Want op zich vind ik niet-krokante pizza's juist lekker. Maar deze was dus een beetje uitgeschoten voorbij het niet-krokante..... jammer maar misschien een eenmalige misser.
Wat betreft de akoestiek blijf ik volledig bij mijn punt: in een concertzaal hoort inderdaad geen tapijt, maar in een restaurant kan het geweldig zijn!

Vriendelijke groet, Jan
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
We werden zo goed als verzocht de pizza (die net was geserveerd) zo snel mogelijk op te eten zodat het personeel lekker naar huis kon, en ze de tent konden sluiten! Zeer gast onvriendelijk dus!!
Voortaan vooraf aangeven dat jullie stipt om 10 uur willen sluiten!
Beste Kim,
Jammer dat je bij ons geen goede ervaring hebt gehad. Het is zeker niet de bedoeling om ons restaurant om stipt 22:00 uur te sluiten. Slechts onze keuken sluit om 22:00 uur. Aangezien wij over de sluiting van de keuken intern wat nieuwe afspraken hebben is er verwarring ontstaan. Onze gasten kunnen ALTIJD rustig hun maaltijd nuttigen. Ook als zij na 22:00 uur in het restaurant zitten. Alleen de keuken sluit om 22:00 uur. Onze excuses voor deze verwarring.
Smulpaling .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Hoge verwachtingen worden niet waargemaakt.
Geen traditionele pizza, maar een concept dat studentikoos wordt ingevuld. Pizza niet krokant, zoals je bij een Napolitiaanse pizza mag verwachten. Smaken kloppen wel maar Amsterdamse overdrijving. Prima pizza maar overprijst.
Wij vinden het jammer dat uw verwachtingen niet zijn waargemaakt. Voor ons basisrecept volgen wij de strenge richtlijnen van de Associazione Verace Pizza Napoletana. Deze organisatie is de officiële bewaker van de ware (verace) Napolitaanse pizza. Doordat er in het deeg geen olie mag worden gebruikt en de pizza bij zeer hoge temperatuur kort wordt gebakken in de houtoven is de pizza minder knapperig dan bijvoorbeeld een Romaanse pizza (die bij lagere oventemperatuur langer uitdroogt en dus knapperig wordt). Met andere woorden: Een Napolitaan verwacht absoluut geen knapperige pizza. In Napels zegt men zelfs dat je een goede pizza twee keer moet kunnen vouwen, zonder dat deze breekt. Wij hopen dat wij u hiermee meer inzicht hebben geboden in onze visie op pizza. Helaas wordt in uw recensie niet helemaal duidelijk wat u bedoeld met "studentikoos" en "Amsterdamse overdrijving". Dat maakt voor ons het geven van een reactie daaropnwat lastig. We willen u echter hartelijk danken voor uw feedback.

Reactie van proever:

Dank voor uw response.

De echte pizza Napoli, die ik afgelopen zomer voor €5 met drankje in Napels heb gegeten, smaakte echt heel anders.
Een dunne pizza, zo luchtig dat de randjes net krokant waren,met heerlijke frisse zachte tomatensaus, besprenkeld met echte Mozzerella en afgemaakt met een paar blaadjes basilicum. Dat is een echte Napolitaanse Pizza Margarita.

Blijft een kwestie van smaak, nogmaals de smaak is ok de verwachtingen hoger.

Succes!

Vriendelijke groet.

Smulpaling
Bsm88 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Lekkere focaccia en lekkere pizza's. De service was zo zo: vriendelijk maar niet alert genoeg. Een praatje dat ik probeerde aan te knopen toen het nog heel rustig was werd vrij snel afgekapt. Maar ja, wellicht zitten ze daar niet op te wachten.
Prima plek voor goede pizza en een snelle hap.
Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Het trainen van onze bedieningsmedewerkers in de omgang met gasten staat hoog op onze agenda. Het blijft echter een feit dat de één wat makkelijker praat dan de ander. We zullen hierin blijven oefenen. We hopen u snel weer terug te zien.
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Hippe pizza tent, leuk en gezellig ingericht. Aardige bediening, pizza is het hoogtepunt. Snelle bediening pizzas zijn echt top!!!!
Daniel G.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Dit zijn echt de lekkerste pizza's van Amsterdam!
Aanrader om de Marinara te bestellen, thuis in je koelkast te stoppen en een dag later koud als lunch te eten! Service was ook erg goed. Decor vind ik inmiddels een beetje te hipster style (a.k.a. je komt tegenwoordig overal krijtborden, ouwe stoelen en spiraallampen tegen)
WANNEER GAAN JULLIE BEZORGEN???
Vdberg2 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Ik begrijp er niets van; het is nu al de 2e keer dat ik pizza's afhaal bij deze tent en beide keren was de pizza ontzettend slap. Niks knapperige korst, op beide pizza's niet, beide keren niet. Als ik heel eerlijk ben, lijkt het wel in de magnetron opgewarmd? Ik had beide keren de pizza's ook binnen 5 minuten! Verder is de smaak echt heel erg goed... Super lekkere ingredienten en perfect gecombineerd. Maar dus compleet slappe pizza's, ik kan ze als pannenkoeken oprollen. Ik kwam naar de recensies kijken hier om te zien of anderen hetzelfde hadden, maar ik zie slechts één ander stuk waar de korst "wat zacht" genoemd wordt. Anderen noemen hem zelf "lekker knapperig". Wellicht komt het doordat ik het telkens afhaal en dat ter plekke eten beter is, maar het lijkt me sterk dat dit nu voor de 2e keer toeval is. Jammer, maar moet wel gezegd worden, want dit hoort gewoon echt niet!
Hartelijk dank voor uw recensie. We vinden het altijd fijn om opbouwende feedback te krijgen. In ons restaurant serveren wij de traditionele Napolitaanse pizza. Het belangrijkste kenmerk van deze pizza is dat de pizza niet knapperig hoort te zijn. In Napels zegt men zelfs dat je een pizza twee keer moet kunnen vouwen zonder dat ie breekt. Hoe raar het misschien zal klinken, maar wij doen ons best om de pizza niet te knapperig te maken. Dit doen we door bijvoorbeeld geen olie aan het deeg toe te voegen en de pizza op zeer hoge temperatuur (bijna 500 graden) te bakken. Bij een lagere temperatuur heeft de pizza namelijk meer tijd om uit te drogen en dus knapperiger te worden. Als u de volgende keer vraagt om de pizza knapperiger te maken vinden we het geen probleem om even te wachten met dat extra stukje hout om de oven verder op te stoken. Ook de plek in de oven waar de pizza wordt gebakken is van invloed. Dus laat ons gerust weten wat u wilt.
Met vriendelijke groet,
SOTTO Pizza
Rudi G.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Zeer goede pizza's en een heerlijke huis salade. De special van deze maand was heel lekker; een pizza met venkel en worst. Bediening is zeer vriendelijk maar soms een beetje chaotisch. Decor mag wel wat warmer
Dietske V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Goede pizza met mooie producten, wel jammer dat de korst van de pizza wat zacht was . Keurige bediening en Top wijn . Nieuw inrichting.
Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Geweldig! Diverse malen gegeten, en ook afgehaald. Allemaal super.
Super inrichting; industrieel, mooie muurschildering, en een geweldige pizza-oven beneden.
Eten is boven verwachting goed. De kleine antipasto misto is ruim voldoende voor 2 als je daarna nog een pizza wil: heerlijke kleine gerechtjes: écht waar voor je geld.
De pizza's zijn heerlijk; heerlijke dunne bodem, knapperige korst en heerlijk belegd. Aanrader (als je er van houdt) is die met truffel en en coppa di parma.
De huiswijn is heerlijk (zowel wit als rood), en opvallend: een fles prosecco is hier zelfs goedkoper dan een fles wijn! (Dan móet je er toch een feestje van maken; verdient het eten ook).
Voor iedereen handig: je kan alleen maar met een kaart betalen, geen cash.
Aanrader!
Joostb .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Ik had een hoop lovende recensies gelezen over de kwaliteit van de pizza die ze hier serveren. Laat nou net de pizza tegenvallen... Ze zijn naar mijn smaak iets te "Amerikaans", een te stevige bodem waar te weinig lucht in zit. Vlakke smaak met gebruik van matige ingredienten. Pluspunten zijn er ook. Het ziet er leuk en fris uit en de bediening doet zijn/haar best het je naar de zin te maken.
Het zou zeker een favoriet worden als ze meer aandacht zouden besteden aan de pizza.