Sotto Pizza Amstelveenseweg

Amstelveenseweg 89 1075 VW Amsterdam Nederland Kaart
31-202239000

Over restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

Pizza vouwen zonder breken

De ware Napolitaanse pizza is naar Nederland gekomen! Deze pizzabakkers zijn in de leer geweest bij de bewakers van de Napolitaanse pizza: De Associazione Verace Pizza Napoletana (VPN). Ze bereiden elke pizza van kop tot staart met enkel verse ingrediënten. In de authentieke houtgestookte steenoven worden de pizza's bij een temperatuur van 485°C gebakken. Geniet ervan in een strak vintage decor!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

Noelle_107 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Super heerlijk eten, maar de akoestiek is er vreselijk. Het is een gezellige tent waar veel families naar toe gaan. Kleine kinderen brengen de sfeer in dit soort tenten, een open keuken ook, maar het creëert zo veel lawaai. Je kunt elkaar heel slecht verstaan en het is er erg onrustig. Misschien een muziekje op de achtergrond kan het geheel aan geschreeuw en geknal uit de keuken een beetje dempen. Verder kom ik er graag terug, maar voor een rustige zondag avond sla ik het liever over. Ik zou de keuken niet dicht doen en de kinderen niet weg doen, maar wel iets aan het geluid doen.
Daniela D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijke voorgerecht de Antipasti genomen, grote portie is op een groot houten snijplank wordt er heerlijk manchego kaas met zoete perenstroop geserveerd, en opgerolde carpaccio samen met schaal gemengde olijven en heerlijke italiaanse ham, proscuitto, en zelf geconfijte zilveruitjes in balsamico en 2 heerlijke gegrilde groente, namelijk courgette en aubergine.....daarna de heerlijk Pizza Tartufo en Pizza San Daniele gekozen....wel een van mijn favorieten op m'n lijst.....Vriendelijke service en tot nu toe 4x geweest en alle keren Top geholpen.....en kom zeker gauw weer langs......Tot Sotto
Gdomenici .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De pizza was fantastisch! De deeg was knapperig, en de toppings waren lekker. Prima bediening. De decor was minimalistisch maar prettig.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Akoustiek restaurant slecht en tafeltjes dicht op elkaar. Rode wijn uit karaf goedkoopste tafelwijn die inkoop te krijgen is, soort azijn. Vervangende fles rode wijn voor 28,50 na 1,5 uur enigszins te drinken. Wijnkaart is uitermate beperkt. Begreep dat de wijnkaart verandert gaat worden. Voorgerecht (kleine gemixte hapjes met brood) redelijk. Dieptepunt was de pizza tartuffa, bremzout, rand niet knapperig en onderkant verbrande stukjes. Gelukkig met z'n tweeën ieder een halve pizza genomen. Wel interessant te constateren dat iemand zo'n slechte pizza kan maken.
JoyG .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wat een leuke zaak met vriendelijk personeel. De pizza’s zijn echt aan te raden (tartufo!), een dunne bodem met een lekkere korst. Daarbij bier en lekkere huiswijn. Koffie met tiramisu en panna cotta (huisgemaakt en dat proef je). Om de avond helemaal goed af te sluiten: nog een koffietje met limoncello’s en sambuca’s. Kortom: heerlijk gegeten en gedronken èn betaalbaar. We komen terug, voor ons is Sotto the place to be!
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Populair houtoven pizzarestaurant bij het Vondelpark. Vooraf een antipasti genomen, top, vooral pecorino met truffelhoning. Biologische Pinot Grigio was goed. Als hoofdgerecht de pizza Salami pikant en een Tartufo, beide waren heerlijk. Alle pizza's hebben buffelmozzarella en San Marzano tomaten wat ik niet eerder ben tegengekomen. Hun pizza's blijven toch echt de beste van Amsterdam en leuk om te zien hoe de pizza voor je neus wordt gemaakt en gebakken.

Tiramisu is goddelijk en de jonge bediening is vriendelijk en vlot. Zeer goede prijs/ kwaliteitsverhouding. Wel reserveren als je niet wilt wachten.
Bib2 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Super gegeten weer bij Sotto. De pizza blijven continue en consistent goed. Vooral tartufo is errug lekker. Deze keer pizza van de maand, was heel lekkerw zomerse pizza. Bediening g vlot en informeel, leuke sfeer. De pana cotta wordt huisgemaakt, de beste die ik ooit heb gehad. Heerlijk vol, verse vanille en heerlijke aardbeiensaus. Ik begrijp de eerdere zure recenties dan ook niet, zulk eten voor deze prijs!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Puur bij toeval bij Sotto terecht gekomen. Ik zou op zich niet zo heel snel bedenken om voor een pizza naar een restaurant te gaan (wellicht gebaseerd op ervaringen uit het verleden). Maar ik ben zeer verrast bij Sotto. Ik had de Carnevale Salciccia (met heerlijke worst en even zo fijne gevulde richtte puntjes. tafelgenoot had de prosciutto cotto. Allebei zeer tevreden en ik persoonlijk denk dat ik niet eerder zo'n lekkere pizza heb gehad. Er zou net iets meer worst op kunnen. De antipasta misti ook fijn, maar ietsje uit balans qua prijs-kwaliteit (goedkoper of beter), de koude groenten erop te koud en te weinig smaak. Misschien ook iets meer met olie werken? De montepulciano prima. De service was goed. Eerder recensies wat wisselend, maar op basis van de ervaring van vanavond herken ik daar weinig van en denk ik dat als ze blijven werken aan constante kwaliteit en service dat dit een absolute GO is. Ik kom nog wel eens terug.
Iris-1988 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Echt goede pizza's! Vooral de specialiteit van deze maand: de pizza iberico met honing en gerookt paprikapoeder is mega lekker!! Als deze op de kaart komt, komen wij elke week bij sotto eten! :D
Michel A.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Afgelopen zaterdagavond (14 mei) even snel een pizza gegeten (waren terug uit Antwerpen dus echt ff snel een pizza). Snel ging het :-) Na bestellen binnen 10m de pizza. Echt een heerlijke pizza, superdunne bodem en verse ingrediënten. De Calzone was o.a. gevuld met echt verse champignons (is toch niet echt standaard). Huiswijn was lekker en cappuccino na afloop ook heerlijk. We komen zeker nog een keer terug (oa voor de truffelpizza)
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijke pizza's zoals je italiaanse pizza's wil eten. Dunne bodem, houtoven, goede keuze. Vriendelijk personeel. Goede prijs/ kwaliteitverhouding. Nog nooit verder gekomen dan pizza's - staan ook andere gerechten op de kaart-. Ik heb geen mening over de rest van de kaart.
Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Lekkere pizza's met fijne biertjes en prima wijn. Gezellig voor een gewoon doordeweeks avondje en laagdrempelig. Je kan op ieder moment binnenwandelen. Vriendelijk personeel en een fijne kwaliteit/prijs-verhouding.
Beste proever, hartelijk dank voor deze leuke en treffende feedback.

Met vriendelijke groet,

SOTTO Pizza
Riska D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Lekkere pizza's, zeker veel beter dan een gemiddelde pizza dienst, bediening zou alleen wat beter kunnen opletten als het gaat om dorstige klanten, we moesten echt zwaaien om de aandacht te krijgen. Wel verder goede service gehad van de manager. Tafels staan wel heeeel dicht op elkaar, dus echt rustig eten is er niet bij.
Sander A.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Beste pizza van Amsterdam ! In de verste verte niet te vergelijken met thuisbezorgpizza's. De beste ingrediënten, alles vers. Favoriet is de San Daniele.
Makan2 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Sinds lange tijd weer eens bij Sotto gegeten en het was fantastisch. Zelf had ik de pizza van de maand genomen, de pizza bianco met witte truffel. Gewoon niet te omschrijven hoe goddelijk deze pizza is! De pizza bianco moeten ze echt op de kaart zetten!! De service is informeel en blijft goed. Voor de rest hangt er een lekkere sfeer en is het er druk. Een aanrader en ik zou voor de zekerheid wel even reserveren.
MrX .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We hebben weleens eerder bij Sotto gegeten, en toen was het wel oké. De laatste keren zijn we echter steeds zeer teleurgesteld; dus dat kan geen toeval zijn. Liefdeloze pizza's waar de tonijn en andere ingrediënten smaken alsof ze letterlijk uit blik komen, slecht gegrilde groenten die nog half rauw zijn en vies smaken. Zeer teleurstellend en niet Italiaans waardig te noemen, laat staan Napolitaans. En 'werk'bezoek aan Napels zou hen mogelijk kunnen helpen het verschil te zien. Italianen zouden deze pizza namelijk niet serieus nemen. En dat voor de prijs van 14euro per pizza, heel jammer!
Geachte MrX, We vinden het vervelend dat u een slechte ervaring bij ons heeft gehad. Wij hebben echter geen enkele wijziging doorgevoerd in ons recept en/of de gebruikte ingrediënten (die allen van hoge kwaliteit zijn). Het is voor ons dus lastig om te achterhalen waar we een fout hebben gemaakt tijdens uw laatste bezoek en waarom u bij eerdere bezoeken wel tevreden was. Wij zouden in een persoonlijk gesprek of email graag vernemen wat er naar uw oordeel veranderd is. Wat betreft het werkbezoek aan Napels: Wij zijn op werkbezoek geweest naar Napels en zijn daar naar de meest prestigieuze pizzaschool geweest en hebben tevens gewerkt in een aantal van de beste pizzeria's in Napels. Wij houden ons strict aan het traditionele Napolitaanse pizza recept en doen geen enkele concessie in bereidingswijze of ingrediënten. Wij hebben dan ook zeer veel vaste Italiaanse én Napolitaanse gasten die wekelijks bij ons pizza komen eten. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende antwoord te hebben gegeven en zullen er alles aan doen om uw eventuele volgende bezoek volledig naar wens te laten verlopen.
Elga Z.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Fijne pizza's, goede service, snel. Wel wat mindere akoestiek. Zeker een aanrader. En je ziet je pizza gemaakt worden in de open keuken met houtoven!
Emiel S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Mijn vriendin en ik bedachten even een lekkere pizza te gaan eten bij Sotto. Nadat we eindelijk een drankje konden bestellen wat er vervolgens tien minuten over deed om bij de tafel aan te komen, waarschijnlijk werd het gebotteld in Italië, hebben we maar meteen twee pizza's besteld. Op mijn Tonno ontdekte ik een haar, waarmee ik naar binnen liep. De reactie was formidabel, er werd gekeken naar de koks, die beiden kort haar hadden en eigenlijk was het onmogelijk dat er een haar op zat. Na wat gesputter (geen verontschuldigen overigens) gingen ze een nieuwe maken. Bij de productie hiervan had ik vermoedelijk de laatste buffelmozzarella, 5 magere bolletjes en heul veel tonijn. We zijn na de pizza's maar snel vertrokken. Zonde van onze tijd, eetlust én geld.
Lauraep .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Nu voor de 2e keer hier gegeten. Heerlijke pizza's! Vorige keer de Tartufo gehad, deze keer voor de San Daniele gegaan. Allebei top! Mijn tafelgenoten waren ook allemaal zeer tevreden over hun pizza.
Leuk dat je de pizzabakkers aan het werk ziet bij de houtoven. De bediening was vriendelijk en snel. Kortom, een aanrader!
HSlotboom .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Vrijdag hebben mijn man en ik gegeten bij Sotto Pizza Amstelveenseweg. We werden netjes ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. Ondanks dat we waren vergeten te reserveren was er nog een plekje voor ons. Vooraf namen we een antipasti en een focaccia. Beide waren heerlijk. Daarna de maandspecial, een pittige pizza, en de tartufo (deze werd aangeraden). De pizza's waren snel klaar en ze waren heerlijk. De tartufo smaakte top! Voor de overgebleven korstjes vroeg ik een bakje met olijfolie, dat was geen probleem. We hadden beide pizza's opgegeten. Daarna nog allebei een tiramisu en toen hebben wij Sotto verlaten. Super! Tot de volgende keer!