Sotto Pizza Amstelveenseweg

Amstelveenseweg 89 1075 VW Amsterdam Nederland Kaart
31-202239000

Over het restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

Pizza vouwen zonder breken

De ware Napolitaanse pizza is naar Nederland gekomen! Deze pizzabakkers zijn in de leer geweest bij de bewakers van de Napolitaanse pizza: De Associazione Verace Pizza Napoletana (VPN). Ze bereiden elke pizza van kop tot staart met enkel verse ingrediënten. In de authentieke houtgestookte steenoven worden de pizza's bij een temperatuur van 485°C gebakken. Geniet ervan in een strak vintage decor!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

Andrew C.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Als je tafel reserveerd voor drie personen, wordt je aan een tweepersoons tafeltje gezet. Erg onhandig met grote pizza borden.

De pizza's en wijn zijn niet heel bijzonder.
Suzy-C .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Een van de beste pizza's! Bediening liet echter te wensen over qua vriendelijkheid, het voelde daarnaast een beetje gehaast allemaal. Misschien is dat iets Amsterdams. Volgende keer haal ik liever af.
Jeanine D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Eten was heerlijk, bediening was vriendelijk en gaf goed advies, maar vergat ons soms ook een beetje en de tafeltjes vond ik net wat te dicht bij elkaar staan
p_arkenbout .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Personeel matig beleefd, blijft aandachtspunt in Amsterdam. Deel bestelling was kwijt geraakt waardoor drie pizza's op twee verschillende momenten werden uitgeserveerd. Hadden niet de indruk dat het ze echt speet. Zo jammer als je gevoel krijgt ''voor jou tien anderen". Pizza's waren overigens prima, tiramisu ook. Toch beetje vreemde nasmaak aan over gehouden. Voorlopig even niet terug. Jammer!
Sannah V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Vrolijk meisje kwam gelijk aan tafel en drankjes waren er snel. Het twee tal naast ons kreeg ook gelijk drankjes (kwamen 10 min later dan ons aan tafel) en ze kwam gelijk terug om pizza op te nemen. Ze stond met de rug naar ons toe en wij konden pas na 15 min aandacht krijgen om ook een pizza te bestellen. De pizza was heerlijk en voor de rest echt genoten!:) Zeker een aanrader voor een lekkere pizza en de huiswijn is heerlijk soepel.
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Gister om 19.00 aan komen wandelen, 19.30 besteld en een uur later was het eten er pas, "maar u had pas 19.30 besteld (om 19.20). Drie keer "de pizza's zijn er over 10 minuten hoor" gehoord. Wel excuses aangeboden, geen drankje of korting! Bediening was aardig, maar hoef hier al met al niet meet terug! Eet dan liever bij La Perla!!
Erzsebet O.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Helaas voor de 2de keer vergeten... We moesten ruim 3 kwartier op onze pizza's wachten. Toen bleek op een pizza waar ivm allergie geen tomatensaus op moest zitten, wel tomatensaus te zitten. Dit waren ze vergeten door te geven aan de keuken.
Toen de pizza's kwamen waren ze wel weer heerlijk.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Snelle service, heerlijke pizza's. Porties voorgerecht (focaccia) vrij groot. Zelfde geldt voor het nagerecht. Prijs/kwaliteit verhouding heel goed!
Fija V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Heerlijk gegeten met 4 vrienden. Verrukkelijke pizza's die ze hier maken. De bediening is erg vriendelijk en ook de drankjes waren erg smakelijk. Een geweldige avond.
Nuno P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijke pizza's, goede kwaliteit. Vriendelijke en attente bediening
van10hoven V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
gisteren hier gegeten omdat we laat waren en zeer hongerig, zaak ziet er leuk en trendy uit en personeel is zeer vriendelijk. Het was er wel erg warm binnen maar dat is ook omdat er een mooie Italiaanse pizza oven staat te branden ( hoort erbij in een pizza eettent ). De pizza's werden zeer snel opgediend nadat we besteld hadden wat op zich positief is maar ze bleken naar onze mening veel te kort gebakken dus slappe bodem en zeer slappe niet gare rand van deeg. topping was prima maar je wil wel knapperig deeg dus geen aanrader, bij melding aan het personeel bleek dit het type Napolitaanse pizza dus in hun ogen zoals het hoort maar ons zien ze niet meer terug.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten maar wat een herrie. We konden amper een gesprek voeren. Slechte akoestiek.
Arnold J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We eten hier best vaak, voor onze jongens is uit eten synoniem aan Sotto. Blijft fantastisch lekker en de bediening wisselt maar consequent vriendelijk.
Roger H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Erg lekkere pizza gegeten voor een goede prijs. Erg vriendelijk personeel en een goede ambiance
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijke pizza, proeft puur en vers. Bediening was erg plezierig, vriendelijk en behulpzaam. Aanrader voor een leuke avond en goede maaltijd.
Nick D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Eten was helemaal niks op aan te merken. Beide pizza's waren erg lekker, vooral de tartufo pizza blijft toch erg goed. Ook de pannacotta en tiramisu waren van goede kwaliteit! De service had wel iets beter gekund. In plaats van dat er voor nog een drankje wordt gevraagd moesten wij daar zelf mee komen, zonder dat het bijzonder druk was. Mijn tafelgenoot had nog eten in haar mond en toen werden de borden al uitgehaald. Misschien een gevalletje verkeerde timing. Verder wel allemaal heel vriendelijk!
noelle_107 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Super heerlijk eten, maar de akoestiek is er vreselijk. Het is een gezellige tent waar veel families naar toe gaan. Kleine kinderen brengen de sfeer in dit soort tenten, een open keuken ook, maar het creëert zo veel lawaai. Je kunt elkaar heel slecht verstaan en het is er erg onrustig. Misschien een muziekje op de achtergrond kan het geheel aan geschreeuw en geknal uit de keuken een beetje dempen. Verder kom ik er graag terug, maar voor een rustige zondag avond sla ik het liever over. Ik zou de keuken niet dicht doen en de kinderen niet weg doen, maar wel iets aan het geluid doen.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De pizza was fantastisch! De deeg was knapperig, en de toppings waren lekker. Prima bediening. De decor was minimalistisch maar prettig.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Akoustiek restaurant slecht en tafeltjes dicht op elkaar. Rode wijn uit karaf goedkoopste tafelwijn die inkoop te krijgen is, soort azijn. Vervangende fles rode wijn voor 28,50 na 1,5 uur enigszins te drinken. Wijnkaart is uitermate beperkt. Begreep dat de wijnkaart verandert gaat worden. Voorgerecht (kleine gemixte hapjes met brood) redelijk. Dieptepunt was de pizza tartuffa, bremzout, rand niet knapperig en onderkant verbrande stukjes. Gelukkig met z'n tweeën ieder een halve pizza genomen. Wel interessant te constateren dat iemand zo'n slechte pizza kan maken.
JoyG .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wat een leuke zaak met vriendelijk personeel. De pizza’s zijn echt aan te raden (tartufo!), een dunne bodem met een lekkere korst. Daarbij bier en lekkere huiswijn. Koffie met tiramisu en panna cotta (huisgemaakt en dat proef je). Om de avond helemaal goed af te sluiten: nog een koffietje met limoncello’s en sambuca’s. Kortom: heerlijk gegeten en gedronken èn betaalbaar. We komen terug, voor ons is Sotto the place to be!