Sotto Pizza Amstelveenseweg

Amstelveenseweg 89 1075 VW Amsterdam Nederland Kaart
31-202239000

Over het restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

Pizza vouwen zonder breken

De ware Napolitaanse pizza is naar Nederland gekomen! Deze pizzabakkers zijn in de leer geweest bij de bewakers van de Napolitaanse pizza: De Associazione Verace Pizza Napoletana (VPN). Ze bereiden elke pizza van kop tot staart met enkel verse ingrediënten. In de authentieke houtgestookte steenoven worden de pizza's bij een temperatuur van 485°C gebakken. Geniet ervan in een strak vintage decor!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Sotto Pizza Amstelveenseweg

M.H.M. V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Er werden wel wat fouten gemaakt door het personeel, en het ging warrig door elkaar.
Carien T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Erg druk
gister, valentijnsdag, maar eten was weer voortreffelijk!
Ruth D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Vriendelijke bediening, heerlijk eten, gezellige sfeer, zelfs op maandagavond. En een zeer gunstige prijs/kwaliteit-verhouding.
Sefanja N.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
het wordt steeds rommeliger daar. vroeger was er nog een beetje leiding nu niet krijg ik de indruk. Pizza s zijn nog steeds goed en daar komen we voor maar de rest......... verder pizza besteld om ook nog mee naar huis te nemen was koud stond nl al lang klaar zonder dat we gewaarschuwd werden. bovendien laatst pizza's gehaald en andere gekregen!!! en ook daar was niemand van onder de indruk helaas. dus om al het andere te compenseren moeten de pizza's wel heel goed blijven.
Daniela D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Kom vaker bij Sotto een heerlijke pizza eten, ik reserveer ook vaak online en enkele gevallen bel ik ze rechtstreeks, deze keer besloten online te reserveren voor afgelopen zaterdag 19 uur, gebeld en gevraagd of mogelijk was om 19:30 uur langs te komen, helemaal geen probleem, tafel bleef gereserveerd, vanwege enorme vertraging met de OV, weer gebeld en gevraagd of 20 uur ook nog kon, en ook weer geen probleem, toen bij aankomst troffen we dat er een grote groep gereserveerd hadden met daarnaast ook een grote tafel met de bijbehorende aanhang(kinderen) deze avond was erg rumoerig, voor het eerst meegemaakt, maar omdat we honger hadden waren we na een pizza en een drankje snel klaar, kom zeker nog vaak terug
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
Hier onlangs gegeten rond 21 uur 's avonds, later op de avond dus. Vriendelijk ontvangen door meisje van de bediening, en onze drankjes plus antipasti plank kwamen vlot. Erg aardig dat ivm zwangerschap nog wat extra gegrilde groente gebracht werd, omdat het meeste op de plank niet zwangerschapsproof was, echt heel netjes!! De pizzas waren ook erg lekker, erg goede bodem en goede hoeveelheid beleg. Toetjes (tiramisu en panna cotta) waren heerlijk! Bediening is heel vriendelijk, interieur is simpel maar prima. Ik vond het al met al zeker een aanrader.
Harold D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Erg goede pizza’s uit de houtoven en een supervriendelijke bediening. Reserveren is aanbevolen. Leuke sfeer. Al met al een plek om te onthouden.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
weer een heerlijke pizza gegeten, benaderd de echte italiaanse pizza's
Lorenzo V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Slappe pizza, natte bodem. Heel ons gezelschap ontevreden. Zou zogenaamd bij de napolitaanse pizza horen... Altijd goed gegeten bij Sotto, maar vandaag zeer teleurgesteld!
Paulus123 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
– Verzocht worden binnen vijf minuten af te rekenen als net je laatste hap op is, kan echt niet!-

Eigenlijk is alles, op de pizza na, slecht aan deze tent. De avond was nogal opmerkelijk en alles behalve gastvrij. Sotto draait om tijd en geld en dat is aan alles te merken.

De tafelafstand is met zo een 25 centimeter tussen de kleine tafeltjes erg klein. Ik kan bijna niet anders dan naar mijn buren luisteren en helaas ruik ik ze ook. Het opnemen van de bestelling duurde even, het personeel keek maar niet. Stil wachten we tot onze bestelling wordt opgenomen.

De pizza is op en het was lekker. Als ik mijn laatste basilicumblaadje van mijn mes in mijn mond stop worden onze borden weggehaald. We zijn op de helft van ons tweede biertje en er wordt gevraagd of we een dessert willen. “Nee dankje we zitten nog aan ons biertje”. Nog geen minuut later komt een jongen naar ons toe met het verzoek of wij binnen vijf minuten willen betalen?!?!?!?
Dit is het toppunt en boos verdedig ik mijn plaats. Eerst verplaatsen van tafel (niet erg maar een begin van irritatie), die tafeltjes, het wachten, het tempo, de buren, de herrie…… Ik zeg hem dat ik dat niet van plan ben er graag rustig mijn bier op drink. Echt rustig zitten we natuurlijk niet meer.

Het aardige meisje dat ons geloof ik oorspronkelijk bediende komt terug met de vraag wat er aan de hand is. Na ons verhaal te hebben gehoord gaat ze vragen hoe het zit (?). Omdat we hebben gereserveerd wordt besloten dat we toch ons biertje toch mogen opdrinken en we het van de zaak krijgen. Gezellig. En als we nu niet hadden gereserveerd maar hetzelfde bedrag hadden uitgegeven bedenken we ons. We wilden nog een likeurtje maar ben er klaar mee en reken af. Zonder fooi. Nog nooit met zo een naar gevoel een restaurant verlaten. Ben benieuwd of dit zelfde voorval ook was gebeurd als we een hetero stel van in de 50 waren geweest...
aziz T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
In het begin was t een stuk beter. Nu 5 keer gegeten en zowel service als het eten een stuk minder dan de eerste keren. Het blijft een leuk en gezellig tentje. Maar hopelijk worden de pizza's weer iets beter.
Anet V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Met mijn dochter van 13 op stap die de pizza's bij Sotto de lekkerste van de wereld vindt, ze geniet van elke hap, en daar word ik heel blij van!!
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Lekkere luchtige smaakvolle pizza gegeten. Restaurant heeft een gezellige en toegankelijke sfeer.
Cynthia K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Lekkerste pizza ooit gegeten met rucola en truffelroom
Renee-Andree K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Prima gegeten, pizza's zijn heerlijk licht en niet vet, bediening is gastvrij.
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Pizza's zijn hier altijd heerlijk, vooral de pizza met truffelsaus. Prima plek als je wel zoekt naar sfeer maar niet te uitgebreid wilt dineren.
Lau S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
De pizza is middelmatig, geen reden om Sotto te bezoeken. De akoestiek is zo slecht dat rustig praten onmogelijk is, wat helaas wel weer een reden is om ze te vermijden.
Andrew C.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Als je tafel reserveerd voor drie personen, wordt je aan een tweepersoons tafeltje gezet. Erg onhandig met grote pizza borden.

De pizza's en wijn zijn niet heel bijzonder.
Suus V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Een van de beste pizza's! Bediening liet echter te wensen over qua vriendelijkheid, het voelde daarnaast een beetje gehaast allemaal. Misschien is dat iets Amsterdams. Volgende keer haal ik liever af.
Jeanine D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Eten was heerlijk, bediening was vriendelijk en gaf goed advies, maar vergat ons soms ook een beetje en de tafeltjes vond ik net wat te dicht bij elkaar staan