Sorrento

De Stelling 1121 8232 EJ Lelystad Nederland Kaart
31-320249368

Over restaurant Sorrento

Traditionele Italiaanse keuken

Restaurant Sorrento in Lelystad is het perfecte adres voor traditionele, Italiaanse gerechten. De meest bekende gerechten uit Italië staan op de menukaart. Kies een smakelijk voorgerecht, zoals de bekende vitello tonato of de klassieker der klassiekers: de carpaccio. De hoofdgerechten zijn enorm divers; pasta, pizza en smakelijke vis- en vleesgerechten. Daarbij drink je een uitstekend glas Italiaanse wijn.

Meer informatie over restaurant Sorrento

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op een warme dag heerlijk op het terras genoten van onze pizza's (tonno en quatro stagioni). Knapperige dunne bodem, lekker gekruid, vakwerk. De ober kwam geregeld met een grapje en vriendelijk woord even langs, hoewel we de enigen op het terras waren. Bij de koffie werd een heerlijke chocoladebonbon geserveerd, en ook de rode huiswijn smaakte prima.
We voelden ons verwend na een lange stormachtige fietstocht.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met groep van 8 personen hartelijk welkom geheten in gezellig 'zitje' plaatsgenomen. Nette, schone zaak. Stoelen snel bijgehaald en drankje vlot verzorgd. Service!
Cannelloni met spinazie was duidelijk vers maar iets vlak van smaak. Zelf iets bijgekruid maar liever zo dan doodgekruid door de kok! Niet te grote portie maar smakelijk.

Aanbevolen speciaalbiertje smaakt naar meer en het was duidelijk dat tafelgenoten zich de pasta's en pizza's ook prima lieten smaken.

Grappig detail: kookgeur in toiletgroep.
Djeng .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Met een grote groep gegeten bij Sorrento. Vriendelijk ontvangen en veel personeel aanwezig. Helaas was het eten erg neutraal. Het eten had weinig smaak en het lijkt alsof er met weinig passie wordt gekookt. Daarnaast is de prijs-kwaliteit verhouding ver te zoeken. Vrij duur voor wat je uiteindelijk krijgt. Het restaurant is gevestigd in een woonwijk en goed toegankelijk. Het interieur is toe aan een goede schilderbeurt en mist de Italiaanse sfeer.
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Voortreffelijk gegeten met vrienden. Sfeer was optimaal, bediening droeg daaraan bij. Souplesse aan alle kanten : Ik wilde mijn filetto niet met Gorgonzolasaus maar met gesmolten Gorgonzola, want dan komt die smaak beter tevoorschijn, en dat was geen enkel probleem. Verder verzocht ik om een Zabaglione voor 2 personen, en hoewel die niet op het menu stond werd door de kok een dappere poging gewaagd, weliswaar met beperkt succes, maar dan had ik er maar niet om moeten vragen. De rode huiswijn mocht er ook zijn : Montepulciano d'Abruzzo. Daar heb ik wel eens een mindere variant van geproefd.
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Een lekker etentje met mijn zoon van 4 jaar oud. Warm welkom en aandacht voor ons beiden. Hij een kinderpizza margaritha, keurig in stukjes gesneden. Voor mij pasta met ossenhaas, tikkeltje aan de zoute kant, maar verder heerlijk. Gepaste informele sfeer, goed eten.
Marita R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Al eerder iets laten thuisbezorgen van Sorrento, dit was erg lekker dus nu ervoor gekozen te gaat uit eten. Het restaurant ligt midden in een woonwijk. Vriendelijke ontvangst, mooie inrichting. Goede kaart, ruime keuze. Gekozen voor de spaghetti carbonara en de Calzone met een glas rosé erbij. Allebei heel erg lekker, goed van smaak (beide grote porties).
Na een korte pauze toch nog voor een toetje gegaan want dat zag er ook goed uit; hierbij gekozen voor de Panna cotta en de gelato misto. Allebei zag het er erg mooi uit en smaakte heel goed.
Een goed restaurant, zeker voor herhaling vatbaar want er staan nog genoeg lekkere gerechten op de kaart om uit te proberen.
Ndroog .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Sorrento, het is duidelijk te proeven dat er met verse producten word gewerkt. De bediening is correct, netjes en zeer alert. echt een aanrader voor een gezellige avond uit eten!
Nieuwenhuis .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Heerlijke amarone en mooie gerechten, de cheesecake was een afknapper leek niet fris meer. Was vorige keren juist erg goed dus zal wel een eenmalig foutje zijn geweest we vergeven het de kok graag.
Esmée V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Eten erg lekker, zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht. Service was prima, personeel was vriendelijk. Decor was ook prima, niet erg bijzonder.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Pas hier gegeten met een klein gezelschap en naar aanleiding van de recensies hier zijn we dan ook bij Sorrento terecht gekomen.

Over het eten kan ik niet veel zeggen, het was echt lekker en keuze genoeg !

Het is knus en gezellig ingericht en we hebben ook echt op ons gemak zitten tafelen.

Een paar kleine opmerkingen echter met name betreft de service en personeel. Op mijn vraag wat voor huiswijn er geschonken werd kreeg ik als antwoord, " Italiaanse wijn ".. Tja.. Dat mag ik wel hopen in een Italiaans restaurant. Verder werd er voorlangs uitgeserveerd en wel voorlangs iemand die al eten had staan. Niet zo fijn.
Verder mag ik ook wel van een Italiaans restaurant verwachten dat de Italiaanse benamingen correct worden uitgesproken, maar dit was ook niet het geval helaas.

Kleine dingetjes dus, maar het belangrijkste ( het eten ) was in ieder geval prima !
Als we weer in Lelystad zijn kan het zomaar zijn dat we er weer gaan eten..
Nels G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Fabuleus eten. Verrassend lekker en gastvrij opgediend. Eigenaar lijkt op zijn zus, net zo aardig. Saltimbocca en pasta vongele gegeten, echt even lekker als in Italië ( waar we net vandaan komen).
Renate V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Pizza sorrento was erg lekker, echt een aanrader!! De pasta met ossenhaas was ook om te smullen. Calzone vonden we beetje soft van smaak. Sfeer in het restaurant is erg leuk. Ze hebben hun best gedaan op de inrichting.
Martin W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Calzone is hun specialiteit.Zelfs zo groot dat je een voorgerecht of nagerecht er moeilijk meer in krijgt.Lekker bijpassend wijntje.Met gezelschap ontspannen vertoeven bij de open haard .Koffie en een bijpassend drankje is de finishing touch.
Keismir .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
De locatie is ideaal, loopafstand van schouwburg Agora, gewoon lekker gegeten, mooi warm restaurant, vriendelijke bediening. Ik had de ravioli van de maand (lekker maar beetje zout) en de pizza proscuitto. Mijn lief de trio carpaccio en de pizza Quattro stagioni. Ons gezelschap geen voorgerecht, maar een prima Calzone. Goede gerechten voor redelijke prijzen.
Zou er zo weer heen gaan!
Efje .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het eten was prima. Alleen kennen ze de uiterst dunne pizzabodem hier niet. Gezellige sfeer. Zelfs het kleine, goed opgevoede hondje werd toegelaten en kreeg op verzoek van z'n baas een bak water. Het was erg vol in het restaurant; dat is ook een teken dat het er goed eten is.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Spontane actie om bij Sorrento te gaan eten. Omdat we weten dat je moet reserveren wil je plaats hebben in het weekend reserveerde ik om 17:00 uur. Toen we arriveerden waren ze totaal nog niet klaar voor de opening. De tafels moesten nog verder ingedekt worden, kaarsen moesten nog aan etc. Naar mijn mening dien je start klaar te zijn op de tijd dat je open gaat als restaurant. Viel ietwat tegen.
Eten : vooraf kregen we olijven met een stukje pizza met pesto. We bestelden een broodje kruidenboter en Anti Pasti voor 2 personen. Zag er prima uit, lekkere worst soorten. Als hoofdgerecht namen we een Pizza Fungi, Pizza Quattro Fromaggi en een Pizza Calzone, extra pikant. De Pizza Calzone heb ik meermaals gegeten, dit keer vond ik de smaak vlak, ook de tomatensaus die erbij wordt geserveerd. Eigenlijk leek het alsof er een andere kok in de keuken stond dan degene die we gewent zijn. Ons laatste bezoek was februari 2014. Geen toet, te vol, alleen een cappuccino.
Service : Vriendelijk, niks op aan te merken, informeel maar netjes. Maar, aangezien ze niet klaar waren voor de opening en niet alle tafels gereed waren naar aanleiding van de reserveringen, een 7.
Decor : Gezellig aangekleed, niet super Italiaans maar wel gezellig. Ook leuke open haard om even bij te zitten tijdens het wachten op je tafel of met je kop cappuccino.
Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk gegeten met z'n vieren. Zowel de voor- als nagerechten waren heerlijk. Service was echt top. Waren een tas vergeten, waarna we zelfs gebeld werden zodat we deze alsnog op konden halen. Personeel houdt alles goed in de gaten en is erg vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar. Tip: neem de ossenhaas!
Emmaka .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
We hebben hier gegeten met twee volwassen en een kind. Eerst een stukje pizza en goede olijven. Vooraf een schaal met Italiaanse lekkernijen. Het staat voor twee personen op de kaart, maar we konden er met gemak met z'n drieën van eten. Daarna als hoofdgerecht vleesgerechten en pizza. Ook dat was goed klaargemaakt. Dit alles met een goede huiswijn, maakte het tot een plezierig etentje.
Renemerje .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Het was nu de 3e keer dat wij bij Sorrento hebben gegeten, de ontvangst zeer vriendelijk wisten nog wat wij als drankje vooraf namen, als voorgerecht kunnen wij de carpatio van 3 soorten vlees aanraden als ook de ravioli v.d. maand en de romige tomatensoep, Als hoofdgerecht de Kabeljauw, de zalm en scalopini gorgonzola en als na gerecht de verrassing van de chef. De huiswijn is zeer goed maar smaken blijven verschillen. Een echte aanrader en zeker vooraf reserveren i.v.m. de drukte. Eet smakelijk.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Fijn om weer eens echt Italiaans te eten bij een Italiaan met goede Italiaanse wijnen en perfecte bediening. Bij een Italiaan hoort Italiaanse wijn, keuze genoeg en redelijk betaalbaar in het hoge segment. Italiaanse smaken in de sauzen en gerechten en dat allemaal tegen een goede prijs. Het is niet zoals in het 'echte' Italië maar het komt er goed bij in de buurt.