Sorbonne

Rodezand 46 3011 AN Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Sorbonne

Rotterdams genieten

Middenin het kloppend stadshart van Rotterdam vind je dit restaurant dat van alle markten thuis is. Of je nou wilt lunchen, dineren of een nachtje doorhalen; Sorbonne heeft het allemaal! Maar ons gaat het uiteraard om het eten. Smaakvolle gerechten en stevige daghappen staan hier op de kaart. Bestel er een goed glas wijn bij en je avond is compleet!

Meer informatie over restaurant Sorbonne

Voordelig
Reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Alhoewel het eten ‘wel lekker’ was, kon ik toch niet zeggen dat het heel bijzonder was.
Dat personeel luidkeels aan het meezingen was met de muziek hoefde voor mij niet echt. Ook al waren ze nog zo vriendelijk. Ik zal hier niet snel een tweede keer komen.
Eugenie_wijdenbosch .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op vrijdag 6 mei ivm het mooie weer buiten gegeten samen met mijn zus. Mijn zus had een flinke witvis besteld, die goed smaakte. Daarbij werden o.a. gepofte bieten geserveerd. Smaakte uitstekend. Ik had een mixed grill van 5 soorten vlees. Het vlees was lekker gekruid. Het was voor mij een te grote portie, omdat wij al een voorgerecht hadden gegeten. Carpaccio. Het eten werd vlot geserveerd door vriendelijke jonge mensen. Dit was de tweede keer dat ik bij Sorbonne at.
T.vd .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het eten was, goed, personeel vriendelijk. Echter we moesten wel dooreten.
Het hoofdgerecht werd opgediend terwijl we met het voorgerecht nog niet klaar waren.
Er werd ook erg snel afgeruimd, onze borden waren amper leeg.
We bestelden nog een nagerecht en koffie, maar we kregen de koffie eerst.
Kritisch1 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik lees wel eens reacties met zeer negatieve inhoud, dit alles in ogenschouw houdend gingen wij hier eten..... nou niets van welke negatief gezeur dan ook gemerkt, het was super gezellig en zeker aanbevelingswaardig. Wij gaan daar zeker vaker eten.
Schakeldick .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie niet veel maar wel lekker, de bediening was heel vriendelijk en gastvrij. Sorbone is goed te bereiken in het centrum van Rottedam.
Dianastoop .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Leuke sfeer, het restaurant zat vol maar van de drukte hebben we weinig gemerkt. goede bediening en erg aardig en geinteresseerd. voorgerecht was carpaccio en erg lekker, hoofdgerecht mix grill of dorade vis ook heerlijk. nagerecht kon je niet kiezen, dat was cheesecake met citroensaus. niks op aan te merken. we hebben het erg naar ons zin gehad. zeker om nog eens te lunchen of avondeten.
Liekehenny .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Na lange tijd weer in die omgeving geweest en door het verblijf in Sorbonne voor herhaling vatbaar. Prima eten en gezellige bediening!
Timmieboy .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Erg vrolijke bediening. Heerlijk dessert. Gelegen middenin het centrum, dus een supergoed begin van een leuk avondje Rotterdam.
Elly D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Onze eerste indruk is goed.
Ondanks dat er veel gasten waren, aardige bediening, die de tijd namen zo nodig, aandacht te hebben voor elke gast afzonderlijk. Het eten was goed en de tijd tussen de gangen prima.
Een bezoek aan dit restaurant is zeker voor herhaling vatbaar.
Helga.meininger .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het eten was super goed! Met enige nonchalance warden wij ontvangen. Ongeinteresseerd!
(een Indisch/Indiaans typetje)
Moesten elke keer zo lang wachten voor we wat kregen voorgeschoteld. Anderen die rondom
ons zaten en later aanschoven warden eerder bediend (was de AH actie minder???) Als klap op de vuurpijl kwam het nagerecht maar niet. 15 min gewacht. Kwam de dame (met opgeschoren haar en fuguren in haar achterhoofd getekend) de borden op halen Zeiden toen dat we nog geen nagerecht hebben ontvangen. haar reactie: "o, dan komt het wel."
Zei tegen mijn man dat ik weg wilde. Hij had trek in het nagerecht en we bleven. Wij namen echter geen koffie erna. Ik ben de beroerste niet en kan wachten maar dit was erg. Nogmaals: het eten was top. Erg goed!! Als ik over mijn boosheid ben, zal ik zeker nog een keer gaan.
P61 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
we hebben gegeten met AH bon. Erg weinig keuze, n.l. uit drie voorgerechten, twee hoofdgerechten (vlees of vis) en geen keuze bij het dessert. Terwijl er toch echt AH KEUZEmenu staat! Het voorgerecht, carpaccio, waren plakken runderrookvlees met bij één van ons een druppel dressing en bij de ander een plens dressing die verschrikkelijk vies en zuur smaakte. Het extra betaalde brood met smeerseltjes was heerlijk. Het hoofdgerecht, mixed grill, was goed. basic, niets bijzonders. Een bakje sla van 5x5 cm met zijn tweeën was de groente. Het nagerecht was citroencheesecake maar met de beste wil van de wereld was er geen citroensmaak aan te ontdekken. De bijgeleverde saus was een bijzondere mengeling van bessen en chocola. wij vonden het geheel niet bij elkaar passen. De bediening was duidelijk uit op bijverkoop en vroeg om de haverklap of we nog iets wilden drinken en wilde zelfs een halfvol glas 7up en halfvol flesje bier meenemen. Wel gezellig druk en leuk aangeklede zaak. Nee, hier gaan wij beslist nooit meer naar toe.
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Slecht, we zijn weggelopen, het voorgerecht was gamba's, hoe durven ze het gamba's te noemen, gewoon garnalen in de koekepan gebakken met peterselie erover gestrooid, zo droog als karton.

Het hoofdmenu hebben we niet gegeten doordat wij langer dan een uur daar op moesten wachten en nog steeds niets kwam. We warden ook als tweederangs burgers behandeld doordat wij een AH bon hadden. Wij komen in ieder geval nooit meer terug.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
De bij reservering gevraagde aanpassing wegens rugoperatie was prima geregeld. Mijn complimenten voor het gehele attente personeel. Dat heb ik bij andere eetgelegenheden anders ervaren. Hirr gaan we binnenkort weer heen.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Via de AH actie. Als voorgerecht een ijskoude carpaccio. Kregen er bijna buikkrampen van en uiteraard weinig smaak. De hoofdgerechten niets mis mee. Ipv de cheesecake hebben wij gekozen voor een koffie als afsluiter van het (voor ons toch wel wat tegenvallende) dineetje. Jammer, het zou een goede reclame kunnen zijn en/of reden om terug te komen.
Harrybijvoets .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Vooraf hebben wij de carpaccio gekozen. Deze was heerlijk! Hoofdgerecht mixed gril en dorade. De mixed gril was een beetje flauw en droog. De dorade was daarintegen heerlijk! Goed op smaak en perfecte garing. Het werd geserveerd met salade en patat. De salade had meer op smaak gemogen met een dressing. Als dessert een cheesecakje dat overheerlijk was met een heerlijke saus. Al met al goed gegeten in een leuke ambiance met zeer vriendelijk personeel. Wij komen hier weleens om te lunchen en s'zomers op het terras een drankje doen maar gaan er nu ook zeker eens een hapje eten.
Info574 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Mijn moeder van 87 en ik hebben heerlijk gegeten in Sorbonne, de aankomst was al vol service en we werden ook geholpen .
De bediening was erg enthousiast en gezellig en we hebben alleen maar lol gehad.
Eten was perfect, presies genoeg en ook mijn hond was welkom en werd door het personeel erg verwend.
Kortom een aanrader voor een duo gezinne en groepen, Sorbone bedankt!!!!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Gezellig warme inrichting. Wij hadden de AH stickeractie en daar door een keuzemenu dat helaas wel heel erg beperkt was: keuze uit 2 voorgerechtjes (vlees of vis) 2 hoofdgerechten (vlees of vis) en 1 nagerecht (cheese cake). Het eten op zich was uitstekend, evenals de bediening. Het enige minpuntje vond ik de TV schermen met het nieuws en de net iets te harde muziek.
Jedidja V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hier gegeten met de AH-restaurant actie. Van tevoren weinig verwachtingen, aangezien je voor 25 euro geen culinair hoogstandje kan verwachten. Bij binnenkomst werden we niet opgemerkt en er werd ons geen tafel gewezen waar we konden plaatsnemen. We moesten al lang wachten voor er een 1e drankje werd opgenomen. Bij opname moesten we direct de spaarkaart afgeven. Het voorgerecht duurde minstens een half uur. Deze was niet erg bijzonder qua presentatie en smaak. Daarna duurde het een uur voor we het hoofdgerecht kregen. Dit was pas nadat we gevraagd hadden waar het bleef. Volgens de nogal nonchalante bediening lag het aan dat het niet was meegevraagd door haar collega. In het uur was het dus niemand opgevallen dat wij niets hadden. Bij het nagerecht hetzelfde verhaal. Weer een uur moeten wachten, tot we opnieuw vroegen waar het gerecht bleef. Ditmaal kon het in een minuut geregeld worden en kregen we het geserveerd. Al met al een verschrikkelijke ervaring. Afgezien van de superslechte service was het eten ook slecht van smaak en nogal taai. (mixed grill). Geen aanrader dus, en zeker niet heen gaan om er te eten. Het is zelfs de 25 euro niet waard... Zelfs als ik geld toe zou krijgen zou ik hier niet eten.
Indolicious .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Gezellig eetcafe, lekker eten en leuke bediening. Wij hebben de AH actie gebruikt om hier te gaan eten. Je kon bij het voor- en hoofdgerecht kiezen tussen vlees en vis. Toetje smaakte ook goed. Wel een tentje om terug te komen!
Sneiha .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het voorgerecht was top. We kozen voor carpaccio en geitekaas brulee)hier had wat meer stokbrood bij gemogen)
Het hoofdgerecht(mixed gril) was gewoon en zou voor de volle prijs 17,50 euro te duur geweest zijn.
Het toetje was lekker. Het leek eerst een beetje klein maar dat was niet erg omdat het nogal machtig was(citroentaartje)
Het was niet prettig dat er zo vaak gevraagd werd of we nog iets wilde drinken. Het glas van een van ons werd al weggehaald terwijl de ander het nog lang niet leeg had.
De ambiance was heel mooi en centraal gelegen. Voor ons jammer van de nogal aanwezige muziek en de televisie.
Al met al een goede afsluiting na ons bezoek aan het museum en de markthal