Sooothai

Tongersestraat 54 6211 LP Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Sooothai

Tongstrelende balans

De perfecte blend van kruiden en specerijen komt samen op je bord. Je proeft alles, je smaakpapillen worden op scherp gezet. Zoet, zuur, zout, bitter, het loopt prachtig in elkaar over. Gerechten die van moeder op zoon zijn overgegaan, de Thaise keuken op zijn best!

Meer informatie over restaurant Sooothai

• Af te huren , Huisdieren welkom
Oxel .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Alle gerechten waren weer met smaak en vakmanschap bereid. Het niveau is al jaren erg hoog. De Som Tam salade was voortreffelijk, evenals de satay en de massman curry. Dit is het beste Thaise restaurant dat ik ken. Ik eet regelmatig Thais in verschillende plaatsen in Nederland dus heb voldoende vergelijkingsmateriaal.
Een leuke nouveauté, zij schenken BLAUWE wijn. Ziet er feestelijk uit en smaakt lekker. Weer eens iets anders dan het gebruikelijke. En er komt geen kleurstof aan te pas. Leuk initiatief!!!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016

Heerlijk! Gewoon de beste Thai ever, waar we ooit hebben gegeten. op Thailand na dan!
Zeer vriendelijk bediening. Ook na het eten konden we nog na tafelen met een glas wijn.
Jammer we zo'n 200 km verder weg wonen. We zouden zeker vaker komen.
Komen we weer in Maastricht gaan we zeker hier weer eten.

Gegeten op 9 maart 2016
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het was een bijzonder ervaring. De gastheer leek erg nerveus en was erg ongeduldig. Dit kwam erg vervelend over, geen prettige ervaring. Het diner was op zich goed, alleen de hoeveelheid veel te mager. De locatie is toe aan een renovatie, erg oud...
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Op de valreep besloten om toch nog uit eten te gaan en om 21:45 bij SoooThai naar binnen gewandeld. Opgewacht door de vriendelijke uitbater zijn wij naar onze tafel geleid en hebben we ondanks het late uur nog in alle tijd mogen dineren. De keuken is voor zijn prijs/kwaliteit uitstekend, het vlees goed op smaak en de porties voldoende om met een voldaan gevoel naar buiten te stappen. Het restaurant was oorspronkelijk een tussenwoning wat betekent dat het eetgedeelte wat smaller en knusser was dan andere restaurants. Dit is voor sommigen storend, maar ik heb het als uiterst gezellig en knus ervaren. Dit geldt hetzelfde voor de uitbater: een ontzettend vriendelijke, innemende man met gevoel voor humor. Ik kom hier zeker nog eens eten!
Pvalkier .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit was mijn 4e bezoek bij Sooothai (vroeger bekend als Sukothai) in ca. 10 jaar en ik bespeur dat dit restaurant in meerdere opzichten nu toch echt aan een goede opknapbeurt toe is. Daarbij dient meteen gezegd te worden dat het eten voortreffelijk op smaak gebracht was.

Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een zeer nerveus ogende gastheer die een ietwat onduidelijk verhaal hield over de tweedeling in het restaurant en het TEFAF-deel van het restaurant. Ik denk dat het allemaal goed bedoeld was maar daarentegen wel iets aan hartelijkheid van het gastheerschap afdeed.
Het restaurant is in jaren niet veranderd voor wat betreft de uitstraling en begint nu toch echt oubollig te worden en ook een viezige uitstraling te krijgen.
De gastheer was verre van scherp en verwarde onze gerechten en leek zijn plezier in het runnen van deze zaak lang geleden verloren te hebben.

Het eten was werkelijk heerlijk op smaak gemaakt met heerlijke kruiden en specerijen. De porties mogen van mij ietsjes groter maar zijn voor de prijs toch zeer scherp positief gesteld.

Dit restaurant-concept zou zeer veel profijt kunnen hebben bij een stevige renovatie van het interieur en de gastheer mag zich iets meer richten op een klantgerichte houding, want dit is nu toch echt te afwezig en te ongeïnteresseerd.
Dit is nu onder de maat, dat spijtig is vanwege de zeer goede gerechten en de gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

Ik kom zelf nog wel eens terug, maar alleen nadat de spreekwoordelijke frisse wind door deze zaak heeft gewaaid.
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Voor ons dagje maastricht verheugden we ons vandaag op een etentje bij Sukothai. Twee jaar geleden hadden we immers voortreffelijk gegeten. Zie onderstaande recensie.

Sukothai is sinds een jaar Sooothai geworden. Gelukkig wel dezelfde vriendelijke en geestige gastheer en koks, alleen zeer schappelijke prijzen voor de verrukkelijke gerechten. Een aanrader voor degene die graag Thais eet.
WillenCo .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heerlijk! Gewoon de beste Thai ever en wij kunnen het weten daar we Thaifever hebben sinds vele jaren en het wil maar niet over gaan. O zo gezellig interieur... Echt Thai minded. De uitbater doet de bediening met een uitzonderlijke flair en humor.... We komen nu sinds enkele maanden en dit is m en blijft m
Knuppel1983 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
In tegenstelling tot onderstaande recensies heb ik een heel andere ervaring. Wij waren met 4 uit eten bij Sooothai. Nog nooit eerder hier geweest maar wel vaker in andere Thaise restaurants. We gaan voor de authentieke smaak. Die vind je hier zeker, niet kinderachtig met specerijen (goed pittig). Het concept is 1 op 1 gekopieerd van een ander Thais restaurant in Maastricht. (tot aan het lettertype toe).

Echter, de bediening is ronduit beschoft!
In eerste instantie voorgerecht besteld, om daarna een keuze te maken uit de hoofdgerechten. Een en al stress. Of we toch niet het hoofdgerecht konden bestellen anders snapten ze het niet meer. Komt het hoofdgerecht terwijl we nog aan het voorgerecht bezig zijn. 'Ja sorry maar dat komt doordat u de gerechten niet tegelijk besteld'. Wat??? Communiceer gewoon met de keuken?? Er waren welgeteld 3 tafels bezet, en meneer zat zich het grootste deel van de tijd te vervelen. Ik vraag me af wat er hier gebeurd als het druk is.

Even later komt meneer op verzoek van ons drinken opnemen. 3 personen besteld en meneer loopt gewoon weg. Mijn oma krijgt de kans nog niet om wat te bestellen. Drinken wordt bezorgd, waarop ik aangeef dat zij ook graag iets wil bestellen. 'Ah mevrouw denkt ik laat hem eerst lopen, en dan doe ik m'n bestelling'. Ik denk zei je dat nou echt?

We zijn gewend om verschillende gerechten te bestellen, en deze te delen zodat we alles kunnen proeven. Nou dat wil men niet meer hebben met het nieuwe concept. Kost 2,50 per persoon extra(!). Ik hoor meneer nog praten met de gasten achter ons: 'maar u ziet eruit alsof u gewoon van elkaars bord kunt eten'.

Kortom: super eten, kansloos personeel, kansloze formule.
Als Sukothai in rap tempo zijn oude gasten weg wil jagen zijn ze goed op weg!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
We waren hier vorig jaar al eens geweest, maar de recente verandering in formule bij dit restaurant is echt de moeite waard om te vermelden. Vorig jaar vonden we het eten lekker, maar de prijzen wat te hoog. Well, things have changed for the better! Nieuwe naam, nieuw concept. Hoofdgerechten kosten nu tussen €8.50 en €12.50, met veel onder een tientje - en dat is echt waar voor je geld. Simpel maar lekker, echt pittig waar gewenst en genoeg variatie. Afhalen kan ook, en ze hebben nu zelfs kant-en-klare curry's die je thuis zelf kunt opwarmen. Wat ons betreft is Sooothai nu echt een aanrader. Door de lagere prijzen loop je makkelijk even binnen, en dat hebben wij afgelopen maand dan ook al meermaals gedaan.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Restaurant Sukhothai, al meer dan 20 jaar het beste Thaise restaurant in Maastricht en omstreken, heeft sinds augustus dit jaar zijn naam en concept veranderd (alle recensies hieronder hebben nog betrekking op de oude formule). Het restaurant is met dezelfde eigenaar en dezelfde kok doorgegaan onder de naam Sooothai. De kwaliteit van het eten is onverminderd goed gebleven, en nog steeds worden elke week verse kruiden ingevlogen uit Bangkok. Maar de prijzen zijn gehalveerd! Hoofdgerechten kosten nog maar tussen de € 8,50 en € 12,50 en de porties zijn nog steeds voldoende. Vooral het krokant buikspek is een aanrader wat ons betreft. De bediening was vriendelijk als altijd. Het interieur is iets lichter geworden, maar de gezellige parasols aan het plafond zijn gebleven. Voor wie op zoek is naar authentiek Thais eten is dit the place to be!
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Heerlijk gegeten met de kaart van AH. De service was prima, de witte wijn die ze schonken paste prima bij de gerechten.
Zeker een restaurant om een keertje terug te komen.
FerRaps .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Restaurant leek klein te zijn echter er zit nog een tweede gedeelte achterin de zaak waardoor we in alle rust konden eten. Je zou verwachten bij een Thais restaurant een pittige maaltijd te krijgen echter de scherpte is ver te zoeken. Jammer dat de smaak zo ver vernederlandst is. Het eten was wel oke alleen de prijs tov de hoeveelheid was niet in overeenstemming.
Lesley K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Het eten was lekker, persoonlijk vond ik dat het pittiger mocht. Het dessert van ijs vond ik niet echt passen, had vers fruit passender gevonden. Wijn was lekker.
Suzannegoijen .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
goede sfeer en met een perfecte gastheer, wij hadden zelfs gasten meegenomen die ook zeer te spreken waren over de kwaliteit. Wijnen goed passend bij het Thais eten,
Welgemeend advies om een pauze in te lassen in het bezoek aan Maastricht om daar te eten.
Hans Goijen connessieur van de Michelin
Natascha H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Het eten was lekker, de bediening super aardig, al mag er wel wat vaker gepoetst worden, toen ik mijn tas op de grond zette zag ik dat bij de verwarming alles dichtgegroeid was met spinnewebben ;)
TS89 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gegeten met de Albert Heyn-actie, waarbij een tweede 3-gangen-diner gratis was. Vooraf keuze uit 2 soepjes, hoofdgerecht bestond uit rijst, vis met saus en kip met groente en saus. Was lekker, de hoeveelheid had iets groter gemogen. De service was vriendelijk, maar niet zo snel. Al met al vind ik de prijs-kwaliteitverhouding niet zo goed, want het is toch een wat duurder restaurant, maar dat uit zich niet ergens specifiek in.
Astridlotus .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
veels te weinig eten voor veels te veel geld.
smaken waren ook niet subliem.
we hadden nog twee tussengerechten en nog met honger weggegaan
dessert(ijs)was helemaal niets bijzonders
Anjanoordam .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Voor en hoofdgerecht waren echt heerlijk..toetje was erg simpel..bediening was prima. Ik vind wel de normale prijzen veel te hoog . Zonder n actie zou ik niet terugkomen.
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
We konden hier last-minute terecht en we waren tevreden. De prijzen zijn tamelijk hoog, maar de hoeveelheden zijn ruim en wat overblijft pakken ze voor je in. Pad Thai was lekker, maar met 17 euro veel duurder dan op andere plekken. Panang curry smaakte wat veel naar pindasaus, voor onze smaak, maar kwam wel met de authentiek Thaise makhua phuang (een soort mini-aubergines zo groot als een flinke erwt). Het krokante spek met Thaise basilicum vonden we echt heel lekker. De Engelssprekende bediening was vriendelijk. Jammer dat er geen kraanwater wordt geschonken naast de betaalde dranken.
JanTof .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Verrassend lekker!
De pittige soep was voor onze maatstaven te pittig, dat kan minder. Verder lekker gegeten, niet te veel...!
Het dessert was eenvoudig, maar goed. Engelstalige bediening geen probleem in zo'n internationale stad als Maastricht.