Sooothai

Tongersestraat 54 6211 LP Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Sooothai

Tongstrelende balans

De perfecte blend van kruiden en specerijen komt samen op je bord. Je proeft alles, je smaakpapillen worden op scherp gezet. Zoet, zuur, zout, bitter, het loopt prachtig in elkaar over. Gerechten die van moeder op zoon zijn overgegaan, de Thaise keuken op zijn best!

Meer informatie over restaurant Sooothai

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Huisdieren welkom
6,7
Nadine S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Eten was wat te zoet en te zout. Inrichting minimaal, niet erg gezellig. Zoals ergens anders in de review staat, is de gastheer enigszins ongeduldig en nerveus, niet erg aangenaam.
Ans E.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Heerlijk gegeten, we hebben echt genoten van de smaaksensaties. De gerechten waren goed gekruid en deden me denken aan ons bezoek aan Thailand. Prettige bediening met gevoel voor humor.
Jammer dat we in het noorden van Nederland wonen.
Cees en Ans
Ben K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Teleurstellende ervaring. De curry kan je ook met een pakje van Albert Heijn maken. Wel flexibel in aanpassen van de gerechten. Inrichting oud, verschoten menukaart voor het raam.
Jose J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
AH restaurantactie. Het menu leek niet zo seciaal, maar toen we het proefden smaakte het precies zoals in Thailand! Top!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Goed gegeten, het menu was leuk gedaan. Binnen zou het beter kunnen qua inrichting. Ook zou er wat meer verteld kunnen worden over het eten en/of drinken wat erbij geserveerd kan worden.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
No nonsense restaurant met hele goed keuken en beetje aardige sarcastische ober.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Het was er schoon
Bediening niet geïnteresseerd
Bij de vraag om een fles water werd deze op de tafel gezet met glazen maar geen enkele moeite om iets uit te schenken
Viskoekjes waren zeker niet vers maar opgewarmd en dus sponzig en vet
Andere gerechten waren redelijk maar erg zout
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
We zijn er nu twee keer gaan eten. De inrichting was niet heel bijzonder, maar het eten maakt dat ruimschoots goed! Zeker een aanrader!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Wij zijn er nu twee keer gaan eten. Inrichting is niet heel bijzonder, maar het eten maakt dat ruimschoots goed! Zeker een aanrader!
Joëlle B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Alle gerechten waren weer met smaak en vakmanschap bereid. Het niveau is al jaren erg hoog. De Som Tam salade was voortreffelijk, evenals de satay en de massman curry. Dit is het beste Thaise restaurant dat ik ken. Ik eet regelmatig Thais in verschillende plaatsen in Nederland dus heb voldoende vergelijkingsmateriaal.
Een leuke nouveauté, zij schenken BLAUWE wijn. Ziet er feestelijk uit en smaakt lekker. Weer eens iets anders dan het gebruikelijke. En er komt geen kleurstof aan te pas. Leuk initiatief!!!
IJM D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016

Heerlijk! Gewoon de beste Thai ever, waar we ooit hebben gegeten. op Thailand na dan!
Zeer vriendelijk bediening. Ook na het eten konden we nog na tafelen met een glas wijn.
Jammer we zo'n 200 km verder weg wonen. We zouden zeker vaker komen.
Komen we weer in Maastricht gaan we zeker hier weer eten.

Gegeten op 9 maart 2016
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het was een bijzonder ervaring. De gastheer leek erg nerveus en was erg ongeduldig. Dit kwam erg vervelend over, geen prettige ervaring. Het diner was op zich goed, alleen de hoeveelheid veel te mager. De locatie is toe aan een renovatie, erg oud...
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Op de valreep besloten om toch nog uit eten te gaan en om 21:45 bij SoooThai naar binnen gewandeld. Opgewacht door de vriendelijke uitbater zijn wij naar onze tafel geleid en hebben we ondanks het late uur nog in alle tijd mogen dineren. De keuken is voor zijn prijs/kwaliteit uitstekend, het vlees goed op smaak en de porties voldoende om met een voldaan gevoel naar buiten te stappen. Het restaurant was oorspronkelijk een tussenwoning wat betekent dat het eetgedeelte wat smaller en knusser was dan andere restaurants. Dit is voor sommigen storend, maar ik heb het als uiterst gezellig en knus ervaren. Dit geldt hetzelfde voor de uitbater: een ontzettend vriendelijke, innemende man met gevoel voor humor. Ik kom hier zeker nog eens eten!
pvalkier .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit was mijn 4e bezoek bij Sooothai (vroeger bekend als Sukothai) in ca. 10 jaar en ik bespeur dat dit restaurant in meerdere opzichten nu toch echt aan een goede opknapbeurt toe is. Daarbij dient meteen gezegd te worden dat het eten voortreffelijk op smaak gebracht was.

Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een zeer nerveus ogende gastheer die een ietwat onduidelijk verhaal hield over de tweedeling in het restaurant en het TEFAF-deel van het restaurant. Ik denk dat het allemaal goed bedoeld was maar daarentegen wel iets aan hartelijkheid van het gastheerschap afdeed.
Het restaurant is in jaren niet veranderd voor wat betreft de uitstraling en begint nu toch echt oubollig te worden en ook een viezige uitstraling te krijgen.
De gastheer was verre van scherp en verwarde onze gerechten en leek zijn plezier in het runnen van deze zaak lang geleden verloren te hebben.

Het eten was werkelijk heerlijk op smaak gemaakt met heerlijke kruiden en specerijen. De porties mogen van mij ietsjes groter maar zijn voor de prijs toch zeer scherp positief gesteld.

Dit restaurant-concept zou zeer veel profijt kunnen hebben bij een stevige renovatie van het interieur en de gastheer mag zich iets meer richten op een klantgerichte houding, want dit is nu toch echt te afwezig en te ongeïnteresseerd.
Dit is nu onder de maat, dat spijtig is vanwege de zeer goede gerechten en de gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

Ik kom zelf nog wel eens terug, maar alleen nadat de spreekwoordelijke frisse wind door deze zaak heeft gewaaid.
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Voor ons dagje maastricht verheugden we ons vandaag op een etentje bij Sukothai. Twee jaar geleden hadden we immers voortreffelijk gegeten. Zie onderstaande recensie.

Sukothai is sinds een jaar Sooothai geworden. Gelukkig wel dezelfde vriendelijke en geestige gastheer en koks, alleen zeer schappelijke prijzen voor de verrukkelijke gerechten. Een aanrader voor degene die graag Thais eet.
WillenCo .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heerlijk! Gewoon de beste Thai ever en wij kunnen het weten daar we Thaifever hebben sinds vele jaren en het wil maar niet over gaan. O zo gezellig interieur... Echt Thai minded. De uitbater doet de bediening met een uitzonderlijke flair en humor.... We komen nu sinds enkele maanden en dit is m en blijft m
Knuppel1983 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
In tegenstelling tot onderstaande recensies heb ik een heel andere ervaring. Wij waren met 4 uit eten bij Sooothai. Nog nooit eerder hier geweest maar wel vaker in andere Thaise restaurants. We gaan voor de authentieke smaak. Die vind je hier zeker, niet kinderachtig met specerijen (goed pittig). Het concept is 1 op 1 gekopieerd van een ander Thais restaurant in Maastricht. (tot aan het lettertype toe).

Echter, de bediening is ronduit beschoft!
In eerste instantie voorgerecht besteld, om daarna een keuze te maken uit de hoofdgerechten. Een en al stress. Of we toch niet het hoofdgerecht konden bestellen anders snapten ze het niet meer. Komt het hoofdgerecht terwijl we nog aan het voorgerecht bezig zijn. 'Ja sorry maar dat komt doordat u de gerechten niet tegelijk besteld'. Wat??? Communiceer gewoon met de keuken?? Er waren welgeteld 3 tafels bezet, en meneer zat zich het grootste deel van de tijd te vervelen. Ik vraag me af wat er hier gebeurd als het druk is.

Even later komt meneer op verzoek van ons drinken opnemen. 3 personen besteld en meneer loopt gewoon weg. Mijn oma krijgt de kans nog niet om wat te bestellen. Drinken wordt bezorgd, waarop ik aangeef dat zij ook graag iets wil bestellen. 'Ah mevrouw denkt ik laat hem eerst lopen, en dan doe ik m'n bestelling'. Ik denk zei je dat nou echt?

We zijn gewend om verschillende gerechten te bestellen, en deze te delen zodat we alles kunnen proeven. Nou dat wil men niet meer hebben met het nieuwe concept. Kost 2,50 per persoon extra(!). Ik hoor meneer nog praten met de gasten achter ons: 'maar u ziet eruit alsof u gewoon van elkaars bord kunt eten'.

Kortom: super eten, kansloos personeel, kansloze formule.
Als Sukothai in rap tempo zijn oude gasten weg wil jagen zijn ze goed op weg!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
We waren hier vorig jaar al eens geweest, maar de recente verandering in formule bij dit restaurant is echt de moeite waard om te vermelden. Vorig jaar vonden we het eten lekker, maar de prijzen wat te hoog. Well, things have changed for the better! Nieuwe naam, nieuw concept. Hoofdgerechten kosten nu tussen €8.50 en €12.50, met veel onder een tientje - en dat is echt waar voor je geld. Simpel maar lekker, echt pittig waar gewenst en genoeg variatie. Afhalen kan ook, en ze hebben nu zelfs kant-en-klare curry's die je thuis zelf kunt opwarmen. Wat ons betreft is Sooothai nu echt een aanrader. Door de lagere prijzen loop je makkelijk even binnen, en dat hebben wij afgelopen maand dan ook al meermaals gedaan.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Restaurant Sukhothai, al meer dan 20 jaar het beste Thaise restaurant in Maastricht en omstreken, heeft sinds augustus dit jaar zijn naam en concept veranderd (alle recensies hieronder hebben nog betrekking op de oude formule). Het restaurant is met dezelfde eigenaar en dezelfde kok doorgegaan onder de naam Sooothai. De kwaliteit van het eten is onverminderd goed gebleven, en nog steeds worden elke week verse kruiden ingevlogen uit Bangkok. Maar de prijzen zijn gehalveerd! Hoofdgerechten kosten nog maar tussen de € 8,50 en € 12,50 en de porties zijn nog steeds voldoende. Vooral het krokant buikspek is een aanrader wat ons betreft. De bediening was vriendelijk als altijd. Het interieur is iets lichter geworden, maar de gezellige parasols aan het plafond zijn gebleven. Voor wie op zoek is naar authentiek Thais eten is dit the place to be!
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Heerlijk gegeten met de kaart van AH. De service was prima, de witte wijn die ze schonken paste prima bij de gerechten.
Zeker een restaurant om een keertje terug te komen.