Songkhla

Maandag t/m zondag van 15.00 tot 23.00 uur

6,9
Milou H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Dit restaurant behoord tot een van mijn favorieten, dit is hoe een echte Thai hordt te zijn, alle gerechten die ik tot nu toe heb gehad waren heerlijk. ik kan je aanraden om de hoofdgerechten in het midden van de tafel te zetten en alles lekker te delen. tot nu toe heb ik dezelfde bediening gehad en voelde me daardoor erg op mijn gemak. het is er klein maar daardoor wel erg gezellig. Een top restaurant!
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Goed gegeten. Gewoon zoals Thai eten hoort te smaken. Boterzachte ossenhaas met verse en knapperige groenten en heel veel pepers. Het was de avond van mijn bezoek bloedheet, dus lekker buiten gezeten. Ik was blij dat ik mij beperkt had tot alleen het hoofdgerecht, want dat kreeg ik al niet op, maar dat kwam ook een beetje door de hitte. Bediening niet altijd even allert, maar verder attent.
TastyQueen .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie uitgesproken smaken.
We waren de enige omdat we heel vroeg waren, dus werden goed vlot bediend. Aanrader!
Eres V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Woensdag 15 juni met 4 pers. gegeten bij Songkhla. Dag van tevoren gereserveerd. Reservering was niet doorgekomen. In de kleine, maar leuk ingerichte ruimte kregen we een tafel in het uiterste hoekje. Na enig over en weer gepraat met de dame van de bediening kregen we een andere, betere tafel. We bestelden voor- en hoofdgerechten. Voorgerecht kwam redelijk op tijd, daarna hebben we ruim een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. We waren er om zeven uur, rond kwart voor acht kwam het voorgerecht. Na lang en geduldig wachten vroegen we de dame toch maar even waar het hoofdgerecht bleef. Uiteindelijk kwam het rond negenen. Geen verontschuldiging, integendeel een smoes over dat wij toch een voorgerecht hadden en al die andere mensen niet (3 tafels waar de mensen later of zelfs veel later dan wij aankwamen en waar het hoofdgerecht al was afgeruimd). Positief: het eten was verrukkelijk, tofugerechten, currygerechten allemaal even heerlijk. Jammer van de hopeloze bediening.
Lestina .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Songkhla. We hadden een mix aan voorgerechten. Kao Pad gebakken thaise rijst, Padthai thaise noodles, beiden met rundvlees. Rundvlees was heerlijk mals en goed gekruid. Tom Kha soep, licht pittig. Kang Karie met kip, kerrie kon iets kruidiger zijn. Thaise ijsthee was niet onze smaak, heel zoet, maar nam niet weg dat het een geslaagde avond was. Een groot fles spa blauw voor 4,95 Euro vonden wij tevens betaalbaar voor een restaurant. Klein restaurant maar gezellige sfeer.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Hier komen eten toen het stil was in de vooravond. Het eten, Pad Thai en Pad Sie Iew, was okay, maar niet om over naar huis te schrijven. De Pad Sie Iew lijkt wel erg veel op de Pad Thai en heeft weinig weg van het originele gerecht in Thailand. Het was wel een ruimte portie. Het minst prettig was de bediening. Onze serveerster leek 'verveeld' met onze aanwezigheid. Gezucht en gesteun bij bestellen, we voelden ons niet welkom. Ik sla hem over de volgende keer.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Kleine zaak in hartje Haagse binnenstad. Ik ging er met een Thaise vriendin eten (voor haar 1e x) en ‘dus‘ werd er door het personeel voortdurend met haar in het Thais gepraat. Dat vond ik best wel onbeschoft.
En als het nou tot betere / authentiekere gerechten had geleid... Het eten was oké, maar weinig uitgesproken en lang niet zo smakelijk als ik elders in de stad (tegen lagere prijzen) heb gehad.
Bovendien is de zaak klein, warm (want boven de keuken) en moet je voor het restaurant-gedeelte een trap op (dus slecht bereikbaar voor wie niet zo mobiel is). Niet echt een aanrader dus.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Met 5 personen gekozen om ons te laten verwennen door de Thaise keuken. Wij werden getrakteerd op een overheerlijke variatie van vis- en rundvlees schotels. Een rijke sortering van o.a. garnalen, groot en klein, mosselen, inktvis,zalm en krab. Rijkelijk gegarneerd met meegebakken verse groenten. Ok de rundvlees schotels waren in behoorlijk grote porties volop verse groenten geserveerd, Waarbij zoals gewoon bij de Thaise keuken alles ook nog een prachtig was opgemaakt. De menukaart biedt overigens volop mogelijkheid om de scherpte van de groene en rode currys naar persoonlijke voorkeur aan te passen. Hoewel erg knus, valt de omvang van het restaurant ietwat tegen. Je zit wel erg dicht op elkaar en door het beperkt aantal tafels is reservering vooraf dan ook erg aan te raden. Des te knapper hoe de erg vriendelijke bediening weet te laveren in deze kleine ruimte. Wat ons betreft een echte aanrader om te genieten van Thai food.
Corvanwoudenberg .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heel sfeervol huiskamerrestaurant in China Town. We waren er op donderdagavond en hadden nog net een tafeltje voor twee personen zonder te hebben gereserveerd. Gezellige drukte. Leuke oosterse uitstraling en zeer smakelijk eten. Nieuwe groente leren kennen: Thaise aubergines (net grote gladde erwten om te zien, met een bittere smaak). Geen wijnkaart, maar het Thaise bier smaakte er uitstekend bij. We komen er graag nog eens terug.
Mira S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gezien de goede reviews denk ik dat wij gewoon geen goede avond te pakken hebben gehad.
Waarom? De voorgerechten en de 2 verschillende curries die wij hadden besteld smaakten eigenlijk alleen maar naar vissaus. De curry met tofu zaten 5 hele kleine stukjes tofu in. De garnalen curry had 3 grote garnalen die nogal droog waren (en daarnaast wel een hoop kleine garnaaltjes). In verhouding met de kwaliteit van het eten vond ik het erg prijzig (22 euro voor de garnalencurry). Er zijn veel Thaise restaurantjes waar je goedkoper en naar mijn mening een betere garnalen curry krijgt. Een dag later heb ik nog steeds dorst van al die vissaus. De vrouw die ons bediende had wat mij betreft beter mogen opletten; ze is één keer uit zichzelf langs geweest, de andere keren moesten we moeite doen om haar aandacht te krijgen. Ik vond het een behoorlijke tegenvaller.
Milan A.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Na aanraden van vrienden op een maandagavond bij Songkhla binnengestapt. En, het is wellicht niet enorm goedkoop, maar het eten is werkelijk verrukkelijk. Met mijn vriendin een voor- en hoofdgerecht besteld en we konden rollend naar huis (en wij zijn niet de minste eters). Heerlijk, pittig en veel eten in een knus en mooi aangekleed restaurant. Bediening had iets alerter gekund, maar was verder vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader!
Willem H. V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
de eerste maar zeker niet de laatste keer bij Songkhla.
Eerlijk en goed Thais eten, kleine locatie, maar hier voelt het als thuiskomen
Aanrader: tom yam kung, viskoekjes ( goede sausjes!), Chu Chi en fried rice shrimp.
Love it.
Tot éen dezer
Stella E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Voor het eerst bij Songhkla geweest. Het ligt een beetje verscholen op de Gedempte Burgwal, maar zodra het gevonden is, word je verwend met heerlijk eten.

Ik had de curry met cashews, kokosmelk en roseval aardappelen en het was echt om te smullen. Het zijn ook flinke porties, maar we konden het niet laten om een dessert te nemen waar met moeite happen van genomen konden worden, omdat we zo vol zaten.

Al met al een geslaagde avond.
MartV .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Vijdag 20 november met 4 personen bij Songkhla gegeten. Aangezien we niet zoveel ervaring hebben met de Thaise keuken hebben we de bediening de vrije hand gegeven. Dit pakte prima uit. Lekkere voorgerechten en een prima mix van hoofdgerechten, de ossehaas was prima, lekkere massaman en een curry van kip en van zalm met garnaal.
De bediening was op zich prima een beetje meer aandacht voor de klant zou het helemaal af maken. (sneller bedienen qua drankjes en een beetje meer vriendelijkheid).
Verder erg vol/druk, er staan ook wel heel veel tafels in zo'n kleine ruimte, maar dat heeft ook wel iets knus. Al met al een prima avond gehad en voor herhaling vatbaar.
Jelle M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Heerlijke combinatie van voorafjes gegeten + een pittige tom yam soep en als hoofdgang nua toen super zacht Thais stoofvlees van rundvlees in een gebonden massaman kerriesaus met cashewnoten, roseval aardappel en citroenblad.
Heerlijke authentieke thai, echt een aanrader
Greattaster .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Eerder heb ik hier gegeten en een goede recensie geschreven. En was weer tijd om een keertje te gaan eten. We waren met zijn drieën en we kwamen als 2e groep gasten aan en zaten bovenin. Het was een zondag en erg druk. We moesten een uur lang wachten op onze hoofdgerechten, na 2x te hebben gevraagd waar het bleef kregen we geen antwoord terug. Eénmaal 1 vd 3 gerechten kwamen, de rijst wat inmiddels al meer dan 20 minuten op tafel stond begonnen we maar met één van onze hoofdgerecht. Toen de overige 2 gerechten ook kwam, liet ik vriendelijk weten dat we 2x hebben gevraagd wanneer we het eten konden verwachten en niemand reageerde en dat het eigenlijk niet kon dat je gasten een uur lang laat wachten voor het eten, terwijl wij de 2e tafel waren die binnen kwamen. Het enige wat wij kregen te horen was niet eens een excuus/een sorry en hij zei alleen dat het door drukte ze niet konden inschatten. Ik had nog begrip voor wanneer ze excuses aanbood en ons eet smakelijk wenste. Maar mijn avond was inmiddels al verpest door zo'n reactie.
Gerardbrennink .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Het is even zoek als je binnen komt, maar de trap naar boven, en dan zit je op de eerste verdieping mooi over de binnenstad uit te kijken. Interieur misschien iets gedateerd, en je zit wat krap. Bediening is vriendelijk, iets stijf. We hebben Kang Ped genomen, deze was lekker en goed heet. In al die jaren dat het er zit ben ik er nooit binnengelopen, maar zal dat zeker wel weer een keer doen.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Bij binnenkomst waan je je in Thailand, langs de keuken moet je naar boven voor het restaurant. De indeling ziet er erg gezellig en Thais uit, mooi tafelservies.
De bediening is correct, maar dat kan wat enthousiaster, verder wel vriendelijk. Het eten is echt erg goed.
Hugan H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Sweet memories aan Thailand. Goed gebereid en authentieke smaken.
Goede bediening. Een echter aanrader.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Langs de keuken kom je boven, wij konden bij het raam zitten. Een paar gerechtjes gegeten, wat in smaak goed overeenkwam wat ik me van Thailand kon herinneren. Kang Ped was lekker pittig zoals ik het graag heb. Mocht iets meer aandacht van de bediening, hoezeer die correct en aardig was. Je moet een beetje langs andere tafels kruipen als het druk is, maar dat versterkt het gevoel alsof je in Bangkok bent.