Song Kwae Thai Food

6,7
6,2
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Het is zondagavond niet heel erg druk, we kunnen zelf een plaatsje uitzoeken. We kiezen voor een combinatie van voorgerechtjes om te delen. Het eten laat niet lang op zich wachten. Uitleg wat wat is ontbreekt, we zien 4 loempiaatjes liggen, 2 met groente, 2 met…garnaal? Satestokjes, een soort pangsit-achtige envelopjes en een lastig te omschrijven bruin hapje. Dit laatste blijkt na doorsnijden met een vork (mes ontbreekt) naar vis te ruiken. Is dit het viskoekje dat we op de kaart hebben zien staan? Het heeft een ietwat vreemde zompige structuur maar smaakt goed. De loempiaatjes lijken zelfgemaakt en smaken prima. Het satevlees is lekker mals en lijkt gegrild, de satesaus erbij maakt het af. De pangsit-achtige hapjes zijn opvallend flink gevuld met vlees. Een lekker begin.

Als hoofdgerecht heb ik gekozen voor de biefstuk in groene curry met Thaise aubergine en rijst. Mijn tafelgenoot neemt de pad thai met varkensvlees. Bij het bestellen geef ik aan dat we deze gerechten graag willen delen, dit is geen probleem. Ook op het hoofdgerecht hoeven we niet lang te wachten. Ik mis alleen kleine bordjes om de gerechten te delen en moet er om vragen. Bij een tafel verderop met een andere ober wordt dit wel gelijk goed verzorgd. De groene curry is goed pittig en de pad thai is ook erg smakelijk. We hebben lekker gegeten.

De entourage loopt naar mijn mening echter achter. Het restaurant is vrij sober ingericht en oogt wat rommelig. De kratten met kleine flesjes frisdrank staan opgestapeld onder de toonbank aan de restaurantkant dus vanuit elke hoek zijn ze te zien. Bovenaan de trap richting het toilet hangt een gordijn gedrapeerd op een stapel stoelen. Gedurende ons bezoek zijn er 3 koeriers die binnenkomen om een bestelling voor buiten de deur op te halen. De koeriers moeten daarbij door het restaurant lopen. Onze algehele indruk is dat je hier erg lekker, en snel, kan eten voor een zachte prijs maar dat het bezoek geen grote indruk achter heeft gelaten.
shadesofgreen .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Eten is niet slecht. Gastvrijheid en service daarentegen zijn bijzonder matig. We hadden lekker veel eten besteld, en dus was er ook wat over. Na de vraag of we dat mee naar huis konden nemen kregen we door een humeurige dame 2 lege plastic bakjes op tafel gezet. We mochten dus zelf ons eten in bakjes doen. Bij de vraag of we een tasje mochten, kregen we de mededeling dat we ervoor moesten betalen.
diederik.dewit .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Lekkere maar eerder gemiddelde Thai.
Er bestaan er zeker beter, maar ook veel mindere
Het was er best druk toe wij er waren maar dat was geen probleem
PrincessWiwi .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Eten niet heel bijzonder; soep was niet pittig of zuur (wat ik wel verwacht van een thaise soep), de curry was ook niet erg sterk, pad thai is wel aan te raden.
Personeel lacht vriendelijk naar je, maar als je even een snelle hap wilt is het geen aanraden, want het duurde een tijdje voordat we waren geholpen, terwijl er slechts 1 andere tafel was toen we kwamen eten in de late middag.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Ideaal voor snelle hap als je verder geen eisen stelt aan wat je eet. Wij vroegen om eten zonder zout maar toen bleef er slechts 1 gerecht over want de rest was al voorbereid en daar was redelijk veel zout bij gebruikt. De bediening was behulpzaam maar leek het niet goed te begrijpen en moest meerdere malen heen en weer lopen naar de keuken om te overleggen. De koks waren niet zo creatief, het resultaat was een simpele schotel met wat garnalen, witte rijst en veel paprika. We hadden eigenlijk wel wat meer verwacht van een Thaise kok. Sobere inrichting. Niet duur maar ook zeker niet goedkoop, daardoor matige prijs/kwaliteit verhouding.
gerry.v.p .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Lekker gegeten.Neem ook altijd andere mensen mee.Survice is snel maar vriendelijk.Alleen de belichting mag voor mij wel iets gezelliger .
Smaakmaker61 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Soms heb je geen tijd of geen zin om lang te tafelen. Als je bijvoorbeeld nog naar het theater wilt of moet overwerken. Ik kies dan altijd voor Song Kwae: prima Thais restaurant met adequate en vriendelijke bediening. Ik koos vanavond voor Tod Man Plaa (viskoekjes) en Kauw Pad Ruam (gebakken rijst). De vier viskoekjes vormen een heerlijk voorgerecht. Bij Song Kwae zijn ze sappig, zoals het hoort. Het mag van mij iets pittiger, maar dat is een kwestie van smaak. De bijkomende saus was perfect op smaak met verse koriander en knoflook. Het hoofdgerecht, gebakken rijst, was rijk gevuld met kip, rundvlees, garnalen en inktvis. De kort gewokte groenten maken het gerecht helemaal af. Als begeleiding gekozen voor 2 heerlijke biertjes en mijn avond kan niet meer stuk. Zeker niet als je dit alles krijgt voor net € 25! Het interieur is prima. Het is niet luxe, maar dat hoort ook niet bij een authentieke Thai. De bedrijvige, open keuken geeft je vertrouwen dat het goed zit. Kortom: absoluut één van mijn favoriete Thaise restaurants. Binnenkort weer!
Betse Smaakmaker,

Hartelijk dank voor je mooie recensie en lovende woorden.
simons1 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Het restaurant is een soort pijpenla met weinig sfeer in een straat waar veel toeristen rondlopen. De kwaliteit van het eten is niet spectaculair. Loempia's als voorafje is een goede keuze, goed van smaak en droog krokant gebakken. De Tom Kah Kai is niet helemaal warm, de smaak wel aardig maar had iets meer uitgesproken mogen zijn. Als hoofdgerecht kwam er een rode garnalencurry die niet echt verkeerd was maar niet meer dan dat. Ook kabeljauwcurry scoorde wat matig. De bediening was niet zo geïnteresseerd in gasten, en meer in kletsen met elkaar. Conclusie: in een stad met zoveel Thaise restaurants zijn er ongetwijfeld die een stuk beter zijn dan deze!
Beste Simons,

Dank voor je recensie. Jammer dat het niet zo goed is bevallen. Aangezien we onze naam hoog te houden hebben en veel vaste tevreden gasten ga ik je recensie met mijn personeel bespreken.
Mocht je toch nog een keer langs komen dan zou het leuk zijn als je mij mailt dan kom ik samen met je de gerechten proeven en beoordelen info@songkwae.nl
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Normaal gesproken 1x per maand, maar nu na ruim een jaar toch s'middags voorbij. Heerlijk buiten gezeten en de vriendelijkheid van de dames blijft gelukkig onveranderd. Zelfs als je tijden niet bent geweest, ze herkennen je nog steeds. Heerlijke Thom Kha Kai, saté en een verrukkelijke green curry met rijst en groenten etc. Als vanouds thee en rustig genieten van het eten en de drukte op/rond het verlengde van de Nieuwmarkt.

Qua interieur weinig verandert, keurig en degelijk, het sanitair mag zeker een plus punt hebben. Positief verandert, is toch ook een wezenlijk onderdeel van een bedrijf.

Al met al, een aanrader blijft het en zelfs voor tussen de middag. Probeer weer vaker langs te komen. Tot snel.
Beste Bobeldijk,

Hartelijk dank voor je mooie recensie
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
We bestelden een Pad Thai - noodles met rundvlees, maar ontvingen de noodles met kip. Gewoon opgegeten, was lekker met precies de goede zuursmaak. Verder de specialiteit kaeng choe chii plaa, dat is kabeljauw in rode curry. Die bestond niet zoals gedacht uit stukjes visfilet, maar uit een groot stuk gepaneerde vis, de associatie met een lekkerbekje drong zich op. Toch was het smakelijk. Beetje apart: tijdens het uitserveren zegt de bediening op luide toon, maar ook met een glimlach, hoe de gerechten heten. De bediening is trouwens alert en zeker niet onaardig. Het restaurant is klein en eenvoudig ingericht. Grappig is dan weer wel dat de stoelen goudgekleurd zijn. Bij de deur was het tochtig. Toen wij er waren was de zaak vol, 3/4 van de gasten was toerist.
Beste Chili,

Hartelijk dank voor je recensie. De beschrijvingen kloppen allemaal goed. We hebben inderdaad veel internationale gasten, maar daar zitten ook veel regulars bij. Nogmaals dank.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Als Thailandliefhebber/-ganger ken ik de Thaise cultuur en zeker het eten door en door en ik eet ook in Nederland aardig wat Thais.

Tot mijn grote spijt ben ik afgeweken van mijn andere twee vaste favorieten in de stad, omdat ik met een kortingsbon bij Song Kwae (Twee Rivieren?) terecht kon.

Het simpele decor is toch wel een beetje dat van een vreetschuur of obscuur afhaaltentje, en omdat de tafeltjes buiten vol waren zaten we binnen in het donker op de gammele gouden stoeltjes, recht de TL-verlichte keuken in te gluren.

De ladyboy die ons hielp was soms vriendelijk, maar vaker kortaf en streng, en vond ons niet erg belangrijk.
Helaas kregen we in eerste instantie ook een verkeerd gerecht voorgeschoteld, hetgeen wel snel werd verholpen.

Dan het belangrijkst, het eten en drinken. De koude bieren moesten we helaas in een verwarmd/heet glas schenken. We kregen een verkeerde schotel (groene ipv rode curry). En de smaak is mij toch echt niet Thais genoeg. Veel rijst, weinig vlees, en het rundvlees dat ik kreeg was droog en leek oud, en had meer weg van een runderriblab voor in de soep, dan van lekker mals Thais vlees. Ook de kip in de curry en van de sate vooraf smaakte oud, en de loempia'tjes waren in olie doordrenkt.

Erg jammer, maar ik kan me geen keer heugen dat ik zo slecht Thais heb gegeten.
Geen aanrader, op alle vlakken, en wat mij betreft absoluut geen reclame voor de fantastische Thaise keuken en gastvrije cultuur!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Met vrienden hier gegeten als afsluiting van een heerlijke dag Amsterdam. Vriendelijke en attente bediening met humor. Interieur is van het soort dat je in Thailand ook zou kunnen aantreffen. Persoonlijk hou ik wel van die authenticiteit. We hadden allemaal een Tom Yam soep om mee te beginnen.
Mijn Tom Yam Kwai was helaas heel waterig, mijn hoofdgerecht was een rode curry van kip. Deze was beter, maar ik heb wel betere, authentieker van smaak, gegeten. De rest van het gezelschap was redelijk tevreden met hun eten, maar wat mij betreft kan het allemaal net een tandje beter hier.
jagerman .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
De gerechten die wij hadden besteld waren voor wat het kost veel te weinig, maar de smaak was prima.
De bediening vonden wij bar slecht zelfs irritant,steeds weer vragen "moeten jullie nog iets drinken"ook het eten werd in een rap tempo neergezet zodat wij nog geen uur binnen zijn geweest.
Wij zijn niet van plan om daar weer een keer te gaan eten, en gaan dit restaurant niet aanbevelen!
citroengras .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
nu 3x daar gegeten, was alle keren heerlijk. salade met zoete saus, zalig, maar disgenoten hadden ook allemaal diverse gerechten, en waren ook zeer tevreden. gaan zeker terug als we in Amsterdam zijn. (paar keer per jaar), deze keer 2 aardige dames die hielpen, vorige keer (2e kerstdag) beetje minder. De inrichting is niet bijzonder.
We gingen altijd 1x per maand naar den haag naar de sissende sampan, maar dat was ineens niet meer bijzonder (kok weg?) nu al een hele tijd niet meer geweest.
Rein S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Gezellige ruimte, vriendelijk personeel. Veel toeristen, veel verschillende talen, geeft gevoel alsof je in het buitenland bent. Eten was goed, heel smakelijk!!! Keus genoeg, gaan we zeker naar terug.
lvdmaal .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
We hebben heerlijk gegeten, ontzettend vriendelijk personeel.
Zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan.
Restaurant ziet er keurig en schoon uit.
Prescilla D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Heerlijk authentiek Thais eten, gewoon heerlijk!! Fijn ook dat je deels de keuken in kunt kijken en de koks aan het werk ziet. Met meerdere personen is reserveren aan te raden, want het is altijd druk. Een echte aanrader...
Susan J.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Heerlijk! Pittig is tenminste echt pittig, smaakt precies zoals in Thailand. Snelle bediening en niet duur, ook nog n terras buiten, super!!!
Mario B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Laatst weer bij ons vaste thai adres gegeten in Amsterdam. Altijd als we in Amsterdam zijn gaan we hier eten, simpelweg omdat we weten dat het eten altijd erg goed is, goedkoop en erg lekker! De dames van de bediening zijn ook altijd erg vriendelijk en zeer gastvrij. Ik snap daarom ook niet goed waarom ze op deze site zoveel slechte recensies krijgen. Ik zou dit restaurant zeer aanraden bij een bezoek aan Amsterdam.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Hier gisteren gegeten met een aantal collega's. Een collega tegenover me at kip met cashewnoten die volgens een serveerster 'groentes'bevatte, maar deze was beperkt tot een paar stukjes ui. Ik had Panang Kai, curry met kip, deze was smaakvol en had een goede pittigheid, ietwat aan de zoete kant, en helaas ook hier geen enkele groente. Al met al niet slecht, maar er zijn betere Thaise restaurants in de buurt.
Beste Maarten,

Het tekort aan groenten in het kip gerecht zal ik aankaarten. De Panaeng Kai is een gerecht zonder groenten. Het is een licht zoete licht pittige curry. Er zitten kaneelachtige tonen in en o.a. tamarinde. Tamarinde geeft een zoetje af.

Reactie van proever:

Goed om te horen dat de hoeveelheid groente wordt aangekaart. Wat mij betreft mag dat ook bij de Panaeng Kai, het is niet ongebruikelijk deze te serveren met wat paprika, milde chili's of Thaise aubergine. De zoetigheid is wellicht persoonlijk, hij was zoeter dan ik gewend ben van Panang curry's.