Solo Vino

7,2
Duur
Havers7 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
met vrienden op aanraden wat hapjes gegeten en wat italiaanse wijnen geproefd. was vrij druk voor maandag en daardoor nogal lawaaierig - zaten vlak bij de keuken. Bediening ok in begin maar beetje kortaf, toen het drukker was werd het moeilijker om hun aandacht te krijgen. Eten - assortiment royale - was ok en genoeg maar wel beetje prijzig voor wat je krijgt.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Het blijkt rustig te zijn op de doordeweekse avond Solo Vino & Wine Bar, dat hoort bij La Galleria op het Kurhaus Plein. Ik ga op een (versleten) kruk zitten en meteen komt de meukaart. Om de wijnkaart moeten we zelf vragen. We zoeken een fles wijn uit en vragen de ober wat hij er van vindt. De ober: “alle wijnen zijn hier lekker”. (dan hoeven we in ieder geval geen 400 euro aan een fles uit te geven die hier ook op de kaart staat). De pizza valt tegen, zeker de bodem, en ook de cappuccinos hebben we in Italië lekkerder gehad. Op de vraag welke whisky’s men heeft zegt de ober: “ik heb geen verstand van whisky”. Wij gaan voortaan ergens anders eten.
Rijstebrij .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen weekend op zaterdag avond 12 maart een surprise feest georganiseerd voor mijn vrouw die 40 is geworden, van binnenkomst tot vertrek uitstekend bevallen zeer vriendelijk personeel in alles behulpzaam wij genoten hier van een heerlijk italiaans buffet zelfs het menu was met een foto van haar uitnodiging gedrukt zeer professioneel het eten was heerlijk. zeker een bezoek geweest wat we zeker nog een keer zullen herhalen Gr marco en Sacha de Vries
Hallo Marco & Sascha,
leuk om te horen dat alles naar wens was! Als wij in de toekomst weer iets voor jullie kunnen doen horen we het graag.
Gerty R.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We hadden gereserveerd voor de wijnproeverij met 4 personen. Heerlijk genoten van de wijnen en de daarbij behorende hapjes. De sfeer was super en de bediening zoals altijd heel professioneel en vriendelijk. Daarna hebben we nog besloten om er ook nog te dineren. Echt de moeite waard om een dagje vanuit Limburg steeds hier weer terug te komen. Een echte aanrader.
H. S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Met een groot gezelschap brunch gebruikt. Een geweldige ervaring. Een 5 gangen lunch (lekkere kleine gerechten) afgewisseld met schaatsen op de kunstijsbaan. De gerechten waren allen van zeer goede kwaliteit. Het bestond uit een variëteit van ham, oesters, vleeswaren en kaas en verse groente, pasta met truffel olie, lamsrack en garnalen. Daarbij een mooie Prosecco en Pino Grio. De bediening was goed georganiseerd. Een aanrader om het nieuwe jaar mee te beginnen.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag een Italiaanse lunch gebruikt. We hadden gereserveerd voor elf maar door ziekte waren we met z'n achten waarvan één persoon met een koemelk en tarwe allergie. Dat was van te voren aangegeven bij de reservering. Nu is een koemelk en tarwe allergie GEEN gluten allergie, dat was ook in dit restaurant niet duidelijk. Voorgerecht was een antipasta met een zeer ruime keus en een behoorlijke hoeveelheid. De wijn was uitstekend. Het hoofdgerecht bestond uit meerdere Italiaanse specialiteiten. De pennen waren nu inderdaad tarwe vrij en verder gepofte aardappels, ravioli met een voortreffelijke vulling evenals het gevulde vlees met zwijn. Grote gamba's en nog veel meer. Prima. De tafel was te klein voor zoveel heerlijkheden. Echt Itaiaans! Het was overdadig en meer dan de helft ging terug. Waarom is het in Nederland niet gewoon de restanten mee te nemen? Is in het buitenland heel gewoon.
Het nagerecht, overheerlijk chocolade ijs, slagroom en een behoorlijke homp, ik kan het niet anders noemen, Italiaanse cake. Helaas zit in het ijs, de slagroom en de cake koemelk en tarwe, maar er was geen vervangend toetje voor de persoon met allergie . Jammer en wat onattent. Een duidelijk een misser. De bediening was verder uitstekend.
De nota was geen meevaller.
Wel een restaurant om nog eens terug te komen. Hier begrijpen ze wat Italiaans eten is.
Fernando D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Op een vrijdagavond hier met 6 personen gegeten. We waren om 20:00 aanwezig en het was niet bijzonder druk. Desondanks moesten wij telkens enorm lang wachten op de bediening. Misschien lag het aan onze tafel die minder goed zichtbaar was door de hoge tafel in het midden?
In ieder geval kregen we pas om 23:00 uur het hoofdgerecht.
De ober was verder wel erg vriendelijk.

Het eten dan. Het voorgerecht was een grote schaal met van alles wat, antipasti zou je het kunnen noemen al heb ik het nooit eerder zo gezien. Van carpaccio, rauwe ham tot gamba's en lamskoteletten. De producten waren lekker alleen de lamskoteletten en gamba's waren te gaar. Ik vind het ook altijd raar als je voor 6 personen besteld en er drie gamba's en koteletten op de schaal liggen. Dan moet je met z'n tweeën een kotelet of een gamba delen.

Het hoofdgerecht was lekker. We hadden op één persoon na de tagliolini met boter en verse witte truffel geflambeerd in een Parmezaanse kaas. De uitzondering had een smakelijke saltimbocca alle romana.

Het dessert was oke. Al met al jammer van het voorgerecht en de bediening.
Matthias B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Vorige week weer bij Solo Vino geweest. Omdat het goed weer was, buiten gezeten en van het uitstekende uitzicht op het Kurhaus genoten. De Pizza is steeds nog een van de beste in Den Haag en altijd een aanrader. De Vitello Tonnato was redelijk, maar de saus viel een beetje tegen qua smaak en de kapertjes waren ook niet echt lekker.
De wijnen waren wel okay, maar we misten de aanbevelingen van de bediening. Dat was helemaal een beetje jammer, de bediening was niet dezelfde als vroeger. We hadden een heel jonge vent die een beetje onbeleefd was en die de passie voor eten en drinken en zijn werk ontbrak.
Veen132 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Mooie wijnbar waar je lekker italiaans kan eten ! Fijne bediening en heerlijke wijn.
De kinderen vonden de pizza ook heerlijk.
Eugenehouben .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Heerlijke Italiaan met goede Italiaanse keuken en met topper in de bediening Peter een feest om af te gaan op zijn advies voor heerlijke wijnen een super gastheer en onmisbaar voor dit bedrijf groeten Jacqueline en Eugene
Matthias B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Weer overheerlijk pizza gegeten bij lekker glazen wijn. Wij komen hier af en toe alleen om een lekker glaasje wijn het pakken – en de keuze aan wijnen bij het glas is uitgebreid. Maar vraag altijd nog naar speciale aanwinsten, deze zijn er vaak. Was deze keer de service een beetje laat zo was de service toch zo oplettend en heeft een wijn nog vervangen ervoor dat wij die drinken konden. Heel attent. Erbij hadden wij een gewone pizza margherita, maar die was weer een openbaring. Wij eten graag een pizza, maar die van Solo Vino zijn geweldig en zelfs de zelfgemaakte kan er niet tegen aan. En natuurlijk de zicht op de Kurhaus ervan kan je alleen genieten.
John R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Afgelopen vrijdag weer is met z'n 4en gegeten. Er is een nieuwe kok en dat is te merken, het was heerlijk en top ( is slechter geweest) goede ossehaas met een heerlijke pepersaus, verse groenten etc. De extra friet was heerlijk. De bediening is redelijk, komt door de onderbezetting.

Solo vino is wat eten betreft weer goed. J
Pier D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Heb hier gisteren gegeten. Ondanks de locatie was de prijs prima. Voor een flesje wijn, een voorgerecht en twee hoofdgerechten moesten we 66 euro betalen. Helaas waren de lokatie en prijs ook de enige pluspunten. Het eten was namelijk koud en zat er weinig smaak aan. Ik had als hoofdgerecht een halve kreeft met verse tagliatella. Er was echter zo weinig pasta dat het net zo goed een voor- of tussengerecht kon zijn. Het is een leuk barretje om een wijntje te drinken, maar als restaurant zou ik het niet aanraden. Meer een toeristenplek.
Beste heer of mevrouw de Groot,
Wij vinden het heel erg vervelend om dit te lezen, is het mogelijk om contact met ons op te nemen via sales@entrada-restaurants.nl zodat wij uw recensie kunnen bespreken?
Met vriendelijke groet,
Solo Vino

Reactie van proever:

Geen probleem, ik heb zojuist een email gestuurd naar sales@entrada-restaurants.nl
gr,
John R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Op Valentijnsdag (weer is) bij Solo Vino gegeten......wijn is altijd "pico bello" eten (Valentijnsdiner) krijgt een dikke voldoende, lekker vlees etc.....bediening was deze avond niet top...men verontschuldigde dat er teveel mensen als klant waren die eigenlijk in de andere vestiging hadden gereserveerd.

Jammer ik nam mensen mee die er voor het eerst kwamen en vonden ook de bediening niet wat je mag verwachten.

Verder erger ik mij altijd dood aan die bloemenverkopers die maar aan je tafel komen....zou dit mijn restaurant zijn dan had ik dat 100% niet toegelaten...ik kom om lekker gezellig te eten..niet om een bloemetje te kopen.......zelfs op Kerstavond vielen ze ons lastig in Scheveningen.

Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2013
Gisteren samen met een vriendin een heerlijk glas witte wijn gedronken met zalige olijven en parmezaanse kaas (die ik ietsje te koud vond). Daarna genoten van een werkelijk verrukkelijke pizza met tonijn en ansjovis. Alles werd vlot geserveerd, want we moesten op tijd naar een theatervoorstelling, maar volgende keer nemen we zeker wat meer tijd in deze mooie zaak.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Het was weer even geleden dat we hier geweest waren. Het was weer top! Super vriendelijke en gastvrije bediening. Het eten zoals gewoonlijk netjes en niets op aan te merken. Lekkere wijntjes staan er voldoende op de kaart, zowel per fles als per glas. Het was gezellig druk, de sfeer was top!
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Solo Vino in Scheveningen is een van de betere gelegenheden om een goed glas Italiaanse wijn te combineren met lekkere Italiaanse gerechten. De wijnkaart bevat meer dan 100 verschillende wijnen, waarvan er 30 per glas besteld kunnen worden. Wij dronken er een Sauvignon Vigna Runc en een Chardonnay Il Carpino, beide van goede kwaliteit. Als voorgerecht bestelden wij versgesneden Parmaham en Mozzarella di Bufala, met basilicum en gedroogde en verse tomaten, beide perfect van smaak. Als hoofdgerecht kregen wij gebakken zeebaarsfilet en filet van zonnevis, mooi gegaard en niet te veel frutsels. De bediening was vriendelijk, attent en met kennis van zaken, notabene door een parrttime kracht, een aardige 1e jaarsstudente rechten.
De aankleding van het vino gedeelte is informeel met hoge massieve tafels en idem krukken. Het plafond is, zoals in meer hedendaagse restaurants, niet afgewerkt. Voor ons een zeer geslaagde avond.
Mariëtte V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Op een zaterdagmiddag met z'n 3-en gelunched bij Solo Vino, een salade caprina (met gegrilde groente en geitenkaas) met een kopje thee erbij. Solo Vino is een mooi restaurant, erg leuk gedecoreerd. Helaas was het eten wat minder... De geitenkaas was erg lekker, maar ik vond mijn salade verder heel erg vet. De olie dreef onder de groente. Dat was wel een minpuntje. En verder vond ik de bediening slordig. Het was allereerst erg moeilijk om oogcontact te maken en hen wat te vragen (en het was niet eens erg druk). Allereerst kreeg iemand anders mijn thee voorgezet. Ook bestelde een van ons soep, deze werd geserveerd zonder lepel (en het kostte veel tijd om toch nog een lepel te krijgen). De tosti kaas die aan onze tafel besteld werd, werd geserveerd met ham ertussen (niet fijn voor een vegetariër). En toen we klaar waren met eten hebben we erg lang gewacht tot onze tafel afgeruimd werd. We hebben maar besloten om ergens anders koffie te drinken, hadden er toch wel genoeg van. Dus: Leuk restaurant, maar het eten valt wat tegen, en de service helemaal!
Venue .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Solo Vino is een leuke/moderne wijnbar in Scheveningen, aangrenzend/behorend bij La Galleria op het Kurhausplein. Ik heb hier een aantal keren gegeten en ook alleen een wijntje gedronken..., en over het algemeen is het allemaal hardstikke goed. De ambiance is hedendaags en sfeervol. En naast de uitgebreide keuze aan wijnen kun je hier goed Italiaans eten, mede omdat ook gebruik gemaakt kan worden van de menukaart van La Galleria