Solo eten & drinken

Meer informatie over restaurant Solo eten & drinken

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 01:00

George52 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Omdat we deze avond naar het Concertgebouw gingen hebben we Solo uitgekozen om een hapje te eten. Vroeg gereserveerd kregen we een tafeltje met uitzicht op het Museumplein. Een prima plek. Vooraf de bisque en de tomatensoep. Beide soepen heerlijk van smaak en temperatuur. Omdat we vanwege het concert niet uitgebreid wilden eten kozen we voor de hamburger. Dit bleek een zeer goede keus. Een heerlijke hamburger zoals we zelden gegeten hebben. Daar kunnen de hamburgerketens nog wat van leren. De timing van de gerechten was goed afgestemd, zodat we ruim op tijd in het Concertgebouw konden zijn. Dit restaurant is een prima adres, ook als je niet naar een concert gaat.
Conrad V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gisteravond voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst bij Solo gegeten. Het interieur is gezellig en stijlvol. Losse tafels of langs een pluche lange bank. Veelal (zeer) jonge dames in de bediening, maar zijn zeer klant gericht en vriendelijk. En dicht bij het Concertgebouw. Vooraf had ik Schotse gerookte zalm met een avocado waarop een kleine portie Hollandse garnalen. De zalm was voortreffelijk gerookt en had misschien een klein stukje meer mogen zijn. Als hoofdgerecht had ik de 'flinke' entrecôte (€24,-), die was 'rare', terwijl om 'medium rare' was gevraagd, dit kon nog even terug op de BBQ, echter het was zo mals dat ik het zo heb gelaten. Hierbij werden als garnituur enkele verse haricots verts geserveerd. De prima verse friet, moest apart worden bij besteld ( €3,0) . De extra bijbestelde geroosterde aubergines waren lekker van smaak ( BBQ) maar er was wat teveel olijfolie op gedaan. Mijn tafelgenoot had een uitstekende gegrilde toniijn en een apart bestelde ruime salade. Het apart bijbestellen van groente of salade maakt de hoofdgerechten wel wat aan de prijzige kant .
De witte sauvignon blanc en de rode Ripasso per glas te verkrijgen zijn uitstekend. Kortom ik kom terug !

John01 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Deze avond bezochten we het concertgebouw, dus vooraf gegeten in dit restaurant. Wat een fijne ervaring! Het eten is verfijnd en heerlijk van smaak, de aankleding van het restaurant bijzonder sfeervol en het personeel bijzonder vriendelijk en attent. Qua timing precies goed als je een voorstelling in het concertgebouw gaat bijwonen. Echt een aanrader dit restaurant, we gaan hier zeker nog vele malen terugkomen!
Swanie .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Prima restaurant om voor het bezoek van een concert te eten. Snelle en prima bediening. De prijzen van alle gerechten zijn behoorlijk hoog, maar kwalitatief is het goed.
Yvette M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Bij binnenkomst viel het meteen op dat de gemiddelde leeftijd van de gasten rond de 70 lag, wat natuurlijk helemaal geen probleem hoeft te zijn. Echter wordt het wel een probleem als het eten ook smaakt als dat van in bejaardentehuis. ( Het gaat hier over de lunch.) Er staan zo'n 10 lunch gerechten op de kaart. Allemaal vrij klassieke/simpele broodjes, ik koos voor het broodje met mozzarella en gegrilde groenten. Ten eerste zat er geen mozzarella op het broodje maar rookkaas en verder zat er vrij weinig smaak aan de rest van de ingrediënten. Mijn tafelgenoten hadden de vitello tonnato en de carpaccio. De vitello tonnato was ook redelijk smakeloos. Dit alles kan mij niet heel erg storen als ik trek heb, maar wat mij wel heel erg stoort is hoe de bediening reageert op mijn antwoord op hun vraag of het gesmaakt heeft. Volgens de bediening was het gerookte mozzarella en dit wilde ik best van haar aannemen, maar ik gaf haar wel aan dat ik het broodje alsnog niet zo lekker vond. Het meisje keek me aan, pakte mijn bord en liep weg. Zelfs bij het afrekenen niks gehoord. Toen ik weg liep kwam het personeelseten op de bar te staan, ik begrijp dat dat belangrijker is dan mij tevreden de deur uit te laten gaan.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijk gegeten!!! We werden gewezen op het dagmenu, een heerlijke ossehaas, heb ik genomen, om weg te zuigen, top. Leuke locatie en super aardige bediening. Willeke en Dennis zijn uitstekende gastvrouw en -heer. Komen zeker terug!!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Recentelijk hier met vrienden gegeten voorafgaand aan een concert in het Concertgebouw.
Hier is Solo uitstekend op ingesteld en wij waren keurig op tijd klaar zonder gehaast.
Aardige en attente bediening. Het eten was goed voor een redelijke prijs.
Geen echt spannende gerechten, echter wel prima bereid.
Het was die dag prachtig weer en konden op het terras van het geweldiger uitzicht op het Museumplein genieten.
Zeker in combinatie met een bezoek aan het Concertgebouw aan te bevelen.
Daisy H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Voorafgaand aan concert gegeten bij Solo. Voor mij de tweede keer in korte tijd. Heerlijk brasserie eten. Pasta vongole is een aanrader. Voorafje vonden mijn tafelgenoot en ik lekker, maar eigenlijk veel te grote porties. Kan best wat minder. Heel oplettende en vriendelijke service. Enige nadeel is dat op het kleine terras nog gerookt wordt. Dat betekent dat binnen eten de enige optie is. Toch wel wat zonde, want het terras is erg gezellig.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Eten in brasseriestijl. Nu voor de vierde keer daar gegeten, waarvan nu binnen een maand 2x en die beide keren konden wij buiten eten. Als je binnen niet bij de ramen kunt zitten is het wat donker maar niet ongezellig. Ondanks dat het erg druk was beide laatste keren verliep de bediening zeer vlot. De dames hebben alles goed in de gaten en je kunt hier ook prima naar toe als je naar een voorstelling gaat en vooraf wil dineren. Deze laatste keer hadden wij de bisque, heerlijk van smaak en gevuld met Hollandse garnalen. Als hoofdgerecht hadden we de kreeft met risotto, goed om smaak en lekker smuiige risotto. De rundvleesgerechten van de grill, met of zonder saus naar keuze, zijn trouwens een aanrader. Prima frites en salade zijn als bijgerechten te bestellen. Als dessert nu een ruime portie crème brulee. Alle gerechten zijn goed van smaak en zonder opsmuk. Erbij kun je o.a. diverse wijnen per glas drinken. Kraan water wordt per glas geserveerd en niet in een karaf. De Sauvignon is lekker fris en fruitig. Wederom lekker gegeten.
Marianne E.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Hier gegeten voordat we naar een concert gingen, waar we 2 uur van tevoren aankwamen. Het is groter dan je denkt aan de buitenkant, waarschijnlijk ook omdat er een terras is waar mensen zaten. Bij het telefonisch reserveren werd gevraagd of wij naar het concert gingen, dat noteerden ze en men zei dat hier rekening meegehouden werd en dat het tijd genoeg was. Echter, 25 minuten na aankomst zijn we maar eens gaan vragen of iemand onze bestelling kon opnemen. Eten was in orde, een soort brasserie eten en goed uitgevoerd. Aan de ene kant van de tafel als voorgerecht vitello tonato en aan de andere kant prosciutto met een hele bol buffelmozarella en croutons. Vervolgens de tonijn en de kip van de BBQ. Beide in orde, maar frites en salade moet je apart bij bestellen. Diverse wijnen per glas te verkrijgen en die waren o.k.
Bediening was vriendelijk, maar niet erg oplettend. Zolang de keuken nog bezig is met je bestellingen ben je in beeld, daarvoor of daarna niet. 15 minuten voor het concert zijn we zelf maar naar de bar gelopen om af te rekenen.

Astridb85 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Perfecte service, de jongedames deden er alles aan om het ons naar de zin te maken. Voor- hoofd- en nagerechten (zeker voor deze locatie, vlakbij Concertgebouw en Rijksmuseum) prima
prijs/kwaliteit verhouding. Terras in het zonnetje.
SanneSanavro .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Heerlijk gegeten, last-minute gereserveerd voor concertgebouw bezoek, en dat was maar goed ook want het was helemaal vol. Zeer goede snelle service, berekend op aanvangstijd van concert. Ossenhaas was kwalitatief goed, mals. Chocolademousse was heerlijk. We komen zeker volgende keer terug als we naar concertgebouw gaan!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Afgelopen vrijdag toevallig hier terecht gekomen en absoluut fantastisch gegeten! Gezellige sfeer en bediening en het eten was geweldig! Als we weer naar Amsterdam komen, gaan we beslist hier eten.
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
In tijden niet zo goed gegeten als bij Solo. Wat een geweldige kwaliteit. Met de familie gegeten en de chef/eigenaar een menu laten samenstellen. Daarnaast bij elk gerecht een ander glas wijn. Vooraf rauwe tonijn met gefrituurd ei, daarna schol en zalm op risotto. En die risotto wat heerlijk, daarna groenten uit de oven met gegrilde kalfsbiefstuk. Ik weet niet welk stuk maar ook dat was perfect. Dus als je er bent zeker die twee bestellen als het kan. Het enige minpuntje is dat ik de ober niet zo klantvriendelijk vond. Bij de oa vraag of de wijn lekker is "ja zeker" zeggen en dan een stoere opmerking erachteraan dat hij het helemaal niet en nooit drinkt...OK.. gelukkig maakt de eigenaar en echtgenote alles goed.
Vanjaarsveld .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Zondag een dagje Amsterdam gedaan en 's avonds een concert in het concertgebouw. Voor die tijd even wat gaan eten bij restaurant Solo. Ik kan niet anders zeggen; we hebben heerlijk gegeten. Eenvoudige kaart, maar de gerechten zijn kwalitatief erg goed. En daar gaat het om. Ook de Service was prima in orde. Snelle bediening en alertheid. Volgende keer zeker weer Solo.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Op een rustige avond met z'n tweeën wat gaan eten bij Solo.
Heerlijke vissoep en rauwe zalm.
De hamburger was ok.
Lokatie is leuk en het interieur is gezellig.
Bediening was vriendelijk, alleen soms wel wat gehaast.
Wat zonde was aangezien het geen drukke avond was.
Ik kom hier graag nog eens terug.
Hurray Coward .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Top gegeten, eindelijk weer een restaurant waar je een lekkere Hamburger kunt bestellen. Kreeft, noem maar op de andere hadden tonijn en kabeljauw rug heel lekker. de voor gerechten ook op een niveau wat we niet verwachten op deze locatie. Gezellige bediening en we hadden zo lekker gegeten dat we betaalden wat ze ons in rekening brachten. De verrassing kwam toen we thuis kwamen. Werden we gebeld dat er per ongeluk van een andere tafel iets bij ons in rekening hadden gebracht. Of ze het over moesten maken of dat we langs kwamen. Het laatste deed ik. Kreeg geld terug en een lekkere fles wijn mee. Dit hadden we ook niet verwacht maar het blijkt weer, lekker eten, goede bediening en nog eerlijk ook. Ouderwets op een moderne locatie
Kome .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gisteren weer eens gegeten bij Solo in Amsterdam. Het eten was lekker, maar stukken minder verfijnd dan ik me herinnerde. De salade met geitenkaas en walnoten was een heleboel sla, paar kleine stukjes geitenkaas en een walnoot. Een goeie dressing zou wonderen hebben gedaan, helaas er zat niets op. Gelukkig stond er olijfolie pp tafel, maar azijn ontbrak.
De lamsrack die ik erna had gekozen, was goed gebakken. Helaas veel te veel vet zodat ik er de helft af moest snijden. De drie boontjes eronder zijn wel heel erg schraal. Ze dwingen je daarmee om bijgerechten te bestellen. Heb ik niet gedaan, vind het eigenlijk armoedig om zo een bord eten op te dienen! Het toetje van ijs met slagroom en chocoladesaus vond ik heerlijk.
Jammer dat de bediening geeb idee heeft waar de huiswijn vandaan komt, dat moeten ze eerst gaan vragen. Jammer, volgende keer gaan we toch ergens anders!
MarisenEric .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Heerlijk gegeten! De tonijn met terriyaki sausje is echt een aanrader!! Ook de mosselen waren lekker. Frieten mooi gebakken. Leuke locatie aan t Museumplein. Ideaal in combinatie met een avondje uit naar het Concertgebouw. Erg vriendelijk personeel.
Roju D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
We komen hier al jaren. Het eten is altijd van constante prima kwaliteit. We zijn nog nooit teleurgesteld. En vanaf je tafel uitzicht op het concertgebouw en het Rijksmuseum. Ik ken geen restaurant die dat heeft. En tenslotte is de bediening altijd perfect vriendelijk en behulpzaam. Voor ons geldt; Een dag in Amsterdam? Dan ook eten bij Solo!