Over restaurant Solbeach

Ultieme strandbeleving!

"Het lijkt erop alsof ik op vakantie ben in Zuid-Frankrijk." Dat wordt vaak gezegd na een bezoekje aan Solbeach in Scheveningen. Dit is niet zomaar een strandtent, maar een plek waar je een perfecte mix van de mediterrane en Aziatische keuken kunt proeven. Het kleurrijke interieur springt in het oog en geeft je een on-Nederlands gevoel. Lounge na een dagje strand op hun terras of rooster zelf je visje op de houtskoolbarbecue. Solbeach is echt een perfecte plek voor de ultieme strandbeleving en zeker een bezoekje waard!

Glas champagne

- Diner vanaf 12:00

Voordelig
Yasmijn W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Omdat een eerste bezoek geslaagd was (we hadden een BBQ met 6 personen) ging ik nog eens terug om een vriendin te verassen voor haar verjaardag. Mijn vriendin is vegetarisch, omdat de vegetarische schotel de vorige keer goed was bevallen wilde ik haar meenemen naar Solbeach. Deze keer was anders. Contact krijgen met de bediening ging moeilijk (wel vriendelijk) , we kregen geen friet maar 1 bakje koolsla per 2 personen, alles lag door elkaar op de schalen en we kregen drie mini bakjes saus, net twee eetlepels per persoon. Ook kregen we bij de vegetarische schotel geen portobello terwijl die wel op de kaart stond. Toen ik erom vroeg kregen we hem alsnog dus hij was wel voorradig. Alles werd zo op tafel gekwakt of in je handen aangegeven en er werd een fles wijn naast ons neer gezet op de bank omdat we even onze handen vol hadden en er De bediening was erg gehaast en rommelig. Zeker wanneer je iemand trakteert vanwege een verjaardag is dit natuurlijk heel erg jammer.
Isabelle S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Super lekker gegeten bij solbeach! Een zelf te bedienen mini bbq, lekker vlees, een sol biertje en direct aan t strand! Heerlijk!
Altijdwat01 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Super leuk en gezellig. Leuke en spontane bediening! alleen ze mogen wel wat vaker langs komen aan tafel of gezien WILLEN worden!! Verhoogd de drank omzet. Kwaliteit was prima voor wat je betaald en zeker met het uitzicht en de relaxte sfeer .
Ronnie G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Afgelopen vrijdag zijn wij, met mijn ouders en schoonouders bij jullie wezen bbq'en. We hadden bonnen van social deal. Deze waren we vergeten, maar dit kon worden opgelost door ze even te mailen. Super die oplossing. De bediening was zeer meewerkend, zo wilde wij aan onze (schoon)ouders bekend maken dat wij zwanger zijn, dit kon geregeld worden. De echofoto's werden onder het brood gelegd en aan onze tafel geserveerd. Even wat improviseren bij het brengen van het brood omdat een tafelgast niet aanwezig was (ze liep weg met het brood dat er even iets tussen kwam), ze kwam een paar minuten later terug wat natuurlijk vragen opleverde, er was een wegloper (niets van gelogen natuurlijk). Er werd vanuit de bediening goed en spontaan op gereageerd, super. We werden zelfs spontaan gefeliciteerd met 3 zoenen door de vrouwelijke serveerster. Super en heel attent

Het eten, de bediening en de sfeer was super. Dus dat verdiend een fooi wat ons betreft. NU was de drankrekening ongeveer € 115,- en ik wilde het afronden op €125,-. Dit ook aangegeven bij de bediening en het pinnen kon beginnen. De volgende dag even iets opzoeken op mijn internet bankieren en tot mijn schrik kom ik erachter dat ik €150,- heb betaald bij jullie, is me een fooi van €35,-. Dat was best schrikken de volgende dag. Na het weekend even een mail gestuurd naar Sol Beach, snel een reactie mogen ontvangen en het bedrag wat we teveel hebben betaald wordt keurig op onze rekening teruggestort.

Het eten was erg veel, smaakvol en het zag er leuk uit op 1 grote schaal, misschien wat onoverzichtelijk maar het eten, vlees en vis, zag er goed uit.
Jerrypuk .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De mooiste avond van het jaar qua temperatuur, dat dachten meer mensen die bij Sol gingen eten. Helaas namen veel mensen bbq dus uitroken was aan de orde van de dag.
Oppassen waar je gaat zitten dus.
Tip voor Sol: creeer een bbq vrije zone!
Beste Jerry,

Bedankt voor de tip. We hebben een aantal plekken waar niet gebbqued mag worden. Die dag was het zo druk dat het niet meer lukte om die plekken bbq vrij te houden. Volgende keer zorgen we voor een rook vrije zone.

groet Marcel
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren gegeten via Social Deal. Wat een aanfluiting. Sfeerloos, personeel is onkundig en loopt erg ongeïnteresseerd rond. Cocktails zijn erg slecht, bier werd geserveerd in vuile glazen. We hadden de keuze uit 4 arrangementen. We kregen alle arrangementen op 1 schaal geserveerd, 1 bakje koolsla de en 1 bakje aardappelsalade voor 4 personen dit was alle garnituur. 2 sausjes welke allebei hetzelfde smaakten. Alle vis en vlees wat geserveerd werd ( als je een schaal op tafel zetten serveren kunt noemen) was ongemarineerd en smakeloos.
Kortom een erge teleurstelling van wat een leuk avondje uit zou moeten worden.
Waar de positieve recencies vandaan komen is mij een raadsel.
Mijn advies: vraag iets meer en serveer de tafel bbq op een leuke wijze en in ieder geval op smaak met wat marinade en rubs.
Zorg ook voor verzorgd en gemotiveerd personeel. Kortom een DIKKE onvoldoende.
Ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
Beste Marc,
Wat er precies fout is gegaan ga ik uitzoeken. Zoals jezelf al zegt zijn er heel veel gasten wel erg tevreden over de bbq. Je kan het geheel kosteloos over komen doen. Dan zorgen wij ervoor dat je begrijpt waarom andere gasten wel tevreden zijn.
Mail even direct naar mij als jullie weer willen komen.
met vriendelijke groet
Marcel Solbeach

Reactie van proever:

Beste Marcel, ten eerste waardeer ik het dat je reageert op mijn bericht, echter zijn we zo teleurgesteld dat we er geen vertrouwen in hebben dat dit een volgende keer wel goed zal komen. Ook zijn we niet in de gelegenheid om binnenkort nog langs te kunnen komen.
Ik heb de recencies niet geplaatst om nog eens gratis te kunnen komen eten maar om je wakker te schudden dat als je deze lijn zo doorzet er ongetwijfeld meerdere negatieve reacties zullen volgen.
Ik wens je veel succes toe en hopelijk doe je iets aan het totaalplaatje zodat de volgende gasten wel een fijne beleving zullen hebben.
Mvgr Marc

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Marc,
Jammer dat je dat vertrouwen niet hebt. ik wil nog wel graag benadrukken dat wat jullie is overkomen een uitzondering is en zeker niet de regel. De uitnodiging blijft staan en hopelijk maken jullie er gebruik van als je wel in de buurt zijn.

met vriendelijke groet Marcel
Donzter .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We zijn met zes personen wezen BBQén bij Solbeach. Korte samenvatting: lekker eten, mooie locatie maar vreselijke bediening en service. Het eten is prima en meer dan genoeg, maar de bediening was vreselijk. We werden continue vergeten en het leek een eeuw te duren voordat er überhaupt oogcontact was met de bediening. Er werd van alles vergeten waaronder de kruidenboter. Moesten drie keer vragen om de bestelde patatjes en kregen deze pas nadat we klaar waren met de BBQ. Twee van de zes personen bestelde een "surprise BBQ", we kregen echter al het vlees en vis op één schaal, waardoor niet duidelijk was wat nou bij welke bestelling hoorde.
Gert239 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten met een groep. Ik had de hamburger besteld. Prima burger, prima broodje, maar voor de prijs had ik wel een betere én grotere burger verwacht. Service voor een strandtent was ok. Veel runners, en maar paar medewerkers waar je drank kon bestellen, dus veel "Moet u bij mijn collega zijn" te horen.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
vandaag gegeten bij Solbeach, de meeste gerechten waren prima, zeeduivel, rode curry. De steak echter was niet te bijten, erg taai met een dikke vetrand. Dit wel doorgegeven aan de bediening, maar dit werd met het meest ongeinteresseerde gezicht ooit 'ik geef het door' beantwoord. De toiletten, ook de dames toiletten, waren zeer onsmakelijk. Dit om 18.30, 1x per dag schoonmaken is zeker voldoende? Gezien het aantal bezoekers is Sol beach erg succesvol, maar het maakt erg gemakzuchtig.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdag vrijgezellenfeest gehad met 19 meiden. We hadden de BBQ mix en 3 uur afkoop drank. Alles was vers, vlees/vis, salades. Voor ons vrouwen meer dan voldoende van alles. Alleen het brood was zacht, niet knapperig, leek wel alsof het niet goed was afgebakken. De drank werd ook ruim aangevuld met flessen wijn, water, etc.
Het personeel probeerde goed zijn best te doen, konden op paar puntjes wel verbeteren, maar het was erg druk.
Tessa-S .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Met een groep van ongeveer 45 man hebben we een zeer geslaagd bedrijfsuitje afgesloten bij Solbeach. Vooraf dacht de organisatie goed met ons mee en op de dag zelf was alles tot in de puntjes geregeld. De BBQ met vlees, vis, en groente was erg smakelijk en er was voor ieder wat wils. De bediening was erg scherp en behulpzaam, zodat we nooit om een witbiertje (of ander drankje) verlegen zaten. Later op de avond zorgde de DJ voor wat lekkere dansplaatjes en heeft iedereen zich erg goed vermaakt. We zijn erg blij met de kwaliteit en flexibiliteit die Solbeach getoond heeft!
RickWessling .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Wat een positieve verrassing!
N.a.v. een ticketveiling bon voor een High Tea voor twee zijn wij op een zonnige woensdagmiddag langsgekomen. Reservering ging erg vlot per email de dag ervoor.

Heerlijk gezeten uit de wind, op een bankje met kussens, onder een parasol. Zeer comfortabel.
Samen met mijn vrouw genoten van een fantastische etagère met lekkernijen. De verhouding zoet/hartig was erg perfect. Meestal overheerst de zoetigheid bij high tea`s maar deze verhouding was erg fijn. Ik vond de hoeveelheid en diversiteit buitengewoon goed!
Van scones, griekse yogurt met Granola, kleine pretzels, heerlijke belegde broodjes, en een heerlijke perzik-kruimel taart (was het volgens mij). We hebben onze buik bijzonder goed mee kunnen vullen.
Stam86 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Sol is een ruime en gezellige strandtent, maar is zeker binnen in het "hoofdgebouw" een mooi, strakke, beetje industriële en moderne zaak. Het "bijgebouw" is een stuk minder aangekleed en echt meer een ouderwetse strandtent. Ieder jaar kom ik hier wel een keertje om te barbecueën en of je nu voor vis, vlees of vegetarisch kiest het is altijd goed. De negatieve ervaringen met de bediening herken ik niet. Sol zit aan het einde van de rij strandtenten en voelt daardoor iets iets rustiger en vrijer dan veel andere zaken.

Sol is wat mij betreft wel een aanrader omdat vooral de sfeer zich positief onderscheid van veel andere strandtenten.

Manouk H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Ik en mijn vriend hebben hier erg gezellig gegeten. Het was vrij koud. Gelukkig was de service erg goed. We heben erg gelachen met tomas, wat klantgericht werken wel niet met een avond kan doen!! Echt super. Het eten en de cocktails waren erg lekker.
Caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Naar aanleiding van een hofspots blog op een zonnige maandag neergestreken voor het ontbijt bij solbeach, een heerlijk begin van de dag!
Zo goed zelfs, dat we na de strandwandeling weer gewoon terug zijn gegaan voor de lunch. De kaart bevat een ruime keus aan inspirerende vegetarische gerechten en ze smaakte ook heerlijk!
De bediening was een beetje rommelig, maar dit was wel begrijpelijk: het was nog vroeg in het seizoen en net na een enorm druk weekend, tel daar de persoon naast ons bij op en ik zou het zelf ook niet meer weten. (De persoon naast ons heeft ruim een half uur liggen doorzagen over het ontbreken van de rozijn en abrikoos op haar broodje, want zonder rozijn en abrikoos kon ze het broodje ook wel zelf thuis maken...)
De lunch afgesloten met een paar glazen sangria in het zonnetje en tenslotte met een zeer voldaan gevoel naar huis gegaan.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
De tafels bestaan uit hoog en laag tafels, waarbij je tijdens het eten in elkaar zit of aan de tafel hangt, van te voren zit al tegen dode planten aan te kijken. nadat wij eerst met kennissen een drankje hadden genoten hebben wij ons aangemeld
De bediening komt heel onvriendelijk over, u moet het voor- hoofd- en nagerecht in een keer bestellen. wij hadden een kennismaking met deze strandtent gereserveerd via social deal omdat dit drempelverlagend werkt, waarbij wij als dit leuk is nog eens vaker terugkomen. veel gerechten waren niet kiesbaar, Als je zelf niet kiest om te barbecueën kan je niet lekker relaxed eten doordat je last hebt van de walmen van het barbecue gebeuren. het valt op dat het personeel dat de barbecue verzorgt er zwart geblakerd, onverzorgd eruit ziet. het eten zelf was ook niet geweldig. De toiletten waren totaal onverzorgd,
De drankjes zijn aan de dure kant zelfs voor en strandtent.
tenslotte afgerekend, je krijgt geen rekening het pinapparaat vertoont bovenaan de genuttigde drankjes en maaltijd, met het bijbehorende bedrag, daaronder staat een onduidelijk bedrag vermeld van €62.50 waarop je alleen maar beide bedragen kan betalen, hierop de serveerster aangesproken, die begint over fooi, draait ongemakkelijk om zich heen en zegt dan moet ik het zo doen. waarna hert correcte bedrag gepind kan worden.
Wij vinden deze strandtent uiteraard geen aanrader
Francesca F.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Vanavond met een groepje uiteten geweest actie van Groupon. Helaas minder lekker weer.. Maar daar kan sol uiteraard niets aan doen de bbq werd snel op tafel geplaatst en de drankjes snel opgenomen en kwamen snel op tafel uitgelegd dat we van Groupon kwamen en hadden gereserveerd. Alles in orde... vraag ik na een een half uur wanneer ons eten ( rauw vlees) komt.. Krijg ik dan pas de uitleg dat ik het nog wel even moet bestellen. Echter waren we met z'n 7e kregen en we toen pas de menukaart en maar 1. Erg handig!
Na het bestellen kwam 3 kwartier later het eten voor de bbq. Aangezien je alles zelf moet maken duurde het best lang. Kan gebeuren zal druk zijn. Echter een beetje jammer dat dat niet even gecommuniceerd werd.

Eten was in ieder geval prima van smaak en erg lekker! Verdere drankjes bestellen duurde erg lang allemaal..
Daarnaast werd er pas na de bbq gevraagd of alles in orde was. Het meest storende was de serveerster die zo chaotisch ( zelfs d'r kapsel ) was dat je gewoon medelijden kreeg. Het duurde al met lang en dat is met de kou een tegenvaller. Al met al toch een gezellige avond tot het afrekeningen. Als er maar liefst 7 dingen op de rekening staan die wij niet besteld hadden en dit zo een 25 euro scheelt en het meisje dit tot wel 3 x moest aanpassen... Dan raakt mijn geduld op. Ook raar dat het niet mogelijk was de rekening uit te printen dit kon pas na het betalen.. Apart.
Voor ons helaas een tegenvaller en jammer want toen ik vorige zomer met het bedrijf groep van 45 man kwam was het 10 x beter.
En nog een tip: als je als personeel elkaar aanspreekt op houding / gedrag / fouten doe dat dan niet buiten waar je gasten nog eten en kunnen mee genieten.
+ een stokbroodje bij de bbq bestellen kost 10 euro per stokbrood.. WOW
Beste,

Onze excuses voor de avond, jammer dat het zo gelopen is.
We willen natuurlijk wel een korte uitleg geven, waarom dit met uitzondering zo kan lopen.
Aan inzet zal het niet liggen. Enkel is het wel zo dat wij aan het begin van het seizoen mensen aan het inwerken zijn. Hierdoor lopen de dingen soms iets anders dan verwacht. Wij hopen dat je hier begrip voor kunt opbrengen en dat niet ziet als een tekortkoming als Solbeach in het geheel.

Wel fijn dat het eten allemaal heeft gesmaakt en dat het vorige jaar wel helemaal wens was. Hopelijk zien we je weer van de zomer op ons terras, zodat je kan zien hoe wij normaal te werk gaan.

Groetjes,

Team Solbeach
Daslekkerhe .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Als regelmatige bezoeker hier weer voor het eerst als opening van het seizoen gegeten. De overbekende bbq viel helaas tegen. Het vlees in dit geval de ribeye was niet meer dan een stukje schaafsel de rest gelijk aan vorig jaar. De rest gewoon lekker Het vis gedeelte ook helaas minder dan we gewend waren met name het spiesje van gamba staart waar eigenlijk niets aan zat. Net als vorig jaar ook nu weer garnituur wat je erbij krijgt is met 4 personen net zoveel als met twee. Je kunt dus beter 2x2 bestellen. Verder bediening en entourage uiteraard prima. Wij hopen dan ook dat dit startprobleempjes waren en het weer minstens op het niveau 2015 gaat komen.
Cammy W.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Dit jaar weer bij Solbeach gebruik gemaakt van de Group-on actie voor de BBQ.
We hadden een mix van vlees en vis BBQ genomen. Het zag er vers uit.
In tegenstelling tot mijn bezoek van een jaar geleden was de service deze keer veel prettiger en flink verbeterd. Attente serveerster die voor ons het schuifdak dichtdeed toen we het koud hadden, en ook de anderen in de bediening die genoeg langskwamen om te vragen of alles nog naar wens was.
Dat maakte het toch een leuk avondje nazomeren bij deze strandtent.
Marshia B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Na eind aug een hele slechte ervaring te hebben gehad. Zijn wij door solbeach uitgenodigd om met de hele groep (17 man) geheel op kosten van solbeach terug te komen. Toen we aankwamen stond de prosecco koud en was de tafel prachtig gedek t. Het eten kwam op tijd en was heerlijk, het persooneel was vriendelijk, totaal het tegenovergestelde van onze eerste ervaring. Het is dus dubbel en dwars goed gemaakt. Bedankt voor de fijne avond solbeach. Wij hebben genoten.