Over het restaurant Solbeach

Ultieme strandbeleving!

"Het lijkt erop alsof ik op vakantie ben in Zuid-Frankrijk." Dat wordt vaak gezegd na een bezoekje aan Solbeach in Scheveningen. Dit is niet zomaar een strandtent, maar een plek waar je een perfecte mix van de mediterrane en Aziatische keuken kunt proeven. Het kleurrijke interieur springt in het oog en geeft je een on-Nederlands gevoel. Lounge na een dagje strand op hun terras of rooster zelf je visje op de houtskoolbarbecue. Solbeach is echt een perfecte plek voor de ultieme strandbeleving en zeker een bezoekje waard!

Glas champagne

- Lunch vanaf 08:00
- Diner vanaf 12:00

jos V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wezen eten met het vuurwerk festival. Gereserveerd via Iens dat doe je om zeker te zijn van een goede plek. Waren we ergens achterin weg gestopt. Zeg je er wat van dan krijg je gemopper uiteindelijk wel een iets betere plek gekregen maar was nog niet je van het. Daarvoor hoef je dus niet te reserveren.
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Via Socialdeal hier een BBQ-diner gehad. Wij hadden samen een vlees- en visplateau gedeeld. Het was een leuke ervaring om in een soort strandsetting te kunnen barbecuen. De hoeveelheid vlees en vis dat je kreeg was ruim voldoende. Gezien het feit dat je (afgezien van peper en zout), de verschillende stukken vlees en vis niet kon kruiden, was het een redelijk eenvoudige barbecue. Bovendien mocht de salade naar mijn mening wel op een apart bord worden geserveerd, zodat deze niet in aanraking zou komen met het rauwe vlees. De kwaliteit van het vlees en van de vis was naar verwachting (vergelijkbaar met vlees en vis dat je in een supermarkt zou kunnen kopen).
Al met al was het een zeer leuke ervaring. Gezien het feit dat er via Socialdeal vijftig procent korting werd verkregen, was het een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Indien de volle pond betaald zou moeten worden, zou dit redelijk duur zijn.

Tip: Trek niet je mooiste kleren aan, gezien het feit dat door het gebruik van parasols en een bbq de geur hiervan een beetje blijft hangen.
Simon T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Super gezellig,,, lekker gegeten,, superlieve bediening,, topie,,,,!!!
Francesco M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Attente verzorging, direct inspelen op eventuele problemen, vriendelijk, professioneel en in een hele relaxte sfeer. We waren hier voor het eerst en komen graag terug!
peterzee .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Begin deze week naar Solbeach geweest. Inrichting niet ongezellig maar zeker niet gelijkwaardig aan diverse andere strandrestaurants. Eten is matig tot slecht, wij bestelden 2x black angus, maar we kregen 2x een taaie biefstuk, met een paar blaadjes sla en een beetje frites, op de menukaart staat 23,50 , wat veel te veel is voor wat je (eigenlijk oneetbaar) krijgt. Bediening goedwillend, maar weet niet waar ze mee bezig zijn, lange wachttijden en bestelling vergeten. Vieze en kapotte toiletten. Niet voor herhaling vatbaar, ook de mensen om ons heen waren niet tevreden.
anneke45 H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Had 28 euro betaald via ticketveiling. Voor een BBQ voor 2 personen. Wij heerlijk aan het strand gezeten. Ziet er ook super leuk uit de tent en de BBQ op tafel. Maar brood en friet moet je er lis bij bestellen. Resultaat. 1 tap biertje, 1 ice tea, 1 klein patatje, en beetje brood met smeersels en koffie verkeerd. Bij betalen 22 euro!! Vroeg nog klopt dit wel voor 5 items 22 euro.? De vriendelijke jongen noemde het op en ja hoor.... Diefstal noem ik dat .
Femk V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Ideale inspirerende locatie voor een kennisconferentie!
Ook de innerlijke mens wordt goed verzorgd en het personeel denkt goed met je mee!
E Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Menukaart was te vies om beet te pakken. Koffie met gebak. Appelgebak was niet echt vers maar de cheesecake was echt smakeloos en oud. Geld terug gekregen voor de cheesecake
Bob H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, keuzemenu: prima, lekker wijntje erbij, voor herhaling vatbaar, gezellig strandtent met mooi uitzicht op strand en zee
yasmijn W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Omdat een eerste bezoek geslaagd was (we hadden een BBQ met 6 personen) ging ik nog eens terug om een vriendin te verassen voor haar verjaardag. Mijn vriendin is vegetarisch, omdat de vegetarische schotel de vorige keer goed was bevallen wilde ik haar meenemen naar Solbeach. Deze keer was anders. Contact krijgen met de bediening ging moeilijk (wel vriendelijk) , we kregen geen friet maar 1 bakje koolsla per 2 personen, alles lag door elkaar op de schalen en we kregen drie mini bakjes saus, net twee eetlepels per persoon. Ook kregen we bij de vegetarische schotel geen portobello terwijl die wel op de kaart stond. Toen ik erom vroeg kregen we hem alsnog dus hij was wel voorradig. Alles werd zo op tafel gekwakt of in je handen aangegeven en er werd een fles wijn naast ons neer gezet op de bank omdat we even onze handen vol hadden en er De bediening was erg gehaast en rommelig. Zeker wanneer je iemand trakteert vanwege een verjaardag is dit natuurlijk heel erg jammer.
Isabelle S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Super lekker gegeten bij solbeach! Een zelf te bedienen mini bbq, lekker vlees, een sol biertje en direct aan t strand! Heerlijk!
Altijdwat01 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Super leuk en gezellig. Leuke en spontane bediening! alleen ze mogen wel wat vaker langs komen aan tafel of gezien WILLEN worden!! Verhoogd de drank omzet. Kwaliteit was prima voor wat je betaald en zeker met het uitzicht en de relaxte sfeer .
Ronnie G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Afgelopen vrijdag zijn wij, met mijn ouders en schoonouders bij jullie wezen bbq'en. We hadden bonnen van social deal. Deze waren we vergeten, maar dit kon worden opgelost door ze even te mailen. Super die oplossing. De bediening was zeer meewerkend, zo wilde wij aan onze (schoon)ouders bekend maken dat wij zwanger zijn, dit kon geregeld worden. De echofoto's werden onder het brood gelegd en aan onze tafel geserveerd. Even wat improviseren bij het brengen van het brood omdat een tafelgast niet aanwezig was (ze liep weg met het brood dat er even iets tussen kwam), ze kwam een paar minuten later terug wat natuurlijk vragen opleverde, er was een wegloper (niets van gelogen natuurlijk). Er werd vanuit de bediening goed en spontaan op gereageerd, super. We werden zelfs spontaan gefeliciteerd met 3 zoenen door de vrouwelijke serveerster. Super en heel attent

Het eten, de bediening en de sfeer was super. Dus dat verdiend een fooi wat ons betreft. NU was de drankrekening ongeveer € 115,- en ik wilde het afronden op €125,-. Dit ook aangegeven bij de bediening en het pinnen kon beginnen. De volgende dag even iets opzoeken op mijn internet bankieren en tot mijn schrik kom ik erachter dat ik €150,- heb betaald bij jullie, is me een fooi van €35,-. Dat was best schrikken de volgende dag. Na het weekend even een mail gestuurd naar Sol Beach, snel een reactie mogen ontvangen en het bedrag wat we teveel hebben betaald wordt keurig op onze rekening teruggestort.

Het eten was erg veel, smaakvol en het zag er leuk uit op 1 grote schaal, misschien wat onoverzichtelijk maar het eten, vlees en vis, zag er goed uit.
jerrypuk .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De mooiste avond van het jaar qua temperatuur, dat dachten meer mensen die bij Sol gingen eten. Helaas namen veel mensen bbq dus uitroken was aan de orde van de dag.
Oppassen waar je gaat zitten dus.
Tip voor Sol: creeer een bbq vrije zone!
Beste Jerry,

Bedankt voor de tip. We hebben een aantal plekken waar niet gebbqued mag worden. Die dag was het zo druk dat het niet meer lukte om die plekken bbq vrij te houden. Volgende keer zorgen we voor een rook vrije zone.

groet Marcel
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren gegeten via Social Deal. Wat een aanfluiting. Sfeerloos, personeel is onkundig en loopt erg ongeïnteresseerd rond. Cocktails zijn erg slecht, bier werd geserveerd in vuile glazen. We hadden de keuze uit 4 arrangementen. We kregen alle arrangementen op 1 schaal geserveerd, 1 bakje koolsla de en 1 bakje aardappelsalade voor 4 personen dit was alle garnituur. 2 sausjes welke allebei hetzelfde smaakten. Alle vis en vlees wat geserveerd werd ( als je een schaal op tafel zetten serveren kunt noemen) was ongemarineerd en smakeloos.
Kortom een erge teleurstelling van wat een leuk avondje uit zou moeten worden.
Waar de positieve recencies vandaan komen is mij een raadsel.
Mijn advies: vraag iets meer en serveer de tafel bbq op een leuke wijze en in ieder geval op smaak met wat marinade en rubs.
Zorg ook voor verzorgd en gemotiveerd personeel. Kortom een DIKKE onvoldoende.
Ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
Beste Marc,
Wat er precies fout is gegaan ga ik uitzoeken. Zoals jezelf al zegt zijn er heel veel gasten wel erg tevreden over de bbq. Je kan het geheel kosteloos over komen doen. Dan zorgen wij ervoor dat je begrijpt waarom andere gasten wel tevreden zijn.
Mail even direct naar mij als jullie weer willen komen.
met vriendelijke groet
Marcel Solbeach

Reactie van proever:

Beste Marcel, ten eerste waardeer ik het dat je reageert op mijn bericht, echter zijn we zo teleurgesteld dat we er geen vertrouwen in hebben dat dit een volgende keer wel goed zal komen. Ook zijn we niet in de gelegenheid om binnenkort nog langs te kunnen komen.
Ik heb de recencies niet geplaatst om nog eens gratis te kunnen komen eten maar om je wakker te schudden dat als je deze lijn zo doorzet er ongetwijfeld meerdere negatieve reacties zullen volgen.
Ik wens je veel succes toe en hopelijk doe je iets aan het totaalplaatje zodat de volgende gasten wel een fijne beleving zullen hebben.
Mvgr Marc

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Marc,
Jammer dat je dat vertrouwen niet hebt. ik wil nog wel graag benadrukken dat wat jullie is overkomen een uitzondering is en zeker niet de regel. De uitnodiging blijft staan en hopelijk maken jullie er gebruik van als je wel in de buurt zijn.

met vriendelijke groet Marcel
Donzter .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We zijn met zes personen wezen BBQén bij Solbeach. Korte samenvatting: lekker eten, mooie locatie maar vreselijke bediening en service. Het eten is prima en meer dan genoeg, maar de bediening was vreselijk. We werden continue vergeten en het leek een eeuw te duren voordat er überhaupt oogcontact was met de bediening. Er werd van alles vergeten waaronder de kruidenboter. Moesten drie keer vragen om de bestelde patatjes en kregen deze pas nadat we klaar waren met de BBQ. Twee van de zes personen bestelde een "surprise BBQ", we kregen echter al het vlees en vis op één schaal, waardoor niet duidelijk was wat nou bij welke bestelling hoorde.
Gert239 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten met een groep. Ik had de hamburger besteld. Prima burger, prima broodje, maar voor de prijs had ik wel een betere én grotere burger verwacht. Service voor een strandtent was ok. Veel runners, en maar paar medewerkers waar je drank kon bestellen, dus veel "Moet u bij mijn collega zijn" te horen.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
vandaag gegeten bij Solbeach, de meeste gerechten waren prima, zeeduivel, rode curry. De steak echter was niet te bijten, erg taai met een dikke vetrand. Dit wel doorgegeven aan de bediening, maar dit werd met het meest ongeinteresseerde gezicht ooit 'ik geef het door' beantwoord. De toiletten, ook de dames toiletten, waren zeer onsmakelijk. Dit om 18.30, 1x per dag schoonmaken is zeker voldoende? Gezien het aantal bezoekers is Sol beach erg succesvol, maar het maakt erg gemakzuchtig.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdag vrijgezellenfeest gehad met 19 meiden. We hadden de BBQ mix en 3 uur afkoop drank. Alles was vers, vlees/vis, salades. Voor ons vrouwen meer dan voldoende van alles. Alleen het brood was zacht, niet knapperig, leek wel alsof het niet goed was afgebakken. De drank werd ook ruim aangevuld met flessen wijn, water, etc.
Het personeel probeerde goed zijn best te doen, konden op paar puntjes wel verbeteren, maar het was erg druk.
Tessa-S .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Met een groep van ongeveer 45 man hebben we een zeer geslaagd bedrijfsuitje afgesloten bij Solbeach. Vooraf dacht de organisatie goed met ons mee en op de dag zelf was alles tot in de puntjes geregeld. De BBQ met vlees, vis, en groente was erg smakelijk en er was voor ieder wat wils. De bediening was erg scherp en behulpzaam, zodat we nooit om een witbiertje (of ander drankje) verlegen zaten. Later op de avond zorgde de DJ voor wat lekkere dansplaatjes en heeft iedereen zich erg goed vermaakt. We zijn erg blij met de kwaliteit en flexibiliteit die Solbeach getoond heeft!