Over het restaurant Solbeach

Ultieme strandbeleving!

"Het lijkt erop alsof ik op vakantie ben in Zuid-Frankrijk." Dat wordt vaak gezegd na een bezoekje aan Solbeach in Scheveningen. Dit is niet zomaar een strandtent, maar een plek waar je een perfecte mix van de mediterrane en Aziatische keuken kunt proeven. Het kleurrijke interieur springt in het oog en geeft je een on-Nederlands gevoel. Lounge na een dagje strand op hun terras of rooster zelf je visje op de houtskoolbarbecue. Solbeach is echt een perfecte plek voor de ultieme strandbeleving en zeker een bezoekje waard!

Glas champagne

- Lunch vanaf 08:00
- Diner vanaf 12:00

6,2
6,9

Jouw recensie over het restaurant Solbeach

Naomi A.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Ik had via Ticketveiling een voucher voor 2 gewonnen om van het BBQ menu bij Solbeach te eten. De inrichting is aangenaam en er werkt veel jong personeel. Echter waren mijn partner en ik zeer ontevreden met het eten en de service. De prijs voor de BBQ kost normaliter 25.5 pp, en dit is voor wat je krijgt veel te duur. Ik ben blij dat ik niet de volle mep heb betaald! Het eten voor de BBQ was zeer karig en de service was ook niet okay. Normaal hoor je als personeel even tussendoor te vragen of de gasten nog wat wensen of het eten naar wens is, maar dit is geen enkele keer gebeurd! Mijn partner en ik zijn dan ook niet lang gebleven en zullen zeker niet meer terugkomen.
Naomi A.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Thura R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Eten was oke, de service echter heel gehaast en onsympathiek personeel. Je voelt je als klant niet echt welkom en 'klant is koning' geldt hier duidelijk niet.
Roesman .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Zaterdagavond 7/7/2018 hebben wij, onder het genot van een mooie zonsondergang, een bittergarnituur en een drankje gedaan bij SolBeach.

De “Paloma” cocktail smaakte eerder naar Mojito en deed geen recht aan het plaatje op de bestelkaart s dat de kont is voorgesteld.

SolBeach was een slechte beleving!
Roesman .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018

Tot onze ontevredenheid hebben wij geen guacamole ontvangen bij de nacho’s. Toespijs was op z’n “Hollands” erop gekwakt, de nacho’s waren gewoon chips en er zat geen smaak aan. Zeker de prijs niet waard.

De cocktail “Paloma” was zonder grapefruit, smaakte eerder naar een Mojito en deed geen recht toe aan het “plaatje” op de kaart.

SolBeach was een slechte beleving!
Willeke S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
De beach BBQ's zijn een aanrader! En vega-vriendelijk :-)

Vanavond voor de tweede keer geweest. Het eten was weer net zo lekker als de eerste keer en de bediening is erg vriendelijk. Er is wel drie keer gevraagd of alles naar wens was.
Judith R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Top bediening en heerlijk gegeten. Ipv de aardappelsalade en coleslaw zou ik liever een groene salade bij de bbq gerechten hebben, dat maakt het iets frisser en lichter. Fijne lounge zitjes met gashaard. Al jaren een van mijn favoriete plekjes in Scheveningen.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Via SocialDeal een BBQ diner voor 4 personen. Redelijke portie vlees. Maar geen stukje brood of friet, Wat weinig saus voor 4 personen dar wel bij gevraagd maar dat is nooit meer gekomen. We hadden prima weer dus zaten lekker buiten met mooi uitzicht op het strand en de zee. De normale prijs is wat hoog maar via SocislDeal goed te doen en de meeste mensen om ons heen leverden dan ook vouchers in.
KaatjevanKooten .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Leuk ogende zaak met overal kleine barbecuetjes op tafel. Wij zaten op erg leuke chillbanken aan het looppad met uitzicht op strand, dus veel te zien. Het duurde lang voor iemand ons opmerkte.

De keuze gemaakt voor een barbecue vega en vis. Nadat de brandende barbecue al ruim 25 min op tafel stond, kwam het eten. Ik was erg verbaasd over de karige porties. Vis bestond uit stukje kabeljauw, stukje zalm, scholletje, 2 garnalen en 1 langoustine. Niet gemarineerd of gekruid, niets mee gedaan. Zalm en kabeljauw is totaal onhandig op een barbecue met grote gaten, waarom krijgen viseters niet een wat kleiner raster?
Vega bestond uit 1 vega burger, 1 sateprikker met champignons (niet goed schoongemaakt dus verder ook niet aangeraakt) en 2 prikkers met een stukje tomaat, een stukje paprika, 1 schijfje courgette en 1 schijfje aubergine en weer een champignon. Verder was er nog een soort van raclettekaas, dit moesten we zelf vragen wat het precies was, helaas kwam er geen uitleg bij het serveren. Standaard kwam er nog een halve maiskolf per persoon bij en een bakje aardappelsalade, welke gewoon uit een kant en klaar-bak kwam. We hebben beide een patatje erbij besteld.
Na een lange dag hadden wij honger en dit was niet voldoende, terwijl wij absoluut geen grote eters zijn!
Dit is veel fantasielozer en kariger dan hoe ik thuis zou barbecuen, en daar betaal ik geen 26 eu per persoon.

Tijdens het eten is ons niet één keer gevraagd of alles naar wens was, of wij nog iets wilden drinken. Toen we wilden afrekenen werd dit bij de eerste keer vragen 3 keer afgeschoven op een andere collega, die dan zou komen als we weer op ons plekje gingen zitten want alleen de plek aanwijzen was niet genoeg. Terwijl wij dus op een heel centrale plek zaten waar al het personeel langsliep. Na een paar minuten was er nog steeds niemand, moest ik het weer gaan vragen. Als ik me ergens aan kan ergeren is het om te smeken om af te rekenen, echt een belachelijke gang van zaken.

De prijs is te hoog voor: de hoeveelheid eten, de aankleding van het eten, de wachttijd en de onoplettendheid van het personeel. Ook is het voor mij als gast niet duidelijk wie precies wat doet, daarom moeten runners ook steeds zeggen 'dan moet u bij mijn collega zijn' als hen iets wordt gevraagd ipv dat men dat kan zien aan bijvoorbeeld hun kleur shirt.
Al met al dus niet voor herhaling vatbaar helaas, want het idee is heel leuk en de zaak ziet er gezellig uit.
Frieda L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Veel gehoord over de bbq, maar wij wilden dit toch echt zelf ervaren. De avond verliep als volgt: de serveerster een vriendelijke jongedame vroeg ons waarmee zij ons kon helpen....na die vraag verwacht je te kunnen aangeven dat je gereserveerd hebt enz..nog niet eens halverwege zei deze jongedame opeens.ik kom zo bij u terug...ehh ok...na een 25 min toch deze jongedame maar zelf aangesproken en gevraagd of zij onze bestelling nog kwam opnemen....te bizar.. het is totaal niet klantvriendelijk..dit gebeurde bij meerdere klanten..het was zo erg dat een stel voor ons is vertrokken! Over de bbq..ronduit slecht..garnaal is van ellende uit zn "shell" vertrokken. Satespies ontbrak, patat zit er niet bij..apart bestellen...Nee SSolbeach jullie prijs is echt te schandalig voor dat wat je krijgt..één tip ; doe wat met de negatieve beoordelingen..luister naar jullie klanten..train je terraspersoneel!! En zorg voor kwaliteit van de produkten!!
yvs R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Met 11 personen bbq gedaan niet voor herhaling vatbaar alles werd op de tafel gekwakt ook borden bestek glazen wat we zelf bij onze gasten neer moesten zetten. We hadden lange tafel de schalen (2) waar vis vlees vegetarisch op één schaal werd gebracht werden aan begin van de tafel gekwakt en zoek het uit om nog maar niet van de enorme rook ontwikkeling te praten niet te doen zelfs mensen aan andere tafels gingen verplaatsen. De bediening dacht dat ze voor een kleuterklas stond bestelling voor eten of drank moesten we vinger opsteken als we vlees/vis/rode of witte wijn wilde te gek voor worden daarnaast was ze zeker niet vriendelijk.het enige positieve is het uitzicht op zee(als je door de rook heen kunt kijken) ik zeg niet heen gaan er is keus genoeg.
jos V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wezen eten met het vuurwerk festival. Gereserveerd via Iens dat doe je om zeker te zijn van een goede plek. Waren we ergens achterin weg gestopt. Zeg je er wat van dan krijg je gemopper uiteindelijk wel een iets betere plek gekregen maar was nog niet je van het. Daarvoor hoef je dus niet te reserveren.
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Via Socialdeal hier een BBQ-diner gehad. Wij hadden samen een vlees- en visplateau gedeeld. Het was een leuke ervaring om in een soort strandsetting te kunnen barbecuen. De hoeveelheid vlees en vis dat je kreeg was ruim voldoende. Gezien het feit dat je (afgezien van peper en zout), de verschillende stukken vlees en vis niet kon kruiden, was het een redelijk eenvoudige barbecue. Bovendien mocht de salade naar mijn mening wel op een apart bord worden geserveerd, zodat deze niet in aanraking zou komen met het rauwe vlees. De kwaliteit van het vlees en van de vis was naar verwachting (vergelijkbaar met vlees en vis dat je in een supermarkt zou kunnen kopen).
Al met al was het een zeer leuke ervaring. Gezien het feit dat er via Socialdeal vijftig procent korting werd verkregen, was het een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Indien de volle pond betaald zou moeten worden, zou dit redelijk duur zijn.

Tip: Trek niet je mooiste kleren aan, gezien het feit dat door het gebruik van parasols en een bbq de geur hiervan een beetje blijft hangen.
Simon T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Super gezellig,,, lekker gegeten,, superlieve bediening,, topie,,,,!!!
Francesco M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Attente verzorging, direct inspelen op eventuele problemen, vriendelijk, professioneel en in een hele relaxte sfeer. We waren hier voor het eerst en komen graag terug!
peterzee .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Begin deze week naar Solbeach geweest. Inrichting niet ongezellig maar zeker niet gelijkwaardig aan diverse andere strandrestaurants. Eten is matig tot slecht, wij bestelden 2x black angus, maar we kregen 2x een taaie biefstuk, met een paar blaadjes sla en een beetje frites, op de menukaart staat 23,50 , wat veel te veel is voor wat je (eigenlijk oneetbaar) krijgt. Bediening goedwillend, maar weet niet waar ze mee bezig zijn, lange wachttijden en bestelling vergeten. Vieze en kapotte toiletten. Niet voor herhaling vatbaar, ook de mensen om ons heen waren niet tevreden.
anneke45 H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Had 28 euro betaald via ticketveiling. Voor een BBQ voor 2 personen. Wij heerlijk aan het strand gezeten. Ziet er ook super leuk uit de tent en de BBQ op tafel. Maar brood en friet moet je er lis bij bestellen. Resultaat. 1 tap biertje, 1 ice tea, 1 klein patatje, en beetje brood met smeersels en koffie verkeerd. Bij betalen 22 euro!! Vroeg nog klopt dit wel voor 5 items 22 euro.? De vriendelijke jongen noemde het op en ja hoor.... Diefstal noem ik dat .
Femk V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Ideale inspirerende locatie voor een kennisconferentie!
Ook de innerlijke mens wordt goed verzorgd en het personeel denkt goed met je mee!
E Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Menukaart was te vies om beet te pakken. Koffie met gebak. Appelgebak was niet echt vers maar de cheesecake was echt smakeloos en oud. Geld terug gekregen voor de cheesecake
Bob H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, keuzemenu: prima, lekker wijntje erbij, voor herhaling vatbaar, gezellig strandtent met mooi uitzicht op strand en zee