Sol y Sombra

• Catering
6,7
Zorvuldig .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met een groep proberen te eten ...we waren erg snel klaar met al die koude uit blik en aldi producten
We dachten bij de voorgerechten hier moeten we nu stoppen want we hadden absoluut geen zin om de rest aan te gaan en daar nog veel voor moeten betalen ...echt er zat geen zelfgemaakte tappa tussen
En de mijnheer die ons bediende vond het eigenlijk wel prima dat we ermee wilden stoppen na onze opmerking ....
Of het was door omstandigheden geen goeie avond om daar te gaan eten of het is altijd zo
Nou wij willen het iedergeval geen tweede keer uitproberen !!!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Hier een recensie over ons recente bezoek aan Sol y Sombra. Ik woon al ruim twintig jaar in Breda maar nog nooit gaan eten bij dit restaurant terwijl ik gek ben van tapas. Ofwel ze verdienen een eerlijke kans mede omdat mijn vrouw en dochter het ook altijd leuk vinden om gerechtjes te combineren. Het meubilair laat buiten wat te wensen over met goedkope felle oranje/rode, plastic, goedkope uitziende tuinstoeltjes en rode parasols van een bekend cola merk. Dit schaar ik niet onder decor maar doet gewoon niet echt Spaans aan. Ze zitten overigens in een prachtig authentiek hoekpand aan het water. Binnen hebben ze iets teveel hun best gedaan qua Spaans interieur. Het oogt eerder rommelig dan dat het iets Spaans uitademt. De tafels zijn van mozaïek en wel weer erg mooi en je hebt voldoende ruimte. De tafel attributen zoals olie, peper, zout, azijn, menukaart, pen, etc... zijn simpelweg smoezelig en hier zouden dan ook een vochtig doekje en wat nieuwe etiketten wonderen doen. De muziek is deels Spaans maar soms slaat de sfeer opeens om naar het foute uurtje wat mij overigens absoluut niet stoort:-) Qua eten is het gewoontjes maar ook niet ondermaats.. Het moeilijk te omschrijven omdat iedereen natuurlijk niet 1 hoofdgerecht heeft bij deze formule. Met name de groente, vis en soep waren een ruime voldoende. De varkensvlees gerechten waren minder lekker omdat ze te doorbakken of vettig waren. Met mijn redelijke Spaans wel een gezellig praatje gemaakt met de eigenaar maar iets meer verzorging qua aankleding personeel zou ook welkom zijn. Wij zijn op een dinsdagavond geweest en er waren slechts drie tafels gevuld dus wat dat betreft loopt het niet storm en kregen we alles snel geserveerd wat wel weer een plus was. Al met al een gezellig avondje we zullen echt nog wel een keer teruggaan maar voor nu even terug naar ons oude tapastentje of op naar Spanje.
Macmike1962 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Gisteren hier gegeten 06-05-16. Tapas viel tegen.Als ik de eigenaar was zou ik een spaanse kok inhuren
en de magnetron en deegbal hapjes, kant en klare aziatische sausjes, de deur uitdoen, inclusief de muffe olie flesjes op tafel. Het heeft allemaal weinig met Spanje te maken. Er staat cocina op de keukendeur maar dat is te veel eer voor groothandel voedsel een magnetron en frituurpan. Nou goede puntjes dan nog; leuke inrichting, locatie, ok bediening.
L.gouda .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Na een verjaardag hier gegeten. Altijd vriendelijke bediening en deze keer ook weer. Na een lekker plankje met hammen en kazen (erg lekker) verschillende tapas gehad. Prima Tapas en porties zijn groter dan ik gewend ben bij de meeste andere tapas restaurants. Hierdoor ontstaat een erg goede prijs kwaliteit verhouding.
Het toetje, met likeur 43, was echt heerlijk!
Christie C.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
I.h.k.v. de a-lacard actie zijn we met zn 2en bij dit tapasrestaurant gaan eten. We mochten 6 tapas uitkiezen waarvan er 3 (niet alleen de goedkoopste) niet in rekening werden gebracht. Goede oplossing ipv het 2e 3gangen menu gratis. Het concept werd goed uitgelegd en ook het concept van het restaurant; bestellen dmv briefjes met daarop een lijst van gerechten. Service is prima. Het eten laat niet lang op zich wachten en de bediening is heel hartelijk (extra als de eigenaar je helpt). De Gran Sangre de Toro is een fles rode wijn die wel wat duurder is dan de gewone huiswijn, maar zeer aan te bevelen! De gerechten worden er nog beter van, zeker het vlees. Maar ook bij vis blijft ie overeind. Kortom, lekkere tapas voor een betaalbare prijs, ook zonder actie.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Ivm met een verjaardag hiervoor gekozen en hebben hier heerlijk gegeten. Ook de jarige, voor wie het de eerste keer was, was dik tevreden. Bediening was vriendelijk en vlot, het eten was lekker en goed bereid en er was zoveel dat niet alles kon worden opgegeten. Komen hier vast nog wel eens terug..
Sabrinab89 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Vandaag voor het eerst bij Sol y Sombra gaan eten, en dit was meteen ook de laatste keer. Wij bestelde het witte brood met aoli, zonder er woorden aan vuil te maken werd er een schaal bruin brood op tafel gezet. Toen we hiernaar vroegen was het " helaas op bij de bakker'. Vervolgens de aardappeltjes en chorizo besteld die prima waren, en de kip, die smaakte alsof hij in de magnetron was opgewarmd. Tijdens de hele maaltijd werd er geen aandacht aan ons geschonken, dat onze glazen al lang leeg waren maakte blijkbaar niks uit. Toen we klaar waren met eten stonden 3 man personeel aan de bar te hangen, we hebben een kwartier gewacht en geprobeerd hun blik te vangen, maar niemand die kwam afruimen of kwam kijken of we nog iets wilden hebben. Uiteindelijk zelf maar maar de bar gelopen om te gaan betalen, toen we nog even aangaven dat het niet helemaal naar wens was haalde de man achter de bar gewoon z'n schouders op met 'tja' . Belachelijk, hier komen wij dus echt nooit meer.
Marian R.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
gisterenavond lekker gegeten bij sol y sombra. Lekkere tapas.
bediening was goed, vriendelijk personeel.
Leuk ingericht spaans restaurant.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Gisteren met m'n vrienden hier gegeten en gekozen voor tapas sorpresa, een tapas menu met vlees én vis én groente. Deze tapas zijn redelijk standaard en eenvoudig, maar voldoende. De volgende keer gaan we toch kiezen om de meer bijzondere tapas. Alles wordt is wel lekker vers .Bediening is ok; af en toe íets te lang wachten. Lokatie is prima : aan de rand van het centrum en decor is zoals je van een spaans restaurant in nederland mag verwachten.
MaximedeGroot .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Vanavond gegeten bij sol y sombra samen met mijn beste vriendin. Vaak eten wij bij onze vaste adresjes, maar wilde graag wat nieuws uitproberen. Dit hadden wij beter niet kunnen doen. Bij binnenkomst mochten wij een tafeltje uitzoeken, de inrichting van het restaurant was erg gezellig en echt spaans.
Echter, de eerste slechte ervaring begon al toen wij net aan tafel zaten en zaten te kijken naar het peper en zout stelletje op tafel. Wij deden het dopje van de olie open en er kwamen serieus twee vliegjes uit.
We besloten toch te blijven zitten, aangezien de recensies op verschillende sites echt wel goed waren. We begonnen met brood en aioli. Daarna een paar verschillende tapas besteld, we wilde eigenlijk in twee rondes gaan eten.
We bestelde de calamares ( gefrituurde inktvisringen), de cebollas frita ( gefrituurde uienringen), de kip-pinchos en gambas ajillo. En om eerlijk te zijn was het allemaal niet te eten. Kwam in geen enkel opzicht in de buurt van de overheerlijke tapas die je kan eten in Spanje zelf. De calamares leken uit de diepvries te komen en was ??n grote deeghap, geen lekker stukje vers inktvis binnenin. De uienringen idem dito, gepureerde ui in een krokant jasje. De kipspiesjes, gefrituurde kip (ja ook dat gefrituurd, niet gegrild) op een stokje, zonder enige kruiden. Als laatste de gambas, ik heb nog nooit gambas gegeten die zo weinig smaak hadden en op geen enkele manier smaakte naar een normale gamba.
Het enige wat goed smaakte waren de patatas bravas met aioli en het brood, maar zeg nou eerlijk wat kan je daar nou aan verpesten.
Toen wij waren 'uitgegeten' en onze volle borden werden afgeruimd door ??n van de meiden die daar werkten vroeg zij nog of alles had gesmaakt. Maar toen zij het laatste woord uitsprak en ik net antwoord wilde geven over dat we eigenlijk niet zo te spreken waren over de tapas, was ze al weggelopen met de borden. Waarschijnlijk bang voor onze reactie.
Al met al totaal geen goede ervaring bij Sol y Sombra. Hou je dus van tapas, dan zal ik dit niet aanraden.
Dimphy G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Sol Y Sombra is een van onze favoriete tapas restaurant. Het eten is er heerlijk, wij hebben inmiddels al onze favoriete gerechtjes en kunnen er vaak uren zitten. Dit in combinatie met een aantal Desperado's maakt onze avond heel erg gezellig.
Service is super! Snel, pro actief en gezelig.
Prijstechnisch gezien valt het reuze mee, voor ons gevoel eten en drinken we regelmatig erg veel en betalen we dan zo weinig. Al met al een goede tip.