Sol Sapore

Czaar Peterstraat 106 1018 Amsterdam Nederland Kaart
31-203302037

Over het restaurant Sol Sapore

Zoals alleen La Mamma dat kan

De naam van dit restaurant betekent 'Proef de zon' en daar is geen woord van gelogen. Hier wordt de Italiaanse en Spaanse keuken geleid door een echte kritische en temperamentvolle 'Mamma', die alleen de beste tapas aan haar gasten serveert. Ook de wijnen zijn buitengewoon goed.

Meer informatie over restaurant Sol Sapore

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

7,2
Geerteke B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hebben heerlijke paella gegeten. Vooraf heerlijke sardines en andere lekkere hapjes. T duurde wel erg lang voordat t eten klaar was maar alles werd vers in de keuken bereid. (Door 1 persoon). Het is een heel klein tentje, lekker rommelig maar de moeite waard om heen te gaan (als je geen haast hebt ;-))
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heel gemoedelijke sfeer en gezellige salsa muziek welke niet overheersde. Vooraf inktvisjes gevuld met garnalen, daarna zarzuela en toe tiramizu. Niet normaal zo lekker. Bediening was goed maar spreekt slecht Nederlands. Half acht erin en 11:30 eruit. Borreltje gekregen van de eigenaresse, die met handen en voeten uitlegde dat ze elke dag vers eten haalt. Een aanrader. In wijn zijn ze niet zo geweldig maar wat ze hadden was lekker.
niek S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
we wilden al een tijdje naar dit restaurant. de sfeer is OK. de porties van de gerechten zijn klein. het dessert klopte niet. de wijn is te duur.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Lekker gegeten in dit hele kleine restaurantje, wat ook een beetje een buurthuis leek te zijn, het was een komen en gaan van mensen. Toen het vol liep met klanten was er even een kleine paniek, aangezien de eigenaresse in haar eentje de bediening deed. Maar aangezien we geen haast hadden was dit voor ons geen probleem.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Leuke, eenvoudige tent, een echte tapasbar met een Spaanse dame, die geen Nederlands en matig Engels sprak.
Het eten is zeer redelijk, een aanrader voor mensen met weinig tijd en Tapa's lekker vinden
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Goed en eerlijk eten in een gemoedelijke huiskamersfeer. Het eten is een mix van Italiaans en Spaans. Gerechten zijn vers en van goede kwaliteit. Goede tapas en heerlijke pasta. Volgende keer de paella want die zag er ook erg goed uit. Enig minpuntje is de voorraad wijn en andere drank. Ze moeten nu wel heel vaak nee verkopen als er iets niet op aanwezig is terwijl het wel op de menukaart staat. Er staan bijvoorbeeld 5 witte wijnen op de kaart en er is er slechts 1 aanwezig. Ook de rode wijn die we graag wilden hebben was niet aanwezig.
tkeulaerds .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gegeten: paella mixta. Lekker vettig en goeie knoflook, bereid in zelf gemaakte bouillon. Smaakt authentiek. Leuk klein restaurant, met Italiaanse en Spaanse muziek. Alsof je zo met je badslippers vanaf het strand bent binnengekomen. Aardige bediening. Paella had volgens de website enige bereidingstijd nodig, maar deze stond snel op tafel. Koffie was 'from the house'. Wij gaan er in ieder geval weer een keer eten, met vrienden ditmaal.
Kerstin W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het eten was ok, maar niet bijzonder. We hadden o. a. de gegrillde groente, die helaas niet gekruid was. De garnalen met groene saus waren lekker, maar ook niet uitstekend. Met dezelfde ingredienten weten betere koks fijnere gerechten te maken.
ElsaHap .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk gegeten, we hebben vooraf vistapas genomen en alles was zalig, gevulde inktvis was zelfs lekkerder dan we die ooit in Spanje hebben gegeten. Als hoofdgerecht oa een stomend hete zarzuela met lekker veel gamba's en als dessert een tiramisu om van te dromen Zo lekker. We kregen nog een heerlijk liqeurtje van het huis. Zeker voor herhaling vatbaar. En alles was versgemaakt met veel passie voor koken.
Sol S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Vriendelijk bedining
Eten super lekker
Prijsen ook heel vordelig
En het beste was de pasta met hand gemakt,dat nergens is te vienden.....
Sol sapore is de eigene restaurant in Amsterdam dar makt pasta( hand gemakt),en recepten echt italianse en spaanse so als de oma deed in italie en spanje
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Bediening was erg vriendelijk en attent, maar we moesten wel lang wachten op sommige tapas en de bestelde wijn, terwijl het helemaal niet druk was.
Prima prijs-kwaliteit.
AnnieP .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Naar aanleiding van de lovende recensies hier gisteravond naar toe gegaan. We waren wel voorbereid op een beetje kazige inrichting. Ik vond het echter niet fijn om vlekken op de stoelzitjes en de houten placemats te ontdekken. Ook de glazen waren niet al te fris. Twijfel sloeg toe om hier te blijven, maar toch het voordeel gegeven. De voorgerechtjes vonden we erg vet. De ravioli was lekker. De spaghetti met vongole van mijn vriendin was goed maar ook wel vet. De wijn was goed. De gastvrouw vriendelijk.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Lekker gegeten bij Sol Sapore, Italiaanse antipasti met kalfsgehaktballetjes, gegrilde sardines, kippeboutjes en chorizo in wijnsaus. De porties zijn groter dan de bediening voorspiegelt, dus daarna heb je geen hoofdgerecht meer nodig. Toch namen we de paella met vis die ook goed smaakte, maar wel een beetje vet was. Ook nog een toetje genomen, annanas met pruimensaus en mascarpone, tiramisu en leche fritta, een soort gebakken melkpudding. We dronken een lekkere Barolo en kregen van het huis een glaasje limoncello als digestief. De sfeer is knus en gemoedelijk, de bediening is vriendelijk. We gingen iets te vol naar huis, vrolijk door de likeur.
B P.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Sol Sapore in een ontspannen setting. Bijna een soort huiskamerrestaurant. Alles duidelijk huisgemaakt; prima croquetas met kabeljauw en jamon, heerlijke pasta vongole en goedgevulde ravioli met kreeft. Ook nog lekkere desserts met goede espresso. Alles ontspannen en vlot geserveerd door de vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Voor het eerst bij Sol Sapore gegeten, zeker voor herhaling vatbaar! Klein en knus zaakje met echt mediterrane mensen, wat een super authentieke sfeer oplevert. Traditionele tapas, niet heel vernieuwend, wel erg lekker. Aanrader!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Top gegeten hier, je kan kiezen tussen tapas en diverse Italiaanse gerechten. Wij namen de ham croguettes, bruschettas en de mosselen (top) vooraf en als hoofd de paella. Paella was echt super lekker. Bediening erg aardig en voorkomend. Kortom pareltje in de Czaarpeter.
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gisteravond heerlijk tapas gegeten bij dit knusse sfeervolle restaurant.
La mama staat in de keuken en maakt heerlijke gerechtjes klaar, voor niet al te veel geld.
Komen zeker nog een keer terug!
Esther T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Eten was lekker maar wel beetje vettig. Na de avond uit stonken onze kleren. Bediening was heel vriendelijk. De prijs vh eten is niet hoog. Wijn is ok maar kan beter.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Oudejaarsavond 2015 21:30 uur gereserveerd, de tafel wordt nog afgeruimd. Onze eerste keer, Sol sapore geeft de indruk van een familie-/buurt restaurant. Volgens de eigenaresse moet je bij haar zijn voor authentieke Italiaans-Spaanse tapas, haar oorsprong, vooral de paella raadt zij aan voor volgende keer. We hebben genoten van de tapas en van de Chianti wijn die ons werd aanbevolen. Van de (pittige!) garnalen in knoflook nemen we nog een portie. En ook de zalm met peccorino, de kabeljauw kroketjes, kipvleugeltjes en chorizo in rode wijn en gegrilde aubergine zijn goed bereid en zeer smakelijk. De eigenaresse is enthousiast, vriendelijk en doet haar best voor ons. We ontvangen een voucher voor een tapas de volgende keer dat we er weer zijn. Dat zijn wij zeker van plan.
Giuseppe R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Eindelijk heb ik een restaurant in Amsterdam gevonden die echte Spaans/Italiaanse gerechten serveert. Ik was echt onder de indruk van ravioli funghi e porcini. Daarnaast pasde een glas Barolo erg lekker bij. Ik zal zeker hier terugkomen. Een aanrader!