Sol Sapore

Czaar Peterstraat 106 1018 Amsterdam Nederland Kaart
31-203302037

Over restaurant Sol Sapore

Zoals alleen La Mamma dat kan

De naam van dit restaurant betekent 'Proef de zon' en daar is geen woord van gelogen. Hier wordt de Italiaanse en Spaanse keuken geleid door een echte kritische en temperamentvolle 'Mamma', die alleen de beste tapas aan haar gasten serveert. Ook de wijnen zijn buitengewoon goed.

Meer informatie over restaurant Sol Sapore

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Ton V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Goed en eerlijk eten in een gemoedelijke huiskamersfeer. Het eten is een mix van Italiaans en Spaans. Gerechten zijn vers en van goede kwaliteit. Goede tapas en heerlijke pasta. Volgende keer de paella want die zag er ook erg goed uit. Enig minpuntje is de voorraad wijn en andere drank. Ze moeten nu wel heel vaak nee verkopen als er iets niet op aanwezig is terwijl het wel op de menukaart staat. Er staan bijvoorbeeld 5 witte wijnen op de kaart en er is er slechts 1 aanwezig. Ook de rode wijn die we graag wilden hebben was niet aanwezig.
Tkeulaerds .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gegeten: paella mixta. Lekker vettig en goeie knoflook, bereid in zelf gemaakte bouillon. Smaakt authentiek. Leuk klein restaurant, met Italiaanse en Spaanse muziek. Alsof je zo met je badslippers vanaf het strand bent binnengekomen. Aardige bediening. Paella had volgens de website enige bereidingstijd nodig, maar deze stond snel op tafel. Koffie was 'from the house'. Wij gaan er in ieder geval weer een keer eten, met vrienden ditmaal.
Kerstin W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het eten was ok, maar niet bijzonder. We hadden o. a. de gegrillde groente, die helaas niet gekruid was. De garnalen met groene saus waren lekker, maar ook niet uitstekend. Met dezelfde ingredienten weten betere koks fijnere gerechten te maken.
ElsaHap .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk gegeten, we hebben vooraf vistapas genomen en alles was zalig, gevulde inktvis was zelfs lekkerder dan we die ooit in Spanje hebben gegeten. Als hoofdgerecht oa een stomend hete zarzuela met lekker veel gamba's en als dessert een tiramisu om van te dromen Zo lekker. We kregen nog een heerlijk liqeurtje van het huis. Zeker voor herhaling vatbaar. En alles was versgemaakt met veel passie voor koken.
Sol S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Vriendelijk bedining
Eten super lekker
Prijsen ook heel vordelig
En het beste was de pasta met hand gemakt,dat nergens is te vienden.....
Sol sapore is de eigene restaurant in Amsterdam dar makt pasta( hand gemakt),en recepten echt italianse en spaanse so als de oma deed in italie en spanje
AnnemiekUitEten .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Bediening was erg vriendelijk en attent, maar we moesten wel lang wachten op sommige tapas en de bestelde wijn, terwijl het helemaal niet druk was.
Prima prijs-kwaliteit.
AnnieP .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Naar aanleiding van de lovende recensies hier gisteravond naar toe gegaan. We waren wel voorbereid op een beetje kazige inrichting. Ik vond het echter niet fijn om vlekken op de stoelzitjes en de houten placemats te ontdekken. Ook de glazen waren niet al te fris. Twijfel sloeg toe om hier te blijven, maar toch het voordeel gegeven. De voorgerechtjes vonden we erg vet. De ravioli was lekker. De spaghetti met vongole van mijn vriendin was goed maar ook wel vet. De wijn was goed. De gastvrouw vriendelijk.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Lekker gegeten bij Sol Sapore, Italiaanse antipasti met kalfsgehaktballetjes, gegrilde sardines, kippeboutjes en chorizo in wijnsaus. De porties zijn groter dan de bediening voorspiegelt, dus daarna heb je geen hoofdgerecht meer nodig. Toch namen we de paella met vis die ook goed smaakte, maar wel een beetje vet was. Ook nog een toetje genomen, annanas met pruimensaus en mascarpone, tiramisu en leche fritta, een soort gebakken melkpudding. We dronken een lekkere Barolo en kregen van het huis een glaasje limoncello als digestief. De sfeer is knus en gemoedelijk, de bediening is vriendelijk. We gingen iets te vol naar huis, vrolijk door de likeur.
B P.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Sol Sapore in een ontspannen setting. Bijna een soort huiskamerrestaurant. Alles duidelijk huisgemaakt; prima croquetas met kabeljauw en jamon, heerlijke pasta vongole en goedgevulde ravioli met kreeft. Ook nog lekkere desserts met goede espresso. Alles ontspannen en vlot geserveerd door de vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Voor het eerst bij Sol Sapore gegeten, zeker voor herhaling vatbaar! Klein en knus zaakje met echt mediterrane mensen, wat een super authentieke sfeer oplevert. Traditionele tapas, niet heel vernieuwend, wel erg lekker. Aanrader!
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gisteravond heerlijk tapas gegeten bij dit knusse sfeervolle restaurant.
La mama staat in de keuken en maakt heerlijke gerechtjes klaar, voor niet al te veel geld.
Komen zeker nog een keer terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Top gegeten hier, je kan kiezen tussen tapas en diverse Italiaanse gerechten. Wij namen de ham croguettes, bruschettas en de mosselen (top) vooraf en als hoofd de paella. Paella was echt super lekker. Bediening erg aardig en voorkomend. Kortom pareltje in de Czaarpeter.
Esther T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Eten was lekker maar wel beetje vettig. Na de avond uit stonken onze kleren. Bediening was heel vriendelijk. De prijs vh eten is niet hoog. Wijn is ok maar kan beter.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Oudejaarsavond 2015 21:30 uur gereserveerd, de tafel wordt nog afgeruimd. Onze eerste keer, Sol sapore geeft de indruk van een familie-/buurt restaurant. Volgens de eigenaresse moet je bij haar zijn voor authentieke Italiaans-Spaanse tapas, haar oorsprong, vooral de paella raadt zij aan voor volgende keer. We hebben genoten van de tapas en van de Chianti wijn die ons werd aanbevolen. Van de (pittige!) garnalen in knoflook nemen we nog een portie. En ook de zalm met peccorino, de kabeljauw kroketjes, kipvleugeltjes en chorizo in rode wijn en gegrilde aubergine zijn goed bereid en zeer smakelijk. De eigenaresse is enthousiast, vriendelijk en doet haar best voor ons. We ontvangen een voucher voor een tapas de volgende keer dat we er weer zijn. Dat zijn wij zeker van plan.
Giuseppe R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Eindelijk heb ik een restaurant in Amsterdam gevonden die echte Spaans/Italiaanse gerechten serveert. Ik was echt onder de indruk van ravioli funghi e porcini. Daarnaast pasde een glas Barolo erg lekker bij. Ik zal zeker hier terugkomen. Een aanrader!
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Het eten was verrukkelijk! Ik vierde mijn verjaardag in dit restaurant en had 2 italiaanse vrienden mee. Ze zeiden dat het het beste italiaanse restaurant in Nederland was, en dat het net zo lekker smaakte als hoe hun moeder het maakt. Als een italiaan dat zegt, dan moet het wel heel erg goed zijn ;) We hadden vooraf de tapas (verschillende croquetas, chorizo in rode wijn saus, heerlijke gehaktballetjes) en als hoofdgerecht een fantastisch nieuw gerecht: tortellini met truffel. Ook de spaghetti vongole was geweldig. De service was heel hartelijk, niet heel snel, maar we hadden de tijd en hebben ook een leuk praatje gemaakt met de serveerster. Verwacht geen supersnelle hap hier, maar kom voor de gezelligheid, huiselijke sfeer en vooral heerlijk, vers en met liefde gemaakt italiaans en spaans eten.
Oh en de tiramisu als toetje was fenomenaal! Met kaarsjes uiteraard :D
Norazah_groeneveld .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Super lekker gegeten, heb eindelijk een restaurant gevonden dat echt Spaanse gerechten maken en waar mijn eigen kookkunsten niet tegenop kunnen. Qua prijsverhouding. Je krijg zeker waar voor je geld en ik ga er zeker weer heen..
P V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Knus restaurantje, voorkomende bediening, lekkere tapas. De broodjes en bruchetta zijn erg lekker. Maar het is allemaal ook wel wat prijzig.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Dit restaurantje is een huiskamertje, iets groter, en ademt een gezellige sfeer. Het decor mag wel wat opgeleukt worden maar toch, het is erg gezellig. De eigenaresse en tevens kok komt toch even bij ons tafeltje om te vertellen wat ze vers wil maken, en wel, dat is geen slechte keus. We hadden wat tapas vooraf en die waren best heel lekker! De kabeljauw kroketjes en de (warme) chorizoachtige worst in wijn superlekker. Als hoofd had ik een ingewikkeld borje met kalfsvlees en ham in mascarpone. De smaak en het sausje erbij van sinaasappelen met brandy was heerlijk.
Mijn vrouw had de verse tagliatelle met paddestoelen en truffel...jeee... dat was nog beter. Helaas geen plekje voor de eigengemaakte tiramisu. Maar, we komen terug, graag en snel.
Renatedebosschere .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Algemeen was het eten ok. Service was heel wat minder. We moesten heel lang wachten. De beloofde 20 minuten werden er 45. Bovendien leek het er op dat ze een deel van het gevraagde vergeten waren want we moesten er opnieuw naar vragen. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.