Soit

136-B 's-Gravendijkwal 3015 CC Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Soit

De perfecte Franse keuken

Afwisseling kan soms heel goed zijn, maar waarom zou je perfectie vervangen? Het Franse bistrorestaurant Soit bereidt klassieke gerechten uitmuntend. Met name de soufflé is een aanrader: deze staat al dertien jaar op de kaart en mag er van de gasten beslist niet af. Zo hoort uit eten gaan altijd te zijn.

Meer informatie over restaurant Soit

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Jokedeelen .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wel de voordelen maar niet de nadelen van een eetcafe. Dat betekent wel de relaxte ambiance, maar niet de matige kwaliteit op je bord.. Bij Soit wordt uitstekend dus foutloos gekookt en vlot en attent geserveerd. Ook voor bezoekers van de AH-actie zoals wij werd royaal uitgepakt. Soit is wat ons betreft een regelrechte aanrader.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad met de bonnen van de AH restaurantactie . Zeer gastvrij ontvangen. Leuk menu dat ook nog uit te breiden is. Mooie wijnen voor een goede prijs. De bediening kon ons uitstekend informeren over de wijnen die bij de gerechten passen. Inderdaad versterkte de wijnen de smaak van de gerechten. Een aanrader dus.
Bob en Gerard
Anja W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Super vriendelijke bediening. Ober wist ook van de hoed tot de rand over de kaart en de wijnen.
In een woord een aanrader.
Koets91 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Leuk restaurant, rustige sfeer en ruim ingedeeld. Met AH-actie 3-gangenmenu genomen. Lekker eten, niet super bijzonder maar zeker een hele goede prijs-kwaliteitverhouding (€27,50 voor 2 personen). Gerechten op de normale kaart zagen er specialer uit.
Goede service, vriendelijk personeel.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Dit resturant is zeker een aanrader. De bediening is daar top, de sfeer is daar top en het eten was heerlijk.
Wij komen zeker een keer terug.
1Joost1 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We kennen Soit al langer dan vandaag. Het is een altijd goed bevallen adres met superaardige bediening. Last but not least: Het eten is ons ook altijd goed bevallen. Kortom, we keren vast een keer terug!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zeer vriendelijk personeel flesje wijn was goed menu genomen. Voorrecht zalm vond ik persoonlijk erg zout dus geruild met soep van mijn man die daarentegen erg flauw was. Hoofdgerecht hoender deze was goed alleen jammer dat de spruitjes niet iets gaarder waren beet gaar heet dat maar sorry hoor proef eerst zelf eens man had eendenbout ook goed. Dessert chocolade soufflé met bolletje kokosijs lekker. Leuke avond gehad
C.A. V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met wat langere tussenposen komen we hier steeds terug. Nooit teleurgesteld in de verrassende samenstelling van de menu's.
Elsschooff .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Jammer dat de keuze zeer beperkt was van AH actie.
Je kon alleen kiezen uit stoofvlees en snoekbaars.
Als je daar geen liefhebber van bent is het erg jammer.
Jacq K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goed restaurant en goed eten. Echt een restaurant waar je lang kan en wil natafelen. De bediening is op de achtergrond wat een verademing is. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hilda D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We waren met 2 personen voor de AH actie.
De ontvangst was heel vriendelijk en goed. Ook de service was helemaal prima.
Het eten was redelijk tot goed. Wel jammer dat ook dit restaurant weer een speciaal ah menu heeft. De keuze voor het hoofdgerecht was vlees of vis. Alleen was het vlees een stoofpotje en wij houden alletwee niet van de textuur van stoofvlees.
Dit is mijn 2e ervaring met een speciaal keuze menu voor de actie.
Ik heb daarom besloten alleen nog maar naar die restaurants te gaan waarbij we van de kaart kunnen bestellen.
De deelnemende restaurants willen zich profileren, maar op deze manier werkt dat niet. Als de te kiezen gerechten niet je smaak zijn kom je namelijk niet meer terug.
Marjolein N.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Goed eten van goede kwaliteit. 3 gangen menu kost 27,50 en is van hoge kwaliteit in verhouding tot de prijs. Gezellige sfeer!
Comensales .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij Soit, nu met de familie om een verjaardag te vieren, en wederom een succes!
Het eten is voortreffelijk, met aandacht bereid en prachtig gepresenteerd.
De bediening is attent en behulpzaam, en je krijg een leuk uitleg over wat je geserveerd krijgt. Wat ons betreft precies de juiste hoeveelheid informatie over je gerecht zonder dat het pompeus wordt.
In ons geval komt ook erbij dat een familielid last heeft van gluten- en koemelkintolerantie, maar dat is bij Soit geen enkel probleem: er wordt voor haar desnoods iets aparts klaargemaakt, en ze doen absoluut niet moeilijk om een gerecht of een saus aan te passen. Ze hebben ook glutenvrij brood van prima kwaliteit!
Kortom: een aanrader voor iedereen, wij komen zeker vaker!
ElsBar .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Soit is echt een restaurant om zeker weten weer te bezoeken een topper, heerlijk gegeten, prettige bediening, ik zal het aan iedereen aanraden
Martje K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Goede ervaring gehad met de AH restaurantactie. Helemaal niet het idee gehad dat ze zouden hebben bespaard op het eten i.v.m. de actie, het was allemaal in orde. Mooi opgemaakte borden, goede smaken en een mooi verzorgde en rustige omgeving. Per ongeluk werd een hoofdgerecht verkeerd geserveerd maar dit is netjes gecompenseerd met een glaasje wijn van het huis voor ons beiden. Een adresje om te onthouden, ook zonder korting.
Ineke En Rein .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Hier gegeten met de AH restaurantaktie. Eten was heel lekker maar we hadden de pech om tussen een tafel met 6 luidruchtige mannen en een tafel met 14 personen te zitten . Helaas voor ons geen conversatie mogelijk. Jammer ! We wilden eigenlijk een kopje koffie i.p.v . een toetje maar dat was niet mogelijk omdat het allemaal al klaar gemaakt was. Dat vonden we vreemd.
Ineke En Rein .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier gegeten via AH restaurantaktie. Het was heel lekker maar
we hadden de pech om tussen een tafel met 6
luidruchtige mannen en een tafel van 14 personen
te zitten. Was geen conversatie mogelijk. En er was naar onze menig te weinig
personeel.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Parkeren geeft een probleem. Voor de zaak stonden op het moment dat wij aan kwamen lopen enkele auto's uit Frankrijk die bij de coffeeshop naast Soit hun inkopen hadden gedaan. Binnenkomend werden we ontvangen en de zaak zag er netjes uit. We werden naar het achterste gedeelte begeleid, waar het er ineens heel anders uit zag. Een soort uitbouw achter het restaurant in de tuin met een glazen dak. Er werd gratis een fles kraanwater op tafel gezet. Het restaurant zag er uit als een standaard restaurant, tot dat het eten werd opgediend. Al het eten van voor -, hoof - en nagerecht werd uitgeserveerd als of men een Michelin ster had. Alles was karig. Je zag meerdere mensen naast hun AH menu van € 27,50 p.p. (plus één gratis) een bakje frites á € 3,50 bijbestellen. Dan heb je toch al een gerecht van € 31,00 op tafel. Er waren zelfs mensen die ook nog een extra salade bestelde. Ons voorgerecht bestond uit een klein rond opgemaakt zalmtartaartje, Niet echt iets bijzonder. De smaak en zalm was het zelfde als de gerookte zalm die je verpakt in de supermarkt koopt Stukjes bij elkaar geperst gerookte zalm. Het hoofdgerecht was snoekbaars op een berg couscous met veel anijs saus, daarnaast een stukje wortel en een stuk selderij. Door de vele saus was de erg droge couscous goed weg te eten. Smaak was er nauwelijks, daar de anijs overheerste. Het leek wel of men één snoekbaars verdeeld had over de twee borden. De kwarktaart waar men toch wel lof over schrijft op Iens viel ons erg tegen. Deze was behoorlijk droog. Het was een punt uit die was gebakken in de oven. We zijn veel gewent en hebben al veel restaurants bezocht, maar buiten dat het gewoonweg slecht was, is de menukeuze ook niet goed. We hebben uiteindelijk het beste menu van de twee slechte gekozen. Voor ons was dit de eerste keer en ook de laatste keer. Dit restaurant probeert boven zich zelf uit te stijgen met het eten. Alleen de kok is geen ster waardig.
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Wel lekker gegeten ,aardige mijnheer in de bediening Het 3 gangen menu wat we gekozen hadden was denk ik het menu wat we eigenlijk besproken hadden (van A H) maar niet goed aangegeven blijkbaar. kregen we niet.
Vind ik wel een beetje flauw.
Daardoor werd het voor ons een dure avond.
Gingen wel met wat teleurstelling weg.
E W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Eten prima, bediening prima en lekker Rotterdams. Misschien dat de ruiten in het glazen dak een boenbeurtje kunnen gebruiken, maar misschien hoort het bij de sfeer.