Soif

Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Pee2016 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Zo'n leuke locatie in Delfshaven - Rotterdam. We liepen er per ongeluk langs. Er ligt een boot in het water waar je ook kunt zitten. Het weer was ook prachtig, meisje van de bediening was ontzettend aardig. Het eten was heerlijk. We hadden een salade met kip. Erg lekker. Ook de notentaart en appeltaart erg aan te bevelen. Totaal niets op aan te merken. Kom er zeker nog eens terug.
Juergen S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Een leuk, goedkoop maar eenvoudig eetcafé met een aardige bediening. Niet opvallend maar zeker ook niet slecht. Wij aten als groep het Rotterdam-pas menu. Naar mijn smaak was de groente erg rauw. Ook jammer dat de huiswijn zo duur geprijsd is.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisteren hier geweest en op het vlonder gezeten, een mooie plek. Jammer dat de meubels nogal verveloos ogen, niet drooggemaakt waren na de regen van een paar uur eerder en onze tafel wiebelde. Vriendelijke bediening, jammer dat de patat bij de spareribs pas na rappel werd gebracht. Pompoensoepje (net niet warm genoeg, ook niet al te veel) en aan de overkant een geitenkaassalade die goed beviel. Daarna spareribs met wat salade, aan de overkant een biefstukje. Geen dessert vanwege nauwelijks aansprekende mogelijkheden. Al met al wel aardig voor een eetcafe, maar zeker niet meer dan dat.
Master_fijnproever .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Lekker eten en gezellige sfeer. Altijd een wisselend drie gangen diner naast de menukaart. Ook voor lunch een aanrader. Vooral in de zomer is het lekker vertoeven op het buitenterras (boot op het water). Super vriendelijke bediening.
BJ B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gezellig gezeten in de serre, gekozen voor het drie gangen dag menu, maar of er dan champignons bijkunnen? Als we zelf niet hebben rennen we even naar de buren, maar we gaan het regelen. Even twijfel welke wijn we zullen nemen...wilt u even proeven soms dan is het handiger kiezen? Dat is nou hoe we het graag horen...attent personeel. Daarna smaakte het eten ook nog prima. Prijs kwaliteit van het menu ook prima op orde. Kortom...kan je echt gerust naar binnen gaan en hopen dat er plaats is.
Fsmjanssen .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Net met rotterdampas gegeten bij soif. Een hele leuke plek aan het water. Ik vind het een erg sfeervol restaurant, zeker als je in de serre langs het raam zit. Wij konden kiezen uit een paar opties voor het voor, hoofd en nagerecht. Allen waren zeer lekker! Tarte tartin was heerlijk en verrassend voorgerecht. Hoofdgerecht zalm met groenten en friet was ook erg lekker heel goed gemaakt ook alleen de friet mocht knapperiger/verser. Het toetje was een simpele dame blanche, maar erg lekker want het menu was al vullend genoeg. De service was goed!
Elsbeth G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Elke keer als ik bij Soif eet, denk ik: wat jammer dat zo'n sfeervol restaurant op zo'n sfeervolle plek niet nét wat beter eten serveert. Want dan zou ik er vaker komen. Niks mis met de eetcafe-gerechten op de kaart, maar het mag wel goed gemaakt zijn. Gisteren dacht ik op veilig te gaan, met kaasfondue. Want wat kan er misgaan aan gesmolten kaas met brood? Toch nog wel wat. Zo werd op tafel gezet: een pan kaas, twee bakjes patat met mayonaise en wat blaadjes sla. Wat we dan in de kaas moesten dopen? Oh ja, er stond ook nog een klein bakje met wat groenten, die vrij snel leeg was. We moesten om brood vragen, en uiteindelijk werd dat geserveerd met kruidenboter. Allemaal niet erg, maar een beetje mal. En toch heb je al met al een leuke avond, want de wijn slobbert lekker weg en zoals gezegd: de ambiance is hartstikke gezellig.
Terry W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
we waren met 8 dames, 4 waren in het bezit van de RdamPas. Op een speciaal menu kregen we 50%korting, ook de dames die niet in het bezit waren van deze pas. We konden kiezen uit 2 mogelijkheden op het menu. We vonden het allemaal heel lekker, de bediening was prima en niet opdringerig. Het interieur is eenvoudig, maar sfeervol.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Uit -de-kluiten-gewassen-bruin-cafe. Ziet er gezellig uit. Staat redelijk vol maar toch voldoende privacy, bv. in de serre met zicht op de drukke Binnenweg en het water, de Schie. Wij gingen voor een high tea. Liep een beetje knullig. Eerst kregen we 2 zoete koekjes, dan een kop kokend water. Je denkt nu gaat er verder gedekt worden... nee, na 5 minuten wachten maar eens om de theezakjes gevraagd want het water begon behoorlijk te bekoelen. Ik vind eigenlijk dat bij een high TEA de thee centraal moet staan: gewoon een geurige pot van verse blaadjes en geen gepiel met zakjes, doen we thuis al. Er komt een kommetje linzensoep, wat ik niet vind passen bij een high tea en zeker niet na 2 zoete koekjes. Dan de gebruikelijke etagere : scone, 2 broodjes met eiersalade en zalmsalade, groentehapje en later stukje perentaart van Koekenla met slagroom. Best in orde, maar niet bijzonder. We hadden nu een speciale deal met 50% korting. 17,50 had ik beslist te duur gevonden. De bediening was vriendelijk maar uit voorgaande blijkt al niet echt to-the-point.
ShivanPhoenix .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Na een aantal zeer geslaagde promotiefeestjes hier te hebben bijgewoond was de keuze voor mijn eigen feest snel gemaakt. Na een aantal mails en een persoonlijk gesprek met de eigenaresse waren we er uit dat zowel de lunch, het diner, als de feestavond hier gevierd zou worden. Bij lunch en diner bestond het gezelschap uit ongeveer 15 personen, op de feestavond waren er ongeveer 80 personen.

Bij de lunch werden de gasten feestelijk verwelkomt met een glas prosecco. De tafel was opgesteld op de bovenverdieping van het pand en feestelijk gedekt.Het eten bestond uit luxe belegde broodjes en enkele verschillende tapas. De jus d'orange was lekker en de geleverde roden en witte wijn paste goed bij de smaak van de verschillende broodjes.

Het diner vond plaats aan dezelfde (opnieuw gedekte) tafel. Voor het eten konden we een keuze maken uit het 3 gangen dagmenu. Persoonlijk had ik als voorgerecht de salade, als hoofdgerecht de mixed grill en als nagerecht een dame blanche. De salade was lekker en werd feestelijk opgediend. Het vlees van de mixed grill was goed gemarineerd, maar niet te overheersend gekruid en de kip was lekker mals. De patat die apart werd opgediend was meer dan genoeg voor alle gasten. De dame blanche was precies wat je zou verwachten, lekker en meer dan genoeg. Het personeel zorgde ervoor dat de verschillende gerechten voor de gasten tegelijk werden opgediend zodat niemand hoefde te wachten en niets koud werd.

De feestavond werd gehouden in de borrelzaal met uitloop naar het terras en de gracht. De bediening was vriendelijk en de geleverde hapjes gedurende de avond lekker.

Mede door het meedenken en de flexibiliteit van het personeel was het een geweldige dag en ik kan iedereen aanraden hier een feestje te vieren.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Soif is een goed gelegen eetcafé, pal naast de Lage Erfbrug aan de Coolhaven in Rotterdam. Prima bruine-kroeg-interieur ook, en een eenvoudige menukaart. Om te lunchen namen we een Japanse salade (met beef) en een salade met geitenkaas, honing en walnoten. Allemaal niet duur, prima porties goede koffie en aardige bediening. Niet heel bijzonder allemaal, maar gewoon oké.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Heerlijk deinen op de platte boot in de Schie, die vastligt aan het romantisch begroeide terras van Soif. Even slikken bij het afdalen van de steile stalen trap, maar de allervriendelijkste dames van de bediening stellen je meteen op je gemak. De lunchkaart mag beperkt zijn, de kwaliteit van het gebodene is goed. De porties zijn royaal en de prijzen redelijk. Heerlijk broodje hete kip! Boven, op straatniveau, ziet het restaurant er ook sfeervol uit. Soif is een combinatie van een erg relaxed café en een mooie Franse bistro. Letterlijk op alle niveaus van deze zaak is het goed toeven.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Het eten was redelijk de carpaccio was in orde de kreeftensoep viel tegen en de rode mul was lekker, het nagerecht niets bijzonders. De locatie is heel erg mooi, het terras aan het water is één van de mooiste van Rotterdam. De bediening was vrolijk en vriendelijk maar niet oplettend we zaten regelmatig vrij lang te wachten terwijl het niet druk was.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Bekend eetcafé op de Oude Binnenweg met een grote schare vaste gasten en da is niet voor niks! Ze serveren een smakelijke maaltijd tegen een gunstig tarief, maken mooie seizoensgerechten en zetten ze met zwier op tafel. Kortom alles wat je in een goed eetcafe mag verwachten.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Mooie locatie in Delfshaven, naast de brug zowel een klein terras boven, als een terras beneden en een ponton. Beneden locatie niet geschikt voor minder validen i.v.m. trappen.

Met zijn zessen (waarvan 4 kids met schoolvakantie paspoort) lekker buiten gegeten.

Ondanks dat het niet helemaal vol zat, was de bediening ietwat rommelig, maar wel supervriendelijk!
Kids hadden allemaal een kindermenu (voor een prikkie) en wij hadden ons oog laten vallen op de kaasfondue.
1 van onze kids klaagde gelijk bij het brengen van het eten dat ze de hoeveel frietjes te klein vond, dit was snel opgelost met een extra bakje friet.
Onze kaasfondue was goed vloeibaar en smaakvol, geserveerd met diverse groeten en brood.

De kids hadden nog een lekker ijstoetje wat bij iedereen geheel op ging...

Al met al wederom een succesvol uitje, schappelijk geprijsd en goede kwaliteit... blijft een aanrader, en met de grote keuze in bier ook prima geschikt voor een borrel...
L V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Na vriendelijk ontvangst plaatsgenomen op het drijvende terras van Soif. Het terras is een drijvende dekschuit. Het biedt wel enorm leuk uitzicht op Rotterdam en het water.

Het menu is niet vrij uitgebreid, maar wel voor ieder wat wils. Wij hebben gekozen voor het menu van de chef. Een 3 gangen menu bestaande uit een witlofsalade (voor), een kabeljauwfilet (hoofd) en een dame blanche achtig ijsje (na). De gerechten waren prima in verhouding tot de prijs (19,95).

De dames in de bediening zijn erg vriendelijk maar hebben het wel veel te druk voor zo'n restaurant. Veel lege glazen op het terras en bediening kwam bijna tot niet langs om bestellingen op te nemen. Ook duurde het vrij lang (1uur) voordat we ons 1e gerecht kregen.

Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding goed en is het best aardig om eens aan te schuiven aan de tafels van dit mooie terras in Rotterdam.
M84W .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Leuke plek om zomers buiten te eten (aan het water op de boot)
Het eten is niet heel bijzonder maar wel smakelijk. Gewoon een leuk restaurantje om even snel en ongedwongen een hapje te gaan eten.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Bij toeval neergestreken voor lunch. Prachtige plek bij water. Café wordt met liefde gerund, proef en zie je aan alles.
Simpele lunchkaart, maar heerlijke klaargemaakte omelet en broodje zalm. Hadden geen tijd meer voor de heerlijke taarten, voor een volgende keer!
Lacacciatora .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Leuk plek aan het water. Wij hadden het menu van de Rotterdampas. Er was een grote groep dus we moesten helaas wat langer wachten, maar dit werd goedgemaakt met een lekker stukje taart.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Vanmiddag met zn vieren bij Soif gegeten. Vriendelijke bediening. Omdat ik niet kon kiezen, wilde ze een gecombineerd broodje voor mij maken. Speelgoed mand hield onze 4-jarige rustig. Niet al te grote kaart maar dat vinden wij wel goed; de juiste dingen staan erop en beter voor de keuken. Lekker gegeten en mooie lokatie. Lijkt mij alleen krap als t druk is. Zeker een aanrader voor een gezellige avondje uit.